F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2004
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP San Marino
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Europy
GP Kanady
GP Stanów Zjednoczonych
GP Francji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Chin
GP Japonii
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2004
Klasyfikacje generalne 2004
Statystyki z sezonu 2004

  Wszystkie sezony
2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Shanghai.
Sinopec Chinese Grand Prix 200426 września
Shanghai International Circuit
Długość toru: 5,451 km
Liczba okrążeń: 56
Pełny dystans: 305,256 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
-
Najszybsze okrążenie wyścigu:
-
Największa średnia prędkość wyścigu:
-
nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]
Finałowa sesja kwalifikacyjna do inauguracyjnego wyścigu o Grand Prix Chin przyniosła kilka niespodzianek, w tym efektowny poślizg w wykonaniu głównego faworyta do zdobycia pierwszej pozycji startowej – Michaela Schumachera, który dla kierowcy Ferrari oznacza start z końca stawki do jutrzejszego wyścigu. Wydaje się, że Niemiec po prostu zbyt szybko wszedł w pierwszy zakręt, chociaż system kontroli trakcji powinien był zapobiec utracie kontroli nad autem na w miarę szybkim łuku. Błąd kierowcy czy też drobne problemy techniczne – tak czy inaczej siedmiokrotnego mistrza świata czeka jutro kolejna przeprawa z końca stawki, co nam powinno zapewnić wiele emocji, a dla samego Schumachera, który w tym sezonie zdobył już wszystko co było do zdobycia, będzie to z pewnością większe wyzwanie niż start z pole position i prowadzenie wyścigu przez wszystkie okrążenia.

Tymczasem pierwsza pozycja startowa wpadła w ręce drugiego kierowcy Ferrari – Rubensa Barrichello. Dla Brazylijczyka jest to już drugie z rzędu, a w sumie trzecie pole position w tym sezonie i biorąc pod uwagę znakomitą formę tego kierowcy w ostatnim wyścigu należy się spodziewać, iż będzie on jutro głównym faworytem do zwycięstwa. Wraz z Barrichello z pierwszego rzędu wystartuje kierowca z zespołu McLaren – Kimi Raikkonen. Fin już od wczorajszych treningów plasował się regularnie w czołówce, ale dopiero podczas finałowej sesji kwalifikacyjnej pokazał, na co tak naprawdę go stać. Efektem tego była strata zaledwie 0.1 sekundy do zdobywcy pole position i jeśli jutro bolid MP4-19B nie ulegnie awarii, to wówczas Raikkonen będzie miał szansę na powtórzenie rezultatu z toru Silverstone, albo nawet i ze Spa-Francorchamps, gdzie odniósł swoje pierwsze zwycięstwo w tym sezonie.

Nie mniej ciekawie prezentuje się drugi rząd startowy, z którego jutrzejszy wyścig rozpoczną Jenson Button i druga po wpadce Michaela Schumachera niespodzianka kwalifikacji na Shanghai International Circuit – Felipe Massa. Postawa Buttona oczywiście również była niczego sobie, zwłaszcza, że kierowca z zespołu B.A.R miał niespełna 0.3 sekundy straty do Barrichello, jednakże dla Massy czwarta pozycja startowa to zdecydowanie największe osiągnięcie w dotychczasowej karierze. W swoim debiutanckim sezonie 2002 Brazylijczyk dwukrotnie startował z siódmej pozycji, a w tym sezonie tylko raz udało mu się jak dotąd załapać do pierwszej dziesiątki, tak więc start z drugiego rzędu to z pewnością spora niespodzianka. Wygląda na to, że najnowsze opony Bridgestone rzeczywiście spisują się w Chinach bardzo dobrze i to zwłaszcza w przypadku bolidów Sauber, gdyż drugi kierowca szwajcarskiej stajni – Giancarlo Fisichella zakwalifikował się na siódmej pozycji. Włoch narzekał co prawda na ziarnowanie opon (graining), ale w sumie od swojego partnera wolniejszy był o niespełna 0.2 sekundy, tak więc nie ma specjalnie powodów do narzekań. Dla całego zespołu Sauber były to najbardziej udane kwalifikacje w tym sezonie.

Z piątej pozycji jutrzejszy wyścig rozpocznie wracający po ponad trzymiesięcznej przerwie od wypadku na torze Indianapolis kierowca z zespołu Williams – Ralf Schumacher. Jest to jak najbardziej udany comeback Niemca, zwłaszcza jeśli weźmiemy pod uwagę słaby występ jego partnera – Juana Pablo Montoi. Kolumbijczyk nie ukrywa, że nie udało mu się znaleźć dobrych ustawień bolidu FW26 i dlatego zakwalifikował się zaledwie na 11 pozycji. Strata czasowa nie była znowuż taka wielka, gdyż Montoya od młodszego z braci Schumacherów wolniejszy był o mniej niż 0.4 sekundy, jednakże niewielkie różnice dzielące poszczególnych kierowców oznaczały sporą różnicę w miejscach. Montoya wyścig rozpocznie jednak z pierwszej dziesiątki, gdyż drugi kierowca z zespołu B.A.R – Takuma Sato, który zakwalifikował się na dziewiątej pozycji, jutro zostanie przesunięty na starcie o 10 miejsc do tyłu ze względu na wymianę silnika po wczorajszych treningach. Z tego powodu Japończyk, będący jedynym reprezentantem Azji na torze w Szanghaju, do kwalifikacji przystąpił prawdopodobnie z większą ilością paliwa w baku, co w wyścigu powinno umożliwić mu przynajmniej częściowe odrobienie straty. Sato znalazł się jednak w doborowym towarzystwie, gdyż tuż przed nim na prostej startowej ustawi się sam Michael Schumacher.

Szósty czas uzyskał kierowca Renault – Fernando Alonso, natomiast nowy partner Hiszpana, zastępujący w trzech ostatnich wyścigach sezonu Jarno Trullego – Jacques Villeneuve musiał zadowolić się zaledwie 12 pozycją startową (z uwzględnieniem kary dla Sato). Kanadyjczyk z pewnością liczył na bardziej udany debiut w barwach francuskiej stajni, jednak można się było spodziewać, że po blisko rocznej przerwie od uczestnictwa w wyścigach Formuły 1 i to w zupełnie nowym zespole, już w pierwszym wyścigu nie będzie mu łatwo dorównać Alonso. Villeneuve twierdzi, że na nowych oponach nie jedzie mu się najlepiej, dlatego w wyścigu będzie liczył na znacznie lepszy rezultat. Tymczasem z ósmej i dziewiątej pozycji wyścig rozpoczną Olivier Panis (Toyota) i drugi kierowca z zespołu McLaren – David Coulthard. Strata Szkota do zdobywcy pole position wyniosła już ponad sekundę, tak więc wypadł on zdecydowanie słabiej od swojego partnera – Raikkonena. Jeśli w grę nie wchodzi odmienna strategia postojów, to wówczas szanse Coultharda na uzyskanie jutro dobrego rezultatu są raczej niewielkie. Ze swojej dzisiejszej postawy niezadowolony może być również partner Panisa – Ricardo Zonta, który wystartuje z 13 pozycji.

Na 12 i 16 pozycji zakwalifikowali się kierowcy z zespołu Jaguar – Mark Webber i Christian Klien, co biorąc pod uwagę karę nałożona na Sato oznacza start odpowiednio z 11 i 15 pozycji. Webber podczas swojego okrążenia pomiarowego o mały włos nie wpadł w poślizg i w tej sytuacji uzyskana pozycja startowa jest całkiem przyzwoitym osiągnięciem. Tymczasem Klien uległ jednemu z kierowców zespołu Jordan – Nickowi Heidfeldowi, tak więc z pewnością nie ma powodów do zadowolenia. Dobry występ Heidfelda w postaci 14 pozycji startowej to z pewnością spora zasługa opon Bridgestone. Partnerem Niemca podczas tego weekendu jest kierowca testowi irlandzkiej stajni – Timo Glock, który ponownie zastąpił usuniętego z zespołu tym razem już na dobre Giorgio Pantano. Glock swój zaledwie drugi w karierze wyścig Formuły 1 rozpocznie z takiej samej pozycji jak i pierwszy, czyli z 16. Tuż zza pleców Niemca wystartuje Zsolt Baumgartner, natomiast drugi kierowca Minardi – Gianmaria Bruni ze względu na poślizg na okrążeniu pomiarowym wyścig będzie musiał rozpocząć z ostatniej pozycji.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca