F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2006
GP Bahrajnu
GP Malezji
GP Australii
GP San Marino
GP Europy
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Wielkiej Brytanii
GP Kanady
GP Stanów Zjednoczonych
GP Francji
GP Niemiec
GP Węgier
GP Turcji
GP Włoch
GP Chin
GP Japonii
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2006
Klasyfikacje generalne 2006
Statystyki z sezonu 2006

  Wszystkie sezony
2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Monte Carlo.
Grand Prix de Monaco 200628 maja
Circuit de Monaco
Długość toru: 3,340 km
Liczba okrążeń: 78
Pełny dystans: 260,520 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:13,644 - Q1, Kimi Raikkonen (McLaren), 2005
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:14,439 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
152,773 km/h - Juan Pablo Montoya (Williams), 2003
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Podsumowanie wyścigu  [  T-  |  T+  ]
Fernando Alonso dołączył dzisiaj do grona kierowców, którym udało się wygrać najbardziej prestiżowy wyścig Formuły 1 – Grand Prix Monako. Kierowca Renault kontrolował przebieg wyścigu od startu do mety, choć przez długi czas jechał pod presją ze strony Kimi Raikkonena (McLaren). Fin odpadł jednak z rywalizacji na 51 okrążeniu, podobnie zresztą jak i dwa okrążenia wcześniej jadący na trzeciej pozycji Mark Webber (Williams), tak więc Alonso mógł pozwolić sobie w końcówce na spokojną jazdę. Na podium towarzyszyli mu byli zwycięzcy Grand Prix Monako, Juan Pablo Montoya (McLaren) i występujący w roli Supermana z czerwoną peleryną David Coulthard (Red Bull Racing). Szkot zapewnił tym samym swojemu zespołowi najlepszy jak dotąd rezultat w całej jego niespełna dwuletniej historii.

Wyścig rozpoczął się od dosyć spokojnego startu jak na ciasny tor uliczny w Monte Carlo, choć nie obyło się bez niewielkiej kolizji z pomiędzy kierowcami Midland, Christijanem Albersem i Tiago Monteiro. Portugalczyk musiał zjechać do boksów pod koniec pierwszego okrążenia po nowe przednie skrzydło, natomiast Albers został później ukarany przejazdem przez boksy za spowodowanie tej właśnie kolizji. Tymczasem w czołówce nie nastąpiła żadna zmiana w kolejności podczas startu, przynajmniej jeśli chodzi o miejsca 1-5: prowadził Alonso przed Webberem, Raikkonenem, Montoyą i Rubensem Barrichello (Honda). Na szóstą pozycję awansował jednak drugi kierowca Williamsa, Nico Rosberg, wyprzedzając przed pierwszym zakrętem Coultharda i Jarno Trullego (Toyota). Trulli ostatecznie wylądował na dziewiątej pozycji, gdyż został także wyprzedzony przez Coultharda i Giancarlo Fisichellę (Renault).

Na początku drugiego okrążeniu Raikkonen wykorzystał błąd popełniony przez Webbera na pierwszym zakręcie i po odważnym manewrze na wiodącym pod górę podjeździe Beau Rivage awansował na drugą pozycję. W międzyczasie Michael Schumacher po starcie z boksów zdołał na pierwszym okrążeniu pokonać zarówno swojego partnera z zespołu Ferrari, Felipe Massę, jak i obydwu kierowców Super Aguri, Francka Montagny'ego i Takumę Sato, by na kolejnym kółku wyprzedzić także Albersa i Scotta Speeda (STR), co zapewniło mu awans na 16 pozycję. Na tym jednak chwilowo zakończyła się jego wspinaczka, bowiem trafił na dosyć trudny orzech do zgryzienia w postaci Jensona Buttona (Honda). W końcu na 20 okrążeniu kierowca Ferrari zdołał także wyprzedzić Brytyjczyka tuż za tunelem i mógł ruszyć w pogoń za kolejnym rywalem, którym był Jacques Villeneuve (BMW Sauber).

Jako pierwszy z czołówki do boksów na 21 okrążeniu zjechał Montoya, jednak co ciekawe Kolumbijczyk na tor zdołał nadal powrócić na czwartej pozycji, bowiem tuż przed postojem miał już ponad pół minuty przewagi nad Barrichello. Następnie pierwsze postoje zaliczyli Raikkonen, Alonso oraz Webber i kolejność kierowców z czołówki powróciła do stanu sprzed postojów. Po postojach Alonso był wyraźnie wolniejszy od Raikkonena i Webbera, o czym świadczył chociażby fakt, że mający do niego początkowo blisko 10 sekund straty Montoya w ciągu ośmiu kółek zdołał zbliżyć się do lidera na odległość dwóch sekund. Zanosiło się więc na bardzo emocjonującą drugą rundę postojów. Niestety na 49 okrążeniu awaria układu wydechowego doprowadziła do zapalenia się tyłu bolidu Webbera i kierowca Williamsa zatrzymał się zaraz za pierwszym zakrętem.

Na tor wyjechał oczywiście samochód bezpieczeństwa i wówczas swoje drugie postoje odbyli Alonso, Raikkonen i Montoya, który po odpadnięciu z walki Webbera awansował na trzecią pozycję. W chwilę później pech dopadł także Raikkonena i Fin zjechał z toru z dymiącym bolidem jeszcze w trakcie neutralizacji wyścigu. Montoya awansował w tym momencie na drugą pozycję, ale od prowadzącego Alonso dzieliło go kilku zdublowanych kierowców, natomiast za Kolumbijczykiem znalazł się Barrichello, który stanął w ten sposób przed szansą wywalczenia pierwszego podium w barwach Hondy. Brazylijczyk jechał tylko na jeden stop i wszystko układało się po jego myśli dopóki nie okazało się, że przekroczył limit prędkości w boksach podczas swojego postoju. Kara przejazdu przez boksy kosztowała kierowcę Hondy spadek na piątą pozycję, a przed znaleźli się wówczas Trulli i Coulthard. Pierwszą ósemkę zamykali tymczasem Michael Schumacher (Niemiec zyskał wiele miejsc dzięki jednostopowej strategii), Fisichella (Włoch popisał się w środku wyścigu kilkoma efektownymi manewrami wyprzedzania) i Nick Heidfeld (BMW Sauber).

Ostatnia zmiana w kolejności kierowców z czołówki była następstwem awarii hydrauliki w bolidzie Trullego, która nie tylko pozbawiła Włocha pierwszego zarobku punktowego w tym sezonie, ale także i wizyty na podium. Na pocieszenie do punktowanej ósemki awansował wówczas Ralf Schumacher, zdobywając dla Toyoty jeden jedyny punkcik. Wyścig zakończył się tymczasem czwartym zwycięstwem w tym sezonie Alonso, który w klasyfikacji generalnej kierowców ma po Grand Prix Monako 21 punktów przewagi nad Michaelem Schumacher. Montoya zdobywając osiem punktów przesunął się w klasyfikacji generalnej na piątą pozycję i do Fisichelli oraz Raikkonena traci obecnie cztery punkty. Najwięcej miejsc zyskał Coulthard, awansując z 14 na 11 pozycję. Szkot traci obecnie zaledwie jeden punkt do Ralfa Schumachera i Heidfelda.

Smakiem musiał się dzisiaj obejść drugi kierowca Ferrari, Felipe Massa, który po starcie z końca stawki finiszował na dziewiątej pozycji, mając zaledwie pół sekundy straty do Ralfa Schumachera. Pierwszą dziesiątkę po całkiem udanym występie zamknął Vitantonio Liuzzi (STR), a na pozostałych miejscach finiszowali Button, Albers, Speed, Villeneuve (kara przejazdu za wyprzedzenie Rosberga podczas neutralizacji wyścigu), Monteiro i Montagny, dla którego jest to pierwszy ukończony wyścig Formuły 1. Oprócz Webbera i Raikkonena do mety nie dojechali także Sato (elektronika), Rosberg (wypadek spowodowany awarią układu wydechowego) i Klien (awaria skrzyni biegów). Kolejny wyścig odbędzie się za dwa tygodnie na torze Silverstone i pozostaje tylko mieć nadzieję, że tym razem obędzie się już bez żadnych sensacji.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Till, 28.05.2006 22:59 Komentarz poprawiony przez moderatora[!]
Wygrana Alonso w Monaco składa sie z trzech najwazniejszych punktów 1.Kara nałozona na Michaela Schumachera 2.Awaria silnika w McLarenie Kimiego Raikonnena 3.Wolna lecz bezbłędna i wyrachowana jazda Alonsa .Lecz bez punktu 1 czy 2 ta jazda tym razem efektu by mu nieptzyniosła .Niejestem fanem Alonso zaliczam sie raczej do jego przeciwnikó ,niemożna powiedzieć że jest słabym kierowcom.Lecz uwazam że tytuł 2005 zawdzięcza w 75%pechom Kimiego ,a co do obecnego sezonu wielką siłą Alonso jest zdecydowanie najlepszy Bolid i wyrachowana pewnośc siebię ,którą myślę że wkońcu zgasi Michael.

<i>Tak tylko dla informacji: Nie było awarii silnika w samochodzie Raikkonena.
Była to usterka innego rodzaju, o czym można się dowiedzieć z doniesień prasowych zamieszczonych na WM!.
// W </i>
MMM, 28.05.2006 23:05[!]
jeśli chodzi o 2005 to pech kimiego to takze bolidy które jak to mówili "były najszybsze ale tylko do połowy dystansu..." więc tytuł dla Alonso jest w pełni zasłużony w 2005 :D a w 2006 to jeszcze sie sporo bedzie działo... pozdro!
Bablo, 29.05.2006 00:02 Komentarz poprawiony przez moderatora[!]
nie chce się czepiać admina ale jak dobrze czytam to w 6 linijce tego newsa jest napisane "(...)ze względu na awarię silnika."?? A pozatym świetny wyścig w wykonaniu Schumachera nie byłem pewnien czy zobędzie chociaż jeden punkt a jednak. 7krotny mistrz św3iata pokazał żę umie jeździć. Alonso wygrałdzisaj tylko i wyłacznie dzięki pechowi Kimmiego i tyle.

<i>Nie czepiasz się. :-)
Tutaj jest oświadczenie McLarena: http://f1wm.pl/php/wiad_gen.php?id=3681
Różnica może wynikać z czasu pisania podsumowania.
// W </i>
Rossignol, 29.05.2006 08:13[!]
Idąc tokiem takiego myślenia Schumi zdobył punkty dzięki pechowi kilku kierowców w tym Kimiego i Webbera!
Bosman, 29.05.2006 11:53[!]
A ja się powtórzę bo gdzies juz to pisałem - chciałbym żeby Kimi i Ferdek byli w jednym zespole i jeździli na takich samych samochodach - wtedy by sie dopiero okazało kto jest lepszy. Wczoraj było widać, jak Kimi naciskał i żeby nie zagrywka Fisiko długo by jeszcze wkurzał Alonsego. W zakrętach Alonso mógł czuć oddech na plecach.
Maraz, 29.05.2006 17:17[!]
Macie rację Bablo i W - ten akapit napisałem zaraz po wyścigu i potem zapomniałem poprawić, co niniejszym czynię :)
michal5, 29.05.2006 18:04[!]
BRAVO Schumi awas z 22 na 5 bravo
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca