F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2012
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Korei Południowej
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2012
Klasyfikacje generalne 2012
Statystyki z sezonu 2012

  Wszystkie sezony
2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Buddh.
Airtel Grand Prix of India 201228 października
Buddh International Circuit
Długość toru: 5,141 km
Liczba okrążeń: 60
Pełny dystans: 308,460 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:24,178 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2011
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:27,249 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2011
Największa średnia prędkość wyścigu:
204,316 km/h - Sebastian Vettel (Red Bull), 2011
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis wyścigu  [  T-  |  T+  ]
Sebastian Vettel prowadził od startu do mety i odniósł czwarte z rzędu zwycięstwo podczas Grand Prix Indii. Podium uzupełnili Fernando Alonso i Mark Webber.

Rywalizacja na torze Buddh był bardzo spokojna, nie tylko w czołówce niezbyt wiele się działo, ale także środek stawki zaliczył bardzo spokojny wyścig. W samej końcówce pojawiło się trochę napięcia, kiedy problemy z systemem KERS pozbawiły Marka Webbera drugiego miejsca i o mało nie zepchnęły go z podium.

Red Bull dzieli i rządzi

Start był spokojny, jednak swoje wyścigi popsuli Jean-Eric Vergne i Michael Schumacher. W bolidzie Niemca doszło do przebicia opony, a Toro Rosso musiało zjechać po nowe skrzydło. Dobrze wystartował Button, który przedarł się na trzecie miejsce, jednak Anglik nie utrzymał się długo na tej pozycji, gdyż na czwartym i szóstym okrążeniu stracił pozycję kolejno na rzecz Alonso i Hamiltona w strefie DRS.

Red Bulle od pierwszego zakrętu były praktycznie niezagrożone i zarówno Webber, jak i Vettel szybko oddalali się od reszty zawodników. Walka na pozostałych pozycjach mocno ustała, gdyż strefa DRS w różnym stopniu pomagała różnym zawodnikom. Button został praktycznie wyminięty przez Alonso i Hamiltona, jednak Massa w ogóle nie umiał zbliżyć się do Brytyjczyka, podobnie Raikkonen, jednak Fin był jednym z najwolniejszych kierowców w punkcie pomiaru prędkości.

Z tego powodu dopiero na 14 okrążeniu zobaczyliśmy kolejny manewr gdy Hulkenberg wyprzedził Pereza w strefie DRS i wskoczył na ósme miejsce. Okrążenie później Meksykanin zjechał do boksu po kolejny komplet miękkich opon, jednak jego strategia nie miała większego znaczenia, gdyż 5 kółek później doszło do kontaktu z Ricciardo, przebicia opony i wycofania się z wyścigu.

W międzyczasie Grosjean walczył z Williamsami o 10 miejsce i po ataku na Maldonado w strefie DRS wywalczył tę pozycję. Zamieszanie wykorzystał Senna, który także znalazł się przed Wenezuelczykiem. Kierowca Lotusa kontynuował swoją szarżę i na 23 okrążeniu poradził sobie z Nico Rosbergiem. Podobnej sztuki próbował Senna, jednak Niemiec skontrował Brazylijczyka przed piątym zakrętem.

Zadyszka Webbera

Przed pit stopami, rozpoczętymi przez Buttona na 26 okrążeniu, Mark Webber dostał zadyszki i zaczął tracić przewagę nad Fernando Alonso. Po zmianie opon obaj zawodnicy wyjechali bardzo blisko siebie, jednak Australijczykowi udawało się utrzymywać Hiszpana w bezpiecznej odległości. Problemy pojawiły się, kiedy w Red Bullu z numerem dwa wysiadł KERS i Alonso na 48 okrążeniu był w stanie wystarczająco się zbliżyć i wyprzedzić Webbera w strefie DRS.

Same postoje praktycznie nic nie zmieniły, jedynie Grosjean wskoczył do czołowej dziesiątki i jako jedyny kończył wyścig na miękkich oponach, jednak Francuz nie mógł sobie poradzić z Nico Hulkenbergiem. Na 52 okrążeniu na dziesiąte miejsce wskoczył Bruno Senna, który w strefie DRS pokonał Rosberga. W międzyczasie z wyścigiem pożegnał się Pedro de la Rosa, który z powodu awarii hamulców wypadł z toru.

Mimo tego, że niewiele się działo, to końcówka trzymała w napięciu. Problemy z podłogą w bolidzie Sebastiana Vettela i sypiące się iskry narobiły nadziei w Ferrari, jednak ostatecznie nie miało to wpływu na tempo Niemca. Bardziej martwić musiał się Mark Webber, którego problemy pogłębiały się i w samej końcówce zbliżał się do niego Lewis Hamilton. Ostatecznie na mecie obu zawodników przedzieliło 0,6s.

Piąty był Jenson Button, który przejechał dość spokojny wyścig. Szósty na mecie Massa utrzymał się przed Raikkonenem, jednak Brazylijczyk zatrzymał się tuż za linią mety, gdyż Ferrari źle obliczyło potrzebną ilość paliwa. Ósmy był Hulkenberg, który nie pozwolił się wyprzedzić Grosjeanowi. Jeden punkt do Grove zabierze Senna.

Podczas Grand Prix Indii Sebastian Vettel powiększył swoją przewagę w klasyfikacji generalnej, jednak Alonso dojechał do mety na drugim miejscu. Czy to oznacza, że Ferrari podczas trzech ostatnich wyścigów będzie w stanie powalczyć o tytuł mistrzowski? Jedna z odpowiedzi już za tydzień podczas Grand Prix Abu Zabi, które jak zwykle będziecie mogli śledzić na łamach Wyprzedź Mnie!


Pogoda na koniec wyścigu
Temperatura toru: 29°C
Temperatura powietrza: 31°C
Prędkość wiatru: 3,2 m/s
Wilgotność powietrza: 30%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
LH85, 28.10.2012 12:18[!]
Żenada, kolejny nudny wyścig a jedyne emocje przyniosła mi walka Senny, Grosjeana, Maldonado i Rosberga. Dla Vettela powinno być +24 na starcie żeby przynajmniej w jakimś stopniu dało się to oglądać.
Maurycy, 28.10.2012 12:18[!]
Ale nuudy, poza Walką Alonso i Webbera to nic specjalnego. Puszki górą
francorchamps, 28.10.2012 12:19[!]
Po tym wyścigu naszła mnie mała refleksja:

- Wystarczy DOBRY kierowca w GENIALNYM bolidzie zeby kolekcjonowac MŚ F1
- Nie wystarczy GENIALNY kierowca w DOBRYM bolidzie żeby konkurować z tym pierwszym.

Szkoda ze Hamilton nie łyknął Webbera, mielibyśmy na podium 3 najlepszych Kierowców Świata.
nicker007, 28.10.2012 12:32[!]
Jedyne emocje były jak Raikkonen sie zblizał do Massy, lecz potem to też byłaa nudaaaa....
Oczywiście awaria jaka kolwiek musi dotyczyć Marka ( dziwne...)

Brawa dla Fernando i Lewisa za walkę do końca, to są prawdziwi kierowcy, którzy walczą a nie tylko uciekają i piszczą przez radio na koniec wyścigu....
Kordas, 28.10.2012 12:40[!]
@nicker007
O ile jestem fanem Fernando i nie do końca lubię Vettela to tutaj bardzo mocno przesadziłeś. Jak ma taki samochód to go wykorzystuje, co, ma zwalniać żeby dać innym powalczyć? Nie rozśmieszaj mnie człowieku.
RY2N, 28.10.2012 12:54[!]
Cytat nicker007 :
Oczywiście awaria jaka kolwiek musi dotyczyć Marka ( dziwne...)

Nie dziwne tylko naturalne.
Wiadomo, że jak im został ostatni ubiegłoroczny alternator, to go dadzą kierowcy numer jeden.
Niepotrzebnie tylko ściemniają kibicom.

Prawdopodobnie Ferrari w swoich buńczucznych ostatnio wypowiedziach liczy właśnie na to że RedBull zajeździ wszystkie ubiegłoroczne alternatory i będą musieli wrócić do tegorocznej specyfikacji
Simi, 28.10.2012 13:54[!]
Dość nieciekawy wyścig, ale nie można powiedzieć, że nic się nie działo.
Vettel dowiózł swojego Byka do celu - nic innego nie mógł zrobić. Pojechał czysto i bezbłednie.
Alonso miał naprawdę świetny występ. Jechał na limicie, miał znakomite tempo i zrobił co mógł.
Webber nie zachwycił, ale oczywiście na pewno nie pomógł brak KERS-u.
Hamilton ładnie walczył, trochę zabrakło tempa pod koniec, szkoda, że nie wjechał na podium.
Button i Massa jakoś bezbarwnie. Nie zaszaleli ani jeden, ani drugi. Po ostatnim dobrym występie, Felipe miał dziś szary występ i niestety nie dopadł go Kimi, który nie poradził sobie głównie przez niskie prędkości na prostych.

Ogólnie - Seb ma już pewny tytuł, Alonso raczej na pewno będzie v-ce, za to jestem ciekaw jak rozstrzygnie się sprawa trzeciego miejwca. Życzyłbym sobie, żeby był to Lewis, albo Kimi, ale faworytem jest raczej Mark (ło żesz ty...trzeci raz z rzędu) ze względu na niezachwianą formę RBR-a.
zefu, 28.10.2012 16:03[!]
Cytat francorchamps :
Wystarczy DOBRY kierowca w GENIALNYM bolidzie zeby kolekcjonowac MŚ F1

Nie mam nic do Webbera, ale chyba jest "dobrym" kierowcą, a nie jest nawet drugi w klasyfikacji...
Poza tym, Massa nam wrócił ;)
marios76, 28.10.2012 17:40[!]
@zefu; Mansella pamitasz? Jeździł zawsze na poziomie, walczył z Piquetem, Senną, Prostem i resztą stawki o najwyższe cele. Kilka razy otarł się o mistrzostwo! Raz je zdobył, bijąc kilka rekordów. Ale Patrese nie był driverem tej klasy, a stawkę w tamtym Williamsie pokonał! Gdyby nie Nigel, jego przewaga nad drugim i trzecim była by dużo większa. Mam mnożyć przykłady? Bez bolidu na pewno się nie da, ale rakieta może wynieść cię w niebiosa, nawet jak geniuszem nie jesteś. Nikomu nie ujmuję, ale to zdanie z cytatu po prostu ma sens, którego nie widzisz...
IceMan11, 28.10.2012 18:55[!]
@marios76
Proszę, pomnóż te przykłady. Zwłaszcza, że podałeś najgorszy z możliwych, bo ówczesny Williams FW14B potrafił być na pojedynczym okrążeniu szybszy od reszty o 2s... Jak to ma się do Vettela, który ma bolid szybszy o 0.1-0.3s na okrążeniu od reszty? Nijak!
Ale proszę, możesz się wykazać.
Aeromis, 28.10.2012 19:05[!]
@Simi
Ja sądzę, że Weber pojechał na prawdę dobry wyścig. Stracił tyle do VET co BUT do HAM przy problemach z bolidem i to znacznych, na pewno większych niż miał Vettel. Była to zarazem jedna z najmniejszych różnic pomiędzy kierowcami jednego teamu.

Vettel, Alonso i Hulkenberg świetnie, także Hamilton robił co mógł i to według mnie top 4 tego wyścigu, na piątym natomiast Webber. McLaren myślę, że może żałować że wziął Pereza a nie Hulkenberga.
zefu, 28.10.2012 22:49[!]
@marios76
Upraszczasz. Przykładów jest wiele, ale nie można tak generalizować. Irvine, Berger (lata 90-92), Herbert czy paru innych też nie podołało. Williams Mansella odstawał sporo więcej od reszty ze swoim aktywnym zawieszeniem i innym paliwem. Nie jestem fanem Vettela, ale niestety nie wszyscy potrafią wykorzystać ową "rakietę", nawet w połowie. Stąd mix w stawce i inne atrakcje. Każdy może doszukać się innego sensu w tym zdaniu. Daleki jestem od jednoznacznych określeń, wyroków, ocen, jakie łatwo wydawać. Inaczej dawno już znalazł bym sobie zbyt wiele powodów do umniejszenia uwielbienia dla mojej legendy - Ayrtona ;)
marios76, 29.10.2012 08:31[!]
@IceMan11 ,@zefu Bo to jest proste- w F1 były, są i będą sezony gdzie któryś z zespołów buduje taki bolid że solidny nr 2 w teamie zdobył by mistrzostwo! Mansell był świetnym przykładem- bo przewaga Williamsa była aż tak duża. W dzisiejszych realiach jest równiej, ale zwróćcie też uwagę na awaryjność! Vettel moim zdaniem jest lepszy na PP niż w GP, a RB od 3 sezonów dysponuje bolidem, w którym i Webber mógłby sięgnąć po mistrzostwo. Policzmy to tak- nie liczcie w statystykach lidera teamu i policzcie punkty czołówki oraz wspomnianych drugich, bądź tych nieco słabszych niż liderzy kierowców.
Red Bull i Webber 2010,
Ferrari i Barichello 2001,02 i 04!
Ferrari i Irvine 1999
Williams i Hill 1993 i to z kim!
McLaren 1988 i 89 (Dwie gwiazdy, ale dominacja totalna)
McLaren 1984...
Myślę, że to wystarczy. Tyle że różnice teraz są mniejsze, wszystko bardziej perfekcyjne i trochę się to zaciera. Wiem, że stawka jest bardziej wyrównana, ale przewaga jak jest- to widać jak ją wykorzystują.

@zefu Aha, i nie myśl, ze cokolwiek umniejszam Sennie! Jego kariera to nie tylko McLaren- był jeszcze Toleman i Lotus, w których pokazał wielokrotnie, jakim jest talentem! Doceniam nawet pierwsze wyscigi szybkim, ale trudnym Williamsem... żałuję, że nie było ich więcej:(
Kamikadze2000, 29.10.2012 09:16[!]
Witam po dłuższej przerwie, spędzonej w Azkabanie... ;]

Cóż, Sebastian ponownie niezagrożony, aczkolwiek znowu coś działo się z bolidem. Tym razem podłoga zbyt mocno ocierała o asfalt - takie rzeczy różnie się kończą, więc dobrze, iż nic się nie stało. Fernando potwierdził, że klasą przerasta innych. Fenomenalna jazda. Cieszy także postawa Hulka. :) Szkoda, że Sauberom i Williamsom kompletnie się nie powiodło. ;/ W walce o tytuł pozostał już tylko ALO i tylko on może odebrać ten tytuł Vettelowi. Przed nim jednak bardzo trudne zadanie. Pozostałe tory sprzyjają RB.
zbiges, 29.10.2012 10:18[!]
Cytat IceMan11 :
Williams FW14B potrafił być na pojedynczym okrążeniu szybszy od reszty o 2s... Jak to ma się do Vettela, który ma bolid szybszy o 0.1-0.3s na okrążeniu od reszty? Nijak!

Szczerze mówiąc, nic nie rozumiem. To Ty powinieneś napisać na czym niby ta różnica polega. (Ja np nie widzę żadnej) To nie są rajdy gdzie sumuje się czasy z oesów. Tu wystarczy przyjechać pierwszym i czy następny zawodnik przyjedzie 3s czy 300s nie ma to żadnego znaczenia. Jesteś w błędzie i tyle. RBR kontrolował cały wyścig, mało tego, Vetel jadąc na P1 nie jedzie nigdy na 100% i mogą w ten sposób oszczędzać jego układ napędowy i opony. Od kiedy to uważa się kierowcę za wspaniałego za dojechanie do mety?
nicker007, 29.10.2012 18:50[!]
@Kordas
Miałem na myśli walkę, bo mistrzostwo za samą ucieczkę przed stawką raczej dawać nie powinni...
No OK ma samochód i niech korzysta.
macm, 30.10.2012 02:53[!]
Jestem niestety pewien, że sezon już się zakończył jeśli chodzi o pierwsze miejsce a więc i największe emocje. Vettel wygra wszystko, pozostaje walka o drugie miejsce a to już nie te emocje. Oczywiście ekipa Red Bulla i Vettel zasługują na to ale dla widzów końcówka sezonu to katorga. Szkoda, bo zapowiadało się tak ciekawie...
marcin_114, 30.10.2012 17:02[!]
Drugi będzie Alonso. Zostaje walka o 3. miejsce.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca