F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2010
GP Bahrajnu
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Turcji
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Korei Południowej
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2010
Klasyfikacje generalne 2010
Statystyki z sezonu 2010

  Wszystkie sezony
2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Monza.
Gran Premio Santander d'Italia 201012 września
Autodromo Nazionale di Monza
Długość toru: 5,793 km
Liczba okrążeń: 53
Pełny dystans: 306,720 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:19,525 - Q1, Juan Pablo Montoya (Williams), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:21,046 - Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
247,586 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2003
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]
Fernando Alonso zakończył blisko dwuletnią „posuchę” Ferrari w kwestii pierwszej pozycji startowej, zapewniając włoskiej stajni pole position na domowym torze Monza. Hiszpan jako jedyny przełamał barierę jednej minuty i 22 sekund, pokonując Jensona Buttona o 0,122 sekundy. Brytyjczyk ostatecznie okazał się wyraźnie szybszy od drugiego kierowcy McLarena – Lewisa Hamiltona, zatem kanał F z większym dociskiem był lepszym rozwiązaniem.

Hamiltona zdołali także pokonać w Q3 Felipe Massa (Ferrari) i Mark Webber (Red Bull), zatem lider mistrzostw wystartuje jutro zza pleców swojego głównego rywala. Partner Webbera – Sebastian Vettel musiał zadowolić się szóstym miejscem, natomiast Robert Kubica (Renault) znalazł się pomiędzy kierowcami Williamsa na dziewiątej pozycji.

Q1

Pierwsza część kwalifikacji rozpoczęła się od tego, że Pietrow wyjechał z boksów tuż przed zaczynającym okrążenie pomiarowe Glockiem. Rosjanin z jakichś powodów nie ustąpił miejsca kierowcy Virgin w pierwszej szykanie i niewykluczone, że czekała go za to kara (tak też się stało). Po pierwszych przejazdach najszybszy był Button z czasem 1:23,693 (Brytyjczyk pozostał przy kanale F także na kwalifikacje i wyścig). Drugi był Barrichello ze stratą mniej niż 0,1 sekundy

W 8 minucie przed Buttonem znaleźli się Hamilton (bez kanału F, 1:22,830), Alonso i Massa. Button poprawił się następnie na 1:23,085 i awansował na drugie miejsce, ale kolejne okrążenia Alonso i Massy okazały się szybsze – Hiszpan wykręcił 1:22,803, zrzucając Hamiltona z pierwszego miejsca, a Massa był trzeci z czasem 1:22,895.

Kubica na swoim pierwszym okrążeniu pomiarowym wykręcił 1:23,873 i uplasował się 10 pozycji. Polak na następnym kółku poprawił się na 1:23,608 i wskoczył na szóste miejsce, ale po chwili zrzucił go z niego Webber. Tymczasem Massa zakończył swój pierwszy przejazd z najlepszym czasem tej sesji – 1:22,421. Alonso także poprawił swój czas (1:22,646), ale nie wystarczyło to mu do utrzymania pierwszego miejsca.

Dwie minuty przed końcem Q1 Kubica zajmował dziesiąte miejsce, ale wkrótce wskoczył na piąte miejsce z czasem 1:23,234. Kierowca Renault utrzymał to miejsce już do końca sesji. Z dalszej rywalizacji odpadli jak zwykle wszyscy kierowcy z nowych zespołów, a także pechowiec Liuzzi, którego bolid uległ awarii po przejechaniu zaledwie trzech okrążeń. Włoch do domowego wyścigu będzie więc musiał wystartować z 20 pozycji.

Q2

W drugiej części po pierwszych przejazdach najszybszy był Hamilton z czasem 1:22,497. Drugi był Alonso, a trzeci Kubica ze stratą blisko 0,4 sekundy. Był to jednak zdecydowanie najlepszy czas Polaka podczas tego weekendu, dający nadzieję na dobry występ na Monzy. Tuż przed połową Q2 Alonso poprawił się na 1:22,297 i zrzucił Hamiltona z pierwszego miejsca. Poprawił się także drugi kierowca Ferrari – Massa, plasując się na trzeciej pozycji, a ponadto szybciej od Kubicy pojechał Vettel, zrzucając Polaka na piąte miejsce.

Pierwszą dziesiątkę pięć minut przed końcem tej części zamykali Button, Hulkenberg, Webber, Rosberg i Barrichello. W strefie spadkowej znajdowali się natomiast Sutil, Schumacher, Buemi, Kobayashi, Pietrow, Alguersuari i de la Rosa. Hamilton i Kubica nie wyjechali już drugi raz na tor w Q2. O ile Hamilton mógł być spokojny awansu do Q3, o tyle Kubica był siódmy po tym, jak swoje czasy poprawili Button i Webber.

Alonso na ostatnim przejeździe uzyskał rekordowy czas w pierwszym sektorze i choć ostatecznie nie poprawił czasu okrążenia, to jednak pozostał do końca pierwszy. Button Q2 ukończył na drugiej pozycji z czasem 1:22,354, Kubica utrzymał siódme miejsce, a pierwszą dziesiątką zamknęli Hulkenberg, Rosberg i Barrichello. Z dalszej rywalizacji (miejsca na starcie 11-17) odpadli: Sutil, Schumacher, Kobayashi, Buemi, Pietrow, Alguersuari i de la Rosa.

Q3

W ostatniej części kwalifikacji Alonso przełamał barierę jednej minuty i 22 sekund, plasując się na prowizorycznym pole position z czasem 1:21,962. Drugi po pierwszym przejeździe był Button (1:22,354), a dalsze miejsca zajmowali Massa, Hamilton (mały błąd w drugiej szykanie), Webber, Vettel i Kubica. Barrichello, Hulkenberg i Rosberg byli jeszcze bez czasu w połowie Q3, zajmując miejsca 8-10.

Alonso na drugim przejeździe nie poprawił swojego czasu, ale mimo to utrzymał do końca pierwsze miejsce, zapewniając Ferrari pole position do domowego wyścigu. Button i Massa utrzymali miejsca 2 i 3, aczkolwiek Button na drugim przejeździe poprawił się na 1:22,084. Tymczasem Webber przeskoczył w końcówce sesji Hamiltona i zajął czwarte miejsce, co z pewnością bardzo go ucieszyło.

Wraz z Hamiltonem z trzeciego rzędu wystartuje Vettel, a za ich plecami ustawią się Rosberg i Hulkenberg. Kubica nie zdołał powtórzyć swojego czasu z Q2 i ostatecznie musiał zadowolić się zaledwie dziewiątym miejscem (ponad sekunda straty do Alonso), a pierwszą dziesiątkę zamknie na starcie Barrichello.

•  Wyniki kwalifikacji do wyścigu o Grand Prix Włoch

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 39°C
Temperatura powietrza: 26°C
Prędkość wiatru: 1,9 m/s
Wilgotność powietrza: 35%
Sucho

Zdjęcia z dzisiejszych kwalifikacji można znaleźć tutaj.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
ari2k5, 11.09.2010 14:49[!]
Na Live Timingu było 10 minut przed końcem napisane, że Liuzzi ma awarię, a Borowczyk i Kochański ciągle mieli nadzieję, że wyjedzie. Glock dostał +5 za nieprzepisowe regulacje skrzyni biegów.
kubikathebest, 11.09.2010 15:26[!]
ja tam dalej sądzę, że to zasłona dymna przed wyścigiem i kubica na starcie im da popalić, przez cały weekend udawał wolniejszego tylko żeby było mu łatwiej wyprzedzać zawodników z przodu, którzy nie będą się spodziewać ataku, bravo Robert jeśli ta taktyka wypali
jakub27-93, 11.09.2010 15:30[!]
kubikathebest to jest konto naszego wspaniałego prowadzącego pana Zientarskiego?;))
fernandof1, 11.09.2010 15:32[!]
Kubica po prostu nie ma dobrego bolidu tak jak rbr
to nie zasłona dymna to czysta prawda
FelipeF1., 11.09.2010 15:32[!]
Ferrari (powiem w stylu Kochańskiego ) "świetnie" pokazał się Nico Hulkenberg
Angulo, 11.09.2010 15:54[!]
No ja raczej upatrywałbym słabą pozycję Lewisa w jego błędach w q3 niż jazdą bez kanału F.
bukuć, 11.09.2010 16:06[!]
@jakub - spójrz na nicka ;)
@kubikathebest - zasłonę dymną stosuje się zazwyczaj przed kwalifikacjami i wyścigiem.Ups , Webber w Bahrajnie użył jej podczas startu ;)
topor999, 11.09.2010 16:32[!]
Żeby tylko krasnal w Ferrari nie siedział za nisko i widział gdzie jest tył bolidu który jest z przodu bo jeszcze spowoduje nieszczęście na torze...
jakub27-93, 11.09.2010 18:32[!]
@bukać- widziałem;)) ale wypowiedzi ma bardzo podobne do Zientarskiego i też myśli że F1 to tylko Kubica...
FelipeF1., 11.09.2010 18:38[!]
@topor999 dla twojej informacji w Ferrari są (tak jak ty to nazwałeś) dwa "krasnale"
topor999, 11.09.2010 18:41[!]
Ale drugi krasnal póki co widzi dobrze...
Simi, 11.09.2010 19:01[!]
topor999 - jakaś frustracja przez ciebie przemawia? Czy może bardzo chciałbyś niektórych obrazić?
kubikathebest, 11.09.2010 19:16[!]
Simi pewnie też jak ja jest zdenerwowany, że Robert nie zakwalifikował się bliżej czołówki
topor999, 11.09.2010 21:18[!]
Po prostu boję się o bezpieczeństwo innych kierowców na torze...
michael85, 11.09.2010 22:28[!]
Piękne kwalifikacje. Jak dobrze zobaczyć znów Ferrari na PP w domowym wyścigu. Ideałem byłoby jutro zobaczyć dublecik SF i Hamiltonka znów na bandzie.
Gangster, 11.09.2010 22:53[!]
@michael85
Nie ładnie życzyć rywalowi rozwalenia lub uszkodzenia bolidu.
Też bym chciał dublecik SF a trzeci Ozi lub RK.
MaxKapsel, 12.09.2010 00:27[!]
Hmm, czyżby kolega Jan piąty, sfrustrowany tym, że wszyscy wyłączyli jego komentarze, oraz tym, że nie potrafił pokonać kubicomaniaków, postanowił do nich dołączyć? i założył konto pod nowym nickiem? co "kubikathebest", jak myślisz?
AleQ, 12.09.2010 09:27[!]
Jan5 miał jakiegoś bana do podajże 6.09 ,więc pewnie nie wchodzi na serwis ;)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca