F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2009
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Turcji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Europy
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2009
Klasyfikacje generalne 2009
Statystyki z sezonu 2009

  Wszystkie sezony
2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Catalunya.
Gran Premio de Espana Telefonica 200910 maja
Circuit de Barcelona-Catalunya
Długość toru: 4,655 km
Liczba okrążeń: 66
Pełny dystans: 307,104 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:20,584 - Q2, Felipe Massa (Ferrari), 2008
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:21,670 - Kimi Raikkonen (Ferrari), 2008
Największa średnia prędkość wyścigu:
198,102 km/h - Felipe Massa (Ferrari), 2007
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Rezultat wyścigu
1.
Jenson Button
Brawn 66 okr. 1h37m19,202
2.
Rubens Barrichello
Brawn 66 okr. +0:13,056
3.
Mark Webber
Red Bull 66 okr. +0:13,924
P.Z.NrKierowcaBolid Op.  Ok. Czas/strata/powód nieukończ.B
1.=22Jenson ButtonBrawn BGP001661h37m19,2022
2.123Rubens BarrichelloBrawn BGP00166+0:13,0563
3.214Mark WebberRed Bull RB566+0:13,9242
4.215Sebastian VettelRed Bull RB566+0:18,9412
5.37Fernando AlonsoRenault R2966+0:43,1662
6.23Felipe MassaFerrari F6066+0:50,8272
7.66Nick HeidfeldBMW Sauber F1.0966+0:52,3122
8.116Nico RosbergWilliams FW3166+1:05,3112
9.51Lewis HamiltonMcLaren MP4-24651 okr. (1 okr.)2
10.410Timo GlockToyota TF109651 okr. (00,774)2
11.15Robert KubicaBMW Sauber F1.09651 okr. (02,821)2
12.=8Nelson Piquet JrRenault R29651 okr. (02,296)2
13.217Kazuki NakajimaWilliams FW31651 okr. (11,006)3
14.621Giancarlo FisichellaForce India VJM02651 okr. (13,627)4
Niesklasyfikowani
4Kimi RaikkonenFerrari F6017hydraulika0
2Heikki KovalainenMcLaren MP4-247skrzynia biegów1
9Jarno TrulliToyota TF1090kolizja na pierwszym okrążeniu0
12Sebastien BuemiToro Rosso STR40kolizja na pierwszym okrążeniu0
11Sebastien BourdaisToro Rosso STR40kolizja na pierwszym okrążeniu0
20Adrian SutilForce India VJM020kolizja na pierwszym okrążeniu0
Najszybsze okrążenie: Rubens Barrichello (Brawn BGP001) - 1:22,762 na 28 okr.
Średnia prędkość zwycięzcy: 189,337 km/h

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 3 Odśwież T- T+
Ferrari, 10.05.2009 18:35[!]
Dlaczego Robert stracił 3pozycję?Złe wyliczenia Ferrari i punkty zamiast 5 są 3.Gratuluje podium Webberowi.

Co się stało z Kimim
jaguar666, 10.05.2009 18:45[!]
Button w końcu pokazuje, że informacje o jego możliwości regularnego wygrywanie i w ogóle jazdy w czołówce nie były przesadzone. Szkoda tylko, że trzeba było na to czekać aż tak długo.
A Ferrari tragicznie. Trzy poważne błędy strategiczne, to wręcz niemożliwe, a jednak. Już w kwalifikacjach przedobrzyli z czasem Kimiego, no dobra zdarza się każdemu, choć im już drugi raz. Jednak to co odstawili w wyścigu, nakazuje zastanowienie się nad zwolnieniem paru osób odpowiedzialnych za strategię: zbyt szybkie założenie twardych opon - 4-5 okrążeń później i Massa mógł być drugi (musieli na treningach przecież poznać, o ile wolniej jedzie się na twardych gumach i wyciągnąć wniosek, że im później tym lepiej). Mógł, ale okazało się, że stratedzy popełnili jeszcze większy błąd...na to już słów nie ma (usprawiedliwiać tego walką z Vettelem się nie da). A po treningach były podstawy, by zakładać dobrą postawę Ferrari.

@ICEMANPK1, wiesz, jakby ci to powiedzieć: w ostatnich sezonach, mimo schyłku ery Schumachera, a potem już jego nieobecności, jakoś można zaobserwować wszystkie te cechy, które wymieniasz.
kemek, 10.05.2009 19:18[!]
Drugi stint Baricza znacznie za krótki. Jeśli chcieliby, żeby wygrał, to taktyka trzystopowa dałaby mu sporo mniej kółek na twardych od Buttona. A tu raptem dwa różnicy....
Z drugiej strony miał "bardzo słaby" trzeci stint (w porównaniu do pierwszego).
sebas, 10.05.2009 19:28[!]
ICEMANPK1 > dokladnie tak, teraz też go powinni wywalić z Ferrari na zbity łeb w pierwszej kolejności. Robi tylko tłok w garażu. Pożytek z niego żaden. Kto wie czy te błędy w strategii to nie robota Schumachera.
YAHoO, 10.05.2009 19:43[!]
@sebas:
Uważam, że nawet jeśli Schumacher daje jakieś sugestie to nikt w zespole nie ma obowiązku go słuchać. Pewnie w Monako zapomną Kimiemu opon wymienić.

Team Radio ( tłumacznie )
Halo...hmm...cześć Felipe...wiesz, jest sprawa...hmm...sluchaj, wiesz co... ale musisz zwolnić, hmm sorry stary ale wlaliśmy ci przymało wachy...i hmm no wiesz... możesz nie dojechać, sorry głupio wyszło...


Hahahaha leżę pod biurkiem, masz za to de mnie + :D
A.S., 10.05.2009 19:48[!]
Mimo, że za nami dopiero 5 wyścig w sezonie, to chyba już można powiedzieć, że Brawn i Button idą na mistrza i chyba tylko jakiś kataklizm może ich powstrzymać. Jak patrzę na ich profesjonalizm, niezawodność to mam wrażenie, że to ich jakiś piętnasty sezon w F1 a nie debiut.
Zgodnie z moimi oczekiwaniami, każda ekipa zrobiła jakiś kroczek do przodu i generalnie nic w układzie sił się nie zmieniło.
Mój kochany McLaren dziś słabiutko. Koval może mógł coś zdziałać agresywną taktyką no ale cóż awaria, a Lewis jechał dobrze w pierwszej fazie i gdyby nie tragiczne opony jakie otrzymał po pierwszym pit stopie to może udało by się urwać jakieś punkty. Żal i smutek jak mistrz świata zostaje zdublowany i kończy bez punktów.
Na osłodę i poprawienie humoru przyszli mi jednak z odsieczą stratedzy Ferrari. Ich wyczyny zasługują już na jakąś nagrodę (może antynobla :)?).

P.S. czy tylko ja odnoszę wrażenie, że gdyby czerwoni wezwali Massę na dodatkowy postój, po tym jak się zorientowali, że mu benzyny nie starczy (czyli na jakieś 10-12 kółek przed metą) i dolali te brakujące 5 litrów, założyli miękkie gumy, to Felipe pewnie by był chociaż przed Alonso. A tak...
Mądra decyzja goni mądrzejszą u czerwonych :). Brakowało mi tylko widoku Massy pchającego bolid do mety w iście Mansell-owskim stylu sprzed lat :)
Xerkses, 10.05.2009 19:50[!]
pozostaje czekać do turcji na podwójne dyfuzory dla bmw
sebas, 10.05.2009 20:03[!]
YAHoO > Zgadza sie ale jeżeli tam jest, to po coś jest. Ile razy słyszałem że "jego sugestie i pomoc są nieocenione". Z tego co pamiętam w zeszłym sezonie tez była jakaś lipa po tych "sugestiach". A poza tym sam jego widok po prostu mnie drażni :))

Dzięki za plusa :)
noofaq, 10.05.2009 20:13[!]
wyścig tragicznie nudny poza śmiesznymi sytuacjami zafundowanymi przez ferrari ;)

co do karambolu: rosberg go spowodował... najpierw wypchnął trullego który ratując się wbił się akurat w tłum :)

co do kubicy: to jest jakaś tragedia jak kierowca swój najlepszy czas robi z pełnym bakiem zaraz po wyjeździe z boksów ;)
inna sprawa, że bmw wyraźnie zrobiło krok do przodu..
kemek, 10.05.2009 20:15[!]
Ferrari może już dziś jechało na zasadach z 2010 roku? :P

Na zasadach Berniego Button już ma prawie mistrza...
Aros, 10.05.2009 23:19[!]
Brawn GP - a jednak dalej dominują, co mnie bardzo cieszy ;)
Button - już się trochę to nudne robi, ale należy się za tyle sezonów w Hondzie.
Barichello - szkoda, że nie wygrał, mam nadzieję, że to przez jakieś problemy a nie przez team orders
Webber - pozytywnie mnie zaskoczył
Vettel - jakby nie utknął za Massą to może byłby 3
Alonso - wg mnie pojechał dobrze przed własną publicznością takim bolidem
Massa - dobry wyścig, widać, że Ferrari wraca do formy
Stratedzy Ferrari - perfekcyjnie, mam nadzieję, że Markiz to doceni
Raikkonen - jemu chyba odchudzając bolid wyjęli za dużo elementów...
Heidfeld - jechał dobrze, farta miał jak zawsze ale no cóż ;D
Kubica - niby stracił parę pozycji, ale przynajmniej uniknął wypadku i gdyby później nie utknął za Glockiem może były by punkty
BMW - postęp jest, szkoda, że dopiero teraz, nie podoba mi się ich podejście (wszystko ma być poukładane, pit tylko ale to tylko wtedy kiedy jest zaplanowany, zero finezji :D), z takim podejściem "miszcza" nie zdobędą
Nakajima - fenomenalnie
Piquet Jr - jedwabiście, oby tak dalej

Wyścig trochę nudny miejscami, chodzi o brak wyprzedzania, ale taki tor...
fernandof1, 11.05.2009 08:52[!]
To mam nadzieje że piruet wyleci z GP Turcji bo wczoraj tak cienko pojechał
klip150, 11.05.2009 09:06[!]
brawo Webber, za jazdę i za wypchnięcie Vettela z podium.
Robertowi wyścig ustawił się na starcie, zjechał mocno na wewnętrzną, Glock go przyblokował a po zewnetrznej objechało ich kilku zawodników w tym Heidfeld. Tym razem tudno mówic o farcie, Hei pojechał b.dobrze.
Robert trzymaj się!!!
kuba_new, 11.05.2009 09:37[!]
brawa dla webera
niestety bez braw dla roberta o bmw
jesli chodzi o ich strategie to lepsza maja chyba w forceindia :(
masakra
jak sie ma superkomputery to nie znaczy ze nie nalezy uzywac mozgu !!!!!
zdrowy rozsadek podpowiada pewne rozwiazania ale oni ich nie widza i powielaja z wyscigu na wyscig te same bledy
szkoda mi tylko roberta
ale coz jakby byl w ferari czy macu to tez za bardzo byu nie poszalal w ich autach :)
ale moze chlopaki potrafia chociaz kola poprawnie zakladac :)
Strony  •  < 1 2 3 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca