F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2009
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Turcji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Europy
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2009
Klasyfikacje generalne 2009
Statystyki z sezonu 2009

  Wszystkie sezony
2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Monza.
Gran Premio Santander d'Italia 200913 września
Autodromo Nazionale di Monza
Długość toru: 5,793 km
Liczba okrążeń: 53
Pełny dystans: 306,720 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:19,525 - Q1, Juan Pablo Montoya (Williams), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:21,046 - Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
247,586 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2003
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis wyścigu  [  T-  |  T+  ]
Rubens Barrichello po raz jedenasty w swojej karierze jako pierwszy przekroczył linię mety w wyścigu Formuły 1, pokonując dzisiaj na torze Monza kolegę z zespołu Brawn GP – Jensona Buttona, by zbliżyć się do niego w mistrzostwach na 14 punktów. Tymczasem początkowy lider wyścigu, który w końcowej fazie rywalizacji jechał na trzeciej pozycji, na ostatnim okrążeniu rozbił nieoczekiwanie swojego McLarena i nie dojechał do mety. Najniższy stopień podium dostał więc w prezencie Kimi Raikkonen, ku dużej uciesze fanów Ferrari, a Adrian Sutil mógł z kolei świętować swój najlepszy wynik w F1 – czwarte miejsce.

Wyścig rozpoczął się przy słonecznej pogodzie i suchej nawierzchni toru. Hamilton wystartował niezbyt rewelacyjnie, ale utrzymał prowadzenie przed pierwszym zakrętem. Raikkonen wyprzedził Sutila i awansował na drugie miejsce, a Barrichello i Button przesunęli się na miejsca 4 i 5, dość szybko radząc sobie z Kovalainenem, którego później wyprzedzili także Liuzzi i Alonso, tak więc Fin spadł na ósme miejsce. Kubica po dość dobrym starcie, a następnie wyprzedzeniu Vettela zajmował w początkowej fazie wyścigu dziewiąte miejsce.

Polak miał jednak nieco uszkodzone przedniego skrzydło po kontakcie z Webberem na pierwszym okrążeniu w drugiej szykanie. Webber po tej kolizji wypadł z toru i zakończył jazdę. Tymczasem Kubica został w końcu wezwany do boksów przez dyrektora wyścigu w celu naprawy bolidu. Polak po wymianie przedniego skrzydła na 9 okrążeniu spadł na 18 miejsce, mając za sobą tylko Rosberga, który także musiał w międzyczasie wykonać nieplanowany postój. Przed Kubicą jechał z kolei Grosjean, który został poinformowany przez radio przez swojego inżyniera, że skrzynia biegów w jego bolidzie zaczyna się przegrzewać.

Po 10 okrążeniach kolejność kierowców była następująca: Hamilton, Raikkonen (+5,2), Sutil (+5,7), Barrichello (+13,4), Button (+16,6), Liuzzi (+19,3), Alonso (+20,3), Kovalainen (+22,8), Vettel (+30,7), Heidfeld (+31,8), Fisichella, Nakajima, Trulli, Glock, Buemi, Alguersuari, Grosjean, Kubica i Rosberg. Na 15 okrążeniu Hamilton zapoczątkował pierwszą rundę planowanych postojów w boksach. Brytyjczyk na tor powrócił przed Liuzzim na piątej pozycji. W chwilę później w alei serwisowej pojawili się także Kubica i Rosberg. Polak wycofał się z wyścigu ze względu na prawdopodobny wyciek oleju, natomiast Rosberg po drugim postoju powrócił do rywalizacji nadal na ostatniej pozycji.

Na 17 okrążeniu pierwszy postój w tym wyścigu wykonał Sutil. Kierowca Force India wyjechał z boksów tuż przed Kovalainenem na siódmej pozycji. Dwa okrążenia później w alei serwisowej pojawił się także Raikkonen, powracając na tor między Liuzzim i Alonso na piątej pozycji. Prowadzenie objęli w tym momencie Barrichello i Button, jadący tylko na jeden postój. W międzyczasie z wyścigu wycofał się kolejny kierowca – Alguersuari ze względu na problemy techniczne. Następnie pech dopadł także Liuzziego, który jechał do tego momentu na świetnej czwartej pozycji. Włoch zjechał na pobocze w drugiej szykanie, a na miejsca 4-8 awansowali Raikkonen, Alonso, Sutil, Kovalainen i Vettel.

Na 26 okrążeniu na pierwsze i zarazem jedyne tankowanie paliwa i zmianę opon w tym wyścigu zjechał Alonso, a na kolejnych trzech okrążeniach w boksach pojawiali się kolejni kierowcy jadący tylko na jeden postój – Kovalainen, Vettel, Button i Barrichello. W tym momencie na prowadzenie powrócił Hamilton, mając pięć sekund przewagi nad Raikkonenem, za którym w niewielkiej odległości podążał ciągle Sutil. Barrichello i Button spadli na miejsca 4 i 5, mając odpowiednio 14,1 i 18,3 sekundy straty do Hamiltona, którego jednak – podobnie jak Raikkonena i Sutila – czekał jeszcze jeden postój. Kierowcy Brawn GP byli zatem w bardzo dobrej sytuacji.

W następnej kolejności jedyne postoje w tym wyścigu wykonali Fisichella i Heidfeld, po których znaleźli się odpowiednio na miejscach 11 i 13. Fisichella został następnie wyprzedzony przez Buemiego przed szykaną Ascari i spadł na 14 miejsce. Na 34 okrążeniu swój drugi i zarazem ostatni postój w tym wyścigu odbył Hamilton, zgodnie z oczekiwaniami na tor powracając za kierowcami Brawn GP na piątej pozycji. Na kolejnym kółku w boksach pojawili się dwaj kierowcy jadący tylko na jeden postój – Nakajima i Trulli, a na 37 okrążeniu drugie postoje wykonali jadący tymczasowo na czele stawki Raikkonen i Sutil. Obaj kierowcy po drobnych przygodach na pasie serwisowym na tor powrócili w tej samej kolejności – za Hamiltonem na miejscach 4 i 5, a tymczasem na prowadzenie wysunęli się Barrichello i Button, zmierzając po pewne zwycięstwo.

Po ostatnich postojach pozostałych kierowców kolejność po 42 okrążeniach była następująca: Barrichello, Button (+5,2), Hamilton (+7,1), Raikkonen (+17,3), Sutil (+17,8), Alonso (+31,9), Kovalainen (+37,3), Heidfeld (+44,7), Vettel (+51,7), Fisichella (+57,3), Nakajima, Trulli, Glock, Buemi, Grosjean i Rosberg. W wyścigu nie uczestniczyli Liuzzi, Alguersuari, Kubica i Webber. Na 48 okrążeniu Trulli próbował wyprzedzić Nakajimę na pierwszej szykanie, ale doszło do kontaktu i Włoch musiał przejechać po krawężnikach, przez co zbliżył się do niego Glock. Kierowcy Toyoty stoczyli następnie emocjonującą, bratobójczą walkę o 12 miejsce, która dla Trullego zakończyła się wypadnięciem na chwilę na pobocze w pierwszym z zakrętów Lesmos i spadkiem za Buemiego na 14 miejsce.

Wyścig zakończył się bardzo nieoczekiwaną kraksą Hamiltona na ostatnim okrążeniu. Kierowca McLarena stracił kontrolę nad bolidem na wyjściu z pierwszego z zakrętów Lesmos i uderzył w bandę, tracąc w ten sposób miejsce na najniższym stopniu podium. Przejął je po nim Raikkonen, a punktowaną ósemkę zamknęli Sutil, Alonso, Kovalainen, Heidfeld i Vettel. Tymczasem zespół Brawn mógł świętować swoje czwarte podwójne zwycięstwo w tym sezonie. Barrichello po odniesieniu drugiego zwycięstwa w tym sezonie zmniejszył swoją stratę do Buttona do 14 punktów na cztery wyścigi do końca mistrzostw. Kolejny już za dwa tygodnie w Singapurze.

•  Rezultat końcowy wyścigu o Grand Prix Włoch

Pogoda na koniec wyścigu
Temperatura toru: 36°C
Temperatura powietrza: 27°C
Prędkość wiatru: 0,8 m/s
Wilgotność powietrza: 35%
Sucho

Zdjęcia z dzisiejszego wyścigu można znaleźć tutaj.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
kokus, 13.09.2009 16:32[!]
Brawo! Nikt się nie cieszy na podium jak Baricz :)
mazaq, 13.09.2009 22:17[!]
Może już ktoś poruszył ten temat w komentarzach do wcześniejszych newsów - przyznaję nie czytałem, ale.. :).
Myślę że wyciek oleju Kubicy mógł być ściemą dla kibiców. Po zmianie skrzydła Robert wyjechał ostatni z kilkunasto sekundową przewagą - 0% szans na punkty. W jego sytuacji z silnikami pojechanie Monzy byłoby nierozsądne... Poza tym krótko po wyścigu stwierdził coś w rodzaju: "wyciek oleju.. chyba ze skrzyni biegów...". Chyba powinien czuć że coś jest nie tak i być pewniejszym.. :). No nic - nie snuję już spiskowych teorii, ale tak mi się wydaje ;)
aragornx, 14.09.2009 00:16[!]
Zespol musial wreszcie dac pelen support Kimiemu - i widac efekty. Zal mi Massy po tym co sie stalo - ale jako kierowca nie dorasta Kimiemu do piet - a Ferrari z Schumacherem caly czas daja pelene wsparcie (a raczej dawali) Brazylijczykowi. Mam nadzieje - ze obecna jazda Kimiego otworzy im oczy !!!
connell, 14.09.2009 09:41[!]
@mazaq; miałem dokładnie takie samo wrażenie. Katowanie ostatniej nowej jednostki napędowej po to, żeby i tak nie zdobyć nawet punktu zwyczajnie nie miałoby sensu.
Andy Chow, 14.09.2009 18:55[!]
Wypadek Hamiltona to rażący przykład jak nie należy jeździć i to kierowca z aspiracjami na pobicie rekordu MS.Myślę że Kubek bije go na głowę pod względem wytrzymałości psychicznej a to już nie pierwszy jego taki popis po prostu wstyd stracić pewne 6 pkt.przez wdawanie się w walkę na ostatnim okrążeniu
Szkot, 15.09.2009 07:55[!]
Najważniejsze że wreszcie SUT miał swoje 5 minut (swoją drogą komentatorzy popełnili błąd uparcie sugerując, że SUT nigdy nie zdobył ani jednego punktu), wytrwałość psychiczna tego chłopaka nie ma chyba odpowiednika w obecnej stawce kierowców.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca