F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2006
GP Bahrajnu
GP Malezji
GP Australii
GP San Marino
GP Europy
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Wielkiej Brytanii
GP Kanady
GP Stanów Zjednoczonych
GP Francji
GP Niemiec
GP Węgier
GP Turcji
GP Włoch
GP Chin
GP Japonii
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2006
Klasyfikacje generalne 2006
Statystyki z sezonu 2006

  Wszystkie sezony
2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Monza.
Gran Premio Vodafone d'Italia 200610 września
Autodromo Nazionale di Monza
Długość toru: 5,793 km
Liczba okrążeń: 53
Pełny dystans: 306,720 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:19,525 - Q1, Juan Pablo Montoya (Williams), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:21,046 - Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
247,586 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2003
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]
Kimi Raikkonen po raz trzeci w tym sezonie okazał się najszybszym kierowcą w finałowym bloku kwalifikacji, zapewniając sobie tym samym 11 pole position w karierze. Fin, typowany na kierowcę Ferrari od przyszłego sezonu, pokonał obydwu reprezentantów stajni z Maranello na ich własnym podwórku, w tym Michaela Schumachera o – uwaga – zaledwie 0.002 sekundy.

Świetnie spisała się także ekipa BMW Sauber, a więc tym razem dobra postawa Nicka Heidfelda i Roberta Kubicy podczas treningów nie była tylko zasługą nowych opon. Heidfeld ostatecznie wywalczył doskonałą, trzecią pozycję startową, natomiast Kubica musiał zadowolić się szóstym miejscem, gdyż na swoim najszybszym kółku, pomimo najlepszego czasu w pierwszym sektorze, popełnił błąd w pierwszym zakręcie Lesmos i stracił około 0.3 sekundy. Tym niemniej jest to jego najlepsze osiągnięcie w kwalifikacjach i dobra pozycja wyjściowa do zdobycia jutro pierwszych punktów zaliczanych do mistrzostw świata.

W pierwszym bloku kwalifikacji najlepszy czas uzyskał Michael Schumacher, pokonując nieznacznie Fernando Alonso (Renault) i Heidfelda, natomiast Raikkonen uplasował się wówczas na czwartej pozycji, tracąc blisko 0.3 sekundy do najszybszego kierowcy. Przebieg pierwszego bloku zakłóciło pęknięcie lewej tylnej opony Bridgestone w bolidzie Sakona Yamamoto na prostej startowej. Kierowca Super Aguri nie stracił panowania nad autem i zdołał powrócić do boksów, ale był to dla niego koniec jazdy na dziś, natomiast sesja została wstrzymana na kilka minut ze względu na konieczność posprzątania toru. Później, w samej końcówce pierwszego bloku, Christian Klien (Red Bull) wpadł w poślizg w okolicy drugiej szykany i zatrzymał się na poboczu, co spowodowało wywieszenie żółtych flag, jednak żaden kierowca z czołówki nie stracił z tego powodu szansy na poprawę czasu.

Wśród pechowców, którzy nie zdołali załapać się do drugiego bloku kwalifikacji, znalazł się tylko jeden z lepszych kierowców – Mark Webber (Williams). Australijczyk z jakichś powodów nie umiał dogadać się dzisiaj ze swoim autem i do jutrzejszego wyścigu będzie musiał wystartować dopiero z 19 pozycji. Ponadto z dalszego udziału w kwalifikacjach odpadli kierowcy z zespołów MF1 Racing (P18, P20) i Super Aguri (P21, P22), a także Vitantonio Liuzzi (Toro Rosso). Włoch na własnym podwórku okazał się wolniejszy od zespołowego partnera Scotta Speed o 0.1 sekundy i wystartuje jutro z 17 pozycji.

W drugim bloku kwalifikacji jako pierwszy na torze pojawił się Robert Kubica, wykręcając od razu bardzo dobry czas poniżej jednej minuty i 22 sekund. Po chwili inni kierowcy z czołówki zaczęli coraz wyżej podnosić poprzeczkę, a najszybszy okazał się Massa, wykręcając rewelacyjny czas 1:21.225. Odpowiedź naszego kierowcy nie była duża gorsza – Polak na swoim drugim okrążeniu pomiarowym wykręcił 1:21.270! Tak świetnego występu Krakowianina na torze Monza chyba mało kto się spodziewał. Trzeci czas uzyskał Raikkonen, natomiast pierwszą piątkę zamknęli Michael Schumacher i Heidfeld. Ponadto do finałowego bloku kwalifikacji załapali się kierowcy z zespołów Renault i Honda, a także partner Raikkonena z zespołu McLaren, Pedro de la Rosa.

Do pierwszej dziesiątki nie zdołali się tymczasem załapać obydwaj kierowcy Toyoty, Jarno Trulli i Ralf Schumacher – temu pierwszemu do pokonania de la Rosy zabrakło zaledwie 0.046 sekundy. Włoch musi się więc zadowolić zaledwie 11 pozycją startową do domowego wyścigu, a towarzystwa w szóstym rzędzie startowym dotrzymywał mu będzie Nico Rosberg (Williams). Z 13 i 14 pozycji wystartują Ralf Schumacher i David Coulthard (Red Bull), natomiast ósmy rząd startowy utworzą Speed i Klien (Austriak ze względu na poślizg w pierwszym bloku i zgaśnięcie silnika nie pojawił się już więcej na torze).

W finałowym bloku kwalifikacji, decydującym o kolejności startowej najszybszych 10 kierowców, wszystko przebiegało zgodnie z planem do momentu pęknięcia lewej tylnej opony Michelin w bolidzie Alonso. Z tego powodu Hiszpan musiał ściąć pierwszą szykanę, ale przynajmniej nie wpadł na jadące przed nim Ferrari. Rozerwana opona doprowadziła jednak do niewielkiego uszkodzenia bolidu i Alonso nie był już tak szybki jak wcześniej. W dodatku stracił sporo czasu na dojechanie do boksów i ledwo zdążył rozpocząć swoje ostatnie okrążenie pomiarowe przed końcem czasu.

Aktualnemu mistrzowi świata udało się wywalczyć piątą pozycję startową, ale kilka godzin po kwalifikacjach stracił ją, gdyż stewardzi uznali, że spowolnił Massę w końcowych minutach trzeciego bloku. Hiszpan stracił w efekcie trzy najlepsze czasy i będzie musiał wystartować z 10 pozycji. Decyzja stewardów może mieć decydujący wpływ na rozstrzygnięcie walki o mistrzostwo – Alonso od Michaela Schumachera na cztery wyścigi przed końcem sezonu dzieli 12 punktów.

Massa musiał zadowolić się czwartą pozycją startową, a jego strata do Raikkonena i Michaela Schumachera wyniosła niewiele ponad 0.2 sekundy. Z trzeciego rzędu wystartują jutro Jenson Button (Honda) i Kubica, z czwartego – de la Rosa i Rubens Barrichello (Honda), a z piątego – Giancarlo Fisichella (Renault) i Alonso.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Hitokiri, 09.09.2006 16:45[!]
jak znów pojechał na oparach to na dobry wynik nie ma co liczyć...
Metalpablo, 09.09.2006 16:59[!]
NIe jechał na oparach,przy takiej różnicy czasu raczej paliwa miał podbną ilośc jak Schumi.Ja bardzo na niego licze:D.GO KIMI GO PEDRO GO JUAN!!
Maraz, 09.09.2006 17:12[!]
Robert potwierdził, że popełnił błąd i dlatego stracił tyle czasu w drugim sektorze.
McLuke, 09.09.2006 17:22[!]
myślicie że jakby Robert nie popełnił tego błędu to byłby na PP?? a tak w ogóle ktoś wie o ile szybszy czas w pierwszym sektorze na tym kółku miał Kubica??
Maraz, 09.09.2006 17:30[!]
Kto wie - myślę, że miał szansę :)
kykec, 09.09.2006 17:55[!]
McLuke: Nad Heidfeldem, który miał drugi czas w pierwszym sektorze miał 0,003 przewagi ^^.
Więcej tutaj -> http://www.formul...tortimes/765/24.html
McLuke, 09.09.2006 17:56[!]
nie ma co ale byłaby niezła jazda jakby Kubek startował z PP!! ale póki co to ciesze się że to Kimas startuje pierwszy a nie MiSzCz, bo licze na zwycięstwo Maka... wreszcie LD
Till, 09.09.2006 18:17[!]
Licze że Jutro zwyćięży Michael i mam dziwne przeczucie ze będzie to jego ostatni występ na torze Monza jako kierowcy F1
gelo27, 09.09.2006 18:46[!]
Till -> "... ze będzie to jego ostatni występ na torze Monza jako kierowcy F1 " oby on już swoje zrobił 7 razy a poza tym chciałbym sie przekonać czy bedzie tworzył swój team F1 jak kiedyś wpominał bodajrze po 6-tym mistrzostwie
kumien, 09.09.2006 19:01[!]
Licze, że Robert pokarze swój świetny start i wyprzedzi 2 do pierwszego zakrętu. A dalej jak Team niczego nie zawali to może być blisko podium:)
kuba_new, 09.09.2006 20:08[!]
super!!!!!!!!!!!!!!!!
d'Angelo, 09.09.2006 20:40[!]
ciekaw jestem czy jutro Kimi dowiezie do mety pierwsze miejsce??? chociaż osobiscie w to wątpię?! wolałbym zeby Michałek wygrał !!!
JaJacek, 09.09.2006 20:42[!]
trochę dziwna ta niestabilność wyników u kierowców Williamsa...
nickolas, 10.09.2006 02:52[!]
Czy to juz stalo sie regula ze sedziowie maczaja palce przy wynikach !?!
Toczy sie walka o mistrzostwo a tu na okraglo takie kontrowersje (mam wrazenie ze caly ten interes kreci sie wokol Ferrari)
:(
sory za brak pl liter
rafaello85, 10.09.2006 10:22[!]
nickolas...


" mam wrazenie ze caly ten interes kreci sie wokol Ferrari "
To masz złe wrażenie! Radziłbym Ci przeanalizować cały sezon, a nie wydawać osądów po jednej kwalifikacji.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca