F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2010
GP Bahrajnu
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Turcji
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Korei Południowej
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2010
Klasyfikacje generalne 2010
Statystyki z sezonu 2010

  Wszystkie sezony
2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Interlagos.
Grande Premio Petrobras do Brasil 20107 listopada
Autódromo José Carlos Pace
Długość toru: 4,309 km
Liczba okrążeń: 71
Pełny dystans: 305,909 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:09,822 - Q1, Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:11,473 - Juan Pablo Montoya (Williams), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
208,517 km/h - Juan Pablo Montoya (Williams), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis wyścigu  [  T-  |  T+  ]
Zespół Red Bull Racing odniósł dublet na torze Interlagos i przypieczętował tym samym pierwszy w swojej historii tytuł mistrzowski w klasyfikacji konstruktorów. Sebastian Vettel po odniesieniu czwartego zwycięstwa w tym sezonie zachował szanse na indywidualne mistrzostwo, zmniejszając swoją stratę do prowadzącego nadal w klasyfikacji generalnej Fernando Alonso (Ferrari) do 15 punktów. Faworytem jest jednak nadal Hiszpan, który po finiszu na trzeciej pozycji prowadzi obecnie z przewagą ośmiu punktów nad Markiem Webberem (P2 w mistrzostwach).

Na miejscach 4 i 5 wyścig o Grand Prix Brazylii ukończyli kierowcy McLarena – Lewis Hamilton i Jenson Button, z których matematyczne szanse na tytuł ma już tylko Hamilton. Dla ustępującego mistrza Buttona był to jednak całkiem udany wyścig, bowiem po starcie z 11 pozycji, dzięki decyzji o wczesnej zmianie opon, finiszował on w pierwszej piątce. Miejsca 6 i 7 zajęli kierowcy Mercedesa – Nico Rosberg i Michael Schumacher, a pierwszą dziesiątkę zamknęli zdobywca pole position Nico Hulkenberg (Williams), Robert Kubica (Renault) i Kamui Kobayashi (Sauber).

Start wyścigu

Wyścig rozpoczął się przy słonecznej pogodzie i nie spodziewano się deszczu. Hulkenberg wystartował nie najlepiej i w pierwszym zakręcie został wyprzedzony przez Vettela. Następnie kierowca Williamsa popełnił błąd w czwartym zakręcie i został także wyprzedzony przez Webbera. Alonso na drugim okrążeniu wykorzystał z kolei błąd Hamiltona i awansował na czwarte miejsce. Kierowca Ferrari rozpoczął następnie walkę z Hulkenbergiem. Dalej w stawce Kubica przesunął się na szóste miejsce, a za Polakiem jechali Barrichello, Massa, Schumacher i zamykający pierwszą dziesiątkę Button.

Kierowcy Red Bulla szybko uciekali do przodu, podczas gdy Alonso nie mógł sobie poradzić z Hulkenbergiem. W końcu Hiszpan na siódmym okrążeniu zdołał wcisnąć się po wewnętrznej w piątym zakręcie i awansował na trzecie miejsce, a Hulkenberga zaczął od razu atakować Hamilton. Za Brytyjczykiem utworzył się sznurek samochodów, jako że Hulkenberg wyraźnie wstrzymywał wszystkich. Wyglądało jednak na to, że Hamilton także będzie miał problemy z wyprzedzeniem kierowcy Williamsa.

Początek rundy postojów już po 10 okrążeniach

Pod koniec 11 okrążenia Button zapoczątkował postoje w boksach. Następnie opony zmienił także Massa – obaj kierowcy na tor powrócili na miejscach 17 i 18. Na 13 okrążeniu Massa jeszcze raz zjechał do boksów, a więc musiały być jakieś problemy podczas pierwszego postoju. Oznaczało to ogromną stratę kierowcy Ferrari do czołówki. Pecha miał także Barrichello, którego postój przedłużył się z powodu problemów z wymianą koła. W następnej kolejności pit-stopy wykonali Hulkenberg, Kubica, Heidfeld, Alguersuari. Hulkenberg i Kubica powrócili na tor za Buttonem na miejscach 12 i 13.

Na 17 okrążeniu Button wyprzedził Pietrowa i awansował na 10 miejsce. Kierowca McLarena uporał się następnie także z Sutilem, co w połączeniu z postojem Buemiego dało mu ósme miejsce. Na 20 okrążeniu na zmianę opon zdecydował się jadący na czwartej pozycji Hamilton. Mistrz świata z 2008 roku na tor powrócił tuż przed zespołowym kolegą Buttonem na szóstej pozycji. Bez postoju była cała pierwsza piątka: Vettel, Webber, Alonso, Rosberg i Kobayashi. W międzyczasie postój wykonał także Pietrow i w tym momencie Hulkenberg oraz Kubica awansowali na miejsca 10 i 11. Przed nimi jechał Schumacher, który zdołał przeskoczyć paru kierowców podczas rundy postojów.

Postój lidera wyścigu Vettela na 25 okrążeniu

Na 24 okrążeniu pit-stop wykonał Alonso, a następnie w boksach pojawił się lider wyścigu Vettel. Prowadzenie objął tymczasowo Webber, który swój postój odbył z kolei na 26 kółku i wówczas kolejność pierwszej trójki wróciła do stanu sprzed pit-stopów. W międzyczasie Hamilton wyprzedził Kobayashiego, a po postoju Rosberga na 27 okrążeniu powrócił na czwarte miejsce. Bez postojów w pierwszej dziesiątce byli już tylko Kobayashi (P5) i Sutil (P8). Rosberg na tor powrócił za Buttonem na siódmej pozycji. Pierwszą dziesiątkę po 29 okrążeniach zamykali Schumacher i Hulkenberg. Kubica był jedenasty.

Na 30 okrążeniu Button wykorzystał błąd Kobayashiego w pierwszym zakręcie i awansował na piąte miejsce. Aktualny mistrz świata bardzo dobrze wyszedł na swojej decyzji o bardzo wczesnej zmianie opon, jednak nie było pewne, czy zdoła ukończyć wyścig bez kolejnej zmiany ogumienia. Po 33 okrążeniach Vettel prowadził z przewagą 2,5 sekundy nad Webberem. Trzeci Alonso tracił już do lidera ponad 18 sekund. W chwilę później Barrichello przebił lewą przednią oponę podczas kontaktu z Alguersuarim i musiał wykonać przymusowy postój, po którym spadł na 18 miejsce. Alguersuari kontynuował jazdę na 13 miejscu.

Na 39 okrążeniu Rosberg wyprzedził Kobayashiego w pierwszym zakręcie i przesunął się na szóste miejsce. Japończyk od startu jechał wciąż na twardszych oponach i wyglądało na to, że kolejny raz w tym sezonie zastosował strategię późnego zjazdu po bardziej miękkie opony w nadziei na wyprzedzenie pod koniec wyścigu kilku rywali na zużytych oponach. Podobną strategię obrał prawdopodobnie Sutil, który wciąż jechał na ósmej pozycji bez postoju. Tuż za nim podążali w małych odstępach Schumacher, Hulkenberg, Kubica, Heidfeld, Alguersuari, Buemi i Massa.

Po 45 okrążeniach w czołówce sytuacja była bez większych zmian: Vettel prowadził z przewagą 1,5 sekundy nad Webberem, ale różnica ta zmieniała się cały czas w obie strony z powodu dublowania kolejnych kierowców. Alonso zmniejszył tymczasem swoją stratę do lidera do 16 sekund. Vettel zbliżał się teraz do zdublowania całej grupy kierowców jadących za Sutilem. Na końcu tej grupy był Massa, który bez żadnych nieczystych zagrań przepuścił obydwu kierowców Red Bulla. Kobayashi wykonał swój postój na 49 okrążeniu, powracając na tor dopiero na 15 pozycji – za Massą.

Wypadek Liuzziego i wyjazd SC na tor 20 okrążeń przed metą

Na 51 okrążeniu Liuzzi rozbił się w drugim zakręcie i na tor został wypuszczony samochód bezpieczeństwa. Postoje wykonali w tym momencie Hamilton, Rosberg (duże zamieszanie podczas zmiany opon), Sutil, Heidfeld, Massa, Pietrow, Barrichello i Klien. Na kolejnym okrążeniu w boksach pojawił się także Button. Kolejność kierowców po tym postoju była następująca: Vettel, Webber, Alonso, Hamilton, Button, Schumacher, Rosberg, Hulkenberg (pierwszy zdublowany kierowca), Kubica, Alguersuari (ostatnie punktowane miejsce), Buemi, Kobayashi, Sutil, Heidfeld, Massa, Pietrow, Barrichello, Kovalainen, Trulli, Glock, Senna, Klien i di Grassi.

Tuż przed wznowieniem wyścigu na 55 okrążeniu Rosberg ponownie zjechał do boksów, ale nie stracił z tego powodu żadnego miejsca. Po restarcie liderzy mieli sporo roboty z dublowaniem wolniejszych kierowców, którzy byli w tym momencie rozsiani po całej stawce. Na 58 okrążeniu Massa wyprzedził Sutila i awansował na P13. Miejscami w międzyczasie zamienili się kierowcy Mercedesa i Rosberg powrócił na szóste miejsce. Na 60 okrążeniu Massa próbował wyprzedzić Buemiego po zewnętrznej w czwartym zakręcie i był już sporo z przodu, ale kierowca STR nie chciał oddać zakrętu i doszło do kontaktu. Buemi utrzymał 12 miejsce, a tymczasem Massa spadł za Heidfelda na 15 miejsce.

Wcześniej Buemiego musiał też wyprzedzić Kobayashi, bowiem Japończyk jechał od kilku okrążeń na 11 pozycji. Na 63 okrążeniu Buemiego wyprzedził Sutil, a na 65 – Heidfeld, który jednak w chwilę później zjechał do boksów – w celu wykonania kary za ignorowanie niebieskich flag (zbyt długo nie przepuszczał Rosberga, który chciał go zdublować). Tak czy inaczej Buemi powrócił na 13 miejsce.

Koniec wyścigu

Alonso dogonił w końcówce wyścigu Webbera na mniej niż dwie sekundy, ale nie zanosiło się na to, aby doszło do bezpośredniej walki o drugie miejsce na ostatnich trzech okrążeniach. Istotnie Webber dowiózł drugie miejsce do mety, zmniejszając swoją stratę w mistrzostwach do Alonso do ośmiu punktów na jeden wyścig przed końcem sezonu.

Vettel mógł świętować na torze Interlagos czwarte zwycięstwo w tym sezonie, ale ważniejsze było to, że zespół Red Bull Racing zapewnił już sobie pierwsze w swojej historii mistrzostwo w klasyfikacji konstruktorów. Podium uzupełnił Alonso, a na kolejnych dwóch pozycjach finiszowali kierowcy McLarena – Hamilton i Button. Kubica musiał zadowolić się zaledwie dwoma punktami za dziewiąte miejsce.

Walka o tytuł indywidualny rozstrzygnie się za tydzień w Abu Zabi.

•  Rezultat końcowy wyścigu o Grand Prix Brazylii

Pogoda na koniec wyścigu
Temperatura toru: 48°C
Temperatura powietrza: 23°C
Prędkość wiatru: 4,8 m/s
Wilgotność powietrza: 66%
Sucho i słonecznie

Zdjęcia z dzisiejszego wyścigu można znaleźć tutaj.

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
christoff.w, 07.11.2010 21:33[!]
Rozumiem Lui,sorrki..dyskutujmy sobie do bolu,bo gdzies te euforie trzeba upuscic ;) Ja tez zachodze w glowe jak to bedzie ale naprawde nic nie wymyslimy bo moze sie zdarzyc wszystko i niech tak tez sie stanie byleby bylo jak najbardziej "adrenalinowato" chi,chi...A teraz ide spac. Dobranoc wszystkim i do uslyszenia za tydzien.No,moze juz w piatek po treningach ;)
mardok2010, 07.11.2010 22:32[!]
A tak w ogóle to wydaje mi się że Alo może powalczyć o PP na torze w AbuzZabi skoro w tamtym roku PP zdobył Hamilton bez dociskowym Mclarenem. Prędkości maksymalne w abu dabi to aż 320km/h. Drugi sektor to same wolne zakręty i proste, naprawdę mało miejsc gdzie red bull mógłby wykorzystać swoją przewagę w 100%
grzesiek811, 08.11.2010 09:31[!]
jeszcze może być tak, że Abu Zabi gdy się okaże pod koniec wyścigu, że będą jechać w kolejności Vettel, Webber i Alonso i nie będzie już szans dla Vettela, wtedy ten przepuści Webbera. Choć wydaje mi się dziwne, że dla Red Bulla ważniejsze jest zaspokojenie rozkapryszonego Vettla niż mistrzostwo kierowców.

Red Bull w porównaniu do Maclarena i Ferrari czasami zachowuje się mało profesjonalnie. W dodatku głupie błędy kierowców i wyeliminowywanie się nawzajem.
jpslotus72, 08.11.2010 11:32[!]
Ostatnie słówko na temat ustawień Hulkenberga - on był ustawiony na dublowanie: w kwalifikacjach na dublowanie rywali, w wyścigu na bycie przez nich dublowanym... Williams musi to opatentować.
christoff.w, 08.11.2010 12:51[!]
grzesiek811 - poczytaj od poczatku temat a nie piszesz poraz setny o ukladzie Vet,Web,Alo na mecie w Abu Zabi.
p.s: mistrzostwo kierowcow? co to takiego? Zaspokojenie rozkapryszonego Vettela wiaze sie wlasnie z "mistrzostwem kierowcow" bo gdy mu dogodza czyli jesli wygra to spelni sie i jego sen oraz zespolu tez bo beda mieli oba tytuly.
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca