F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2011
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Turcji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Korei Południowej
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2011
Klasyfikacje generalne 2011
Statystyki z sezonu 2011

  Wszystkie sezony
2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Catalunya.
Gran Premio de Espana Santander 201122 maja
Circuit de Barcelona-Catalunya
Długość toru: 4,655 km
Liczba okrążeń: 66
Pełny dystans: 307,104 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:19,954 - Q2, Rubens Barrichello (Brawn), 2009
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:21,670 - Kimi Raikkonen (Ferrari), 2008
Największa średnia prędkość wyścigu:
198,102 km/h - Felipe Massa (Ferrari), 2007
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 3  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.1Sebastian VettelRed Bull RB71:21,707--6
2.2Mark WebberRed Bull RB71:21,7910,0840,08417
3.7Michael SchumacherMercedes GP W021:23,0571,3501,26616
4.3Lewis HamiltonMcLaren MP4-261:23,0681,3610,01113
5.4Jenson ButtonMcLaren MP4-261:23,2141,5070,14614
6.8Nico RosbergMercedes GP W021:23,3971,6900,18318
7.16Kamui KobayashiSauber C301:23,6691,9620,27217
8.10Witalij PietrowRenault R311:24,0432,3360,37418
9.5Fernando AlonsoFerrari 150° Italia1:24,2702,5630,22711
10.11Rubens BarrichelloWilliams FW331:24,3182,6110,04818
11.6Felipe MassaFerrari 150° Italia1:24,3222,6150,00417
12.17Sergio PerezSauber C301:24,3292,6220,00719
13.12Pastor MaldonadoWilliams FW331:24,3992,6920,07017
14.18Sebastien BuemiToro Rosso STR61:24,5352,8280,13616
15.14Adrian SutilForce India VJM041:24,6952,9880,16018
16.19Jaime AlguersuariToro Rosso STR61:24,7223,0150,02714
17.15Paul di RestaForce India VJM041:25,2233,5160,50119
18.20Heikki KovalainenLotus T1281:26,2364,5291,01311
19.21Jarno TrulliLotus T1281:27,0005,2930,76420
20.24Timo GlockVirgin MVR-021:27,7065,9990,70620
21.23Vitantonio LiuzziHRT F1111:28,3306,6230,62417
22.25Jerome d'AmbrosioVirgin MVR-021:29,0577,3500,72718
23.9Nick HeidfeldRenault R311:29,2007,4930,1436
24.22Narain KarthikeyanHRT F1111:29,5627,8550,36216
107% najlepszego czasu: 1:27,426

Najszybszym kierowcą podczas ostatniej przed kwalifikacjami sesji treningowej był Sebastian Vettel. Niemiec przejechał swoje jedyne pomiarowe okrążenie w czasie 1:21,707. Mark Webber zajął tym razem drugie miejsce ze stratą 0,084s.

Trzeci był Michael Schumacher, który stracił ponad 1,3s do kierowców Red Bull Racing. Kiepsko wygląda natomiast sytuacja kierowców najsłabszych ekip w perspektywie limitu 107%, ponieważ tym razem nie zmieściło się w nim aż pięciu kierowców.

Sobotni poranek przywitał wszystkich na torze Catalunya słoneczną pogodą, a kierowcy rozpoczęli sesję od serii okrążeń instalacyjnych, podczas której Nico Rosberg i Lewis Hamilton mieli drobne problemy w ostatniej szykanie, co zakończyło się w obu przypadkach zwiedzaniem pobocza, natomiast Fernando Alonso przywitał się zza kierownicy ze swoimi fanami na torze, machając do nich tu i ówdzie.

Po piętnastu minutach spędzonych w garażach, kierowcy powoli zaczęli powracać na tor i ruch stawał się stopniowo coraz większy. Tempo początkowo było niezbyt wysokie, pierwszy czas dnia ustanowił Jarno Trulli – 1:30,924, a pozostali kierowcy będący na torze osiągali bardzo zbliżone rezultaty. Tempo jednak rosło i wkrótce zaczął je dyktować Mark Webber, który regularnie umacniał się na pozycji lidera.

W widowiskowy sposób sesja zakończyła się dla Nicka Heidfelda, którego bolid zapalił się na prostej przed zakrętem La Caixa. Niemiec zatrzymał się na poboczu i musiał szybko wysiąść z bolidu, ponieważ w tym momencie w płomieniach była już praktycznie cała prawa część komory silnika. Bolid szybko udało się ugasić, jednak natychmiast pojawiły się wątpliwości, co spowodowało pożar i czy uda się naprawić bolid przed kwalifikacjami.

Pewne jest jedynie to, że Niemiec nie będzie mógł skorzystać z zapasowego podwozia wcześniej, niż w wyścigu, ponieważ jeśli zostanie ono wymienione, bolid będzie musiał przejść ponownie pełne badanie techniczne, by został dopuszczony do jazdy, a nie da się tego zrobić przed kwalifikacjami.

Na półmetku najszybszym kierowcą był Mark Webber z czasem 1:23,846, wyprzedzając Lewisa Hamiltona o 0,7s i Nico Rosberga o 1,8s. Wielu kierowców będących w tym czasie na dłuższych przejazdach walczyło z brakiem przyczepności – wyraźnie ten problem doskwierał Pietrowowi, natomiast Alonso przez radio skarżył się, że jego samochód fatalnie się prowadzi.

Gdy do końca sesji pozostawał już mniej niż kwadrans, na prowadzeniu znajdował się duet kierowców Mercedes GP – Michael Schumacher (1:23,057), a za nim Nico Rosberg (+0,3). Wkrótce jednak pozostałe zespoły zaczęły symulacje kwalifikacji i na czoło po raz kolejny wysunął się Mark Webber z czasem 1:21,791. Nie starczyło to jednak na Sebastiana Vettela, który miał okazję wykonać w tej sesji tylko jedno pomiarowe okrążenie i wyprzedził kolegę z zespołu o 0,084s.

Warto odnotować, że sesja początkowo nie układała się po myśli Sebastiana Vettela, który spędził większą jej część w garażu, podczas gdy mechanicy starali się usunąć problem, który wykryli w silniku. O ile w przypadku Niemca wszystko ułożyło się pomyślnie, o tyle pech dopadł w końcówce Fernando Alonso, w którego bolidzie skrzynia biegów zablokowała się na szóstym biegu. Cała sesja przebiegła spokojnie i oprócz Heidfelda nikt nie miał tym razem większych problemów.

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 33°C
Temperatura powietrza: 24°C
Prędkość wiatru: 2,9m/s
Wilgotność powietrza: 39%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
maciejas512, 21.05.2011 12:17[!]
jeśli dobrze widziałem to Vettel jak zjeżdżał to miał twarde opony, ale może założyli mu je podczas próby pit-stopu bo wątpię żeby na twardych wykręcił taki czas
Lukas, 21.05.2011 12:18[!]
czas Vettela na miękkich oponach
robertunio, 21.05.2011 12:18[!]
Jesli nie wydarzy sie nic niespodziewanego to PP dla Sebastiana. Urwal by jeszcze wiecej z czasu Marka Webbera gdyby nie natrafil na traffic. Nie zdziwie sie jak Renault nie wejdzie do Q3.
chinoMoreno, 21.05.2011 12:21[!]
Cytat maciejas512 :
jeśli dobrze widziałem to Vettel jak zjeżdżał to miał twarde opony

to chyba webber na końcu miał twarde opony
nie oglądałem od początku treningu ale może te problemy vettela z silnikiem to ściema aby zaoszczędzić komplety opon co jest w tym sezonie na miarę złota
Lukas, 21.05.2011 12:23[!]
i niby po co by mieli taki kit wciskać? :) mogli po prostu nie wyjeżdżać
pablonzo, 21.05.2011 12:26[!]
poza tym co to za oszczędność jeśli i tak po testach trzeba oddać jeden komplet opon(warto je zużyć). tak więc to była awaria.
maciejas512, 21.05.2011 12:27[!]
no to jutro w wyścigu widzimy 20 kierowców
Digital, 21.05.2011 12:38[!]
Z chęcią bym zobaczył ten ogień z d. Heidfelda :)
jpslotus72, 21.05.2011 12:40[!]
Czarno-złota pochodnia przypomniała mi "stare (...) czasy" F1 - ocenzurowałem w tym określeniu pojęcie "dobre", bo akurat te płomienie były czarnym cieniem tamtej ery. Ciekawe, co będzie z kwalifikacjami - no i w ogóle: kierowca w czasie jazdy musi mieć absolutne zaufanie do bolidu, a taki incydent może - choćby w "podświadomości" - to zaufanie troszkę naruszyć... Trzeba szybko znaleźć - i wyeliminować - przyczynę, a Nick nie jest też nowicjuszem, którego "pierwszy lepszy pożar" może wytracić z równowagi. Zobaczymy.

Vettel w myśl zasady - "raz a dobrze". No i ta różnica - RBR można powoli (a raczej: szybko) już nazywać "wehikułem czasu".
Ambrozya, 21.05.2011 13:06[!]
PP: Vettel
Winner: Vettel.
Zaczyna być monotonnie jak za czasów dominacji Schumachera...
Adakar, 21.05.2011 13:24[!]
@Digital
to byłaby du... Kubicy, bo to jego bolid .
tomekf248, 21.05.2011 13:26[!]
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca