F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2011
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Turcji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Korei Południowej
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2011
Klasyfikacje generalne 2011
Statystyki z sezonu 2011

  Wszystkie sezony
2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Spa-Francorchamps.
Shell Belgian Grand Prix 201128 sierpnia
Circuit de Spa-Francorchamps
Długość toru: 7,004 km
Liczba okrążeń: 44
Pełny dystans: 308,052 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:44,503 - Q2, Jarno Trulli (Toyota), 2009
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:47,263 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2009
Największa średnia prędkość wyścigu:
229,266 km/h - Kimi Raikkonen (Ferrari), 2007
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.2Mark WebberRed Bull RB71:50,321--22
2.5Fernando AlonsoFerrari 150° Italia1:50,4610,1400,14019
3.4Jenson ButtonMcLaren MP4-261:50,7700,4490,3099
4.3Lewis HamiltonMcLaren MP4-261:50,8380,5170,0689
5.6Felipe MassaFerrari 150° Italia1:51,2180,8970,38015
6.8Nico RosbergMercedes GP W021:51,2420,9210,02423
7.17Sergio PerezSauber C301:51,6551,3340,41321
8.14Nico HulkenbergForce India VJM041:51,7251,4040,07018
9.15Paul di RestaForce India VJM041:51,7511,4300,0269
10.1Sebastian VettelRed Bull RB71:51,7901,4690,03913
11.7Michael SchumacherMercedes GP W021:51,9221,6010,13223
12.12Pastor MaldonadoWilliams FW331:52,7502,4290,82820
13.16Kamui KobayashiSauber C301:52,7802,4590,03026
14.19Jaime AlguersuariToro Rosso STR61:52,9112,5900,13125
15.18Sebastien BuemiToro Rosso STR61:53,0092,6880,09825
16.11Rubens BarrichelloWilliams FW331:53,1562,8350,14717
17.9Bruno SennaRenault R311:53,8353,5140,67921
18.21Jarno TrulliLotus T1281:55,0514,7301,21620
19.24Timo GlockVirgin MVR-021:55,4945,1730,44323
20.20Heikki KovalainenLotus T1281:56,2025,8810,70815
21.25Jerome d'AmbrosioVirgin MVR-021:56,8166,4950,61421
22.23Vitantonio LiuzziHRT F1111:57,4507,1290,63419
23.22Daniel RicciardoHRT F1111:57,6127,2910,16224
24.10Witalij PietrowRenault R312:02,23411,9134,62212
107% najlepszego czasu: 1:58,043

Mark Webber uzyskał najlepszy czas jednego okrążenia podczas drugiej sesji treningowej przed Grand Prix Belgii.

Podobnie jak podczas porannej sesji, znów główną rolę odgrywała pogoda, bowiem sesja rozpoczęła się na wilgotnym torze, potem było sucho, a na koniec znów się rozpadało i niemożliwe było poprawienie najlepszych okrążeń. Tuż za kierowcą Red Bulla uplasowali się Fernando Alonso (Ferrari) i Jenson Button (McLaren).

Druga sesja treningowa rozpoczęła się na wilgotnym torze po porannych opadach. Jako pierwszy na torze pojawił się Kamui Kobayashi i Japończyk od razu przejechał pomiarowe okrażenie z czasem 2:16.279. Oprócz niego na tor wyjechało jeszcze kilku kierowców, a wszyscy używali opon przejściowych. Chwilę później na pierwsze miejsce wskoczył Mark Webber, który poprawił czas kierowcy Saubera o prawie 5 sekund, jednak dwie minuty później z prowadzenia zepchnął go Fernando Alonso jako pierwszy pokonując barierę 2 minut i 11 sekund.

Po 10 minutach od rozpoczęcia na torze pojawił się Bruno Senna, który w porannej sesji rozbił swój bolid w zakręcie nr 9. Wciąż nie udało się jednak naprawić bolidu Paula di Resty, który miał wypadek w tym samym miejscu. Gdy warunki na torze ulegały poprawie na pierwsze miejsce powrócił Mark Webber z czasem 2:09.094, jednak zespoły nie chciały wtedy zużywać zbyt wielu kompletów opon przejściowych i założenie slicków wydawało się być kwestią czasu.

Następnie kierowcy rozpoczęli bitwę o najszybsze okrążenie i niemal co chwila na czele stawki się zmieniali. Webbera zastąpił Vettel (2:06.398), a parę minut później Alonso uzyskał czas 2:03.953, obejmując zdecydowane prowadzenie. Wciąż jednak w użyciu były opony przejściowe, pomimo że optymalna linia jazdy była już sucha niemal na całej długości okrążenia. Po chwili na czele stawki po raz pierwszy pojawił się kierowca McLarena, a był nim Jenson Button, który uzyskał czas na poziomie 2 minut i 2 sekund.

Po 30 minutach Heikki Kovalainen pokazał jednak, że na torze wciąż jest ślisko, gdy obrócił się w szykanie Bus Stop. Chwilę później Webber uzyskał czas 2:01.015 i granica dwóch minut była co raz bliższa złamania. Na następnym okrążeniu Australijczyk znów się poprawił, a chwilę potem kierowcy Ferrari jako pierwsi zdecydowali się wyjechać z boksów na twardszej mieszance opon typu slick. Widać było jednak, że Fernando Alonso ma problemy z przyczepnością i rozgrzaniem opon Pirelli. Jednak Hiszpan pojechał bardzo dobre okrążenie i z czasem 1:56.292 pojawił się na szczycie tabeli z czasami. Tymczasem inżynierowie McLarena spodziewali się deszczu około pół godziny przed zakończeniem sesji i wypuścili Hamiltona na pierwszy przejazd tego popołudnia.

Brytyjczyk także wyjechał na oponach pośrednich i narzekał na wibracje bolidu, a Alonso udało się w końcu rozgrzać opony i po zapoznaniu się z warunkami na torze poprawił swój czas – 1:53.942. Następnie kierowcy zaczęli systematycznie poprawiać swoje czasy, a na prowadzeniu pojawili się obaj kierowcy Mercedesa – Michael Schumacher i Nico Rosbeg. Około 40. minuty jako pierwszy po miękkie opony zjechał Jenson Button, a radary pokazywały, że w ciągu 10 minut możemy spodziewać się opadów deszczu, przez co wielu kierowców zjechało do boksów, by pokonać choć jeden przejazd na miękkich oponach.

Około 47. minuty na torze po raz pierwszy popołudniu pojawił się Paul di Resta, którego mechanicy w końcu uporali się z naprawieniem bolidu uszkodzonego podczas 1. treningu. Tuż przed zapowiadanymi opadami deszczu na torze byli niemal wszyscy kierowcy, a najlepszy czas ustanowił Alonso łamiąc granicę 1 minuty i 51 sekund. Chwilę później Webber poprawił osiągnięcie Alonso, podczas gdy Vettel zjechał do boksów, a na torze zaczął padać deszcz. Jazda na slickach przestała być opłacalna, a Jarno Trulli miał problemy z utrzymaniem bolidu na torze i wyjechał nawet na chwilę na trawę.

Wszyscy kierowcy zjechali do boksów i nie wiadomo było czy ktoś zdecyduje się testować w deszczu, który miał padać już do końca sesji. W bolidach pozostali jednak Rubens Barrichello i Lewis Hamilton co mogło sugerować, że zdecydują się na jakiś przejazd w ostatnich minutach, natomiast Button wysiadł już z bolidu. Jako pierwszy na wyjazd w tych warunkach zdecydował się Timo Glock, jednak wybór opon typu intermediate nie był najlepszy, poniewaz Niemiec obrócił się w zakręcie Pouhon. Kilku kierowców również zdecydowało się wyjechać na okrążenie wyjazdowe, po którym wracali jednak do boksów. Na pięć minut przed końcem zaczęło padać jeszcze mocniej i wtedy na torze byli kierowcy Mercedesa i Webber. Bruno Senna wyjechał pod koniec na pełnych oponach deszczowych, jednak zbyt późne hamowanie do szykany Bus Stop spodowało dość spory wyjazd Brazylijczyka poza tor. W ostatniej minucie kierowcy zdecydowali się wyjechać na tor by poćwiczyć starty i na tym zakończyła się ta dość szalona sesja treningowa. Zespoły mają niewiele danych, a więc jutrzejsze przedpołudnie powinno być bardzo pracowite.

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 19°C
Temperatura powietrza: 20°C
Prędkość wiatru: 1,7 m/s
Wilgotność powietrza: 77%
Tor wilgotny na początku sesji, potem sucho, a na koniec opady deszczu

Źródło: autosport.com

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
IceMan11, 26.08.2011 15:43[!]
Po zwykłych treningach za wiele się nie wie, a co dopiero po takim, w którym warunki z okrążenia na okrążenie były coraz lepsze. Mam nadzieję, że kwalifikacje nie będą tak wygladały.
PatrykW, 26.08.2011 15:45[!]
A co z Pietrowem ??
yaper, 26.08.2011 15:46[!]
Może i mało wiadomo, ale jedno jest pewne: walka o PP rozegra się pomiędzy RBR, Ferrari i McLarenem, czyli bez niespodzianek. Force India może być mocne, ale wystarczy to jedynie na Saubera i Mercedesa, którzy nie są znowu tak daleko od Hindusów.
IceMan11, 26.08.2011 15:47[!]
Senna na początku o dziwo mnie zaskoczył gdy kręcił czasy wskakując na miejsca 1-3.
yama46, 26.08.2011 16:12[!]
PatrykW - z tego co widziałem, nie wyjechał na slickach
Senna ładnie jak na początek, zobaczymy, co z tego wyniknie.
Dante, 26.08.2011 18:47[!]
@yaper - No, no... Niezły z ciebie prorok.
yaper, 26.08.2011 19:27[!]
@Dante

Proroctwa tu tyle, co kot napłakał - stwierdzam czyste fakty, przecież nie podałem murowanego zdobywcy PP, prawda? Ciekawi mnie forma Ferrari - czy są zdolni walczyć na równi z RBR? Co z McLarenem, bo mam przeczucie, że mogą delikatnie odstawać od wyżej wymienionej dwójki.

Z tą całą sytuacją wiąże się dylemat w GPManagerze. Na który z teamów postawić, bo stać mnie wreszcie na każdy :)
m3nel23, 27.08.2011 02:24[!]
@yaper
w jakim sensie odstaje??
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca