F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2008
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Turcji
GP Monako
GP Kanady
GP Francji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Europy
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Chin
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2008
Klasyfikacje generalne 2008
Statystyki z sezonu 2008

  Wszystkie sezony
2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Albert Park.
ING Australian Grand Prix 200816 marca
Albert Park Circuit
Długość toru: 5,303 km
Liczba okrążeń: 58
Pełny dystans: 307,574 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:24,408 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:24,125 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
219,011 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Rezultat wyścigu
1.
Lewis Hamilton
McLaren 58 okr. 1h34m50,616
2.
Nick Heidfeld
BMW Sauber 58 okr. +0:05,478
3.
Nico Rosberg
Williams 58 okr. +0:08,163
P.Z.NrKierowcaBolid Op.  Ok. Czas/strata/powód nieukończ.B
1.=22Lewis HamiltonMcLaren MP4-23581h34m50,6162
2.33Nick HeidfeldBMW Sauber F1.0858+0:05,4782
3.47Nico RosbergWilliams FW3058+0:08,1632
4.75Fernando AlonsoRenault R2858+0:17,1812
5.223Heikki KovalainenMcLaren MP4-2358+0:18,0142
6.78Kazuki NakajimaWilliams FW30571 okr. (1 okr.)3
7.1014Sebastien BourdaisToro Rosso STR2B55silnik1
8.71Kimi RaikkonenFerrari F200853silnik2
Niesklasyfikowani
4Robert KubicaBMW Sauber F1.0847kolizja z Nakajimą3
12Timo GlockToyota TF10843wypadek1
18Takuma SatoSuper Aguri SA08A32układ przeniesienia napędu1
6Nelson Piquet JrRenault R2830uszkodzenia z kolizji1
2Felipe MassaFerrari F200829silnik2
9David CoulthardRed Bull RB425kolizja z Massą1
11Jarno TrulliToyota TF10819elektryka1
20Adrian SutilForce India VJM018hydraulika1
10Mark WebberRed Bull RB40kolizja w pierwszym zakręcie1
16Jenson ButtonHonda RA1080kolizja w pierwszym zakręcie0
19Anthony DavidsonSuper Aguri SA08A0kolizja z Nakajimą1
15Sebastian VettelToro Rosso STR2B0kolizja w pierwszym zakręcie0
21Giancarlo FisichellaForce India VJM010kolizja w pierwszym zakręcie0
Zdyskwalifikowani
17Rubens BarrichelloHonda RA10858wyjechał z zamkniętych boksów/P63
Najszybsze okrążenie: Heikki Kovalainen (McLaren MP4-23) - 1:27,418 na 43 okr.
Średnia prędkość zwycięzcy: 194,578 km/h
 ukarany obniżeniem pozycji startowej o 10 miejsc w Malezji za wyeliminowanie Kubicy
 wystartował z boksów
 kara 10-sekundowego postoju w boksach za tankowanie paliwa w momencie, gdy boksy są zamknięte

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 3 4 5 Odśwież T- T+
Verticus, 16.03.2008 11:53[!]
piotrek:
słuszna uwaga, nie tylko prawidłowa kolejność ale i szybkość ma znaczenie... od razu widać kto trenował combosy w mortal combat ;o)
deZZember, 16.03.2008 12:00[!]
pioter - jaki farciarz? Jak nic nie mógł zdziałać? Zdobbył o 9 pkt więcej od zespołowego kolegi - Fisichelli. Doucz się, znim nazwiesz kogoś farciarzem.
Fireball, 16.03.2008 12:11[!]
Sam już nie wiem komu bardziej współczuć, Kubicy czy Barrichello...?
zurex90, 16.03.2008 12:19[!]
już dawno takiego wyścigu nie widziałam, był super:D - do momentu pierwszego pit stopu Kubicy;/ brawa dla Rosberga, gratulacje dla Hamiltona. BMW nie chrzańcie roboty - to co działo się z bolidem Kubicy na torze już przerabialiśmy, nie potrzebujemy powtórek z rozrywek.
ice_man_86, 16.03.2008 12:28[!]
@andy
przyznam, że Massa bez TC jeździ niezbyt rewelacyjnie, ale Kimiemu raczej nic nie można zarzucić. Zauważ, że jechał z końca stawki, na jeden pit. Jak na takie warunki i tak powalczył.
Jak patrzyłem na HAM'a na podium to sobie pomyślałem, że na konferencji prasowej powie, że tegoroczny puchar zechce sobie wziąść do domciu. Oczywiście puchar mistrza świata
michal2111, 16.03.2008 12:28[!]
Nieziemski wyścig. 3 neutralizacje, 6 dojechało do mety, tyle kolizji, no i ten okropny wypadek Glocka.
Moje oceny wyścigu:

Hamilton - jechał tak łatwo, że zaczęło mi się wydawać, że ma ukrytą TC
Heidfeld - znowu lepszy od Kubicy
Rosberg - BRAWO!
Alonso - dobrze, a przecież wiadomo, jak było w kwalifikacjach
Kovalainen - pudło było blisko...
Nakajima - skosił Kubicę jak trawę na wiosnę
Bourdais - świetny debiut, a mogło być jeszcze lepiej
Raikkonen - no comments, tyle błędów i jeszcze silnik kaputt, ale pierwsza wymiana silnika za free
Kubica - wieczny pechowiec
Barrichello - szkoda mi go, kilka punkcików uciekło
Massa - TRAGEDIA, głupi spin na 1 okr. Widać, jeszcze się do braku TC nie przyzwyczaił
michal5, 16.03.2008 12:47[!]
co wy ludzie gadacie ze Ferrari nie radzą sobie bez kontroli trakcji jak juz to massa nie radzi co
a Kimi co radzi a ze 2 razy wypad to dlatego ze atakował 1 raz wypad bo za pózno zahamował
a 2 raz wypad bo na trawę wyjechał tylnym kołem
jędruś, 16.03.2008 12:57[!]
Dobrze , że FIA dała chociaż taką karę dla Nakajimy . 10 pozycji na starcie do dobra nauczka by nie kontynuować japońskiej tradycji kamikadze w F1 .
Baricza zdyskwalifikowali i dobrze . Jego postawa i jazda w wyścigu była naprawdę z najwyższej półki ale regulamin regulaminem . O pierwsze punkty musi jeszcze powalczyć .
zurex90, 16.03.2008 13:17[!]
niektóre baby radzą sobie 100% lepiej bez TC od niektórych kierowców
Momo, 16.03.2008 13:18[!]
Bardzo emocjonujące GP tylko szkoda, że się skończyło jak się skończyło dla nas fanów Kubicy. Kolejny raz zespół BMW Sauber pokazał, że jest "stajnią" i to w dosłownym tego słowa znaczeniu (taka wiejska). Taką pseudo strategie to sobie mogą ... , coz Nick znalazł się na podium, na pewno niezaslużenie na 2 miejscu bo powinien na nim stanąc Heiki - jeden z nich miał więcej szczęscia a drugiemu go zabraklo. Nick jechal dobrze a Heiki a raczej McLaren był szybszy. Nasz Robert kolejny raz padl ofiara wlasnych inzynierow a do tego jeszcze szalonego Nakajimy - temu panu zaproponowałbym zamiast bolidu F1 bolid Taczki, przynajmniej został słusznie ukarany przez FIA. Massa też ładnie załatwił Coultharda. Niestety Hamilton jest poważnym pretendentem do tytułu jezdzi bardzo szybko i tak samo szybki ma bolid. Jestem przekonany o tym, ze Ferrari pokaze prawdziwa klase w Malezji zwlaszcza Kimas. Wierze, ze za tydzien zamiast dzisiejszego rozczarowania, smutku i złości nasze nastroje beda o niebo lepsze a Robert potwierdzi wszystkim to, że jest naprawde dobrym kierowca.
Iwan85, 16.03.2008 14:12[!]
To mi przypominało wyścigi w latach 90, gdzie w każdym wyścigu przeważnie połowa nie dojeżdzała do mety z powodu awari i wypadków, łezka się w oku kręci. Brak KT było widać od gołym okiem, widać że sezon bedzie bardzo emocjonujący i nieprzewidywalny.
bolekse, 16.03.2008 14:34[!]
hehe znowu najezdzacie na BMW za strategie, a gdyby Nakajima nie wjechał w Roberta i dzieki temu ze Robert juz by nie jechal do boksu wygrał by moze nawet wyscig to byscie ich wychwalali pod niebiosa... żal.pl Takie decyzje o zmianie strategi podejmuje sie w ułamkach sekundy a ryzyko jest częścią tej gry. No ale ocywiscie lepiej leczyc polskie kompleksy ahhh ... :/
michael85, 16.03.2008 14:40[!]
Dla mnie wyniki wyścigu sa tragedią!!!
b0czek, 16.03.2008 14:49[!]
bolekse tak, bo zmiana strategii dla Roberta była katastrofalna w skutkach - drugi postój w którym, jak sądzę, zalano paliwo do końca i dano miękkie laczki. Kubica należy do pacyfikatorów opon więc musiałby je zacząć zwyczajnie oszczędzać. Z kolei inni zawodnicy zjeżdżając do boksu później mieliby tyle samo paliwa (do końca od danego okrążenia) i nowe oponki - może zająłby 4 może 5 a może 6 miejsce. Samo w sobie niezłe, ale dziś wszyscy liczyliśmy na więcej.
W poprzednim sezonie taktyki sprawiały wrażenie przysłanych z centrali w Hinwil w zalakowanych kopertach - tak dalece niezmienne wobec wydarzeń. Tutaj już w pierwszym wyścigu taktyka zmienia się na trudną do zrozumienia. Ryzykować według mnie można ale w stosunku do zawodnika dalszego w stawce*.

Nakajima tylko dopełnił dramatu.

*Chyba, że wiedziano już na poziomie drugiego pitstopu o problemach z silnikiem i tylko ratowano punkty.
jarux, 16.03.2008 14:52[!]
bolekse gdyby stalo się to poraz pierwszy to więkrzosć z nasuznała by to jako wypadek ale stało się to poraz któryś więc coś w tym jest.
GENOMAR, 16.03.2008 15:14[!]
Najlepszy wyścig jaki do tej pory widziałem:D A Nakijame powiesić!
GTC, 16.03.2008 15:16 Komentarz poprawiony przez moderatora[!]
Mistrzostwo A.D 2007 zdobył Kimi w walce z kierowcami Mclarena którzy nie poniesli żadnych kar i mieli szanse do ostatniego wyscigu. Hamilton był przez sedziów niesprawiedliwie faworyzowany, co odczuł nawet Kubica dostając karę w Japonii w zasadzie za nic. A w klasyfikacji konstruktorów Ferrari wygrałoby nawet gdyby Mclaren nie został zdyskwalifikowany (wliczając karę za GP Węgier).
michal5, 16.03.2008 15:33[!]
co wy ludzie gadacie ze Ferrari nie radzą sobie bez kontroli trakcji jak juz to massa nie radzi co
a Kimi co radzi a ze 2 razy wypad to dlatego ze atakował 1 raz wypad bo za pózno zahamował
a 2 raz wypad bo na trawę wyjechał tylnym kołem
owca, 16.03.2008 15:36[!]
GTC Kubek w Japoni 07 został ukarany niesłusznie, a Nakajimie kara sie dzisiaj należała, tak? :>
lukaszk1989r, 16.03.2008 15:40[!]
jak pech to pech./... mozna było się tego w sumie spodziewac.... przynajmniej bolid sam (chyba) nie nawalił tylko ktos go zespuł
Strony  •  < 1 2 3 4 5 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca