F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2010
GP Bahrajnu
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Turcji
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Korei Południowej
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2010
Klasyfikacje generalne 2010
Statystyki z sezonu 2010

  Wszystkie sezony
2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Spa-Francorchamps.
Belgian Grand Prix 201029 sierpnia
Circuit de Spa-Francorchamps
Długość toru: 7,004 km
Liczba okrążeń: 44
Pełny dystans: 308,052 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:44,503 - Q2, Jarno Trulli (Toyota), 2009
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:47,263 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2009
Największa średnia prędkość wyścigu:
229,266 km/h - Kimi Raikkonen (Ferrari), 2007
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Rezultat wyścigu
1.
Lewis Hamilton
McLaren 44 okr. 1h29m04,268
2.
Mark Webber
Red Bull 44 okr. +0:01,571
3.
Robert Kubica
Renault 44 okr. +0:03,493
P.Z.NrKierowcaBolid Op.  Ok. Czas/strata/powód nieukończ.B
1.12Lewis HamiltonMcLaren MP4-25441h29m04,2682
2.16Mark WebberRed Bull RB644+0:01,5712
3.=11Robert KubicaRenault R3044+0:03,4932
4.27Felipe MassaFerrari F1044+0:08,2642
5.314Adrian SutilForce India VJM0344+0:09,0942
6.84Nico RosbergMercedes GP W0144+0:12,3591
7.143Michael SchumacherMercedes GP W0144+0:15,5481
8.923Kamui KobayashiBMW Sauber C2944+0:16,6782
9.1412Witalij PietrowRenault R3044+0:23,8512
10.215Vitantonio LiuzziForce India VJM0344+0:34,8314
11.1322Pedro de la RosaBMW Sauber C2944+0:36,0194
12.416Sebastien BuemiToro Rosso STR544+0:39,8954
13.217Jaime AlguersuariToro Rosso STR544+0:49,4573
14.510Nico HulkenbergWilliams FW32431 okr. (1 okr.)2
15.115Sebastian VettelRed Bull RB6431 okr. (04,888)5
16.319Heikki KovalainenLotus T127431 okr. (14,379)3
17.525Lucas di GrassiVirgin VR-01431 okr. (01,780)1
18.224Timo GlockVirgin VR-01431 okr. (05,962)3
19.418Jarno TrulliLotus T127431 okr. (14,574)1
20.120Sakon YamamotoHRT F110422 okr. (1 okr.)2
Niesklasyfikowani
8Fernando AlonsoFerrari F1037wypadek3
1Jenson ButtonMcLaren MP4-2515kolizja z Vettelem0
21Bruno SennaHRT F1105zawieszenie3
9Rubens BarrichelloWilliams FW320kolizja z Alonso0
Najszybsze okrążenie: Lewis Hamilton (McLaren MP4-25) - 1:49,069 na 32 okr.
Średnia prędkość zwycięzcy: 207,510 km/h
 kara doliczenia 20 sekund do końcowego wyniku za ścięcie szykany podczas walki z Liuzzim
 kara przejazdu przez boksy za kolizję z Buttonem

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 3 4 Odśwież T- T+
christoff.w, 29.08.2010 18:29[!]
tiaa...a SC to specjalnie tak dlugo byl na torze zeby Ham mogl dojechac do mety..teori spiskowych ciag dalszy,hihi..
Dae, 29.08.2010 18:34[!]
Nie teoria spiskowa, bo obecny sezon dostarczył nam już kilku dziwnych wyjazdów na tor SC
bass001, 29.08.2010 18:43[!]
Kara dla Vettela była za więcej niż jedną zmianę toru jazdy.
Petron@s F1, 29.08.2010 18:49[!]
Simi, 29.08.2010 18:50[!]
Cóż to był za wyścig!
Oczywiście, McLaren, rewelka. Choć jestem wiernym fanem Scuderii, obecnie to chyba Hamilton (albo Webber) są moimi faworytami. Szkoda Buttona...
Red Bull - Vettel pokazał już po raz któryś, że jest zbyt młody na zdobycie mistrzostwa świata. Kiedy zaczął atakować Buttona, już wiedziałem, że za chwilę *** wyścig sobie i Jensonowi. Po prostu wiedziałem. Webber dobry wyścig, szkoda tego startu.
Ferrari - no niestety. Najpierw nieudane kwalifikacje w wykonaniu Alonso, później nieudany wyścig. Trochę pecha i błąd. Massa - pozytywnie.
No i oczywiście - Renault. Zgodnie z moimi oczekiwaniami, Kubica trzeci. Pietrow pojechał dziś naprawdę dobrze.
kumien, 29.08.2010 19:03[!]
@bass001
Mówisz poważnie? Jak dobrze pamiętam to kierowca broniący się możę zmienić tylko raz linię jazdy. W sumie to nie dotyczy wszystkich. Chyba każdy pamięta piękny wężyk w wykonaniu Lewisa. Oczywiście postraszyli palcem po wyścigu, bo jakakolwiek kara w wyścigu byłaby "trudna" do wytłumaczenia.
paolo90pl, 29.08.2010 19:24[!]
kara dla vettela za spowodowanie kolizji, nie za zmianę toru jazdy
kumien, 29.08.2010 20:04[!]
To w takim wypadku czekam na karę dla Baricza za to, że wjechał w Alonso. Czekam też na karę dla Luzziego, bo mimo, że Seb był z przodu to ten przeciął mu oponę. Ten pierwszy przecież wiedział, że jest mokro, zbliża się zakręt, więc powinien wcześniej hamować. To jest nie do pomyślenia, aby nie przewidzieć takiej sytuacji. (sarkazm)
Dae, 29.08.2010 20:19[!]
Zobaczcie 50sek zachowanie skrzydła Sebastiana, albo ja mam złudzenie apteczne albo już ze starości oczy nie takie

http://www.youtub.../watch?v=xp8tTb-_Y-E
kumien, 29.08.2010 20:39[!]
Jeśli jeździli ze starym skrzydłem to znaczy, że gdzie indziej jest haczyk :D
Lolkoski, 29.08.2010 21:02[!]
Wreszcie emocjonujące kwalifikacje i piękny wyścig - chyba pierwszy raz w tym sezonie.
Brawa dla Hamiltona, Webbera i Kubicy - każdy popełnił jakiś błąd - Kubek niestety najwięcej - ale jak to mówią zwycięzców się nie osądza.
Szkoda mi Buttona, ale Vettel poprostu stracił panowanie nad bolidem, a w tym miejscu jeszcze paru straciło - choćby Rubens czy Button, a ich o jakieś zbyt optymistyczne manewry bym nie posądzał -, więc chyba nie ma co się zbytnio go czepiać.
To był świetny wyścig, warto było czekać miesiąc.
prolim, 29.08.2010 21:11[!]
@Dae

Też mi się wydaje, że skrzydło się podniosło. Trochę to dziwne.
Zomo, 29.08.2010 21:37[!]
@prolim - skrzydlo sie nie podnioslo - ono sie bujalo w lewo i prawo.
Myslalem ze Vettel ma piekielne szczescie ze staranowal Buttona zaraz pod garazami i spodziewalem sie ze po dosyc szybkiej "naprawie" niewiele straci. Moze nawet dopchal by sie na podium. Bylo by to szalenie niesprawiedliwe w stosunku do Buttona - w F1 samochody sie scigaja a nie taranuja sie nawzajem...
kumien, 29.08.2010 22:45[!]
A włąsnie co do taranowania. Z kumplem zauważyliśmy, że bolidy stały się bardziej wytrzymałe. Vettel wbija się w chłodnice Buttona i jedzie dalej. Baricz centralnie wali nosem w tylnie koło Ferrari i Alonso jedzie dalej. Coś jak Kubicowy BMW-Czolg z zeszłego sezonu :P
marrcus, 29.08.2010 23:40[!]
Bezsensu był ten manewr Vettela w prawo, po takim odbiciu na lewo robi sie wahadło, tym bardziej że chyba za sucho juz nie było.

kara za zmiane linii to bzdura, słuchacie za duzo Borowczyka i jego teorii, ten z tyło może se zmieniać do woli.
a to ze zjeżdżał i przecinał linie ? wtf? a jak miał pojechać przepraszam.

I czemu nie ma kary Barikelo, dosadniej staranował czy nie dostał dlatego że odpadł sam, a tak narzekał na Schumachera ostatnio ;p
bass001, 30.08.2010 07:55[!]
chodzi o zmianę kiedy byli juz bok w bok, Vettela poniosło na prawo i wbił się w buttona. Kolizja była wynikiem zmiany toru jazdy
htreh, 31.08.2010 16:42[!]
Lolkoski, pewni ci chodziło o dublet McLarena a ja nie zbyt lubie McLarena. Lubie Red Bulla.

to mnie zadzieiło Pietrow przebił sie o 14 pozycji prawie tak jak Schumacher w Monako 2005
Strony  •  < 1 2 3 4 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca