F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2006
GP Bahrajnu
GP Malezji
GP Australii
GP San Marino
GP Europy
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Wielkiej Brytanii
GP Kanady
GP Stanów Zjednoczonych
GP Francji
GP Niemiec
GP Węgier
GP Turcji
GP Włoch
GP Chin
GP Japonii
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2006
Klasyfikacje generalne 2006
Statystyki z sezonu 2006

  Wszystkie sezony
2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Istanbul.
Petrol Ofisi Grand Prix of Turkey 200627 sierpnia
Istanbul Park
Długość toru: 5,338 km
Liczba okrążeń: 58
Pełny dystans: 309,356 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:26,797 - Kimi Raikkonen (McLaren), 2005
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:24,770 - Juan Pablo Montoya (McLaren), 2005
Największa średnia prędkość wyścigu:
219,497 km/h - Kimi Raikkonen (McLaren), 2005
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.38Sebastian VettelBMW Sauber F1.061:28,091--29
2.6Felipe MassaFerrari 248 F11:28,1640,0730,07318
3.12Jenson ButtonHonda RA1061:28,5060,4150,34210
4.36Anthony DavidsonHonda RA1061:28,5980,5070,09231
5.7Ralf SchumacherToyota TF106B1:28,6140,5230,01621
6.5Michael SchumacherFerrari 248 F11:28,8190,7280,20513
7.37Robert DoornbosRed Bull RB21:28,8480,7570,02915
8.3Kimi RaikkonenMcLaren MP4-211:29,0420,9510,19410
9.4Pedro de la RosaMcLaren MP4-211:29,1121,0210,07010
10.11Rubens BarrichelloHonda RA1061:29,2141,1230,10216
11.39Giorgio MondiniMidland M161:29,7191,6280,50527
12.1Fernando AlonsoRenault R261:29,7411,6500,02216
13.40Neel JaniToro Rosso STR11:29,8581,7670,11730
14.21Scott SpeedToro Rosso STR11:29,8901,7990,03220
15.8Jarno TrulliToyota TF106B1:30,0061,9150,11618
16.41Franck MontagnySuper Aguri SA061:30,4912,4000,48525
17.17Robert KubicaBMW Sauber F1.061:30,5022,4110,0119
18.2Giancarlo FisichellaRenault R261:30,5042,4130,00216
19.35Alex WurzWilliams FW281:30,5092,4180,00536
20.20Vitantonio LiuzziToro Rosso STR11:30,5512,4600,04217
21.9Mark WebberWilliams FW281:30,7752,6840,22413
22.15Christian KlienRed Bull RB21:30,8892,7980,11416
23.10Nico RosbergWilliams FW281:31,0152,9240,12617
24.22Takuma SatoSuper Aguri SA061:31,0913,0000,07611
25.23Sakon YamamotoSuper Aguri SA061:31,3163,2250,22521
26.18Tiago MonteiroMidland M161:31,5193,4280,20315
27.16Nick HeidfeldBMW Sauber F1.061:31,5263,4350,00710
28.14David CoulthardRed Bull RB21:31,5403,4490,01410
29.19Christijan AlbersMidland M161:32,1024,0110,5627
107% najlepszego czasu: 1:34,257

Sebastian Vettel, podobnie jak i na początku sezonu Robert Kubica, okazał się sensacją dnia podczas swojego debiutu w piątkowych treningach Formuły 1, uzyskując najlepszy czas przejazdu jednego okrążenia na torze Istanbul Park. Pochodzący z Niemiec 19-latek, pomimo młodego wieku i niewielkiego doświadczenia w kierowaniu bolidem F1, zaprezentował się dzisiaj z jak najlepszej strony, przejeżdżając w dodatku dużo okrążeń, co dla zespołu BMW Sauber oznacza ni mniej ni więcej, że znalazł godnego następcę naszego kierowcy na piątkowego testera.

Robert Kubica po przejechaniu tylko jednego okrążenia zapoznawczego w pierwszej sesji, tym razem zaliczył dziewięć kółek i uplasował się na 17 pozycji, mając blisko dwie i pół sekundy straty do Vettela. Jeszcze słabiej wypadł partner Polaka z zespołu BMW Sauber, Nick Heidfeld (P27, +3.4s), ale wynika to głównie z faktu, że kierowcy wyścigowi w piątek muszą oszczędzać opony i silniki w swoich bolidach.

Najszybszy z kierowców wyścigowych był w drugiej sesji Felipe Massa (Ferrari), a jego strata do Vettela wyniosła mniej niż 0.1 sekundy. Na trzeciej pozycji ponownie uplasował się zwycięzca Grand Prix Węgier, Jenson Button, mając tuż za swoimi plecami kierowcę testowego Hondy, Anthony'ego Davidsona, który po problemach z silnikiem w pierwszej sesji, w drugiej przejechał już ponad 31 okrążeń.

W pierwszej dziesiątce znalazł się także ostatni z reprezentantów stajni z Brackley, Rubens Barrichello (P10), mając niewiele ponad jedną sekundę straty do najszybszego kierowcy. Kolejno na piątej i szóstej pozycji sklasyfikowani zostali bracia Ralf i Michael Schumacherowie, a tuż za nimi znalazł się piątkowy tester Red Bull Racing, Robert Doornbos. Jako ostatni poniżej jednej sekundy straty do Vettela zmieścił się najszybszy kierowca z pierwszej sesji, Kimi Raikkonen (P8). Nieznacznie wolniejszy od Fina okazał się jego partner z zespołu McLaren, Pedro de la Rosa (P9).

Z pozostałych kierowców najlepiej wypadł piątkowy tester MF1 Racing Giorgio Mondini, który po dwumiesięcznej przerwie powrócił za kierownicę trzeciego bolidu M16. Tuż za Szwajcarem na 12 pozycji uplasował się aktualny lider klasyfikacji generalnej kierowców Fernando Alonso, a tymczasem drugi kierowca Renault, Giancarlo Fisichella, piątkowe treningi ukończył dopiero na 18 pozycji, mając już blisko dwie i pół sekundy straty do Vettela. Na razie nie wygląda na to, aby francuska stajnia mogła nawiązać w Turcji równą walkę z Ferrari, choć oczywiście trudno taki osąd wydać po zaledwie piątkowych treningach.

Pozytywną niespodziankę sprawił tymczasem Franck Montagny, uzyskując bardzo dobry czas 1:30.491 (P16) za kierownicą trzeciego bolidu Super Aguri SA06. Nie obyło się co prawda bez kilku piruetów, zresztą problemy z utrzymaniem tego auta na torze mieli także Takuma Sato (P24) i Sakon Yamamoto (P25), ale tak czy inaczej czas uzyskany na koniec przez Montagny'ego jest imponujący.

Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.

Pogoda
Temperatura powietrza: 32°C
Temperatura toru: 49°C
Prędkość wiatru: 2,8 mps
Wilgotność powietrza: 40%
Sucho

Źródło: Formula1.com, Pitpass.com

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Metalpablo, 25.08.2006 15:45[!]
Jutro w kwalu będzie troche inaczej:D.Kimi zdąbędzie P1:D ,Robert bedzie koło 10.Bardzo podoba mi sie kombinacja Vettel-BMW-Red Bull,czyli kask jaki Seba ma:D.Moim zdaniem na F1 jest jeszcze za młody,ale bardzo łądnie dzis sie zaprezentował.
3ob3rt, 25.08.2006 15:45[!]
boSS
moim skromnym zdaniem oby dwoje mogą!!
cova, 25.08.2006 16:54[!]
aquos mysle ze masz niestety racje, jedyna nadzieja w tym ze KUBI bedzie lepszy od Nicka. Wiadomo ze bedziemy zawsze po stronie rodaka. Czy KUBI ma nowy silnik czy jedzie na tym samym?
Mariusz, 25.08.2006 17:43[!]
Kubica to cienias, tak słabo jeździ, dopiero 17.*



* żarcik of course ;-)
MadKaras...psycho fan MS, 25.08.2006 18:03[!]
Mariusz bravooo..masz poczucie humoru
MarekW, 25.08.2006 18:07[!]
MadKaras.. ten komentarz Mariusza to oczywista aluzja do komentarzy (i artykułów) na Onecie.
Piter, 25.08.2006 18:18[!]
Ło! Ja pier...! Nie wiem czmu, nie wiem jak, ale ta pierwsza pozycja Vettela budzi we mnie drobne obawy. Nie spodziewałem się. Tak czy inaczej mu gratuluje.
GroM, 25.08.2006 18:39[!]
Pozycja Vettela potwierdza to, ze kierowcy z WSbR sa swietni ! Ja tam bym sie nie obawial o Kubice, on tyle zrobil w tym roku, ze szok ! Kubica bedzie z Nickiem w 2007, a Vettel bedzie testowal w tygodniu. Kubica zna juz tory ktore byly na poczatku sezonu, a Vettel nie. Poza tym to byl pierwszy jego oficialny trening piatkowy. Zobaczymy jak bedzie dalej, zapowiada sie swietnie, BMW ma mocnych sklad kierowcow.
buczu, 25.08.2006 18:40[!]
Panowie!!!
Patrzcie który jest Heidfeld.
meren, 25.08.2006 18:43[!]
Piter - jakie obawy ???????????
Gdyby BMW chciało Vettela na ewentualnego kierowce w 2007 roku - to już przed sezonem by go zatrudnili na testera.
Wybrali jednak Kubice bo Vettel jest jeszcze za młody i można z nim poczekać (2007 w F1 to zbyt szybko dla jego talentu), a dla Kubicy angaż na 2007 r jest odpowiedni w czasie dla jego talentu.
Tak więc nie PANIKUJCIE że Vettel zaraz wygryzie Kubice.
Kubica po to jeździ, żeby się obył z wyścigioe i lepiej spisał w 2007 roku - choć oficjalnie BMW mówi, ze to tylko sprawdzenie :D.
MarekW, 25.08.2006 20:33[!]
GroM - Vettel ściga się w F3. Miał tylko jeden występ w World Series.
MadKaras...psycho fan MS, 26.08.2006 09:56[!]
mam wrazenie ze niedlugo takie incydenty jak mandaty, czy nagłe wzloty kierowcow beda opisywane jako "iście Schumacherowski styl":))))
GO ROBERT GO
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca