F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2011
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Turcji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Korei Południowej
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2011
Klasyfikacje generalne 2011
Statystyki z sezonu 2011

  Wszystkie sezony
2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Catalunya.
Gran Premio de Espana Santander 201122 maja
Circuit de Barcelona-Catalunya
Długość toru: 4,655 km
Liczba okrążeń: 66
Pełny dystans: 307,104 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:19,954 - Q2, Rubens Barrichello (Brawn), 2009
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:21,670 - Kimi Raikkonen (Ferrari), 2008
Największa średnia prędkość wyścigu:
198,102 km/h - Felipe Massa (Ferrari), 2007
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.2Mark WebberRed Bull RB71:22,470--35
2.3Lewis HamiltonMcLaren MP4-261:22,5090,0390,03927
3.1Sebastian VettelRed Bull RB71:22,8260,3560,31737
4.4Jenson ButtonMcLaren MP4-261:23,1880,7180,36232
5.5Fernando AlonsoFerrari 150° Italia1:23,5681,0980,38034
6.8Nico RosbergMercedes GP W021:23,5861,1160,01835
7.7Michael SchumacherMercedes GP W021:23,9811,5110,39530
8.6Felipe MassaFerrari 150° Italia1:24,2781,8080,29730
9.16Kamui KobayashiSauber C301:24,2901,8200,01233
10.9Nick HeidfeldRenault R311:24,3661,8960,07631
11.17Sergio PerezSauber C301:24,4832,0130,11738
12.10Witalij PietrowRenault R311:24,7862,3160,30343
13.18Sebastien BuemiToro Rosso STR61:25,2962,8260,51033
14.11Rubens BarrichelloWilliams FW331:25,3032,8330,00738
15.19Jaime AlguersuariToro Rosso STR61:25,4572,9870,15434
16.12Pastor MaldonadoWilliams FW331:25,6033,1330,14643
17.15Paul di RestaForce India VJM041:26,0733,6030,47032
18.20Heikki KovalainenLotus T1281:26,4173,9470,34437
19.14Adrian SutilForce India VJM041:27,1234,6530,70620
20.21Jarno TrulliLotus T1281:27,1894,7190,06634
21.25Jerome d'AmbrosioVirgin MVR-021:28,0365,5660,84736
22.24Timo GlockVirgin MVR-021:28,0625,5920,02628
23.22Narain KarthikeyanHRT F1111:29,4696,9991,40728
24.23Vitantonio LiuzziHRT F1111:29,4767,0060,00731
107% najlepszego czasu: 1:28,243

Najszybszym kierowcą drugiej sesji treningowej, podobnie jak w pierwszej, był Mark Webber. Przewaga kierowcy Red Bull Racing była tym razem znacznie mniejsza. Na drugim miejscu uplasował Lewis Hamilton ze stratą 0,039s, a trzeci był Sebastian Vettel, o 0,356s za Webberem.

W perspektywie jutrzejszych kwalifikacji zapowiada się więc interesująca walka o pierwsze pole startowe, do której mogą też przyłączyć się kierowcy Ferrari. Mieli oni w tej sesji nieco pecha i podczas swych przejazdów na miękkich oponach natrafili na torze na wolniejszych kierowców.

Pogoda, tak jak podczas pierwszego treningu, była słoneczna, a temperatura toru wciąż rosła. Już od samego początku na torze panował spory ruch i nikt nie zwlekał z rozpoczęciem pomiarowych okrążeń. Jako pierwszy czas uzyskał tym razem kierowca Toro Rosso – Jaime Alguersuari (1:29.858). Już na początku sesji nerwowy moment przeżył Kamui Kobayashi, który pojechał zbyt agresywnie w sekwencji zakrętów Wurth, co skończyło się drobną wizytą na poboczu. W pierwszych dziesięciu minutach sesji na tor nie wyjechał jedynie Lewis Hamilton.

Na początku sesji, gdy na torze momentami były jednocześnie 23 bolidy, tempo dyktował Fernando Alonso, który podczas swojego przejazdu ustanowił czas 1:25,445, jednak po piętach wciąż deptał mu Jenson Button. Kierowcy Red Bull Racing, podobnie jak reprezentanci Mercedesa, na początku sesji plasowali się w środku stawki, wykonując dłuższe przejazdy.

Po upływie 30 minut na prowadzeniu był już Lewis Hamilton, który wykonał krótką serię szybkich okrążeń, notując czas 1:25,236, a na ostatnim z nich w widowiskowy sposób wybronił się przed wpadnięciem na wysoki krawężnik w sekwencji Wurth. Za kierowcą McLarena plasowali się w tym czasie Fernando Alonso i Pastor Maldonado, który był pierwszym kierowcą korzystającym w ten weekend z miękkiej mieszanki opon.

Witalij Pietrow tym razem nie miał problemów i od początku pracował na torze, podobnie jak jego kolega z Lotus Renault – Nick Heidfeld. Obaj kierowcy tego zespołu plasowali się w pierwszej połowie sesji w czołowej dziesiątce, wykonując liczące po kilka okrążeń przejazdy. Wkrótce jednak Rosjanin wyjechał na tor na miękkich oponach i pewnie wysunął się na prowadzenie z rezultatem 1:24,786. Inni kierowcy – między innymi przedstawiciele Ferrari i McLarena – wciąż korzystali z twardych opon.

Na półmetku sesji na prowadzeniu był już Sebastian Vettel, który po długich przejazdach na twardych oponach rozpoczął pracę na miękkiej mieszance. Niemiec pobił rekordy we wszystkich trzech sektorach, poprawiając czas Pietrowa o dwie sekundy (1:22,826). Swe rezultaty poprawili też Nick Heidfeld, który awansował na drugie miejsce (+1,5s) i Sergio Perez (+1,8s).

Wkrótce na torze pojawił się drugi z reprezentantów RBR – Mark Webber, który poprawił rekordy wszystkich sektorów, a tym samym poprawił czas Vettela o 0,356s. Ze swojego samochodu nie był za to zadowolony Jenson Button, który narzekał na podsterowność i nerwowość tylnej osi przy przyspieszaniu.

Na 38 minut przed końcem sesji żółtą flagę spowodował Felipe Massa, który ze względu na problemy ze stabilnością bolidu na hamowaniu wypadł na pobocze nawrotu Seat. Brazylijczyk uniknął jednak bandy i nie utknął w żwirowej pułapce, a po dokończeniu okrążenia zjechał do boksów.

Warto odnotować też, że miękkie opony nie pracowały dla wszystkich tak dobrze, jak dla kierowców RBR. Korzystając z miękkiej mieszanki kierowcy tej ekipy byli w stanie przejechać cały ostatni zakręt (New Holland) z aktywowanym systemem DRS, podczas gdy inni mieli z tym spory problem. W tym czasie na tor, na miękkich oponach, wyjeżdżali też kierowcy Ferrari, McLarena, Williamsa i Toro Rosso.

Od samego początku sesja nie układała się po myśli kierowcom Force India, którzy plasowali się z ponad sześciosekundową stratą między przedstawicielami nowych ekip. Paul di Resta wykonywał jednak dłuższe przejazdy związane z testem nowego przedniego skrzydła i podłogi, zaś w bolidzie Adriana Sutila awarii uległ system telemetrii. Niemiec zdołał powrócić na tor na około kwadrans przed końcem. Warto wspomnieć też o reprezentantach Team Lotus, którzy zdają się być naprawdę blisko kierowców środka stawki.

Ostatnie 30 minut drugiego treningu upłynęło pod znakiem długich przejazdów, z dużą ilością paliwa, wykonywanych na obu rodzajach opon. Na 13 minut do końca po raz kolejny pojawiła się żółta flaga. Tym razem sprawcą był Narain Karthikeyan, który zwiedził pobocze zakrętu Repsol.

Tak jak w pierwszym treningu w końcówce wszyscy pojawiali się na torze, by wykonać jeszcze kilka okrążeń przy większym obciążeniu paliwem. Końcówka, tak jak i cała sesja przebiegła jednak spokojnie i nie doszło do żadnych poważniejszych incydentów. Po raz kolejny natomiast nad najsłabszymi ekipami – Virgin i HRT zawisła groźba nie zmieszczenia się w kwalifikacjach w limicie 107% czasu najszybszego kierowcy.

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 41°C
Temperatura powietrza: 23°C
Prędkość wiatru: 4,6 m/s
Wilgotność powietrza: 37%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
nij0, 20.05.2011 15:54[!]
Fajnie, że Hamilton jest bardzo blisko RBR i Sauber przed LRGP. Jestem ciekaw kto się przejedzie na twardej mieszance w kwalifikacjach...
archibaldi, 20.05.2011 15:56[!]
No no Lotusy faktycznie poczyniły krok do przodu.
Renault zdaje się mieć za bezpośredniego konkurenta Saubera, czyli regres..
lukaszlew77, 20.05.2011 16:07[!]
Czyżby HRT po za wyścigiem? Dziewice też mogą mieć problemy.
MairJ23, 20.05.2011 16:17[!]
Chyba nikt nie pojedzie na twardych - bo to 2 sek straty :( Ale nigdy nie mow nigdy. :)
KUB P1, 20.05.2011 16:18[!]
Jutro "Seb" bedzie najszybszy podczas FP3 i w Q3. To więcej niż pewne!
Simi, 20.05.2011 16:27[!]
Fajnie, że Sauber się poprawia. Cieszyłbym się, gdyby wyprzedzili Lotus Renault. Mają potencjał i dwóch dobrych kierowców.
kusza, 20.05.2011 17:02[!]
Raczej dwoch.
VJM02, 20.05.2011 17:38[!]
Przekładanka:
RBR-McL
Fer-Merc
Sau-Ren
STR-Will
FI-Lot
:D
PINHEAD, 20.05.2011 17:52[!]
cos slabo Ferrari. Mam nadzieje ze jutro pokażą lepsze czasy.
rno2, 20.05.2011 18:04[!]
Mercedes ma ten przedni wydech, czy były to zwykłe plotki?
Simi, 20.05.2011 18:10[!]
bigos95 - eee, nie Kamui nie jest słaby.
rymarz, 20.05.2011 19:37[!]
Apropo wyścigu to od GP Kanady z DRS będzie można korzystać 2 razy, będą 2 strefy http://www.f1fanc...-grand-prix-juz.html
jednooki_cyklop, 20.05.2011 20:20[!]
@bigos95 się nie znasz itp.
;)
MairJ23, 20.05.2011 21:14[!]
@bigos95 nie odrazu Rzym zbudowano.... nie wiem czy zauwazyles ale ma kilka wyscigow tylko za soba... wiec trzeba mu dac czas na przyzwyczajenie si edo wszystkiego, bolidu, ekipy, inzynierow, strategii i opon - do tych ostatnich kazdy musi sie przyzwyczaic - ale jemu jak i innym debiutantom w tym roku bedzie ciezej bo wszystko sie dla nich zmienilo - nie tylko opony.
Wiec daj mu troche czasu zamiast na niego pomyje i na forumowiczow wylewac. - troche oglady czlowieku.
Peter Sauber rzadko sie z kierowcami myli ! - maja jeszcze w zanadrzu jednego meksykanina - na ktorego ja licze od 2 lat... Esteban Gutierrez... chcialbym go zobaczyc w koncu za kierownica jakiegos z bolidow F1.
Wiec wykaz prosze troche wiecej cierpliwosci zanim bedziesz kogos osadzal. Kilka wyscigow specjalista nie czyni ale rowniez nie czyni nikogo jakims pajacem.
jednooki_cyklop, 20.05.2011 22:16[!]
@MairJ23
Też liczę na Gutierreza, ale coś ostatnio mu nie idzie :(
Simi, 21.05.2011 09:28[!]
bigos95 - Sergio jest niezwykle młody i totalnie niedoświadczony, ale pokazuje, że ma niemały talent.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca