F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2012
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Korei Południowej
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2012
Klasyfikacje generalne 2012
Statystyki z sezonu 2012

  Wszystkie sezony
2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Albert Park.
Qantas Australian Grand Prix 201218 marca
Albert Park Circuit
Długość toru: 5,303 km
Liczba okrążeń: 58
Pełny dystans: 307,574 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:23,529 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2011
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:24,125 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
219,011 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]
Lewis Hamilton w wymarzony dla siebie sposób rozpoczął sezon i zdobył pierwsze pole startowe przed Grand Prix Australii. Tuż obok niego na starcie ustawi się Jenson Button, a czołową trójkę dopełnił Romain Grosjean.

Urzędujący mistrz świata zajął dopiero szóste miejsce. Pewnym zaskoczeniem może być forma Mercedesa i czwarte miejsce Michaela Schumachera, a także chyba najczarniejszy z możliwych scenariuszy Ferrari, gdyż ani Fernando Alonso, ani Felipe Massa nie zdołali wejść do czołowej dziesiątki.

Q1
Timo Glock jako pierwszy pojawił się na torze Albert Park, chwilę potem dołączył do niego Charles Pic, jednak reszta kierowców zdecydowała się pozostać w garażach. Dwie minuty po rozpoczęciu sesji do kierowców Marussii dołączyli zawodnicy Williamsa oraz Force India. Kilka chwil później na torze pojawił się również urzędujący mistrz świata – Sebastian Vettel.

Glock rozpoczął mierzone okrążenia z czasem 1:31,997s, jednak Pic pojechał przeszło 6 dziesiątych szybciej. Na 14 minut przed końcem na czele tabeli wyników znajdował się Maldonado z wynikiem 1:28,370s, a na torze nie mieliśmy tylko kierowców Caterhama i Pedro de la Rosy. Kierowcy z czołówki rozpoczęli dość spokojnie. Pierwsze przejazdy Vettela i Raikkonena były gorsze od wyniku Wenezuelczyka, który w miedzy czasie został pokonany przez Bruno Sennę.

Kilka chwil później Vettel podkręcił tempo i z czasem 1:27,369s wskoczył na pierwsze miejsce, jednak zaraz potem zmienił go Kobayashi, który przejechał Albert Park o nieco ponad 3 dziesiąte szybciej. Na 10 minut przed końcem Button podkręcił czas i jako pierwszy zszedł poniżej 1:27. Na tym etapie czasu okrążenia nie miał jedynie De la Rosa, a stawka była bardzo wymieszana. Po przekroczeniu połowy sesji zaczęły się pierwsze zjazdy na zmianę opon.

Na osiem minut przed końcem Hamilton zameldował się na szczycie tabeli wykręcając 1:26,800s, jednak chwilę potem Rosberg popisał się nieznacznie lepszym wynikiem. Sześć minut przed końcem w garażach mieliśmy wszystkich kierowców oprócz De La Rosy i Webbera. Próbę poprawy czasu podjęła większość kierowców, za wyjątkiem Hamiltona, Buttona, Rosberga, Schumachera i Webbera.

Di Resta mocno podkręcił tempo i wskoczył na jedenaste miejsce (Szkot, po pierwszej rundzie przejazdów był 17). Szybkie okrążenia robili również Senna, Maldonado – 5 i 6 miejsce, jednak wszystkich zaskoczył Sergio Perez, który wskoczył na pierwsze miejsce z czasem 1:26,596s. Dalej kierowcy zaczęli zmieniać się na pierwszej pozycji. Vergne pokonał Pereza, a ich obu kilka chwil później pogodził Kobayashi. Fernando Alonso skoczył na czwarte miejsce, jednak Massa był zaledwie siedemnasty. Po zakończeniu sesji Grosjean wskoczył na trzecie miejsce, a Kimi Raikkonen po błędzie na mierzonym okrążeniu pożegnał się z kwalifikacjami zajmując 18 miejsce. Prócz niego do dalszej szczęści czasówki nie przeszli: Kovalainen, Pietrow, Glock, Pic. Kierowcy HRT nie zmieścili się w limicie 107%.

Q2
Drugą sesję kwalifikacyjną jako pierwszy rozpoczął Paul di Resta, a zaraz potem dołączył do niego Hulkenberg i Daniel Ricciardo. Podobnie jak w Q1, dość szybko na torze pojawił się Vettel. Po dwóch minutach od rozpoczęcia sesji na torze mieliśmy kierowców Red Bulla, Ferrarki, Williamsa, Force India i Daniela Ricciardo. Di Resta jako pierwszy ustanowił czas – 1:27,304s, poprawiając swój wynik z Q1 o nieco ponad jedną dziesiątą.

Mocno zaczął Ricciardo, który pojechał aż 7 dziesiątych szybciej od kierowcy Force India. Australijczyka, podobną różnicą pobił Sebastian Vettel, jednak Alonso i Webber mieli już mniejszą przewagę. Na 9 minut i 40 sekund Fernando Alonso wpadł w pułapkę żwirową w pierwszym zakręcie. Dla kierowcy Ferrari oznaczało to koniec kwalifikacji, a sędziowie zdecydowali się wywiesić czerwoną flagę. Na tym etapie, Felipe Massa zajmował dziewiąte miejsce z czasem 1:27,603s. W międzyczasie kierowcy McLarena wskoczyli na czoło tabeli wyników z czasami na poziomie 1:25,6. Czasu nie odnotowali jeszcze kierowcy Mercedesa, Saubera, Grosjean i Vergne.

Po wznowieniu kwalifikacji jako pierwsi na tor wyjechał Felipe Massa (na miękkich oponach), do którego dołączyli Schumacher i Rosberg. Na pięć minut przed końcem, prócz wymienionej trójki, z garażu wyjechali jeszcze Webber, Ricciardo i Grosjean. Duet Mercedesa dobrze wykorzystał miękkie opony i zameldował się na dwóch pierwszych miejsca. Grosjean wskoczył na piąte miejsce na 3 minut przed końcem sesji. Na poprawę czasu nie zdecydowali się kierowcy McLarena i Sebastian Vettel. Na dwie minuty do końca, kierowcy Saubera i Jean-Eric Vergne nie odnotowali jeszcze czasu, jednak każdy z nich rozpoczął mierzone okrążenie.

Niezłe okrążenie zaczął Maldonado, który wykręcił rekord w pierwszym sektorze, co ostatecznie dało mu siódme miejsce. Vergne w miedzy czasie wskoczył na jedenastą pozycję, jednak czasu wystarczyło mu na kolejną próbę. Czasu okrążenia nie zanotował Perez, który, najpewniej po błędzie, nie dokończył mierzonego okrążenia. Do czołowej dziesiątki wskoczył Nico Hulkenberg. Do trzeciej części czasówki nie przeszli Vergne, Alonso, Kobayashi, Senna, Di Resta, Massa i Perez.

Q3
Kierowcy nie garneli się do zbyt szybkiego wyjazdu na tor. Minutę po rozpoczęciu sesji jako pierwszy garaż opuścił Nico Rosberg. Zaraz za nim wyjechali Button, Hamilton, Schumacher, Vettel i Grosjean. Najlepiej z tej szóstyki okrążenie rozpoczął Hamilton, jednak czasy drugiego sektora były bardzo podobne. Rosberg ustanowił czas 1:25,947, jednak Hamilton zszedł poniżej 1:25 i wskoczył na pierwsze miejsce. Pomiędzy niego i Rosberga wskoczyli Schumacher, Button i Grosjean. Vettel stracił przeszło 7 dziesiątych do Hamiltona, jednak zameldował się na drugim miejscu.

Na pięć minut przed końcem na tor wyjechał Webber, w garażu pozostawali Hulkenberg, Ricciardo i Maldonado. Kierowcy, którzy wykręcili czas zjechali do alei serwisowej. Na 3 minuty przed końcem do walki włączył się Ricciardo. W tym momencie Webber samotnie walczył o czas, jednak wynik pierwszego sektora, był daleki od wyniku Hamiltona, jednak Australijczykowi udało się wskoczyć na drugie miejsce.

W końcówce sesji na torze byli wszyscy kierowcy, jednak Ricciardo zjechał do boksu bez ustanawiania czasu okrążenia. Jako pierwszy drugą serie okrążeń rozpoczął Rosberg, jednak błąd w pierwszym sektorze zaowocował niezbyt dobrym czasem. Rekord pierwszego sektora wykręcił Jenson Button, dobrym tempem jechał również Schumacher. Webber zjechał do garażu. Lewis mimo tego, że nie poprawił czasu utrzymał pierwsze miejsce. Button mocno poprawił swój wynik, jednak nie udało mu się zejść poniżej 1:25 i zajął drugie miejsce.

Niespodzianką jest wynik Romaina Grosjeana, który wystartuje z drugiej linii. Zaledwie 3 setne za Francuzem znalazł się Schumacher. Dalej mamy Webbera, Vettela, Rosberga, Maldonado, Hulkenberg i Daniela Ricciardo, który nie odnotował czasu okrążenia.

Wyniki kwalifikacji do wyścigu o Grand Prix Australii

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 24 °C
Temperatura powietrza: 19°C
Prędkość wiatru: 4,7m/s
Wilgotność powietrza: 52%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 3 4 5 6 7 Odśwież T- T+
PABLOeskobar, 17.03.2012 16:20[!]
Pozytyw Lotus E20, Mercedes i Williams na minus Ferrari i Force India. Zobaczymy czy w trakcie sezonu Lotus utrzyma tempo rozwoju bo w tamtym sezonie także za czeli z wysokiego pułapu a potem opadli z sił. Sytuacja może jednak wyglądać inaczej ponieważ w sezonie 2011 Lotus zmagał się z wydechem i to ich hamowało. Jeśli chodzi o czystą Aerodynamikę to wydaję mi się że Lotus jest jednak przed Mercedesem, W03 nadrabia troszeczkę jednak swoim kanałem F i gdyby nie ta nowinka mogliby być około 0,5 s za Lotusem. Ferrari katastrofa bez komentarza co do Red bulla myślę że na Europejską część sezonu odbudują się a może i wcześniej . Zobaczymy jak przełożą się kwalifikację na tempo wyścigowe.,
Kamikadze2000, 17.03.2012 18:36[!]
@marla - moim zdaniem Hamilton nie stracił formy w 2011 roku, a Button się poprawił. :)
rvs, 17.03.2012 19:41[!]
@Kamikadze2000 Button jest jak wino:)... Oczywiście żart, ale spójrzcie, stracił do Hamiltona 0,1s... W 2011 było to średnio z 0,3 a w 2010 0,5s. Zawsze będę twierdził, że najszybszy technicznie nigdy nie był, ale ta jego "mądrość" w wyścigach procentuje... Zobaczymy jutro:) Jedno czego nie wiemy, to tempo wyścigowe zespołów... W tamtym roku McLaren, mimo, że szybki, w kwalifikacjach raczej ulegał, ale w wyścigach w miarę wypalania paliwa osiągał stosunkowo coraz lepsze rezultaty do innych ekip - teraz przewaga w kwalifikacjach, a wyścig? Abstrahując od symulacji na testach, gdzie nie wiemy dokładnie, gdzie jakie opony, gdzie jakie mapy i nawet poziom paliwa - nie wiemy za dużo... Nie mogę się doczekać zgaszenia świateł jutro:)
PABLOeskobar, 17.03.2012 20:49[!]
Fragment artykułu z innej strony.
“Spójrzmy prawdzie w oczy: wyjąwszy błąd Räikkönena i defekt Péreza, Massa był szybszy tylko od kierowców Caterhama, Marussi i HRT.”
i wszystko jasne Alonso może mydlić oczy że się poprawili niestety wszyscy poszli do przodu no może nie HRT Ferrari zaś się cofa TRAGEDIA!!!
Aeromis, 17.03.2012 21:31[!]
Ja na Massie psów wieszać nie będę. Jego pozycja w Ferrari jest znana (i nie wygląda za dobrze), jest jednak coś co można przegapić. Sam Massa w wypowiedziach po kwalifikacjach stwierdził:
Cytat :
Musimy pracować, by znaleźć odpowiedni kierunek w rozwoju bolidu.

Być może właśnie tu jest klucz do sedna sprawy. Ferrari przewidując swoją formę szuka właśnie tego kierunku a co za tym idzie obaj kierowcy mogli mieć bardzo różniące się ustawienia bolidu. Różnica w czasach pomiędzy MAS a ALO była nienaturalna nawet jak na tych kierowców. Nie mam zamiaru bronić Felipe, po prostu wolę z krytyką się jeszcze wstrzymać, zamiast gdybać tak by wyszedł na ofermę aka "spójrzmy prawdzie w oczy".
marios76, 17.03.2012 21:48[!]
@sulico76 Fisichella był mistrzem świata w 2005 albo Schumacher w 2006? Wow, coś przegapiłem... jaka szkoda. PS zdarzyło się kilka razy, ale nie ma reguły. Już lepsza jest ta, że MŚ zdobywa zwycięzca 3 pierwszych wyścigów. To zawsze się sprawdzało :)
Xjumpaytech, 17.03.2012 22:52[!]
@PABLOeskobar
No i tą wypowiedzią mnie Sokół zdziwił, bo jest po prostu głupia. Alonso robiąc jedno okrążenie praktycznie ledwo co został wyrzucony z Q3, czyli miał szansę dostać się do pierwszej 10. Tam na pewno byłby też w stanie powalczyć. Także to jedynie Massie się coś stało, że jechał jak potłuczony, bo Ferrari aż tak słabe nie jest.

Edit: No i nie wierzę do końca w to, że to Massa sam z siebie tak jechał. Po kwalifikacjach tak jeszcze myślałem, ale po przemyśleniu stwierdziłem, że to jest praktycznie nie możliwe, żeby aż tyle tracił do Alonso. Tak jak Aeromis powiedział nie wszystko jest tutaj jeszcze jasne i akurat to mogła być sprawa trochę innych ustawień.
marios76, 18.03.2012 06:41[!]
@Xjumpaytech Alonso spokojnie top 6 mógł być, miał pecha i był mocno wkurzony na swój wielbłąd:)
Myślę, że dziś pojedzie swoje i zaliczy spory awans. Przed qualem wypowiadał sie że chce walczyć o zwycięstwo, nie wyklucza tego. Ja raczej tak, ale ambicji mu nie brak i wydaje mi się dość realne podium przy bezbłędnej jeździe i dobrej strategii. Zobaczymy wyścig:)
sulico76, 18.03.2012 11:24[!]
@marios76
W przeciagu ostatnich 11 lat moja regula potwierdzila sie w 8 na 11 przypadkow :-. A jak to wyglada w przypadku twojej reguly na przestrzeni ostatnich dajmy na to 11 lat... Oczywiscie jest to bardziej ciekawostka niz "regula" i nie ma sie co "burzyc".
Strony  •  < 1 2 3 4 5 6 7 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca