F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2012
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Korei Południowej
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2012
Klasyfikacje generalne 2012
Statystyki z sezonu 2012

  Wszystkie sezony
2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Hungaroring.
Eni Magyar Nagydíj 201229 lipca
Hungaroring
Długość toru: 4,381 km
Liczba okrążeń: 70
Pełny dystans: 306,630 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:18,436 - Q1, Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:19,071 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
192,802 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Rezultat wyścigu
1.
Lewis Hamilton
McLaren 69 okr. 1h41m05,503
2.
Kimi Raikkonen
Lotus 69 okr. +0:01,032
3.
Romain Grosjean
Lotus 69 okr. +0:10,518
P.Z.NrKierowcaBolid Op.  Ok. Czas/strata/powód nieukończ.B
1.=4Lewis HamiltonMcLaren MP4-27691h41m05,5032
2.39Kimi RaikkonenLotus E2069+0:01,0322
3.110Romain GrosjeanLotus E2069+0:10,5182
4.11Sebastian VettelRed Bull RB869+0:11,6143
5.15Fernando AlonsoFerrari F201269+0:26,6532
6.23Jenson ButtonMcLaren MP4-2769+0:30,2433
7.219Bruno SennaWilliams FW3469+0:33,8992
8.32Mark WebberRed Bull RB869+0:34,4583
9.26Felipe MassaFerrari F201269+0:38,3502
10.38Nico RosbergMercedes F1 W0369+0:51,2342
11.112Nico HulkenbergForce India VJM0569+0:57,2832
12.=11Paul di RestaForce India VJM0569+1:02,8872
13.518Pastor MaldonadoWilliams FW3469+1:03,6063
14.=15Sergio PerezSauber C3169+1:04,4942
15.316Daniel RicciardoToro Rosso STR7681 okr. (1 okr.)3
16.=17Jean-Eric VergneToro Rosso STR7681 okr. (20,237)4
17.220Heikki KovalainenCaterham CT01681 okr. (36,014)3
18.314Kamui KobayashiSauber C3167hydraulika2
19.121Witalij PietrowCaterham CT01672 okr. (103,074)3
20.125Charles PicMarussia MR01672 okr. (22,624)2
21.124Timo GlockMarussia MR01663 okr. (1 okr.)2
22.122Pedro de la RosaHRT F112663 okr. (00,465)2
Niesklasyfikowani
23Narain KarthikeyanHRT F11260wspomaganie kierownicy2
7Michael SchumacherMercedes F1 W0358wycofał się3
Najszybsze okrążenie: Sebastian Vettel (Red Bull RB8) - 1:24,136 na 68 okr.
Średnia prędkość zwycięzcy: 181,991 km/h
 kara przejazdu przez boksy za spowodowanie kolizji z di Restą
 kara przejazdu przez boksy za przekroczenie prędkości w alei serwisowej

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 3 4 5 Odśwież T- T+
NEO86, 29.07.2012 21:17[!]
Brawa dla Lewisa. Świetny wyścig w jego wykonaniu. Cieszę się z 2 i 3 miejsca Lotusów. Romain bardzo dobrze zachował się na starcie i nie popełnił błędu później nie dał odjechać Lewisowi. Kimi miał bardzo dobry 2 stint. Jenson bardzo ładnie pojechał w zakrętach gdzie wyprzedził Vettela tylko uważam że 2 stint był za krótki.Ładnie blokował Vettela więc nie było potrzeby zjeźdżać. Jenson spokojnie mógł pojechać na 2 pit stopy. Bardzo dobry wyścig Bruno Senny. Z dwójki kierowców Williamsa to właśnie jemu kibicuję. Słaby wyścig Sauberów. Przyzwoity wyścig Fernando. Vettel odrobił do Alonso tylko 2 pkt a obecny lider mistrzostw powiększył swoją przewagę nad 2 kierowcą w klasyfikacji. Za 5 tygodni wyścig na moim ulubionym torze :)

@Kamikadze2000
Zgadzam się z Tobą że to najgorszy tor w kalendarzu
Aeromis, 29.07.2012 22:36[!]
Mieliśmy w miarę spokojny weekend (deszcz tylko w połowie drugiego treningu), zespoły wszystkiego sprawdzić nie dały rady, ale mimo to czasu miały całkiem sporo. Takiego GP ostatnio nie było. Wyszło szydło z worka - Ferrari gdy są w miarę normalne warunku by dostroić bolid, oraz gdy jest dość ciepło a na torze nie dzieją się różne cuda itp. to w walce o podium się nie liczy. Podobnie było także podczas nieco chłodniejszego, ale dość podobnego GP Bahrajnu.

Przed kapryśną Wielką Brytania i Niemcami mieliśmy GP Europy, gdzie ALO wystartował z 11 pozycji i mając wówczas faktycznie mocny bolid + wyjazd SC skorzystał z okazji wyprzedzenia GRO, podczas gdy VET miał awarie bolidu, bolidu który był tego dnia absolutnie bezkonkurencyjny.

ALO robi w tym sezonie wielkie rzeczy, zresztą ja zacząłem mu kibicować mocno właśnie w tym roku, ponieważ to co robił w poprzednim spodobało mi się na tle konkurencji najbardziej. Ale oczywiście nie tylko sam Alonso, bo ogromny wkład w ten sukces ma nie kto inny jak całe team Ferrari, który był w stanie szybko i bardzo sprawnie dostroić bolid w takich GP jak W.Brytania i Niemcy. W tym GP tego czasu było więcej, czy Ferrari nawaliło nagle, czy też może inni są jednak mocniejsi i to byli w stanie wykorzystać?

Kwalifikacje:
ALO traci do HAM (McLaren) 0,891 sek
ALO traci do GRO (Lotus) 0,478 sek
ALO traci do VET (Red Bull) 0,428 sek
Wyścig:
ALO traci do HAM (McLaren) 26,653 sek
ALO traci do RAI (Lotus) 25,621 sek
ALO traci do VET (Red Bull) 15,039 sek (pomimo iż po starcie VET stracił sporo)

Suche fakty na pewno nie oddadzą tego, że dziś zdecydowanie najlepszy był Lotus, czego jednak nie udało się wykorzystać. Ferrari było jednak dziś nieco łatwiej zdobyć p5, Nieco zaskakująca strategia BUT, paskudny qual WEB (zresztą RBR choć było dziś szybsze od Ferrari to wyraźnie wolniejsze od McLarena i Lotusa), żadnej konkurencji "wyskokowej" ze strony Merca, Saubera czy Williamsa.
IceMan11, 29.07.2012 23:05[!]
@derwisz
Ale gdyby miał słabsze tempo to nie wygrałby wyścigu. 4s max, ale spójrz jak jechał Alonso. Kontrolował wszystko. Nawet Lewis na świeżych gumach, który wziął Sebe jak chłopca nie mógł sobie poradzić z Alonso. Dlaczego? Bo Hiszpan miał bardzo dobre tempo.

@Aeromis
Ja się niestety nie zgadzam. Hiszpania i Kanada też były ciepłe i Ferrari nigdzie nie odstawało. Pominę Walencje, ponieważ P11 dało mu sporo - przede wszystkim świeże opony, które potrafią zrobić ogromną różnicę. Tego, więc nie biorę pod uwagę. W GP Węgier 2012 Ferrka miała średnie tempo. Od GP Hiszpanii zdecydowanie najgorsze, a jeżeli z najsłabszym od kilku wyścigów tempem Alonso zdobywa P5 to jego kibice powinni się tylko cieszyć, a kibice innych kierowców po prostu martwić.
Kamikadze2000, 29.07.2012 23:32[!]
@MPOWER - dobrze o tym wiem. Zobaczymy, jak będzie w kolejnych GP, ale jeżeli Lotus będzie tak mocny, nie będzie na nich silnych. A tam tor nie uratuje rywali.
Aeromis, 30.07.2012 00:00[!]
@IceMan11
W Hiszpanii pełna zgoda, choć start i wyprzedzenie MAL przez ALO dało mu spore fory, co nie było bez znaczenia. Kanada to jednak zupełnie inny rozdział. Kanady nie zdominował żaden zespół, aż 7 kierowców przyjechało za Lewisem ze stratą mniejszą niż 16 sekund i aż 6 różnych teamów w tym top 8 (z Lewisem) było, a nie mieliśmy tam SC. Poza tym jak kojarzę, to ALO nie miał tam wystarczającej przewagi, by wyjechać przed GRO i PER (lub tylko GRO). Po prostu aż sześć zespołów było bardzo blisko siebie, więc to był serio bardzo nietypowy wyścig ;)
derwisz, 30.07.2012 02:23[!]
Cytat IceMan11 :
Nawet Lewis na świeżych gumach, który wziął Sebe jak chłopca nie mógł sobie poradzić z Alonso. Dlaczego? Bo Hiszpan miał bardzo dobre tempo


Mam na ten fakt nieco inne wytłumaczenie.
Lewis wyprzedził Sebę jak dziecko bo ten w tamtej sytuacji zachował się nie jak doświadczony kierowca tylko właśnie jak dziecko. Poza tym sporą role odegrały w tym wypadku również umiejętności obu kierowców.
Moja opinie o słabych umiejętnościach VET (nie wprost ale zawsze) potwierdził sam zainteresowany, mówiąc ze Ham postąpił głupio oddublowując się i blokując kierowcę który dysponował większym tempem i walczył o zwycięstwo.
Masz rację, ALO kontrolował ten wyścig, ale kontrolował go poprzez madrą strategię i dzięki dobrej taktycznie jeździe a nie rezerwom jakie miał w bolidzie. Dla obrony pozycji wykorzystał wszystko co mógł nawet dublowanych kierowców (dublował gdy potrzebował DRS).

O tym, ze nie miał żadnych rezerw może świadczyć fakt, że nie byl w stanie zapobiec próbom wyprzedzenia przez VET .
Na tamtym torze w odróżnieniu od GP Wegier wyprzedzanie było łatwiejsze więc gdyby dysponował rezerwami to odskoczyłby na bezpieczne 6 sek i nie dawał rywalom takich szans.
Obronic pozycję łatwiej niż wyprzedzić. Kierowca dysponujący słabszym sprzętem może ze sporym powodzeniem bronic się przed szybszymi bolidami. Im lepszy kierowca tym trudniej będzie go wyprzedzić. I na odwrót, kierowca dysponujący słabszym bolidem raczej nie będzie miał okazji do wyprzedzenia szybszego bolidu bo tamten po prostu mu odjedzie. I tak było w tym konkretnym GP w rywalizacji ALO-VET. O wyższości swojego bolidu(tempa) zapewniał również sam VET twierdząc, że wyczyn HAM przeszkodził mu w wygraniu wyścigu.
Wątpię aby VET był w stanie wyprzedzić ALO, przewaga jaka miał z racji bolidu nie była wystarczająca wziąwszy pod uwagę braki w technice o czym najdobitniej świadczy nieporadny manewr wyprzedzania na Buttonie.
Strony  •  < 1 2 3 4 5 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca