F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2011
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Turcji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Korei Południowej
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2011
Klasyfikacje generalne 2011
Statystyki z sezonu 2011

  Wszystkie sezony
2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Nürburgring.
Grosser Preis Santander von Deutschland 201124 lipca
Nürburgring
Długość toru: 5,148 km
Liczba okrążeń: 60
Pełny dystans: 308,863 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:27,691 - Q1, Takuma Sato (BAR), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:29,468 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
200,160 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.5Fernando AlonsoFerrari 150° Italia1:31,814--30
2.2Mark WebberRed Bull RB71:32,2170,4030,40324
3.1Sebastian VettelRed Bull RB71:32,2680,4540,05127
4.6Felipe MassaFerrari 150° Italia1:32,6810,8670,41323
5.3Lewis HamiltonMcLaren MP4-261:32,9961,1820,31518
6.4Jenson ButtonMcLaren MP4-261:33,6281,8140,63222
7.8Nico RosbergMercedes GP W021:33,7871,9730,15933
8.14Adrian SutilForce India VJM041:33,8322,0180,04527
9.15Nico HulkenbergForce India VJM041:33,8582,0440,02626
10.7Michael SchumacherMercedes GP W021:33,8632,0490,00531
11.10Witalij PietrowRenault R311:34,0942,2800,23122
12.19Jaime AlguersuariToro Rosso STR61:35,1153,3011,02123
13.18Sebastien BuemiToro Rosso STR61:35,3713,5570,25620
14.11Rubens BarrichelloWilliams FW331:35,3893,5750,01824
15.9Nick HeidfeldRenault R311:35,4443,6300,05522
16.17Sergio PerezSauber C301:36,3714,5570,92722
17.20Heikki KovalainenLotus T1281:36,3924,5780,02129
18.12Pastor MaldonadoWilliams FW331:36,8425,0280,45029
19.16Kamui KobayashiSauber C301:36,8825,0680,04027
20.23Narain KarthikeyanHRT F1111:38,5046,6901,62222
21.21Karun ChandhokLotus T1281:38,7656,9510,26119
22.22Daniel RicciardoHRT F1111:39,2797,4650,51424
23.24Timo GlockVirgin MVR-021:40,1098,2950,83023
24.25Jerome d'AmbrosioVirgin MVR-021:40,4288,6140,31922
107% najlepszego czasu: 1:38,241

Fernando Alonso ustanowił najlepszy czas okrążenia podczas pierwszego treningu przed Grand Prix Niemiec na torze Nurburgring. Czołową trójkę uzupełnili kierowcy Red Bull Racing – Mark Webber oraz Sebastian Vettel.

Wbrew wcześniejszym prognozom, tor Nurburgring powitał kierowców nie deszczową, a słoneczną pogodą. Na tor jako pierwsi wyjechali tradycyjnie reprezentanci słabszych zespołów. Na swoich pierwszych kółkach kierowcy wykorzystywali opony wykonane zarówno z twardszej, jak i supermiękkiej mieszanki, którą Pirelli przywiozło do Niemiec w celu przetestowania jej osiągów.

Pierwsze kilkanaście minut było wolne od akcji na torze. Monotonię przerywały tylko pojedyncze wyjazdy kierowców niezwieńczane czasami okrążeń, a realizatorzy raczyli nas powtórkami blokowania kół przez kierowców lub odpadającego lusterka w przypadku Karuna Chandhoka. Jednakże po 19 minutach na tablicy pojawił się pierwszy rezultat ustanowiony przez Nicka Heidfelda – 1:38,313.

W miarę upływu czasu na torze pojawiało się więcej kierowców. Po 25 minutach czas Heidfelda pobił o ponad dwie sekundy Rosberg. Niemiec korzystał jednak z miękkiego ogumienia, co w pełni uzasadniało jego dobre tempo. Na podobną taktykę zdecydował się McLaren – Lewis Hamilton przebił o prawie 1,5 sek. osiągnięcie kierowcy Mercedesa. Szczególnie problematycznymi miejscami były duże dohamowania przed zakrętami nr 1 i nr 2, gdzie bardzo często dochodziło do blokowania się kół.

Inne podejście w jeździe na miękkiej mieszance zaprezentował Red Bull Racing. Obaj kierowcy z pewnością nie jechali pełnią swego potencjału, gdyż ich czasy znacznie odbiegały od liderów. W pewnym momencie Vettel zajmując czwartą pozycję tracił do Hamiltona 1,743 sek. Nieco lepszym tempem jechał Webber, choć do rezultatu Brytyjczyka ciągle brakowało mu nieco ponad sekundę, jednakże po chwili sytuacja wróciła do normalności i pierwszą lokatę zajmował już obecny lider mistrzostw.

Na półmetku sesji nieco w tyle pozostawali reprezentanci stajni Ferrari, ale zarówno Massa, jak i Alonso korzystali ze średniej mieszanki Pirelli. Z kolei trzech kierowców nie zaliczyło jeszcze pomiarowego okrążenia – byli to d'Ambrosio, Karthikeyan oraz Glock. Kierowca HRT przejechał zaledwie trzy okrążenia wyjazdowe. 40 minut przed wywieszeniem flagi w szachownicę sytuacja na torze nieco się unormowała. Prowadził Vettel, za nim znajdowali się Hamilton oraz Webber, a pierwszą piątkę uzupełnili jeszcze Alonso i Button. Kolejne pozycje piastowali Rosberg, Pietrow, Massa, Schumacher i Sutil.

Nie najlepszą postawę prezentował tymczasem zespół Williams. Barrichello i Maldonado zajmowali odpowiednio pozycje 14 i 16. Patrząc na osiągane czasy nieco lepiej szło stajni Lotus Renault GP, choć za dalekim posunięciem byłoby opieranie się tylko na rezultatach pojedynczych okrążeń. Po godzinie prowadził Vettel, ale Alonso tracił do niego tylko 0,40 sek. Krótko potem Hiszpan wykręcił najlepszy czas okrążenia – 1:32,037, ustanawiając przy tym rekordy we wszystkich sektorach (Hiszpan korzystał z miękkiego ogumienia). Kierowca Ferrari wyśrubował jeszcze bardziej swój rezultat, schodząc poniżej bariery 1:32,0. Małym rozczarowaniem mógł być Sauber. Co prawda obaj kierowcy stajni przejechali 18 okrążeń, ale czasy na nich osiągane gwarantowały dalekie 17 i 18 miejsca.

Niezbyt optymistyczne informacje płynęły także z garaży Virgin Racing. Inżynier wyścigowy Glocka przekazał Niemcowi, że występują problemy z odpowiednią cyrkulacją powietrza przechodzącego przez przednie skrzydło. Im bliżej końca, tym częściej kierowcy wyjeżdżali na tor cięższymi samochodami. Inaczej sytuacja miała się w przypadku Alonso, który liczył na poprawę swego czasu, ale na dojeździe do ostatniego zakrętu trafił na jeden z wolniejszych bolidów.

Na trzy minuty przed końcem sesji na torze znajdowało się 21 kierowców, choć nikt nie walczył już o bicie rezultatów, a raczej wszyscy skupiali się na dokładnym wypełnianiu swych programów. Chwilę przed finiszem z toru wypadł jeszcze Sebastien Buemi. Szwajcar uślizgnął tył samochodu na wejściu w zakręt nr 5 i wpadł w żwir. Żółte flagi definitywnie ostudziły jakiekolwiek ambitne zapędy pozostałych kierowców.

Podsumowując, pierwszy trening przebiegał bardzo dynamicznie, głównie przez użycie dwóch mieszanek ogumienia, choć ich naprzemienne użycie może odzwierciedlać obawy o załamanie pogody, o które w górach Eiffel nie trudno.

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 21°C
Temperatura powietrza: 14°C
Prędkość wiatru: 3,8 m/s
Wilgotność powietrza: 57%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
tomekzzar, 22.07.2011 11:51[!]
Alonso poczuł krew...
phildoon, 22.07.2011 11:56[!]
Co ja bym dał za P1 dla ALO w kwalu... Ech, wierzyć można ale pewnie znów Seba wyczaruje najlepszy czas w Q3 :/
archibaldi, 22.07.2011 11:58[!]
ALO dawaj!
Heikki ładnie sobie śmiga a LRGP wykonało milowy krok do przodu z nowymi poprawkami.. ;]
Już nawet odba FI przed nimi i STR pomiędzy
Hellsbells, 22.07.2011 11:59[!]
Wszystko dopiero zobaczymy w wyścigu i kwalifikacjach, to tylko treningi ale co powiedzą teraz ci, którzy twierdzili, że Ferrari zawdzięcza swoją prędkość wyłącznie aferze dyfuzorowej i "pomocy FIA"? Alonso był już na drodze do poprawienia swojego czasu od 1 dziesiątą, ale tłok na torze mu to uniemożliwił. No cóż, czekajmy na dalszy rozwój sytuacji. Wolałbym, żeby nie padało w sobotę ani niedzielę.
phildoon, 22.07.2011 12:04[!]
Ferrari wykonało naprawdę duży krok do przodu, widać, że ludzie w Maranello nie próżnują a i Fernando wykonuje kapitalną robotę. Jedyne co pozostaje to czekać i mieć nadzieję, na wygranie w Puszkami w kwalu :)
konradosf1, 22.07.2011 12:10[!]
cieszy mnie to, że Alonso pokonał RBR. Nie chciałbym aby ta sytuacja zmieniła się w Q. Szkoda kolejnego slabego występu LRGP, za to Heikki ładnie. Zdziwił mnie występ Karthikeyana
phildoon, 22.07.2011 12:12[!]
Heikki jest chyba w życiowej formie :D W sumie się nie dziwię, po raz pierwszy w karierze jest absolutnym nr.1 i nikt nie kompromituje go, tak jak zrobił to Hamilton. Oby mu było w Team Lotus jak najlepiej :)

Edit

@konradosf1
Również odniosłem wrażenie, że oglądam zupełnie innego zawodnika a nie Naraina którego znałem do tej pory. W pojedynkę "pokonał" Ric, Karuna i duet Dziewicy Marussi. Nieźle przejechał, nie powiem :0
francorchamps, 22.07.2011 12:13[!]
Oj dużo bym oddał za to, żeby od tego GP Alonso zdominował reszte sezonu i "zrobił" z Vettela Wicemistrza :)
akkim, 22.07.2011 12:13[!]
Wrażenia związane z tą GP edycją,
zamieszczę w Opisie, teraz cisza, wszystko,
ale wrzucę tym Fanom, co w Nich miłość Wielka,
link do filmu wielbiący właśnie Ich "Liderka".

http://www.edvd.p...aign=fm_Senna%20edvd
SkC, 22.07.2011 12:14[!]
Nawet Narain jest szybszy od gwiazdy Red Bulla :] Heidfeld jeździł tylko na twardej mieszance i testował nowy tylny wydech, zaś Petrov jeździł z przednim wydechem. LRKW będzie miało lepszy weekend niż na Silverstone, może do Q3 jakiś bolid z Enstone się załapie.
phildoon, 22.07.2011 12:18[!]
@francorchamps
Mogę i ja dorzucić podobne życzenie do worka "Nie dla RBR" ?? :)
Niech będzie i tak w ten weekend :

http://profile.ak...073326482_4883_n.jpg

@akkim
Doskonały film, naprawdę niesamowity. Zwykle oglądamy filmy bez jakichkolwiek emocji ale podczas oglądania "Senny" byłem naprawdę wzruszony. Wielki był to człowiek, brakuje dzisiaj takich Herosów jak on :(
jpslotus72, 22.07.2011 12:19[!]
Spokojnie, spokojnie... Nie twierdzę, że należy zupełnie lekceważyć tę tabelkę, ale zdaje się, że fanom Alonso trochę za bardzo - jak na pierwszy trening - skoczyła adrenalina. :) Dla jasności - nie miałbym nic przeciwko takiej czołówce w kwalifikacjach, ale na razie trzeba na to patrzeć z większym dystansem.
zgf1, 22.07.2011 12:36[!]
Dokladnie, zobaczymy co bedzie w qualu, tak na prawde to bedzie sprawdzian.
Teraz mozliwe, ze byly po prostu rozne poziomy paliwa, programy...

Ale nie mialbym nic przeciw takiej formie Ferdusia i Ferrari :)
mateuszj90, 22.07.2011 13:36[!]
To tylko pierwszy trening ale :
-Jak dla mnie Karthikeyan ośmieszył Ricciardo i Chandhoka za jednym razem (chociaż to oczywiście był "tylko" trening)
-Dobrze pojechała dwójka Force India ,Hulk bardzo blisko Sutila .
-Saubery zdecydowanie mnie rozczarowały ,mam nadzieję ,że chwilowo.
Na koniec warto wspomnieć bardzo dobrym czasie Kovalainena.
badyl, 22.07.2011 13:45[!]
Nwet jak Ferrari minimalnie przegra kwala to w wyścigu będzie mocniejsze od oranżadek (chociaż w sumie raz to coś próbowałem i oranżadki w smaku to nie przypominało, raczej jakieś popłuczyny do tego zawierające całą tablicę Mendelejewa). RedBulle mając miażdżącą przewagę w kwalu w wyścigu dużo z tej przewagi traciły, a teraz miażdżącej przewagi już chyba nie mają.

Tyle, że wyścig będzie prawdopodobnie mokry, a to jednak wiele zmienia.
THC-303, 22.07.2011 14:26[!]
Heikki w Lotusie przed Maldonado i Kobayashim... ciekawe.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca