F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2004
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP San Marino
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Europy
GP Kanady
GP Stanów Zjednoczonych
GP Francji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Chin
GP Japonii
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2004
Klasyfikacje generalne 2004
Statystyki z sezonu 2004

  Wszystkie sezony
2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Hungaroring.
Marlboro Magyar Nagydij 200415 sierpnia
Hungaroring
Długość toru: 4,381 km
Liczba okrążeń: 70
Pełny dystans: 306,670 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:21,688 - Fernando Alonso (Renault), 2003
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:22,095 - Juan Pablo Montoya (Williams), 2003
Największa średnia prędkość wyścigu:
185,811 km/h - Fernando Alonso (Renault), 2003
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.1Michael SchumacherFerrari F20041:21,552--10
2.2Rubens BarrichelloFerrari F20041:21,9380,3860,38611
3.35Anthony DavidsonBAR 0061:21,9510,3990,01324
4.6Kimi RaikkonenMcLaren MP4-19B1:23,0241,4721,0735
5.5David CoulthardMcLaren MP4-19B1:23,1001,5480,0768
6.3Juan Pablo MontoyaWilliams FW261:23,7532,2010,6538
7.17Olivier PanisToyota TF104B1:23,8272,2750,0748
8.38Ryan BriscoeToyota TF1041:24,1082,5560,28120
9.7Jarno TrulliRenault R241:24,1242,5720,01613
10.9Jenson ButtonBAR 0061:24,1402,5880,01614
11.8Fernando AlonsoRenault R241:24,1912,6390,05113
12.11Giancarlo FisichellaSauber C231:24,1982,6460,00713
13.16Ricardo ZontaToyota TF104B1:24,2362,6840,03814
14.37Bjorn WirdheimJaguar R51:24,2652,7130,02923
15.19Giorgio PantanoJordan EJ141:24,3532,8010,08815
16.4Antonio PizzoniaWilliams FW261:24,3812,8290,02813
17.18Nick HeidfeldJordan EJ141:24,4622,9100,08113
18.39Timo GlockJordan EJ141:24,8433,2910,38122
19.10Takuma SatoBAR 0061:25,0713,5190,22813
20.12Felipe MassaSauber C231:25,2183,6660,14717
21.15Christian KlienJaguar R51:25,8344,2820,61610
22.40Bas LeindersMinardi PS04B1:26,0744,5220,24018
23.21Zsolt BaumgartnerMinardi PS04B1:28,2966,7442,22211
24.20Gianmaria BruniMinardi PS04B1:28,8937,3410,59712
25.14Mark WebberJaguar R5---4
107% najlepszego czasu: 1:27,261

Szykujący się do przypieczętowania szóstego z rzędu tytułu najlepszego konstruktora bolidów Formuły 1 zespół Ferrari zdominował pierwszą sesję treningową na torze Hungaroring, poprzedzającą tegoroczny wyścig o Grand Prix Węgier. Tuż za Michaelem Schumacherem, który już na pierwszym okrążeniu pomiarowym poprawił czas zeszłorocznego pole position i Rubensem Barrichello uplasował się kierowca testowy zespołu B.A.R – Anthony Davidson, mając niespełna 0.4 sekundy straty do sześciokrotnego mistrza świata. Brytyjczyk był najbardziej aktywnym uczestnikiem pierwszej sesji, zaliczając więcej okrążeń niż obydwaj kierowcy Ferrari razem wzięci, co oczywiście wynika z tego, iż nie musi się obawiać o wytrzymałość swojego silnika. Na czwartej i piątej pozycji uplasowali się kierowcy z zespołu McLaren – Kimi Raikkonen i David Coulthard, przy czym Fin niemal do samego końca godzinnej sesji pozostawał w boksach, a dopiero w ostatnich minutach wyjechał na tor, ustanawiając od razu czwarty czas. Strata kierowców reprezentujących barwy stajni z Woking do Michaela Schumachera wyniosła już jednak około półtorej sekundy.

Juan Pablo Montoya za kierownicą wyposażonego w bardziej tradycyjny nos bolidu Williams FW26 uzyskał szósty czas, mając już ponad dwie sekundy straty do najszybszego kierowcy Ferrari. Tuż za Kolumbijczykiem uplasował się Olivier Panis, potwierdzając nieco lepsze osiągi bolidu Toyota TF104B, który podczas ostatniego wyścigu nie wypadł może zbyt rewelacyjnie, ale w pewnych momentach pod względem szybkości nie ustępował czołówce. Tymczasem na ósmej pozycji znalazł się debiutujący podczas oficjalnych treningów Formuły 1 drugi kierowca testowy Toyoty – Ryan Briscoe. Australijczyk przejął rolę głównego kierowcy testowego japońskiej stajni – Ricardo Zonty, który po dosyć niespodziewanym odsunięciu od startów Cristiano da Matty będzie partnerem Panisa w pozostałych do końca sezonu sześciu wyścigach. Zonta uplasował się na 13 pozycji, a jego strata do Francuza wyniosła niespełna pół sekundy.

Dziewiąty czas uzyskał kierowca Renault – Jarno Trulli, który jak wynika z ostatnich plotek podpisał już kontrakt z Toyotą na następny sezon. Pierwszą dziesiątkę zamknął tymczasem będący ostatnio w centrum uwagi Jenson Button. Jak dotąd w zespole B.A.R panuje dosyć normalna atmosfera i nie wyczuwa się specjalnego napięcia. Button jak na razie odmawia jakichkolwiek komentarzy na temat sporu związanego z podpisaniem kontraktu z zespołem Williams i podczas wczorajszej konferencji prasowej nie chciał nawet potwierdzić, że będzie partnerem Marka Webbera w przyszłym sezonie. Może to i lepiej, gdyż sprawy kontraktowe powinny być załatwiane za zamkniętymi drzwiami, a nie publicznie. Ostatni reprezentant stajni z Brackley – Takuma Sato uplasował się dopiero na 19 pozycji, mając ponad trzy i pół sekundy straty do najszybszego kierowcy. Poza pierwszą dziesiątką wylądowali także drudzy kierowcy z zespołów Renault i Williams – Fernando Alonso (11 pozycja) oraz ponownie zastępujący Ralfa Schumachera Antonio Pizzonia (16 pozycja).

Największymi pechowcami podczas pierwszej sesji treningowej na torze Hungaroring byli kierowcy z zespołu Jaguar – Christian Klien i Mark Webber. Klien po przejechaniu 10 okrążeń popełnił błąd na jednym z zakrętów i wylądował na środku żwirowiska, skąd nie udało mu się już wyjechać. Austriak ostatecznie został sklasyfikowany na 21 pozycji, a tymczasem Webber tylko dwukrotnie pojawiał się na torze, ale nie zaliczył ani jednego okrążenia pomiarowego i znalazł się na ostatnim miejscu. Nie wiadomo, czy przyczyniły się do tego jakieś problemy techniczne z samochodem. Oprócz Kliena problemy z utrzymaniem bolidów na suchym, aczkolwiek dosyć zabrudzonym i śliskim torze Hungaroring, mieli także lokalny bohater – Zsolt Baumgartner (Minardi), Giancarlo Fisichella (Sauber), Giorgio Pantano (Jordan), Gianmaria Bruni (Minardi), a także Montoya, który omal nie wpadł na barierę z opon. Przebieg sesji dodatkowo zakłócił brykający po torze zając, ale na szczęście obyło się bez większych dramatów.

Źródło: Formula1.com

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca