F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2011
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Turcji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Korei Południowej
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2011
Klasyfikacje generalne 2011
Statystyki z sezonu 2011

  Wszystkie sezony
2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Spa-Francorchamps.
Shell Belgian Grand Prix 201128 sierpnia
Circuit de Spa-Francorchamps
Długość toru: 7,004 km
Liczba okrążeń: 44
Pełny dystans: 308,052 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:44,503 - Q2, Jarno Trulli (Toyota), 2009
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:47,263 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2009
Największa średnia prędkość wyścigu:
229,266 km/h - Kimi Raikkonen (Ferrari), 2007
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 3  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.2Mark WebberRed Bull RB72:08,988--7
2.3Lewis HamiltonMcLaren MP4-262:09,0460,0580,0588
3.19Jaime AlguersuariToro Rosso STR62:09,9310,9430,88516
4.4Jenson ButtonMcLaren MP4-262:10,2571,2690,3267
5.1Sebastian VettelRed Bull RB72:10,4021,4140,1459
6.18Sebastien BuemiToro Rosso STR62:10,5801,5920,17815
7.8Nico RosbergMercedes GP W022:10,8371,8490,25712
8.14Adrian SutilForce India VJM042:11,4372,4490,60013
9.9Bruno SennaRenault R312:11,6642,6760,22714
10.7Michael SchumacherMercedes GP W022:11,6672,6790,00310
11.15Paul di RestaForce India VJM042:11,8742,8860,20713
12.20Heikki KovalainenLotus T1282:13,0364,0481,16215
13.12Pastor MaldonadoWilliams FW332:13,0744,0860,03812
14.16Kamui KobayashiSauber C302:13,1824,1940,10812
15.10Witalij PietrowRenault R312:13,2904,3020,10815
16.11Rubens BarrichelloWilliams FW332:13,7784,7900,48812
17.17Sergio PerezSauber C302:14,3345,3460,55614
18.21Jarno TrulliLotus T1282:14,6825,6940,34811
19.25Jerome d'AmbrosioVirgin MVR-022:17,1598,1712,47712
20.24Timo GlockVirgin MVR-022:18,0399,0510,88010
21.22Daniel RicciardoHRT F1112:19,00110,0130,96212
22.23Vitantonio LiuzziHRT F1112:19,59710,6090,59614
23.6Felipe MassaFerrari 150° Italia2:22,45413,4662,8577
24.5Fernando AlonsoFerrari 150° Italia---5
107% najlepszego czasu: 2:18,017

Najszybszym kierowcą podczas trzeciej sesji treningowej, przed Gp Belgii na torze Spa, był dzisiejszy solenizant – Mark Webber. Australijczyk przejechał swe najszybsze okrążenie w czasie 2:08,988. Za kierowcą Red Bull Racing uplasowali się Lewis Hamilton oraz Jaime Alguersuari.

Po deszczowym piątku, sobotnia sesja treningowa rozpoczęła się w bardzo podobnych okolicznościach. Deszczowe chmury od rana pojawiały się dziś na niebie nad torem, jednak prawdziwa ulewa rozpoczęła się na chwilę przed startem sesji.

Tuż po zapaleniu się zielonego światła na końcu alei serwisowej, większa część kierowców udała się na rozpoznanie warunków panujących na torze, które były już w tym momencie bardzo trudne. Na nawierzchni toru zalegały duże ilości wody i miejscami pojawiały się poprzeczne strumienie. Kierowcy McLarena, którzy wyjechali na swe okrążenia instalacyjne jako ostatni, mimo, iż korzystali z opon deszczowych, nie mogli znaleźć żadnej przyczepności.

Po upływie niecałych dziesięciu minut wszyscy kierowcy byli już w swoich garażach i czekali na poprawę warunków. Radary meteorologiczne zapowiadały jednak długotrwałe opady o stałej intensywności, a Jenson Button podsumował warunki przez radio stwierdzając, iż są „gorsze niż były w Kanadzie”. Zespoły nie chciały również ryzykować i zużywać kolejnych zestawów opon na mokrą nawierzchnię, które mogą odegrać decydującą rolę podczas kwalifikacji i wyścigu.

Odczekawszy dwadzieścia minut, na swe pierwsze okrążenie instalacyjne wyjechał Daniel Ricciardo z HRT. Deszcz w tym czasie nieco ustał, co zachęciło również innych kierowców do wyjazdu na tor. Jako pierwszy pomiarowe okrążenie wykonał Jaime Alguersuari, który osiągnął czas 2:30,210. Hiszpan przejechał swoje okrążenie bardzo asekuracyjnie i wkrótce na czele znalazł się Mark Webber z czasem o ponad piętnaście sekund lepszym.

Warunki na torze wciąż były bardzo trudne i gdy Sebastian Buemi stwierdził, że jeszcze zbyt wcześnie na opony przejściowe, Michael Schumacher kończył właśnie swe okrążenie wyjazdowe na takich właśnie oponach. Swe pierwsze mierzone okrążenie przejechał w czasie 2:13,199, co pozwoliło mu awansować za, będącego w tym czasie na czele, Paula Di Restę. Szkot przejechał swe najlepsze okrążenie w czasie 2:12,955, okrążenie po tym, jak obracał się na poboczu dziesiątego zakrętu.

W końcówce wszyscy kierowcy korzystali już z opon przejściowych, ruch na torze był spory, a tempo początkowo dyktowali kierowcy Toro Rosso. Na dziesięć minut przed końcem prowadził Alguersuari z rezultatem 2:09,931. Problemy spotkały w tym czasie Nico Rosberga, w którego bolidzie przebiciu uległa przednia prawa opona i Niemiec musiał pokonać w wolnym tempie niemal całe okrążenie toru. W ostatnich minutach na czoło wysunął się Mark Webber wyprzedzając minimalnie Lewisa Hamiltona i Jaime Alguersariego. Pozostali kierowcy mieli już ponad sekundowe straty.

Stawka w tej sesji była bardzo pomieszana, a to za sprawą różnych taktyk dotyczących oszczędzania opon. Gdy Red Bull i McLaren wykonali zaledwie kilka okrążeń mierzonych, kierowcy Ferrari ograniczyli się do zaledwie kilku okrążeń instalacyjnych. Czekają nas więc naprawdę ciekawe kwalifikacje, które prawdopodobnie też odbędą się na mokrej nawierzchni.

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 16°C
Temperatura powietrza: 14°C
Prędkość wiatru: 1,3m/s
Wilgotność powietrza: 84%
Mokro

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
michal132, 27.08.2011 12:19[!]
ma ktos link do kwali porsche
phildoon, 27.08.2011 12:24[!]
Jest tylko audycja "dźwiękowa" :)

http://www.raceca...&site=live_dabei

// Od razu zaznaczam, że innej transmisji i live timingu z PSC - NIE MA :) - Lukas//
michal132, 27.08.2011 12:31[!]
ok thx
rajnerGT, 27.08.2011 12:45[!]
Chciałbym żeby Bruno skopał tyłek Witkowi :D
IceMan11, 27.08.2011 12:48[!]
STRy ustawione na morko, Webber również większe ust na mokrą nawierzchnie niż reszta. Będzie ciekawie :)
Lysy, 27.08.2011 13:14[!]
Chciałbym replay z Monzy 08 w wykonaniu któregoś z STR :P
Bruno niezle jezdzi, Witek i Senna mam nadzieje ze wejdą do Q3 :)
...chociaż bardzo dobrze jeźdzą Force India.
Będzie cięzko, alle i ciekawie jak zawsze na Spa :)
qwartetowy, 27.08.2011 13:17[!]
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca