F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2010
GP Bahrajnu
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Turcji
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Korei Południowej
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2010
Klasyfikacje generalne 2010
Statystyki z sezonu 2010

  Wszystkie sezony
2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Shanghai.
Chinese Grand Prix 201018 kwietnia
Shanghai International Circuit
Długość toru: 5,451 km
Liczba okrążeń: 56
Pełny dystans: 305,066 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:33,185 - Q1, Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:32,238 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
205,313 km/h - Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]
Z pierwszego pola startowego do czwartego wyścigu sezonu – GP Chin wystartuje Sebastian Vettel, dla którego jest to 3 pole position w tym sezonie. Kierowca RBR popisał się świetnym czasem (1:34,558) w końcówce trzeciego bloku kwalifikacji i pokonał o 0,25s swojego kolegę zespołowego Marka Webbera oraz Fernando Alonso (Ferrari).

Robert Kubica (Renault) uplasował się na ósmej pozycji, co zdaje się być wszystkim, co mógł dziś osiągnąć. Tym niemniej jest to jak dotychczas najlepszy występ Polaka w kwalifikacjach na torze w Szanghaju. Końcówka dzisiejszej sesji kwalifikacyjnej obfitowała w emocje i z pewnością przyprawiła o gęsią skórkę niejednego fana wyścigów.

Q1

Kwalifikacje rozpoczęły się przy słonecznej pogodzie i bezchmurnym niebie. Niemal wszyscy kierowcy bardzo szybko pojawili się na torze, zwlekali jedynie kierowcy Red Bulla. Na początku sesji problemy mieli kierowcy nowych ekip – Heikki Kovalainen (Lotus) oraz Karun Chandhok (HRT) zaliczyli wizyty na poboczu po tym, jak stracili kontrolę nad bolidami przy hamowaniu. Obaj mogli kontynuować jazdę.

W czołówce od samego początku tempo dyktowali przedstawiciele McLarena, RBR, Ferrari oraz Mercedesa. Po 10 minutach najszybszy, mimo problemów ze skrzynią biegów, był Lewis Hamilton z czasem 1:35,641, który pozwolił mu pozostać na prowadzeniu do samego końca tej sesji. Kierowcy czołówki ograniczali w Q1 swą aktywność do minimum, a walka toczyła się zwłaszcza w głębi stawki o dostanie się do czołowej 17. Różnice były minimalne – tysięczne części sekundy dzieliły kierowców walczących o awans.

Po pierwszej części kwalifikacji odpadli Vitantonio Liuzzi (Force India), który przegrał bardzo zaciętą walkę w środku stawki oraz, czego można było się spodziewać, przedstawiciele nowych ekip – Timo Glock, Jarno Trulli, Heikki Kovalainen, Lucas di Grassi, Bruno Senna oraz Karun Chandhok. Ten ostatni niezależnie od uzyskanego czasu i tak musiałby startować z końca stawki, ponieważ przed kwalifikacjami została zdjęta plomba ze skrzyni biegów w jego bolidzie, co oznaczało obniżenie pozycji startowej o pięć miejsc.

Q2

Tym razem już nikt nie zwlekał z wyjazdem na tor i wielu kierowców zdecydowało się na użycie bardziej miękkich opon. Lewis Hamilton wykonał na początku tego bloku jedno pomiarowe okrążenie, schodząc natychmiast poniżej 1 minuty i 35 sekund – uzyskał rezultat 1:34,928. Brytyjczyk miał jednak po raz kolejny problemy ze skrzynią biegów – podczas zmian biegów bolid niespodziewanie wrzucał luz.

Po wykonaniu 1-2 okrążeń pomiarowych wszyscy pojawili się w boksach po świeże opony i paliwo. Jako pierwsi na tor powrócili kierowcy zajmujący miejsca 5, 6 i 7, którzy pierwsze przejazdy wykonali na oponach z twardej mieszanki – Webber, Vettel i Button. Niedługo później na tor powrócili również kierowcy z miejsc 8-17 i walka rozgorzała po raz kolejny. Na tor nie wyjechali już do końca zajmujący pierwsze 4 pozycje – Hamilton, Rosberg, Alonso i Massa.

Walka o awans trwała do ostatnich sekund – najbardziej zacięta między Sutilem a Barrichello. Jako pierwszy zaatakował Barrichello, który awansował na 10 miejsce, spychając Sutila na pozycję 11. Niemiec jednak nie poddał się i gdy zegar pokazywał już koniec czasu, awansował na 9 pozycję. Do czołowej dziesiątki nie zmieścili się więc Rubens Barrichello, przedstawiciele STR – Jamie Alguersuari i Sebastian Buemi, dla których było to chyba maksimum tego, co mogli osiągnąć, Witalij Pietrow, Kamui Kobayashi, Nico Hulkenberg oraz Pedro de la Rosa.

Q3

Wszyscy bardzo szybko pojawili się na torze i po serii pierwszych okrążeń najszybszy był Sebastian Vettel (1:34,970), który wyprzedzał Fernando Alonso i Marka Webbera. Następnie wszyscy zjechali do boksów i ponownie ruszyli na tor na około trzy minuty przed końcem sesji.

Jako pierwszy wyjechał Hamilton, który miał na pokładzie swojego bolidu na tyle dużo paliwa, że jego zespół nie musiał tankować go przed drugim przejazdem. Chwilę później na torze pojawili się pozostali kierowcy i zaczęły się prawdziwe emocje.

Hamilton uzyskał na swoim drugim szybkim okrążeniu drugi rezultat, jednak jego rywale mieli dopiero przekroczyć linię mety. Najpierw Button – Brytyjczyk awansował na druga pozycję, spychając swojego kolegę zespołowego. Następny był Mark Webber, który awansował na pierwsze miejsce, a tuż za jego plecami znalazł się Fernando Alonso. Wszystkich pogodził jednak Sebastian Vettel, uzyskując czas 1:34,558. Młody Niemiec pojechał świetne okrążenie – pobił rekord nawet w pierwszym sektorze, który sprawiał mu problemy przez cały weekend. Następnym kierowcą, który przekroczył linię mety był Nico Rosberg, awansując na czwartą pozycję.

Na pozycjach od siódmej do dziesiątej znaleźli się Felipe Massa, Robert Kubica, Michael Schumacher oraz Adrian Sutil. Trzeci blok trzymał w napięciu do samego końca i z pewnością w świetle niepewnych warunków pogodowych czeka nas jutro ciekawy wyścig.

•  Wyniki kwalifikacji do wyścigu o Grand Prix Chin

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 24°C
Temperatura powietrza: 20°C
Prędkość wiatru: 5,1m/s
Wilgotność powietrza: 23%
Sucho

Zdjęcia z dzisiejszych kwalifikacji można znaleźć tutaj.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Byczek, 17.04.2010 17:54[!]
Red Bull intensywnie pracuje nad f***g duct'em nawet podczas kwalifikacji
http://f1.gpupdat...&catID=1104-4459 ;)
yaper, 17.04.2010 19:00[!]
Śmieszne obrazki, ale wszyscy robią co mogą :-) F-Duct tegorocznym DDD :-)

Nawet Renault pracuje nad swoją wersją, co do wczoraj uważałem za niemożliwe.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca