F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2012
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Korei Południowej
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2012
Klasyfikacje generalne 2012
Statystyki z sezonu 2012

  Wszystkie sezony
2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Shanghai.
UBS Chinese Grand Prix 201215 kwietnia
Shanghai International Circuit
Długość toru: 5,451 km
Liczba okrążeń: 56
Pełny dystans: 305,066 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:33,185 - Q1, Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:32,238 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
205,313 km/h - Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis wyścigu  [  T-  |  T+  ]
Nico Rosberg odniósł swoje pierwsze zwycięstwo w karierze i stanął na najwyższym stopniu podium Grand Prix Chin. Drugie miejsce zajął jadący na trzy postoje Jenson Button, a jako trzeci linię mety przekroczył Lewis Hamilton.

Mimo tego, że kierowca Mercedesa wygrał ze sporą przewagą, to różnorodne strategie i zużycie opon sprawiło, iż wyścig był szalenie ciekawy i spokojnie może pretendować do jednego z najlepszych w ostatnich latach.

Spokojny początek

Podczas startu jak zwykle się działo, jednak ogólnie było dość spokojnie. Button i Hamilton atomowo ruszyli z miejsca, przez co z pierwszego zakrętu wyjechali na trzecim i piątym miejscu. Kierowcy Ferrari nieźle wystartowali i mieli bardzo dobre tempo na pierwszym okrążeniu, dzięki czemu Alonso wyprzedził Webbera, a Massa znalazł się przed Grosjeanem. Startujący z 11 pola Vettel spóźnił start i spadł na 15 miejsce.

Webber szybko odzyskał tempo i jechał wyraźnie szybciej od Alonso, jednak nie umiał znaleźć sposobu na wyprzedzenie Hiszpana. Red Bull zdecydował się wezwać swojego kierowcę do boksu już na siódmym okrążeniu i założyć mu twarde opony. Jak się później okazało, decyzja była słuszna, gdyż Australijczyk wyprzedził nie tylko Alonso, ale także Raikkonena.

Od okrążenia 10 do 14 reszta kierowców z czołówki pojawiła się u swoich mechaników. Tylko kierowcy McLarena założyli miękkie opony. W międzyczasie z rywalizacji odpadł Schumacher, który padł ofiarą niedokręconego koła. W tym momencie czołowa dziesiątka wyglądała następująco: Perez, Massa (obaj przed pierwszym pit stopem), Rosberg, Button, Hamilton, Webber, Raikkonen, Alonso, Kobayashi i Grosjean. Vettel był jedenasty.

Mimo tego, że kierowcy jechali bardzo blisko siebie, to jednak niewiele się działo. Nawet strefa DRS nie pomagała przy próbach wyprzedzania. Perez i Massa zdecydowali się na zmianę opon kolejno na 17 i 19 okrążeniu. Meksykanin wyjechał na tor przed Vettelem i bardzo blisko Grosjeana, jednak ostatecznie musiał uznać wyższość urzędującego mistrza świata i zająć w tym momencie 10 pozycję.

Różnice w taktyce

Jako pierwszy na drugi zjazd zdecydował się Webber na 22 okrążeniu. Od tego momentu zaczęły się klarować różnice w taktyce poszczególny zespołów, a akcja na torze zaczęła przybierać na intensywności. Hamilton po wizycie w alei serwisowej wyjechał na trzynastym miejscu, za Felipe Massą. Button zawitał po nowe opony na 25 okrążeniu i wyjechał na dziesiątym miejscu, jednak dość szybko przebił się do przodu. Podczas kolejnych przejazdów przez strefę DRS poradził sobie najpierw z Maldonado, a potem z Senną.

Hamilton pokonał Massę czystym manewrem na 26 okrążeniu, w szóstym zakręcie. Niedługo później Webber wyprzedził kierowcę Ferrari w identyczny sposób, a Hamilton, przy użyciu systemu DRS znalazł się przed di Restą, który stracił kolejną pozycję w drugim zakręcie – na rzecz kierowcy Red Bulla. Button kontynuował swoją szarżę i na 28 okrążeniu wyprzedził Pereza w strefie DRS i wskoczył na szóste miejsce. W międzyczasie Alonso i Raikkonen zjechali do swoich mechaników.

Na trzydziestym okrążeniu kierowcy ostro walczyli w kilku miejscach na torze. Hamilton naciskał na Maldonado, Alonso na Massę, a Button na Vettela. Mistrz świata z 2009 roku wyprzedził kierowcę Red Bulla przy użyciu DRS i wskoczył na 4 pozycję, podobnie Alonso poradził sobie z Massą. Sebastian Vettel zjechał po kolejny komplet twardych opon na 32 okrążeniu i wyjechał na 13 pozycji. Hamilton jak cień podążał za Buttonem i teraz on walczył z Perezem, jednak za jego plecami czaił się Webber. Australijczyk próbował ataku w szóstym zakręcie, jednak nie powiodło mu się to.

Umierające opony, błąd McLarena

Na 35 okrążeniu po raz drugi i ostatni Rosberg pojawił się u swoich mechaników. Button wskoczył w tym momencie na prowadzenie z przewagą 8 sekund. Na kolejnych 4 okrążeniach w boksach zameldowali się Perez, Hamilton, Alonso, i właśnie Button, jednak McLaren miał problem z dokręceniem lewego tylnego koła – Brytyjczyk stracił przeszło 6 sekund i szanse na zwycięstwo, gdyż znalazł się za Grosjeanem.

W tym momencie walka jeszcze bardziej przybrała na intensywności. Button starał się wyprzedzić kierowców przed sobą i rzucić się w pogoń za Rosbergiem. Na pierwszy ogień poszedł Grosjean, który został pokonany po wewnętrznej trzynastego zakrętu. Za jego plecami Hamilton i Webber nadal szarżują, najpierw poradzili sobie z Senną, a później z Grosjeanem, który wyjechał poza tor w siódmym zakręcie. Podobny błąd popełnił wcześniej Alonso, który próbował wyprzedzić jednego z Williamsów.

Problemy Alonso i Grosjeana zaowocowały ciekawymi manewrami, najpierw na 45 okrążeniu. Francuz, Maldonado i Perez wjeżdżali bok w bok w czternastym zakręcie. Później Alonso, Perez i jeden z kierowców Force India w podobny sposób próbowali pokonać pierwszy zakręt. Na 48 okrążeniu, jadący na drugiej pozycji Raikkonen padł ofiarą kończących się opon. Fin w przeciągu dwóch okrążeń stracił dziesięć pozycji i później jeszcze kolejne dwie, przez co na mecie był czternasty.

Trzy okrążenia później również Vettel miał problemy. Najpierw Button poradził sobie z nim w strefie DRS, a później w tym samym miejscu pokonali go również Hamilton i Webber. Kierowca McLarena po wskoczeniu na drugie miejsce jechał szybciej niż Rosberg, jednak Niemiec w tym momencie miał już ponad 24 sekundy przewagi i pewne zwycięstwo.

Wygrana Rosberga była w pewnym stopniu niespodziewana. Niewielu sądziło, że Mercedesowi uda się zażegnać problemy z oponami i będą w stanie utrzymać dobre tempo na całym dystansie. Dzięki Pirelli po raz kolejny otrzymaliśmy niesamowity wyścig i sporo emocji, których – miejmy nadzieję – nie zabranie nam w Bahrajnie. Jak kierowcy poradzą sobie z powrotem na tor Sakhir? Tego dowiecie się śledząc relację razem z Wyprzedź Mnie!

Rezultat końcowy wyścigu o Grand Prix Chin

Pogoda na koniec wyścigu
Temperatura toru: 23°C
Temperatura powietrza: 22°C
Prędkość wiatru: 0,5 m/s
Wilgotność powietrza: 51%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 3 Odśwież T- T+
rrouter, 16.04.2012 16:14[!]
Nie wie ktoś, gdzie można pobrać ostatni wyścig jakiś torrent albo co na pw ? Podobno było ciekawie, a nie mogłem tego zobaczyć. Z góry dzięki za odpowiedź.
kamil_zmc, 16.04.2012 18:00[!]
Ja dopiero dzisiaj obejrzałem wyścig. Jeden z najlepszych jaki oglądałem. Szkoda Raikkonena. Liczyłem na podium. Perez też się nie popisał, ciągle blokował koła, Button mógł wygrac, a Schumi mógł być na podium, gdyby nie błędy w boksach. Tak mała różnica między bolidami sugeruje że to nie będzie ostatni taki ciekawy wyścig. Dobrze, że jest Bahrajn za tydzień, bo nie mógłbym wytrzymać 4 tygodnie do następnego wyścigu,
Strony  •  < 1 2 3 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca