F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2011
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Turcji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Korei Południowej
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2011
Klasyfikacje generalne 2011
Statystyki z sezonu 2011

  Wszystkie sezony
2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Monte Carlo.
Grand Prix de Monaco 201129 maja
Circuit de Monaco
Długość toru: 3,340 km
Liczba okrążeń: 78
Pełny dystans: 260,520 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:13,532 - Q2, Kimi Raikkonen (McLaren), 2006
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:14,439 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
155,552 km/h - Fernando Alonso (McLaren), 2007
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.1Sebastian VettelRed Bull RB71:16,619--25
2.5Fernando AlonsoFerrari 150° Italia1:16,7320,1130,11324
3.8Nico RosbergMercedes GP W021:17,1390,5200,40720
4.6Felipe MassaFerrari 150° Italia1:17,3160,6970,17724
5.3Lewis HamiltonMcLaren MP4-261:17,3500,7310,03423
6.4Jenson ButtonMcLaren MP4-261:17,5340,9150,18424
7.12Pastor MaldonadoWilliams FW331:18,5271,9080,99330
8.14Adrian SutilForce India VJM041:18,5781,9590,05124
9.10Witalij PietrowRenault R311:18,7332,1140,15516
10.7Michael SchumacherMercedes GP W021:18,8052,1860,07214
11.9Nick HeidfeldRenault R311:18,9282,3090,12319
12.18Sebastien BuemiToro Rosso STR61:19,2342,6150,30624
13.11Rubens BarrichelloWilliams FW331:19,3952,7760,16124
14.19Daniel RicciardoToro Rosso STR61:19,4632,8440,06825
15.16Kamui KobayashiSauber C301:19,7683,1490,30525
16.17Sergio PerezSauber C301:19,7923,1730,02426
17.20Heikki KovalainenLotus T1281:20,0833,4640,29123
18.21Jarno TrulliLotus T1281:21,1164,4971,03327
19.15Paul di RestaForce India VJM041:21,5484,9290,43232
20.25Jerome d'AmbrosioVirgin MVR-021:21,7585,1390,21031
21.24Timo GlockVirgin MVR-021:21,8155,1960,05717
22.23Vitantonio LiuzziHRT F1111:22,8406,2211,02513
23.22Narain KarthikeyanHRT F1111:23,8857,2661,04537
24.2Mark WebberRed Bull RB7---3
107% najlepszego czasu: 1:21,982

Najszybszym kierowcą pierwszej sesji treningowej przed Grand Prix Monako okazał się Sebastian Vettel. Kierowca Red Bull Racing ustanowił w końcówce sesji czas 1:16,619. Drugi był Fernando Alonso ze stratą 0,1s, a trzeci Nico Rosberg ze stratą 0,5s. W czasie sesji kilkukrotnie pojawiała się żółta flaga oraz raz czerwona, ze względu na problem z siecią wodociągową.

Tak jak co roku, weekend w Monako dla kierowców Formuły Jeden rozpoczął się we czwartek. Jako pierwszy na tor wyjechał Heikki Kovalainen, a nieco później w jego ślady poszli wszyscy pozostali kierowcy. Wykonawszy przejazdy instalacyjne powrócili do garaży, a ruch na torze ustał zupełnie na kolejnych 10 minut.

Pierwszym kierowcą, który zdecydował się na mierzony przejazd był Narain Karthikeyan. Hindus przejechał swe pierwsze okrążenie w czasie 1:38.718, a podczas kilku następnych regularnie poprawiał się korzystając z tego, że był jedynym kierowcą na torze.

W ciągu pierwszych trzydziestu minut sesji jedynie dwóch kierowców zdecydowało się wykonać mierzone przejazdy – wspomniany wcześniej Karthikeyan oraz Sergio Perez, który był w tym momencie na czele z czasem 1:25,280.

Ruch na torze pomału się nasilał, a wraz z tym poprawiały się warunki do jazdy i notowane rezultaty były coraz lepsze. Na półmetku najszybszym kierowcą spośród 18, którzy do tej pory przejechali pomiarowe okrążenia, był Felipe Massa z rezultatem 1:20,825. W tym czasie okazało się też, że z powodu problemów ze skrzynią biegów na tor nie powróci już w tej sesji Mark Webber, któremu dane było wykonać jedynie trzy niemierzone okrążenia.

Gdy do końca sesji pozostawało 40 minut, wywieszona została czerwona flaga. Wszystko za sprawą wydostającej się na asfalt wody na prostej startowej. Problem najwyraźniej związany był z nieszczelnością sieci wodociągowej, ponieważ gdy technicy z obsługi toru zakręcili podziemny zawór, problem ustał i po pięciu minutach od przerwania wznowiono sesję.

Przez piętnaście minut od wznowienia na torze panował spory ruch, ponieważ po niezbyt pracowitym początku sesji wszyscy chcieli wykonać to, co zaplanowali na tę sesję treningową. W czołówce bardzo porównywalne czasy notowali wciąż Lewis Hamilton oraz kierowcy Ferrari – Alonso i Massa. W międzyczasie doszło też do pierwszego wypadku, gdy Vitantonio Liuzzi stracił panowanie nad bolidem podczas hamowania za tunelem, uderzył w bandę po wewnętrznej stronie Nouvelle Chicane i uszkadzając nos oraz przednie zawieszenie po lewej stronie bolidu zatrzymał się na poboczu.

Tak więc na dwadzieścia minut do końca, gdy ruch na torze stał się zdecydowanie mniejszy, na pierwszym miejscu był Hamilton z czasem 1:17,350. Przez kolejne dziesięć minut na torze pozostawali tylko nieliczni kierowcy, którzy tak jak na przykład Narain Karthikeyan skupiali się na dłuższych przejazdach. Warto odnotować, że reprezentant HRT był dziś najbardziej pracowitym kierowcą sesji i przejechał aż 37 okrążeń.

Ostatnia batalia o rezultaty w tej sesji rozpoczęła się na dziesięć minut przed końcem, a na torze pojawili się wszyscy oprócz Webbera, z którego bolidu wymontowana została skrzynia biegów w celu dokonania naprawy oraz Liuzzi, który wcześniej rozbił swój bolid.

Końcówka sesji nie była udana dla Michaela Schumachera, który tuż po rozpoczęciu swego ostatniego przejazdu, wkomponował swój bolid w barierę w zakręcie Sainte Devote, po tym, jak nie zmieścił się w rzeczonym zakręcie. Natomiast w czołówce rozpoczęła się batalia o najlepsze rezultaty. Najszybszy okazał się Vettel plasujący się przez większą część sesji w środku stawki. Niemiec przejechał okrążenie w czasie 1:16.619. Drugi był Fernando Alonso ze stratą 0,1s. Tylko tych dwóch kierowców zdołało zejść z czasem poniżej 1:17. Podczas sesji kilkukrotnie pojawiała się żółta flaga, jednak oprócz Schumachera i Liuzziego nikt nie miał poważniejszych przygód.

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 40°C
Temperatura powietrza: 25°C
Prędkość wiatru: 1,1m/s
Wilgotność powietrza: 51%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
YAHoO, 26.05.2011 12:04[!]
Jeżeli Bozia da Ferdkowi również i w tym roku "walkę o PP" to niech się tylko nie rozbija na bandzie tuż przed kwalifikacjami ;-)
Kristofuros, 26.05.2011 12:05[!]
Ciekawe czy w Qwalu zbliżą się do wyników z zeszłego roku - pewno tak, czas 1.14 pewno pęknie - DRS pomoże.
No i jestem ciekaw czy WEB da radę. W zeszłym roku mu dobrze poszło PP i 1 St Race.
W Renie bez KUB niespecjalnie wierzę, no może zmienię zdanie i QN nas zaskoczy, Pietrow nie sądzę - po ostatnim wyścigu.
Lolkoski, 26.05.2011 12:06[!]
Czyli 1 zakręt może być niebezpieczny
MaxKapsel, 26.05.2011 12:07[!]
Z ostatniej chwili: Podobno na kilka minut przed wywieszeniem czerwonej flagi widziano, jak z wejścia do kanału w pobliżu owego "podziemnego zaworu" wynurzył się zakurzony i ubabrany, niewysoki, siwy starszy mężczyzna w okularach. Naoczni świadkowie twierdzą, że mamrotał pod nosem "ja im pokażę, że miałem rację - spryskiwanie toru to dobry pomysł!...";)
Karas56, 26.05.2011 12:18[!]
HRT moze sie pakowac, ciekawe czy jesze ktos nie osiagnie 107%
nij0, 26.05.2011 12:23[!]
Lotus na poziomie Saubera to na pewno niespodzianka, swoją drogą albo mi się przewidziało albo faktycznie Buemi podczas HL uderzył w barierę w S1.
YAHoO, 26.05.2011 12:40[!]
@rentonB:
No to coś ten Red Bull niezdecydowany, ostatnio to Vettel miał jedną sesję w plecy. Ach, i jak tu rozszyfrować, kto u nich jest nr1?
flow, 26.05.2011 12:57[!]
Alo bedzie cisnal na maxa. Jak tu nie bedzie blisko P1 to chyba tylko na Monzy moze powalczyc o zwyciestwo.
MaxKapsel, 26.05.2011 13:07[!]
@Karas56
HRT nie musi się pakować - wystarczy, że Kolles zauważy to ostrzeżenie i przestanie gadać o protestach...;)

Poza tym interesująca jest ta sekunda różnicy pomiędzy najsłabszym z "elity" (RBR, McL, Ferka, Merc, pomijając oczywiście obu pechowców) Buttonem, a następnym z całej reszty (z Renią włącznie) Maldonado. Specjalnie tak pocisnęli? czy przypadek? nie wiem, ale dziwne...

Nie zapominajmy jednak, że w P1 działy się prawie zawsze różne cuda, które zwykle potem nie miały nic wspólnego z niedzielnym, czy nawet sobotnim treningiem.
jpslotus72, 26.05.2011 13:17[!]
Woda na torze w Monako oznacza, że F1 powinna powrócić do swoich źródeł...
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca