F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2010
GP Bahrajnu
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Turcji
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Korei Południowej
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2010
Klasyfikacje generalne 2010
Statystyki z sezonu 2010

  Wszystkie sezony
2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Spa-Francorchamps.
Belgian Grand Prix 201029 sierpnia
Circuit de Spa-Francorchamps
Długość toru: 7,004 km
Liczba okrążeń: 44
Pełny dystans: 308,052 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:44,503 - Q2, Jarno Trulli (Toyota), 2009
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:47,263 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2009
Największa średnia prędkość wyścigu:
229,266 km/h - Kimi Raikkonen (Ferrari), 2007
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]
Mark Webber (Red Bull) wygrał zwariowane kwalifikacje na torze Spa-Francorchamps, pokonując Lewisa Hamiltona (McLaren) w Q3 o zaledwie 0,085 sekundy. Dla Australijczyka jest to już piąte pole position w tym sezonie i daje mu duże szanse na utrzymanie prowadzenia w mistrzostwach po jutrzejszym wyścigu.

Z bardzo dobrej strony pokazał się dzisiaj także Robert Kubica (Renault), kwalifikując się do Grand Prix Belgii na trzeciej pozycji. Polak wykonał tylko jeden przejazd w Q3 i był początkowo drugi, ale później został pokonany przez Hamiltona, który pomimo kropiącego deszczu poprawił swój czas w końcówce sesji. Wraz z Kubicą z drugiego rzędu wystartuje Sebastian Vettel (Red Bull).

Q1

Pierwsza część kwalifikacji rozpoczęła się przy suchej nawierzchni, jednak nad torem zbierały się bardzo ciemne chmury i wszyscy spodziewali się niedługo deszczu, dlatego na torze zrobiło się tłoczno już od pierwszych sekund. Zanim jednak ktokolwiek ustanowił czas, Pietrow wpadł w poślizg na najechaniu na śliski krawężnik i uderzył lekko w bariery. Sesja została wstrzymana na czas usunięcia bolidu Rosjanina, dla którego był to koniec jazdy na dziś. W międzyczasie dowiedzieliśmy się, że Rosberga czeka jutro kara obniżenia pozycji startowej o 5 miejsc z powodu wymiany skrzyni biegów.

Sesja została wznowiona o godzinie 14:08 i wszyscy kierowcy od razu wyjechali z boksów, starając się zapewnić sobie jak najlepszą pozycję na torze, jako że deszcz zaczynał już padać. Spowodowało to bardzo chaotyczną walkę i wiele niebezpiecznych sytuacji – niektórzy kierowcy zaczęli wypadać z toru, wykręcać bączki, powiewały żółte flagi, a mimo to inni nadal się wyprzedzali. Po wykonaniu jednego okrążenia pomiarowego warunki stały się już na tyle niekorzystne, że dalsza jazda na slickach nie była możliwa.

Po pierwszych przejazdach kolejność kierowców była następująca: Hamilton, Button, Massa, Barrichello, Rosberg, Webber, Liuzzi, Schumacher, Alonso, Glock, Kobayashi, Hulkenberg, Yamamoto, Kubica, de la Rosa, Sutil i Vettel, który jako ostatni miał zapewniony awans do Q2. W strefie spadkowej znajdowali się Senna, Buemi, Alguersuari, Kovalainen, di Grassi i Pietrow. Tymczasem tor zaczął przesychać i Vettel jadąc na przejściowych oponach zdołał przesunąć się na trzecie miejsce. Następnie Sutil awansował na piąte miejsce, a Senna na piętnaste i w tym momencie w strefie spadkowej znalazł się Kubica. Polak był jednak na torze, także jadąc na przejściowych oponach – kierowca Renault wykręcił 1:56,041 i wskoczył na pierwsze miejsce.

W ostatnich sekundach Q1 z toru wypadli obydwaj kierowcy Saubera. Kobayashi zdołał wyjechać ze żwirowiska i powrócił do boksów, natomiast de la Rosa uderzył lekko w bandę i nie mógł kontynuować jazdy. W międzyczasie na czele klasyfikacji znaleźli się Rosberg, Hulkenberg i Barrichello. Ostatecznie z dalszej rywalizacji odpadli: Trulli, Kobayashi, Senna, Yamamoto, de la Rosa, di Grassi i Pietrow.

Q2

Druga część kwalifikacji rozpoczęła się na prawie całkiem suchym torze, ale tym razem nie przewidywano opadów deszczu. Mimo to wszyscy kierowcy, którzy przeszli do Q2 (z wyjątkiem Kovalainena) wyjechali od razu na tor, choć już w bardziej rozsądnych odstępach, niż na początku Q1.

Po pierwszych okrążeniach pomiarowych najszybszy był Hamilton z czasem 1:50,794, a za nim w tabeli czasowej znajdowali się Webber i Kubica. Polak poprawił się następnie na 1:49,718 i wskoczył na pierwsze miejsce, ale wkrótce zrzucił go z niego Schumacher (1:49,028). Następnie szybciej do obydwu kierowców pojechał Vettel, wykręcając 1:48,710.

Problemy z utrzymaniem bolidów na torze na pierwszych przejazdach mieli między innymi Alonso, Liuzzi i Massa, ale wszyscy uniknęli uderzenia w bandy i mogli kontynuować jazdę. Przed ostatnimi przejazdami w strefie spadkowej znajdowali się Sutil, Rosberg, Barrichello, Kovalainen, Alguersuari, Buemi, Glock i Liuzzi.

W końcówce sesji czasy poprawili niemal wszyscy kierowcy. Hamilton wskoczył na pierwsze miejsce z czasem 1:46,211, a tuż za nim znalazł się drugi kierowca McLarena. Na miejscach 3 i 4 sklasyfikowani zostali kierowcy Red Bulla, a za nimi znaleźli się Sutil i Kubica. Pierwszą dziesiątkę zamknęli kierowcy Ferrari i Williamsa. Z dalszej rywalizacji odpadli: Schumacher, Rosberg, Alguersuari, Liuzzi, Buemi, Kovalainen i Glock.

Q3

W ostatniej części kwalifikacji, decydującej o pozycjach startowych w pierwszej dziesiątce, po pierwszych okrążeniach w posiadaniu pole position był Webber (1:45,778). Kubica był drugi, Vettel trzeci, Hamilton czwarty, Massa piąty, Button szósty, Hulkenberg siódmy, Barrichello ósmy i Alonso dziewiąty. Sutil najdłużej zwlekał z przejechaniem okrążenia pomiarowego, uzyskując na nim czas 1:46,659, który dał mu ósme miejsce.

Przed ostatnimi przejazdami w kilku miejscach toru zaczął ponownie kropić deszcz. Kubica zrezygnował z drugiego przejazdu i kosztowało go to utratę drugiego miejsca na rzecz Hamiltona, który zdołał się poprawić na 1:45,863. Webber utrzymał jednak pierwsze miejsce i to właśnie lider mistrzostw wystartuje do jutrzejszego wyścigu z pole position.

Wraz z Kubicą z drugiego rzędu ruszy Vettel, a za nimi ustawią się na starcie Button, Massa, Barrichello, Sutil, Hulkenberg i Alonso. Ten ostatni był największym przegranym dzisiejszych kwalifikacji. Hiszpan na pierwszym okrążeniu pomiarowym w Q3 popełnił błąd, a na drugim warunki przeszkodziły mu w poprawieniu pozycji, aczkolwiek Hamilton pokazał, że nadal możliwa była szybka jazda.

•  Wyniki kwalifikacji do wyścigu o Grand Prix Belgii

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 21°C
Temperatura powietrza: 16°C
Prędkość wiatru: 4,8 m/s
Wilgotność powietrza: 60%
Kropiący deszcz w kilku miejscach toru

Zdjęcia z dzisiejszych kwalifikacji można znaleźć tutaj.

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
zawias, 28.08.2010 17:50[!]
Chrzanisz. Kubica na pudle. A jak się przyfarci to wygra. I tyle.
MairJ23, 28.08.2010 17:52[!]
W tak zwariowanych warunkach jakie dzisiaj mielismy podczas kwalifikacji nic nie jest pewne - wiec sprzeczanei sie co by bylo gdyby (kubica 6 czy 3) to jest bez sensu - nikt nic nikomu nie udowodni i nie ma sensu sie sprzeczac. Bezapelacyjnie jedne z najlepszych Kwalifikacji jakie widzialem. Mam nadzieje ze jutro wyscig bedzie rownei emocjonujacy. :)
Pozdrawiam Fanow F1 !
paolo90pl, 28.08.2010 17:55[!]
@zawias
chyba nie wszystkie zawiasy działają :)

Jak przyfarci to pudło.
Webber i Hamilton uciekają od razu do przodu. Tempo wyścigowe Kubicy (szczególnie przy ciężkim bolidzie) zwykle bywa słabe.
Podejrzewam, że Vettel i Button mogą wyprzedzić Kubicę dość szybko, a przynajmniej Button, jeśli ominie Vettela na starcie.

Realistyczne jest P5. To i tak będzie sukces, bo to oznacza utrzymanie za sobą czerwonych bolidów z maranello
SkC, 28.08.2010 18:00[!]
@paolo90pl Właśnie jest z deka odwrotnie, przy ciężkim bolidzie Reno jest najszybsze, tak przynajmniej zawsze twierdzili ludzie z Renault w tym Robert.
paolo90pl, 28.08.2010 18:05[!]
to zobacz sobie live timing z każdego wyścigu w tym sezonie, i sam sprawdź co się działo przez kilkanaście okrążeń po starcie.
Najbardziej wymownym przykładem jest chyba Silverstone, gdzie Kubica tracił po 1-1,5 sekundy na okrążenie. W momencie gdy jest coraz mniej paliwa, osiągi Renault są bardziej zbliżone do czołówki
Heikki, 28.08.2010 18:11[!]
~paolo90pl
bolid renault jest taki, a nie inny więc nie dziw się, że na silverstone tyle tracił...... to nie RedBull, teraz mają kanał F i wygląda to znacznie lepiej....
Co do wyścigu to sądzę, że KUB utrzyma tempo, i może się pokusić o walkę z HAM I WEB jak wiemy WEB nie najlepiej startuje Hamilton może to wykorzystać, tylko nie wiem co z oponami Hamiltona czy nie zniszczył ich jak jechał na mokrym...?? Pogoda będzie rozdawać karty więc każdy może wygrać......
Gibonlak, 28.08.2010 18:22[!]
Świetnie, Renault ma szanse znacząco zbliżyć się do Mercedesa, jest jeszcze szansa ich dogonić. Niestety Rosjanin zawodzi w ważnych momentach.
paolo90pl, 28.08.2010 18:23[!]
oczywiście, pogoda swoją drogą.
Moja prognoza, którą przedstawiłem, dotyczy sytuacji, w której będą cały czas jednolite warunki na torze (albo cały czas mokry, albo cały czas suchy)
W przeciwnym razie mamy kompletną loterię.
Lolkoski, 28.08.2010 18:34[!]
Świetne kwalifikacje, dawno takich nie było i te zmienne warunki- ostatnio tak fajnie oglądało mi się wyścig w Kanadzie. Jutro liczę, że też tak będzie - najlepiej z takim zakończeniem jak dziś.
Nie sądziłem, że RBR będzie taki mocny, ale i Kubek się pokazał, no i Hamilton świetne ostatnie kółko.
Mam nadzieję, że pierwsza piątka przejdzie gładko 1 zakręt, bo chciałbym zobaczyć co się stanie potem na długiej prostej.
Szkoda mi Saubera, bo wydawało mi się, że mogą coś pokazać.
Kamikadze2000, 28.08.2010 20:47[!]
Nie podniecajcie się już tym Hamiltonem! Co z tego, że wskoczył na drugie miejsce, skoro pewnie przypłacił temu zdarciem opon. On po prostu jako jedyny wykorzystał to okrążenie w 100%, podczas gdy inni pojechali bez wiary i na tzw. "pół gwizdka". I nie ma co tu oceniac, czy jest najlepszym, czy najgorszym kierowcą. Na pewno można powiedziec jedno - jest najbardziej agresywnym w jeźdzcie i nie zważa na nic. Ale czy za to powinno się go czcic?? Miał dużo szczęścia, że spadło tylko kilka kropel, gdyż wyleciałby poza tor, jak na Interlagos. Ma talent, ale również świetny bolid, zrobiony pod niego. Tutaj nie ma się co oszukiwac. Pozdro ;}}

I jeszcze raz napiszę - to nie był deszcz, tylko kilka kropel niewiele wpływających na osiągi. Trawa i tarki były mokre, ale to normalka (w końcu nie schną aż tak szybko). Hamilton jako jedyny nie popełnił błędu i w pełni przyłożył się do okrążenia. ;)
Heikki, 28.08.2010 20:56[!]
~Kamikadze2000
Nie lubię zbytnio Hamiltona i nic do niego nie mam, ale czy nie tak powinien jedzić kierowca F1...?? Owszem nie jest to może mądra jazda, ale jest za to widowiskowa.... cieszy mnie fakt, że zniszczył opony na tym okrążeniu i za pewnie nie będzie mu się jechało tak łatwo, gdy wyścig rozpocznie się na sucho.... wtedy jest szansa dla Roberta by go przeskoczyć i awansować, może będzie walka Hamiltona z Webberem i Kubica to wykorzysta... ale nikt nic nie wie i możemy sobie tylko gdybać...Tak czy siak pogoda rozdaje karty i to mi się podoba...:)
Kamikadze2000, 28.08.2010 21:18[!]
@Heikki - zgadza, ale trzeba patrzec też od strony np. stratega zespołu. A ja właśnie od tej strony patrzyłem. Pozdro :))
Heikki, 28.08.2010 21:53[!]
No tak.... :)
ciekaw jestem jak by było gdyby Hamiltona nie było w F1 lub nie jezdzil w McLarenie...
Vinc, 29.08.2010 00:06[!]
Hamilton, nie zrobił niczego fenomenalnego itd itp on zwyczajnie ma jaja, a że obecnie kierowcy takowych nie posiadają to się kibice odzwyczaili ;)
paolo, 29.08.2010 03:21[!]
Jestem za, a nawet przeciw:) Nawet jestem w stanie parę band wybaczyć bo nie smęci i biadoli tylko zap... Spadła na niego gigantyczna krytyka swego czasu. Głupot narobił to inna sprawa. Ale czy ktoś sprawdził ile lat ma ten koleś? Prawie taka sama laurka odnośnie Vettela. Ile miał Alonso zdobywając tytuł? Ile Schumacher? Ile każdy inny mistrz? Odrobinę pokory przed tym młodym waszym zdaniem "oszustem". To kawał dobrego zawodnika i wiele lat przed nim.

Kubica? Świetny zawodnik ale ile on ma tytułów? Ile zwycięstw? No to może PP z Hamiltonem porównamy? Nie ma czego porównywać... A teraz bajka na dobranoc.

ps. A Kubicę uważam za geniusza...
marcin023111, 29.08.2010 08:45[!]
Kubica nie pojedzie na używanych oponach bo webber,hamilton,vettel,button,massa,alonso,sutil jechali na tym deszczu na slick a kubica byl w boksie więc bedzie mial swieza gume
kuban, 29.08.2010 09:20[!]
Świetne spostrzeżenie, rzeczywiście na pewno opony zdążyli zmienić!
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca