F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2009
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Turcji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Europy
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2009
Klasyfikacje generalne 2009
Statystyki z sezonu 2009

  Wszystkie sezony
2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Monza.
Gran Premio Santander d'Italia 200913 września
Autodromo Nazionale di Monza
Długość toru: 5,793 km
Liczba okrążeń: 53
Pełny dystans: 306,720 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:19,525 - Q1, Juan Pablo Montoya (Williams), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:21,046 - Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
247,586 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2003
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Rezultat wyścigu
1.
Rubens Barrichello
Brawn 53 okr. 1h16m21,706
2.
Jenson Button
Brawn 53 okr. +0:02,866
3.
Kimi Raikkonen
Ferrari 53 okr. +0:30,664
P.Z.NrKierowcaBolid Op.  Ok. Czas/strata/powód nieukończ.B
1.423Rubens BarrichelloBrawn BGP001531h16m21,7061
2.422Jenson ButtonBrawn BGP00153+0:02,8661
3.=4Kimi RaikkonenFerrari F6053+0:30,6642
4.220Adrian SutilForce India VJM0253+0:31,1312
5.37Fernando AlonsoRenault R2953+0:59,1821
6.22Heikki KovalainenMcLaren MP4-2453+1:00,6931
7.86Nick HeidfeldBMW Sauber F1.0953+1:22,4121
8.115Sebastian VettelRed Bull RB553+1:25,4271
9.53Giancarlo FisichellaFerrari F6053+1:26,8561
10.717Kazuki NakajimaWilliams FW3153+2:42,1631
11.510Timo GlockToyota TF10953+2:43,9251
12.111Lewis HamiltonMcLaren MP4-2452wypadek2
13.612Sebastien BuemiToro Rosso STR4521 okr. (78,799)2
14.39Jarno TrulliToyota TF109521 okr. (09,524)1
15.38Romain GrosjeanRenault R29521 okr. (31,775)1
16.216Nico RosbergWilliams FW31512 okr. (07,449)3
Niesklasyfikowani
21Vitantonio LiuzziForce India VJM0222układ napędowy0
11Jaime AlguersuariToro Rosso STR419skrzynia biegów1
5Robert KubicaBMW Sauber F1.0915wyciek oleju2
14Mark WebberRed Bull RB50kolizja z Kubicą0
Najszybsze okrążenie: Adrian Sutil (Force India VJM02) - 1:24,739 na 36 okr.
Średnia prędkość zwycięzcy: 241,000 km/h
 zjechał do boksów na ostatnim okrążeniu
 wystartował z boksów

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 3 4 Odśwież T- T+
MairJ23, 13.09.2009 17:24[!]
Ok - panowie co ogladali wyscig w polskiej TV - widzialem wyscig na SPEED i na BBC ( juz sciagniety) ta same scena... czyli Robert zjezdza do boksow w sprawie zmiany nosa. Lewe przednei kolo tuz po zalozeniu nowej opony zaczyna dymic - co mowia komentatorzy w polsaci eczy gdzies tam indziej bo w tych dwoch brytyjskich TV sytuacja jest jasna - przez uszkodzenie skrzydla robert nei chlodzil tego kola jak powinien (hamulce) i poprostu jest ono nagrzane. Powiedzcie czy ktos zwrocil na to uwage w PL TV ? pytam bo nei wiem a nei dlatego ze chce cos pokazac !
ICEMANPK1, 13.09.2009 17:40[!]
MairJ23-ci partacze z polsatu nie maja pojecia o takich sprawach.Najlepsze cowery F1 to te co wymieniles czyli BBC i speed.polsat to totalny smiec.jedyne co robia to- mieszaja mlodym ludziach w glowach opowiadajac niestworzone historie na temat Kubicy, wyolbrzymiaja jego umiejetnosci i odiagniecia.
paolo, 13.09.2009 17:46[!]
Komentarz dno jak zawsze, do tego od paru wyścigów ze studia. Ekspert zgasił nawet bolid Kimiemu. Ogólna tragedia. To co jednak coraz bardziej przeraża to poziom studia. Coraz lepsi goście i niekończący się konkurs sms. Żenada. Widać stacja disco polo nie dorosła do F1. Ja rozumiem, że Zientarski i Borowczyk są zasłużeni itd. ale czas chyba na świeżą krew. Niech się pojawiają od czasu do czasu ale nie żeby oni tym kramem kręcili. Ostatnio jest na prawdę kiepściutko.

Co do wyścigu to najbardziej zawiódł KERS i Fisico. Świetnie Kimi, Liuzzi i Sutil, który chyba w Spa przespał pierwsze punkty. Hamilton jest jeszcze młody do tego o nic nie walczy więc można mu wybaczyć. Oczywiście mistrzowi nie przystoi takie zachowanie ale osobiście wolę takiego fightera niż szachistę. Ogólnie rzecz biorąc (może się narażę) niektórym) to niewiele się działo. Odejmują pierwsze i ostatnie okrążenia to była procesja. Trulli to chyba rzeczywiście oszalał ale ja bym obu opierdzielił. Po cholere Glock próbował wykorzystać nieudany atak Trullego to ja nie wiem. Zamiast ubezpieczać tyły zabrał się za atak, a dziadek dostał małpiego rozumu. Dobrze, że obaj nie pofrunęli na jakąś bandę.
MARIO F1, 13.09.2009 18:13[!]
Ogólnie wyscig - działo się no i szacunek dla tych gosci z Force India,Kimi trzyma poziom ,Hamiltona super - cisnie do końca to mi sie podoba,Barichello widac ze che byc mistrzem w tym sezonie.
Aros, 13.09.2009 18:19[!]
Jest jakaś możliwość ściągnięcia danego wyścigu z internetu? Pytam bo już parę osób wspominało, że coś takiego zrobiło.

Co do komentatorów to duet Sokół - Borowczyk był całkiem dobry, jak na poziom Polsatu.
Jednakże zastąpienie Sokoła Kochańskim chyba nie było dobrym pomysłem (chociaż mogło być gorzej - mógł komentować W. Zientarski). Nie wiem, czy to przez wykupienie licencji do transmisji Ligi Mistrzów Polsat nie ma teraz kasy/chęci wysyłać komentatorów na tor... Komentowanie ze studia całkowicie obniża poziom Formuły 1 w Polsacie...


Co do samego wyścigu, Brawn Gp bardzo pozytywnie mnie zaskoczył. majstra wśród konstruktorów mają już właściwie w kieszeni. Raikkonen już 4 wyścigi na podium bolidem, który podobno już nie jest rozwijany... talentu nie można mu odmówić. Fi świetny występ! Sutil punkty, Liuzzi przez awarię niestety nie, ale jechał świetnie, nie spodziewałem się, że aż tak dobrze mu będzie szło po prawie 2 latach przerwy.
Simi, 13.09.2009 18:43[!]
Super!! Bardzo szkoda mi Lewisa, uważam, że pojechał dobrze i miał szansę na to trzecie miejsce. Szkoda, że w końcu nie wyprzedził Buttona i nie zabrał mu trochę punktów. Jestem za Barrichello i mam nadzieję , że to on zdobędzie tytuł.

Wielka szkoda, że Sutilowi nie udało się być na podium, ale 4 miejsce to bardzo dobry wynik. No i tym razem za trzecim podejściem, Raikkonen nie stanął na przeszkodzie do zdobycia tych punktów. :-)
Ofer710, 13.09.2009 18:58[!]
He he Hamilton bardzo zadowolony z siebie że tak naciskał i jaki on fajter jest i ze super wyścig ... komentarze kolesi z padoku maca były raczej w stylu: k...wa co za p..lony p..lant nie dowiózł pewnego p3, szampan by był i imprezka ...
MPOWER, 13.09.2009 19:16[!]
Po arcyciekawym SPA jesteśmy za niewiele mniej ciekawym Monza.
Naprawdę dzisiaj ciekawe widowisko.
Odnośnie wyścigu.....
Jako Fan Kimiego, co nieukrywam jestem szczęśliwy że znowu podium i to 4-te z rzędu i 5-te w tym sezonie. Być może będzie szansa na 3 miejsce w generalce ale zobaczymy jak to będzie....teraz mamy inne tory o innej specyfikacji.
Też wielka Jego klasa. Drugi wyścig z rzędu.....czuje oddech drugiego kierowcy przez cały wyścig i nie popełnie błedów. To widać że ma w sobie klase, tym bardziej że Ferka nie jest w tym sezonie nr1.

Wielkie brawa za Sutila, ze to że dojechał :D ( Kimi dzisiaj był łaskawy)....w końcu upragnione jego pkty.
Szkoda Kubka....widać chłopak nie ma szczęścia.
Odnośnie Hamiltona.....nie ukrywam, że sprawiła mi radość jak się rozbił :) Chciał za dużo...
Ale z drugie strony jestem wielki podziwu ze jego chęć walki. To się nazywa sportowiec. Żadnej kalkulacji, liczy się tylko zwycięstwo. Coś podobnego jak w zeszłym roku KIMI.....np w Spa - nie ważne jest że ma się punkty, ważne zwyciężyć. Za to wielkie dla Lewisa BRAWA!!! Dzisiaj troszkę przesadził bo pewnych rzeczy nie da się przeskoczyć ale cóż....takich kierowców chcemy oglądać.

Brawo Brawn GP -- mistrzostwo macie w kieszeni. Nie widzę aby Webber albo Vettel odzyskali stratę do Baricza i Buttona. No cóż, moim zdaniem do końca sezonu miedzy tymi dwoma kierowcami się rozstrzygnie tytuł. Licze na Baricza i za niego trzymam kciuki w tej walce.

No coż mamy takich komentatorów jakich mamy. Trudno trzeba się z tym pogodzić. Piłkę nożną komentuje Szaranowicz - przez wielu nienawidzony ale ciągle komentuje ;)
Dzisiaj podobał mi się komentarz Włodka odnośnie Kimasa na konferencji po wyścigu " Jakby odszedł z F1, brakowało by mi tego kierowcy, zwłaszcza dlatego że nikt jak on nie nosi tak czapeczki - niczym rondel :D "
Pozdrowienia i teraz Singapur
push_mss, 13.09.2009 19:21[!]
@MairJ23 - nic takiego nasi wspaniali komentatorzy nie zauważyli, byli zbyt zajęci kalkulowaniem czy Barichello wyprzedzi Buttona podczas swojego pit-stopu i czy bardzo przybliży sie w klasyfikacji ogólnej.
Od kiedy nasi komentatorzy siedzą w studiu a nie na miejscu podczas wyscigu, wydaje mi się że naprawdę widzą nie wiele...
Zomo, 13.09.2009 21:27[!]
mozecie mi, znawcy F1, wytlumaczyc jaki sens ma cisniecie na granicy ryzyka pol okrazenia przed koncem wyscigu, kiedy 10 sekund za toba nie ma nikogo, a kierowca przed toba jest juz na 100% poza twoim zasiegiem? Sam pamietam jak fruwali Massa czy Kimmi, ale kierowca ryzykuje kiedy jest potrzeba ryzykowania i mozna tym ryzykiem cos ugrac.
Jacobss, 13.09.2009 21:35[!]
Zomo - Fani Hamilton ci to wytłumaczą "chęcią walki", natomiast ja, nazywam to głupotą. Prawdziwy mistrz wie, kiedy trzeba przestać. Schumacher i Hakkinen wielokrotnie cisnęli w wyścigu niemożliwie, ale wiedzieli, kiedy już było po obiedzie i trzeba było zaprzestać bezsensownego ścigania i dowieść to co było możliwe. Hamilton nie miał żadnej realnej możliwości wyprzedzenia Buttona. To co robił było niegodne tytułu mistrza świata.

Co innego kiedy masz szansę na ostatnich metrach kogoś wyprzedzić (patrz Barrichello we Francji 2004, gdzie wyprzedził Trulli'ego na ostatnim zakręcie), a co innego kiedy nie masz żadnych.
Sir Wolf, 13.09.2009 21:39[!]
Hamiltona zabiła pewność siebie - ta sama, która w Chinach 2007 poprowadziła go prosto na żwir.
Ofer710, 13.09.2009 22:16[!]
Maki nie mają szczęścia do driverów, pierwszy miał dać w długą i chwycić pewnie pierwsze miejsce, drugi załadowany paliwem miał blokować brawny, kovala baricz z batonem ogolili na pierwszym okrążeniu a miszczu na ostatnim zapomniał po co jedzie i do bogatego zestawu wpadek (nieopanowanie klawiatury kierownicy, żwir itd) dorzucił jeszcze efektowne rozwalenie bolidu po zaciętej walce z samym sobą, ma szczęście gamoń że wyszedł z tego bez szwanku. Czciciele miszcza wiedza lepiej oczywiście że pokazał klasę i w ogóle ale ja od dawna sądzę że kolo nie ma psychy do tego sportu mimo niewątpliwego talentu. Druga sprawa to kolesie z teamu powinni mu dać przez radio ze ma 'engine problem' i niech zwolni obroty silnika, byłby szampan + punkty.
Krond, 13.09.2009 22:28[!]
Nie bylem i nie jestem fanem Hamiltona, ale musze przyznac, ze od jakiegos czasu zbiera u mnie plusy. Od zeszlego roku jednak widac zmiane na lepsze, nie jest juz z niego taki buc. I wbrew wiekszosci, uwazam ze dobrze robil, ze cisnal. Wole takiego ktory walczy o kazda lokate, cisnie na maksa a nie gra w szachy. Siedzial juz Butonowi na ogonie, wiec Buton nie mogl jechac koncowki spacerkiem, tez musial cisnac na granicy. Wiec rownie dobrze to on mogl popelnic blad na torze, ktory wykorzystalby Hamilton. I mysle, ze na to wlasnie liczyl Hamilton. A jak ktos lubi kalkulowac, to niech oglada sobie zawody ksiegowych :))
MJpoland, 13.09.2009 23:17[!]
Tym którym podobała się jazda Hamiltona na ostatnim okrążeniu proponuje oglądać Amerykańskie derby demolki;)

A na serio... Hamilton zanotował jakąś poprawę od zeszłego sezonu... nie jestem pewien, ale chyba w tym roku nie zniszczył nikomu bolidu na torze;) - no, może oprócz samemu sobie. Hamilton nie tyle jest głupi co brawurowy - szansa że wyprzedzi Buttona była taka jak to że wygra w totka - a mimo tego chciał walczyć. Choć z drugiej strony brawura jest synonimem głupoty...
Równie dużą winę za to ponosi szefostwo McLarena jako że nie kazali mu zwolnić - kto wie, może to oni kazali mu cisnąć. Może ten (kolejny) wypadek Hamiltona w końcu go czegoś nauczy... jak się traci podium na okrążenie przed końcem...
quattro75, 13.09.2009 23:27[!]
Ham to Ham i pokazał jak cienką ma psychikę. I ta mina starego Hama jak synalkowi znów nie wyszło: bezcenna:-)
MPOWER, 13.09.2009 23:36[!]
Ludzie nie wiem dlaczego tak na Hamiltona jedziecie? Nie przepadam za nim ale Chłopak dzisiaj przed wyścigiem miał jeszcze matematycznie szansę na obronę tytułu więc każdy punkt dla niego był na wagę złota. Liczył że jak przyciśnie Button popełni bład. Niestety stało się tak że on popełnił.....
W zeszłym sezonie KIMI też cisnął i liczyło się dla Niego tylko zwycięstwo i 10 pkt. Niestety też się porozbijał.

Taka walkę aż miło się ogląda- żadnej kalkulacji - liczy się tylko zwycięstwo.

Ps - Nasuwa się tylko jedno pytanie.....kto by dzisiaj i do końca sezonu zatrzymał Kimiego gdyby Ferka nie wstrzymala rozwoju swojego F60 ?
sebas, 14.09.2009 08:31[!]
Po prostu, pazerny traci dwa razy i tyle jeżeli chodzi o Hamiltona. Ja się ubawiłem. Mnie/Mi najbardziej podobał się Sutil.
andy, 14.09.2009 18:10[!]
o czym byście fachowcy gadali jak by się nie rozwalił?
sebas, 14.09.2009 19:52[!]
andy> całe szczęście że się rozwalił, bo mamy o czym gadać :-) i prosimy o jeszcze.
Strony  •  < 1 2 3 4 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca