F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2011
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Turcji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Korei Południowej
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2011
Klasyfikacje generalne 2011
Statystyki z sezonu 2011

  Wszystkie sezony
2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Nürburgring.
Grosser Preis Santander von Deutschland 201124 lipca
Nürburgring
Długość toru: 5,148 km
Liczba okrążeń: 60
Pełny dystans: 308,863 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:27,691 - Q1, Takuma Sato (BAR), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:29,468 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
200,160 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 3  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.1Sebastian VettelRed Bull RB71:30,916--15
2.2Mark WebberRed Bull RB71:31,0490,1330,13316
3.5Fernando AlonsoFerrari 150° Italia1:31,1380,2220,08912
4.3Lewis HamiltonMcLaren MP4-261:31,5780,6620,44013
5.4Jenson ButtonMcLaren MP4-261:31,6230,7070,04514
6.8Nico RosbergMercedes GP W021:31,6940,7780,07119
7.6Felipe MassaFerrari 150° Italia1:32,1441,2280,45013
8.14Adrian SutilForce India VJM041:32,3911,4750,24720
9.7Michael SchumacherMercedes GP W021:32,5231,6070,13216
10.12Pastor MaldonadoWilliams FW331:32,7511,8350,22818
11.10Witalij PietrowRenault R311:32,7771,8610,02618
12.15Paul di RestaForce India VJM041:32,8131,8970,03621
13.9Nick HeidfeldRenault R311:33,0722,1560,25918
14.11Rubens BarrichelloWilliams FW331:33,1792,2630,10717
15.17Sergio PerezSauber C301:33,5312,6150,35220
16.16Kamui KobayashiSauber C301:33,6712,7550,14020
17.18Sebastien BuemiToro Rosso STR61:33,9483,0320,27721
18.19Jaime AlguersuariToro Rosso STR61:34,1253,2090,17719
19.20Heikki KovalainenLotus T1281:35,3854,4691,26013
20.24Timo GlockVirgin MVR-021:36,7245,8081,33921
21.23Vitantonio LiuzziHRT F1111:36,8045,8880,08023
22.25Jerome d'AmbrosioVirgin MVR-021:36,8945,9780,09023
23.21Karun ChandhokLotus T1281:36,9596,0430,06518
24.22Daniel RicciardoHRT F1111:37,5546,6380,59522
107% najlepszego czasu: 1:37,280

Najszybszym kierowcą trzeciego treningu przed Grand Prix Niemiec na torze Nurburgring był Sebastian Vettel. Niemiec notując czas 1:30,916 wysunął się na prowadzenie w ostatnich sekundach sesji i nikt nie był w stanie już poprawić jego rezultatu. Drugi był tym razem Mark Webber (+0,133s), a trzeci Fernando Alonso (+0,222s).

Poranek na torze Nurburgring przywitał kierowców sporym zachmurzeniem oraz chłodem – temperatura powietrza oscylowała w granicach 12 stopni Celsjusza. Prognozy nie zapowiadały jednak opadów na w trakcie sesji, jednak prognozy na popołudnie były mniej optymistyczne i zapowiadały już opady.

Kierowcy rozpoczęli pracę od wykonania okrążeń instalacyjnych, a jedynym, który nie wyjechał na tor był Heikki Kovalainen, którego bolid był naprawiany przez mechaników Temu Lotus, ze względu na problemy z układem hydraulicznym. Warto wspomnieć też, że zespół Lotus Renault, po wczorajszych testach nowego wydechu, postanowił pozostać jeszcze przy starej koncepcji wydechu skierowanego do przodu.

Po dziesięciu minutach ponownie zaczął się ruch na torze – wyjechał Jerome D'Ambrosio, który jako pierwszy przejechał mierzone okrążenie, w czasie 1:46,020. Wkrótce w jego ślady poszli kolejni kierowcy i czasy szybko się poprawiały. Wszyscy korzystali na tym etapie z opon z pośredniej mieszanki. Z wyjazdem na tor wciąż jednak zwlekali kierowcy Red Bull Racing, Ferrari i McLarena.

Podobnie jak wczoraj, na problemy z hamulcami narzekał Karun Chandhok, którego jazda była wciąż mało płynna, a do tego zdarzył mu się spory poślizg przed wjazdem do boksów. Na tor udało się wyjechać natomiast drugiemu kierowcy Teamu Lotus – Heikki Kovalainenowi. Na tor zaczęli też powoli wyjeżdżać faworyci.

Na półmetku sesji najszybszy był jednak Nico Rosberg (1:34,240), przed drugim kierowcą Mercedes GP – Michaelem Schumacherem, trzeci był Adrian Sutil. Wkrótce jednak na prowadzenie wysunęli się kierowcy McLarena – Button przed Hamiltonem, a na trzecie miejsce awansował Kamui Kobayashi, który jako pierwszy pojawił się na torze na miękkich oponach.

Zmiany na czele następowały naprawdę szybko. Najpierw na pierwsze miejsce wysunął się drugi z kierowców Saubera – Sergio Perez, również na miękkich oponach, a następnie na czoło wysunął się Alonso, jadący wciąż na twardszych oponach. Kolejni kierowcy pojawiali się na torze na miękkich oponach, by wykonać symulację przejazdów kwalifikacyjnych, ponieważ nad tor nadciągały coraz ciemniejsze chmury. Na kwadrans przed końcem zdecydowanie najszybszy był Nico Rosberg (1:31,694), a na torze ruch zrobił się naprawdę niewielki, gdyż czołowe zespoły odłożyły sobie przejazdy na miękkich oponach, na ostatnie dziesięć minut sesji.

Gdy zespoły środka stawki w końcówce skupiły się na przejazdach z większą ilością paliwa, na miękkich oponach wyjechała czołówka. Na prowadzenie, po wykonaniu swojego jedynego szybkiego okrążenia, wyszedł Fernando Alonsop (1:31,138). Czasu Hiszpana nie zdołali poprawić kierowcy McLarena, jednak udało się to dwójce kierowców Red Bulla. W ostatnich sekundach sesji na prowadzenie wyszedł Sebastian Vettel, wyprzedzając Marka Webbera, jako jedyny schodząc z czasem poniżej 1:31.

Cała sesja przebiegała bardzo spokojnie. Jedynie Karun Chandhok w końcówce sesji zaliczył spory poślizg, wypadł na pobocze i zatrzymał się w drugim sektorze toru. Jeśli kwalifikacje będą suche, zanosi się na bardzo ciekawą walkę nie tylko w czołówce, gdyż różnice między ekipami Williams, Force India i Lotus Renault wydają się być niewielkie i każdy z kierowców tych ekip będzie z pewnością liczył na awans do Q3.

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 21°C
Temperatura powietrza: 13°C
Prędkość wiatru: 3,6m/s
Wilgotność powietrza: 65%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
NEO86, 24.07.2011 12:04[!]
Kamikadze2000, 23.07.2011 13:39
@modlicha - Vettel to kierowca pokroju Alonso! Tak uważam! Również pozdrawiam serdecznie :-)

Zgadzam się z Kamikadze2000
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca