F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2011
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Turcji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Korei Południowej
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2011
Klasyfikacje generalne 2011
Statystyki z sezonu 2011

  Wszystkie sezony
2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Monte Carlo.
Grand Prix de Monaco 201129 maja
Circuit de Monaco
Długość toru: 3,340 km
Liczba okrążeń: 78
Pełny dystans: 260,520 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:13,532 - Q2, Kimi Raikkonen (McLaren), 2006
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:14,439 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
155,552 km/h - Fernando Alonso (McLaren), 2007
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.5Fernando AlonsoFerrari 150° Italia1:15,123--42
2.3Lewis HamiltonMcLaren MP4-261:15,2280,1050,10533
3.8Nico RosbergMercedes GP W021:15,3210,1980,09344
4.4Jenson ButtonMcLaren MP4-261:15,4480,3250,12738
5.1Sebastian VettelRed Bull RB71:15,6670,5440,21946
6.6Felipe MassaFerrari 150° Italia1:15,7810,6580,11445
7.7Michael SchumacherMercedes GP W021:16,3561,2330,57533
8.2Mark WebberRed Bull RB71:16,6421,5190,28642
9.14Adrian SutilForce India VJM041:17,1011,9780,45946
10.9Nick HeidfeldRenault R311:17,1262,0030,02538
11.10Witalij PietrowRenault R311:17,3372,2140,21135
12.17Sergio PerezSauber C301:17,5412,4180,20447
13.11Rubens BarrichelloWilliams FW331:17,5702,4470,02939
14.18Sebastien BuemiToro Rosso STR61:17,5812,4580,01132
15.12Pastor MaldonadoWilliams FW331:17,6332,5100,05249
16.16Kamui KobayashiSauber C301:17,7062,5830,07337
17.19Jaime AlguersuariToro Rosso STR61:17,7892,6660,08343
18.20Heikki KovalainenLotus T1281:18,2663,1430,47750
19.21Jarno TrulliLotus T1281:18,4903,3670,22439
20.15Paul di RestaForce India VJM041:19,0533,9300,56315
21.25Jerome d'AmbrosioVirgin MVR-021:19,1854,0620,13240
22.24Timo GlockVirgin MVR-021:19,3384,2150,15335
23.22Narain KarthikeyanHRT F1111:22,0666,9432,72833
24.23Vitantonio LiuzziHRT F111----
107% najlepszego czasu: 1:20,382

Fernando Alonso był najszybszym kierowcą podczas drugiej sesji treningowej przed GP Monako. Hiszpan dyktował tempo przez większość sesji, a pierwsze miejsce w tabeli zapewnił mu rezultat 1:15,123. Tuż za kierowcą Ferrari znaleźli się Lewis Hamilton (+0,1s) oraz Nico Rosberg (+0,2s). Różnice w czołówce są od początku naprawdę niewielkie i zapowiada się emocjonująca walka między kierowcami Red Bulla, McLarena, Ferrari i Mercedesa w dalszej części weekendu.

Pierwszym kierowcą, który przejechał mierzone okrążenie w tej sesji był Timo Glock. Kierowca Virgin przejechał uzyskał czas 1:23,036. W tej sesji większość zawodników nie zwlekała jednak z rozpoczęciem pracy i już po dziesięciu minutach aż 19 miało już odnotowane czasy. Pecha miał natomiast Jaime Alguersuari, który już na początku treningu nie zmieścił się w zakręcie Sainte Devote i uszkodził przednie skrzydło swojego bolidu. Hiszpan mógł jednak kontynuować jazdę.

Po wypadku w pierwszym treningu, na torze pojawił się też Michael Schumacher, którego mechanikom udało się naprawić uszkodzony bolid. Powodów do radości nie miał natomiast drugi z pechowców pierwszej sesji – Vitantonio Liuzzi, który po upływie kilkunastu minut od rozpoczęcia drugiego treningu przemierzał aleję serwisową licząc na to, że w ogóle będzie mógł wyjechać na tor w tej sesji.

Na godzinę do końca treningu na prowadzeniu był Fernando Alonso (1:16,408), który już na tym etapie poprawił najlepszy rezultat pierwszej sesji. Za Hiszpanem plasował się Nico Rosberg, a trzeci był Jenson Button, który stwierdził, że zachowanie bolidu znacznie różni się względem pierwszej sesji.

W międzyczasie problemy dopadły też Marka Webbera, w którego bolidzie po raz kolejny awarii uległ system KERS i dostał on od swojego inżyniera polecenie szukania balansu bez tego systemu, natomiast na torze zatrzymał się Paul di Resta, w którego przypadku posłuszeństwa odmówiła skrzynia biegów.

Już na tym etapie sesji pierwsi kierowcy zdecydowali się na skorzystanie z supermiękkiej mieszanki – byli nimi Rubens Barrichello i Kamui Kobayashi. W obu przypadkach nie było jednak dużej różnicy w notowanych czasach. Prawdziwy potencjał supermiękkich opon pokazali natomiast kierowcy Ferrari, Red Bull Racing i Mercedes GP, którzy korzystając z nich potrafili poprawić swe rezultaty o ponad 1,5s.

W ten oto sposób na pół godziny przed końcem na prowadzeniu pozostawał Fernando Alonso z czasem 1:15,123, drugi był, prezentujący naprawdę równe i konkurencyjne tempo Nico Rosberg, a na trzecią pozycję wskoczył Jenson Button. Bardzo widowiskową, a zarazem szybką jazdę prezentował też Felipe Massa, który na swych pierwszych okrążeniach na supermiękkich oponach kilkukrotnie w piękny sposób ratował swój bolid przed kontaktem z barierą.

Część kierowców, między innymi Pietrow i Perez, zdecydowało się natomiast wykorzystać te opony w inny sposób i sprawdzić ich zachowanie na dłuższych przejazdach, przy większej ilości paliwa. W dalszej części treningu podobne przejazdy, zarówno na miękkich jak i supermiękkich oponach, wykonywali kierowcy wszystkich ekip.

Jak zwykle w treningach, tłoczno na torze zrobiło się znów w samej końcówce sesji, gdy na torze pojawili się wszyscy oprócz kierowców HRT. Tym razem nie toczyła się jednak walka o najlepsze rezultaty, a kierowcy kontynuowali przejazdy porównawcze obu mieszanek ogumienia.

Czołówka po dzisiejszych treningach okazała się być bardzo wyrównana, a tempo Ferrari, McLarena, Mercedesa i Red Bulla zdaje się być zbliżone. Podobnie wygląda sytuacja w środku stawki, gdzie różnice są podobne, a o wejście do Q3 w kwalifikacjach walczyć mogą kierowcy właściwie większości pozostałych zespołów. Weekend w Monako z pewnością będzie trudny dla kierowców nowych ekip, jednak na chwilę obecną jedynie nad kierowcami HRT wisi niebezpieczeństwo niezakwalifikowania się do wyścigu.

Gdy czas sesji zbliżał się już ku końcowi, zdawało się, że do końca będzie już spokojnie, jednak w tym czasie Witalij Pietrow stracił panowanie nad swym bolidem i uderzył w bandę po zewnętrznej stronie Nouvelle Chicane, w podobny sposób jak Liuzzi. W bolidzie Rosjanina ucierpiało przednie skrzydło oraz zawieszenie po prawej stronie, lecz mimo wszystko zdołał on dotrzeć do boksów. Poza przygodą Pietrowa w drugiej sesji treningowej nie doszło do żadnych poważniejszych incydentów, a nad torem jedynie kilka razy pojawiała się żółta flaga, zwykle gdy ktoś przestrzelił zakręt Sainte Devote. Ani razu na torze nie pojawił się za to wspomniany na początku Vitantonio Liuzzi, którego bolid okazał się na tyle poważnie uszkodzony, że zespół nie zdołał go naprawić na czas.

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 43°C
Temperatura powietrza: 24°C
Prędkość wiatru: 1,5m/s
Wilgotność powietrza: 62%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Prophet, 26.05.2011 17:33[!]
Cytat MaxKapsel :
Alonso, obawiam się, będzie pełnił podobna rolę jak tydzień temu - rolę zająca... pytanie tylko komu bardziej zaszkodzi tym razem, RBR czy McL?



Oj nie sądzę. Po czasach z P1 i P2 wynika, że Fernando jest jednym z najszybszych na super-miękkiej mieszance podczas tempa kwalifikacyjnego, najszybszy i najdłużej utrzymujący formę (a nawet poprawiając swoje rezultaty) podczas długich przejazdów na super-miękkiej mieszance. Przyjrzałem się dzisiaj live-timingowi i naprawdę wygląda na to, że Alonso ma duże szanse na przynajmniej stanięcie na podium (ale tylko z powodu zablokowania go przez innego kierowcę, bo tempo ma na P1).
Sgt Pepper, 26.05.2011 17:37[!]
A ja się obawiam jednego: Vettel wyjedzie na jedno, dwa kółka w q3 i "dopakuje" wszystkim 0,7 sek...
Ojjj nie chciał bym tego widzieć.
FelipeF1., 26.05.2011 17:57[!]
@MairJ23 Co mam Nick zmienic ?
MairJ23, 26.05.2011 18:17[!]
@FelipeF1. oczywiscie ze nie..... to tylko pokazuje ze jestes fanem Felipe - i bardzo dobrze - on teraz jak nigdy wczesniej potrzebuje fanow i ich wsparcia. Ale tym samym ni emozesz komus mowic ze za duzo mowi o jakims innym zawodniku - nawet jak jest nim Kubica. Przeciez nie mozna negowac faktu ze jest on (badz byl) jednym z najlepszych w stawce. Zauwaz jeszcze nastepna rzecz : Teraz w zwiazku z tym ze Kubicy nei9 ma w stawce - to jego maniakalnych fanow tez brakuje - wiec jak ktos juz sie na jego temat wypowiada to nie bedzie to najprawdopodobniej "kubicomaniak".
Pozdrawiam
fidelowski, 26.05.2011 19:00[!]
czy nie lepiej by było gdyby HRT kupili sobie bolid Mclarena z 2001 roku którym jeździł Coulthard jak już pisałem 10 lat temu miał tym bolidem czas 1:17 na tym torze ;)
olexy, 26.05.2011 19:11[!]
Idąc tokiem myślenia Pana nade mną, proponuję od razu MP4/6.
MairJ23, 26.05.2011 19:23[!]
@fidelowski zaczli by kobinowac aby go dostosowac do terazniejszych specyfikacji i by bylo gorzej niz jest teraz :)
Karas56, 26.05.2011 20:47[!]
jakie braki macie??
http://www.youtub.../watch?v=YcS-pOtQCzA

FORZA SCHUMI

jeszcze tylko ten sezon i beda same podium

albo podia
Makintosz_HD, 27.05.2011 07:25[!]
Panowie tempo Renówki jest przerażające!!! Co to ma być? Buńczuczne zapowiedzi walki o P1 i zwycięstwo? Z czym/z kim do LUDU?! Ja myślę że kierownictwo doskonale z tego sobie zdaję sprawę i tylko nakręca atmosferę żeby przytrzymać sponsorów co w tym roku z lepszym teoretycznie autem może być trudniejsze niż w ubiegłym gdzie co chwile pojawiały się informacje że Renault ma nowego sponsora... Naprawdę ciężko zrozumieć ten stan rzeczy tym bardziej czytając wypowiedzi kierowców ( Nick jak zwykle pewny siebie ale coś tam mu nie pasowało i dlatego 2 sek straty a tego nie zniweluję sie w 1,5 godz trningu, Petrov... no cóż chłopak jest chyba zbyt ambitny) ehh
Kamikadze2000, 27.05.2011 08:34[!]
Wszyscy powinni się zgodzic, nawet przeciwnicy rodaka - w Lotusie EWIDENTNIE brakuje ROBERTA!!! ;/
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca