F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2004
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP San Marino
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Europy
GP Kanady
GP Stanów Zjednoczonych
GP Francji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Chin
GP Japonii
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2004
Klasyfikacje generalne 2004
Statystyki z sezonu 2004

  Wszystkie sezony
2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Shanghai.
Sinopec Chinese Grand Prix 200426 września
Shanghai International Circuit
Długość toru: 5,451 km
Liczba okrążeń: 56
Pełny dystans: 305,256 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
-
Najszybsze okrążenie wyścigu:
-
Największa średnia prędkość wyścigu:
-
nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.35Anthony DavidsonBAR 0061:33,289--22
2.9Jenson ButtonBAR 0061:34,1740,8850,88519
3.6Kimi RaikkonenMcLaren MP4-19B1:34,2891,0000,11516
4.5David CoulthardMcLaren MP4-19B1:34,3621,0730,07315
5.2Rubens BarrichelloFerrari F20041:34,4481,1590,08621
6.11Giancarlo FisichellaSauber C231:34,6801,3910,23223
7.4Ralf SchumacherWilliams FW261:34,7141,4250,03423
8.1Michael SchumacherFerrari F20041:34,7761,4870,06225
9.16Ricardo ZontaToyota TF104B1:34,8681,5790,09223
10.17Olivier PanisToyota TF104B1:34,8701,5810,00225
11.38Ryan BriscoeToyota TF104B1:34,8811,5920,01129
12.12Felipe MassaSauber C231:34,9591,6700,07823
13.8Fernando AlonsoRenault R241:35,5142,2250,55527
14.3Juan Pablo MontoyaWilliams FW261:35,6462,3570,13222
15.7Jacques VilleneuveRenault R241:35,8512,5620,20525
16.14Mark WebberJaguar R51:35,8862,5970,03522
17.37Bjorn WirdheimJaguar R51:36,3633,0740,47719
18.18Nick HeidfeldJordan EJ141:36,6303,3410,26719
19.21Zsolt BaumgartnerMinardi PS04B1:37,0763,7870,44615
20.15Christian KlienJaguar R5B1:37,1113,8220,03525
21.20Gianmaria BruniMinardi PS04B1:37,4314,1420,32019
22.19Timo GlockJordan EJ141:37,7284,4390,29715
23.40Bas LeindersMinardi PS04B1:38,5225,2330,79418
24.39Robert DoornbosJordan EJ141:39,0515,7620,52915
25.10Takuma SatoBAR 006---1
107% najlepszego czasu: 1:39,819

Zespół B.A.R wypadł zdecydowanie najlepiej podczas piątkowych treningów na Shanghai International Circuit, poprzedzających pierwszy w historii wyścig o Grand Prix Chin. Co prawda Takuma Sato już na początku drugiej sesji zjechał z toru z dymiącym silnikiem, co będzie go kosztowało w niedzielę obniżenie o 10 pozycji startowej, jednak tym niemniej stajnia z Brackley prezentowała się dzisiaj bardzo dobrze. Gwiazdą piątkowych treningów był oczywiście kierowca testowy tego zespołu – Anthony Davidson, który wystąpił w pomalowanym tym razem na barwy marki papierosów 555, niebiesko-żółtym bolidzie 006. Kompletna zmiana wystroju jest spowodowana tym, iż koncern British American Tobacco w Chinach nie sprzedaje papierosów Lucky Strike, a właśnie 555. Ze względu na przepisy obowiązujące w Formule 1 zmiana wyglądu dotyczy tylko trzeciego bolidu, co nie przeszkodziło ekipie B.A.R w przygotowaniu nowych strojów dla wszystkich swoich pracowników i nowego wystroju garaży. Davidson jako jedyny zszedł poniżej minuty i 34 sekund na zupełnie nieznanym wszystkim kierowcom F1 obiekcie, a jego przewaga nad Jensonem Button wyniosła blisko sekundę. Sato w drugiej sesji nie zaliczył ani jednego okrążenia pomiarowego i znalazł się na końcu klasyfikacji, a uzyskany w pierwszej, znacznie wolniejszej sesji zapoznawczej czas 1:37.438, zapewniłby mu zaledwie 22 pozycję.

Na drugiej i trzeciej pozycji uplasowali się kierowcy z zespołu McLaren – Kimi Raikkonen i David Coulthard, mając niewiele ponad sekundę straty do Davidsona. Obaj kierowcy pomimo nieznajomości toru w pierwszej sesji tradycyjnie starali się oszczędzać swoje zawodne silniki Mercedes-Ilmor V10 i łącznie przejechali zaledwie 10 okrążeń. W drugiej sesji stajnia z Woking przystąpiła wreszcie do podboju chińskiego toru, czego efektem były niezłe czasy i dorobek 31 okrążeń. Dopiero na piątej pozycji znalazł się najszybszy kierowca na oponach Bridgestone – Rubens Barrichello. Zespół Ferrari z Shanghai International Circuit pobieżnie zapoznał się już w czerwcu, jednak jak można się było dzisiaj przekonać, nie zapewniło to raczej żadnych korzyści. Zarówno Barrichello, jak i Michael Schumacher, który uzyskał ósmy czas (strata blisko półtorej sekundy do Davidsona), mieli problemy ze znalezieniem optymalnych ustawień bolidu F2004. W dodatku Schumacher pod koniec pierwszej sesji miał drobne problemy z oprogramowaniem, ale usterka została dosyć usunięta.

Na szóstej pozycji znalazł się Giancarlo Fisichella, co może świadczyć o dobrej dyspozycji bolidów zespołu Sauber na torze w Szanghaju. Drugi kierowca reprezentujący barwy szwajcarskiej stajni – Felipe Massa także wypadł nienajgorzej,plasując się zaraz za pierwszą dziesiątką ze stratą niewiele ponad półtorej sekundy do najszybszego kierowcy. Tymczasem w pierwszej dziesiątce znaleźli się powracający po długiej przerwie do uczestnictwa w wyścigach kierowca zespołu Williams – Ralf Schumacher (siódmy czas), a także główni kierowcy Toyoty – Ricardo Zonta i Olivier Panis. Tuż za Francuzem na 11 pozycji znalazł się z kolei piątkowy tester japońskiej stajni – Ryan Briscoe.

Dopiero na 13 i 15 pozycji znaleźli się kierowcy Renault – Fernando Alonso i Jacques Villeneuve, zastępujący w pozostałych do końca sezonu wyścigach Jarno Trullego. Kanadyjczyk podczas swojego oficjalnego debiutu w barwach francuskiej stajni uzyskał nieznacznie gorszy czas od Alonso (strata ponad 0.3 sekundy), tak więc już pierwszy dzień może zaliczyć do w miarę udanych. Oczywiście najważniejsza będzie postawa podczas jutrzejszych kwalifikacji, a póki co nie należy przywiązywać zbytniej uwagi do odległych pozycji, gdyż francuska stajni w piątki rzadko plasuje się w czołówce. Pomiędzy kierowcami Renault znalazł się partner Ralfa Schumachera – Juan Pablo Montoya. Kolumbijczyk nie zdołał zaliczyć szybkiego okrążenia na nowych oponach, trafiając pod koniec treningów na zbyt duży ruch na torze, jednak mimo to był zadowolony ze swojej dzisiejszej postawy.

Na pozostałych miejscach znaleźli kierowcy korzystający z silników firmy Cosworth Racing, która jak wiadomo już od zeszłego piątku została wystawiona na sprzedaż, podobnie jak i cała ekipa Jaguara. Na czele grupy składającej się z dziewięciu kierowców uplasował się Mark Webber, a tuż za nim znalazł się kierowca testowy Jaguara – Bjorn Wirdheim. Tymczasem drugi główny kierowca tego zespołu – Christian Klien, mające w ten weekend do dyspozycji wersję B bolidu R5, wylądował za Nickiem Heidfeldem (Jordan) i Zsoltem Baumgartnerem (Minardi) na 20 pozycji. Na koniec warto jeszcze wspomnieć o debiutującym w barwach zespołu Jordan w roli piątkowego testera kierowcy F3000 – Robercie Doornbosie. Dla Holendra był to pierwszy kontakt z bolidem F1 i to w dodatku na nieznanym torze, tak więc stratę ponad pięciu sekund do Davidsona po zaledwie dwóch godzinnych sesjach należy traktować jako imponujące osiągnięcie.

Źródło: Formula1.com, F1-Live.com, pitpass.com

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca