F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2012
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Korei Południowej
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2012
Klasyfikacje generalne 2012
Statystyki z sezonu 2012

  Wszystkie sezony
2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Gilles Villeneuve.
Grand Prix du Canada 201210 czerwca
Circuit Gilles Villeneuve
Długość toru: 4,361 km
Liczba okrążeń: 70
Pełny dystans: 305,270 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:12,275 - Ralf Schumacher (Williams), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:13,622 - Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
207,165 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Rezultat wyścigu
1.
Lewis Hamilton
McLaren 70 okr. 1h32m29,586
2.
Romain Grosjean
Lotus 70 okr. +0:02,513
3.
Sergio Perez
Sauber 70 okr. +0:05,260
P.Z.NrKierowcaBolid Op.  Ok. Czas/strata/powód nieukończ.B
1.14Lewis HamiltonMcLaren MP4-27701h32m29,5862
2.510Romain GrosjeanLotus E2070+0:02,5131
3.1215Sergio PerezSauber C3170+0:05,2601
4.31Sebastian VettelRed Bull RB870+0:07,2952
5.25Fernando AlonsoFerrari F201270+0:13,4111
6.18Nico RosbergMercedes F1 W0370+0:13,8422
7.32Mark WebberRed Bull RB870+0:15,0852
8.49Kimi RaikkonenLotus E2070+0:15,5671
9.214Kamui KobayashiSauber C3170+0:24,4321
10.46Felipe MassaFerrari F201270+0:25,2722
11.311Paul di RestaForce India VJM0570+0:37,6932
12.112Nico HulkenbergForce India VJM0570+0:46,2362
13.918Pastor MaldonadoWilliams FW3470+0:47,0521
14.=16Daniel RicciardoToro Rosso STR770+1:04,4752
15.417Jean-Eric VergneToro Rosso STR7691 okr. (1 okr.)3
16.63Jenson ButtonMcLaren MP4-27691 okr. (05,184)3
17.119Bruno SennaWilliams FW34691 okr. (01,428)1
18.120Heikki KovalainenCaterham CT01691 okr. (13,088)2
19.121Witalij PietrowCaterham CT01691 okr. (04,597)2
20.325Charles PicMarussia MR01673 okr. (2 okr.)1
Niesklasyfikowani
24Timo GlockMarussia MR0156hamulce1
7Michael SchumacherMercedes F1 W0343otwarty DRS/hydraulika2
22Pedro de la RosaHRT F11224hamulce0
23Narain KarthikeyanHRT F11222hamulce0
Najszybsze okrążenie: Sebastian Vettel (Red Bull RB8) - 1:15,752 na 70 okr.
Średnia prędkość zwycięzcy: 198,028 km/h
 kara przejazdu przez boksy za przekroczenie prędkości w alei serwisowej

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 3 Odśwież T- T+
marb, 11.06.2012 13:19[!]
Cytat IceMan11 :
Taki Perez coś tam cisnął robiąc FL kilka razy. miał także kilka manewrów wyprzedzania

Patrzenie na to w ten sposób, w tym sezonie, przy tych oponach i specyfice wyścigu nie ma kompletnie sensu. Patrząc na najlepsze czasy okrążeń to Massa był na drugim miejscu - jakoś zbyt wiele mu to nie pomogło. W pierwszej piątce byli także Raikkonen i Ricciardo!
Alonso miał za to dopiero 15 czas, a przez większość wyścigu jechał na drugiej pozycji i gdyby zjechał na kolejny pit-stop pewnie na podium by dojechał.
Grosjean jechał na 1 postój, z lekko przedłużonym pierwszym stintem (to chyba sporo pomogło) i jego zadaniem było dbać o opony. Może nie był najszybszy ale wolny też nie był, za to był bardzo równy. Kiedy Alonso i Vettel nie mieli już opon on na podobnej strategii kręcił czasy o ponad sekundę lepsze.
Nie jechał na P2, ale to Ferrari i RBR są sami sobie winni.
NEO86, 11.06.2012 13:37[!]
Woooooow. Fantastyczny wyścig- oby więcej takich. Świetna była rotacja na pozycjach 1-3 po pierwszym pit stopie a także ostanie 15 okrążeń wyścigu (szczególnie ostanie 3). Na 7 wyścigów mamy 7 zwycięzców- piękna sprawa. Fantastyczny wyścig pojechał Lewis i czapki z głów dla niego za to. Mocno kibicowałem mu jak zaczął doganiać Vettela przed 1 pit- stopem. Świetny wyścig Romaina i Sergio. W Ferrari skopali strategię Fernando całkowicie. W Red Bullu też dali ciała jeżeli chodzi o strategię ale w mniejszym stopniu niż w Ferrari. Gdyby Vettel i Fernando zjechali 3-4 okrążenia po Lewisa na bank byliby na podium. Zawiódł mnie Bruno. Kimi nie pojechał złego wyścigu ale oczekiwałem od niego więcej. Katastrofalny wyścig Jensona. Mam nadzieję że wróci do swojej dobrej dyspozycji. Schumi ma kumulację pecha z 5 sezonów.

Borowczyk to ma zaskok. Było widać że Vettel wyprzedził Fernando i nawet była wyraźnie podana pozycja Vettela a Borowczyk zorientował się dopiero po chwili w dodatku po tym jak Maurycy o tym powiedział :)
IceMan11, 11.06.2012 16:19[!]
@marb
Zastanów się. Najpierw piszesz, że nie mam racji, a na końcu po tylu zdaniach tymi słowami: "Nie jechał na P2" potwierdzasz to co ja pisałem wcześniej.
Kamikadze2000, 11.06.2012 17:00[!]
Ja napiszę tak - Schumi nadrabia pecha z lat, w których wszystko u niego grało, gdy inni mieli problemy. ;)
MairJ23, 11.06.2012 17:21[!]
@NEO86 nic nie skopali strategi... zaryzykowali i im nie wyszlo - o tylko kilka okrazen. jak widac po GRO dalo by rade ale ALO nie szanowal tak opon jak GRo i zaplacil za to cene. Kazdy wyscig kogos czegos uczy na temat temperatur i na temat opon. Ferrari bedzie musialo sie przyjrzec swojej strategii - dokladnei kiedy Alonso musial mocno cisnac - gdzie dokladnei i kiedy stracil najwiecej z tych gum co mial je tak oszczedzac ale tez beda musieli przeanalizowac co zrobil LOTUS i jak tego w sumei dokonali ze im si eudalo osiagnac co Ferrari tylko zamierzalo. Wiec nikt nikomu nie skopal strategii... malo brakowalo a MCLaren by skopal strategie Hamiltonowi... wyszlo lepiej niz na styk bo Lewis z luzem i z mnostwem czasu w zanadrzu uporal sie z ALO i Vettelem. Jak widac nie da sie na podstawie treningow ocenic formy opon.

@marb zaryzykowali patrzac na osiagniecia z treningow ... i im sie nie udalo :) Choc trzeba przyznac ze RBR szybko policzyl ile moga stracic i zawolali Vettela na zmiane... czy tez on sam wjechal - nie pamietam juz choc ogladalem wyscig dopiero dzisiaj rano.

a Ferrari mocno wierzyli do konca ze boski Alonso da rade :) ale nawet sam Fernando nie dal rade tegorocznym oponom :)
NEO86, 11.06.2012 20:55[!]
@MairJ23
Skoro im nie wyszło to znaczy że skopali strategię bo przecież każdy ma jakąś strategię
MairJ23, 11.06.2012 21:15[!]
@NEO86 mozna to oczywiscie tak ujac... ale wszystko wskazywalo na to ze powinno im si eudac z jednym stopem a sie nie udalo - wiec musza przeanalizowac jak sie to udalo Grosjean'owi :) No ale zeby Ferrari studiowala strategie Lotusa ? toz to niebywale :)

Mianowicie McLarenowi wszystko wyszlo jak nigdy - tylko gdzie ten Jenson.

ja natomiast chcialem zeby ludzie dostrzegli pewna rzecz. Tak wielce narzekany Webber jakos sie potrafi odnalezc podczas kazdego wyscigu i RBR ma solidne punkty z obu kierowcwo ? A co prezentuje Button, Schumacher, Massa ?? to juz Lotus wyglada rowniej niz McLaren, Ferrari, Mercedes ... jednak "stary dziadek" Webber uttrzymuje porzadna forme - a to jest wlasnei powod dla ktotrego ten pan ma caly czas zapewniony angaz w RBR ! bo jest poprostu skuteczny.
RY2N, 11.06.2012 22:24[!]
@NEO86,
Wydaje mi się, ze Ferrari świadomie podjęło ryzyko (tak jak sugeruje MairJ23). Wiedzieli, że decydując się na zmianę opon - Alonso nie prześcignie Hamiltona, w najlepszym wypadku dojadą na 2gim miejscu (a może i gorzej bo po zmianie Alonso wyjechałby w okolicach 3-5 miejsca i mógłby utknąć za innymi). Dlatego stwierdzili, że mając do stracenia maksymalnie drugie miejsce zaryzykują i pojadą bez pitstopu - a nuż się uda i dojadą na pierwszym. No i przegrali, ale próbować zawsze trzeba.
marb, 11.06.2012 23:00[!]
@IceMan11 Bo żeś się strasznie Grosjeana przyczepił.

Jechał na P4 i to była dobra pozacja w stosunku do tego co reprezentował na torze, ale rywale przed nim zawalili, P2 jest jego i tyle. Nie jego wina (huh), a straszną krucjatę przeciwko niemu tutaj prowadzisz.

Zmieniając temat: Ciekawe jest że Raikkonen najlepsze swoje czasy wykręcił na ostatnich okrążeniach wyścigu, jadąc 30-któreś okrążenie na super miękkiej mieszance. Podobnie Perez.
m3nel23, 12.06.2012 00:49[!]
@marb
Jechali na oparach ;) A po drugie Saubery i Lotusy nie zużywają tak szybko opon w przeciwieństwie do innych zespołów.
DanieLo, 12.06.2012 17:14[!]
Jedno, dwa okrążenia i zwycięzca mógł być nie kto inny ale Grosjean ;)
Strony  •  < 1 2 3 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca