F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2012
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Korei Południowej
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2012
Klasyfikacje generalne 2012
Statystyki z sezonu 2012

  Wszystkie sezony
2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Gilles Villeneuve.
Grand Prix du Canada 201210 czerwca
Circuit Gilles Villeneuve
Długość toru: 4,361 km
Liczba okrążeń: 70
Pełny dystans: 305,270 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:12,275 - Ralf Schumacher (Williams), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:13,622 - Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
207,165 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis wyścigu  [  T-  |  T+  ]
Lewis Hamilton wygrał Grand Prix Kanady i został siódmym zwycięzcą wyścigu w tym sezonie. Kierowca McLarena jechał na dwa pit stopy i w samej końcówce wyścigu ścigał Fernando Alonso i Sebastiana Vettela, którzy tylko raz zmieniali koła.

Podium uzupełnili Romain Grosjean i Sergio Perez, którzy również tylko raz odwiedzali aleję serwisową. Urzędujący Mistrz Świata widząc tempo Hamiltona zdecydował się, jednak na kolejną zmianą, co pozwoliło mu na pokonanie Fernando Alonso, który ostatecznie zajął 5 miejsce.

Spokojnie na starcie

Start wyścigu był bardzo spokojny, obyło się bez incydentów i tylko Paul di Resta wyprzedził Romaina Grosjeana przed pierwszym zakrętem. Felipe Massa przeskoczył Nico Rosberga przed ostatnią szykaną, a później również di Resta poradził sobie z Niemcem. Dla Brazylijczyka był to jednak koniec dobrej passy w tym wyścigu. Na szóstym okrążeniu Massa obrócił się w pierwszym zakręcie i spadł na 12. miejsce.

Felipe też jako pierwszy pojawił się w boksie na 13 okrążeniu, kiedy ubrał miękkie opony. Inni kierowcy nie czekali jednak długo. Podczas kolejnego przejazdu przez prostą startową do alei serwisowej zawitali di Resta i Schumacher. Na 15 okrążeniu Raikkonen wyprzedził Buttona w strefie DRS, jednak Anglik okrążenie później zjechał po super miękkie opony. Czołówka zaczęła zjazdy od siedemnastego okrążenia. Najpierw Vettel, potem Hamilton i Webber, a jeszcze później Alonso i Rosberg, którzy czekali do 20 okrążenia.

To właśnie Hiszpan najlepiej wyszedł na zmianie opon, gdyż udało mu się wyjechać na pozycji lidera przed Hamiltonem i Vettelem. Kierowca Ferrari nie długo cieszył się pierwszym miejscem, gdyż zaledwie okrążenie później srebrny McLaren ominął go w strefie DRS. Podczas 22. rudny wokół toru w Montrealu po nowe opony zjechał Grosjean. Po tym stawka się uspokoiła i wszyscy czekali na dalszy rozwój poszczególnych taktyk.

Jeden kontra dwa

Na 24 okrążeniu do boksu zjechał pierwszy z Sauberów – Kobayashi, który ostatecznie jechał na jeden pit stop, jednak nie liczył się w walce o czołowe pozycje. Względny spokój na torze trwał 14 okrążeń, gdyż wtedy na drugi pit stop zjechał Rosberg. Niemiec chwilę wcześniej ustanowił rekord okrążenia, jednak dojeżdżał do pociągu ustawiającym się za Kimim Raikkonenem, który jechał na jeden postój. W między czasie Jenson Button dopełniał swojej agonii, wtedy nikt jeszcze nie wiedział, że tak mocnej.

Kierowca Lotusa zjawił się u swoich mechaników na 41 okrążeniu, a jadący za nim Perez okrążenie później. To właśnie Raikkonen najwięcej stracił na tej zmianie. Zaraz po wyjeździe wyprzedził go Rosberg, a Perez zdołał wyjechać przed nim. Ponad 10 okrążeń później kierowca Lotusa stracił również pozycję na rzecz Marka Webbera, który znalazł się przed nim po swojej zmianie opon.

Pierwszy z czołowej trójki zjechał Hamilton na 51 okrążeniu. W międzyczasie z rywalizacji odpadł Michael Schumacher, którego skrzydło zacięło się w otwartej pozycji, a Jean-Eric Vergne przekroczył prędkość w pit lane, za co otrzymał karę przejazdów przez boksy. Hamilton po swoim wyjeździe był poganiany, by utrzymać na czele po zjazdach Alonso i Vettela. Okazało się jednak, że ani w Ferrari, ani w Red Bullu nie planują zjazdów na drugi postój.

Pościg Hamiltona, kompletna porażka Ferrari

Kierowca McLarena rzucił się więc w pościg za dwójką liderów i na każdym okrążeniu odrabiał ponad sekundę. Sebastiana Vettela wyprzedził na 62 okrążeniu, a z Fernando Alonso poradził sobie dwa okrążenia później. Vettel widząc, co się dziele również zdecydował się zjechać do boksu po supermiękką mieszankę. Tym manewrem dał się wyprzedzić Grosjeanowi i Perezowi, jednak z ich tempem było to praktycznie nieuniknione, a dzięki pit stopowi udało mu się pokonać Alonso na przedostatnim okrążeniu.

Ferrari z niewiadomych przyczyn nie zdecydowało się na pit stop i Alonso na 4 ostatnich okrążeniach tracił po co najmniej 3 sekundy do kierowców jadących za nim. Przez to Grosjean i Perez wskoczyli na podium, a Vettel bez problemów odrobił czas stracony na kolejną zmianę opon, więc Fernando musiał zadowolić się piątym miejscem. Niewiele zabrakło, a z Hiszpanem poradziłby sobie także Rosberg, który wpadł na metę jedynie 0,4s za jego tylnym skrzydłem. Siódmy na mecie był Webber, którzy w drugiej połowie wyścigu cały czas bronił się przed Raikkonenem. Czołową dziesiątkę uzupełnili Massa i Kobayashi.

Grand Prix Kanady jak zwykle zaserwowało nam sporo emocji. Co prawda odrobinę inaczej niż zwykle, gdyż na torze nie pojawił się ani razu samochód bezpieczeństwa, a początek wyścigu nie był obiecujący, jednak końcówka i różne rozwiązania taktyczne trzymały w napięciu aż do mety. Hamilton został siódmym zwycięzcą podczas pierwszych siedmiu wyścigów, czy podczas GP Europy poznamy ósmego zwycięzce? Tego dowiecie się śledząc Wyprzedź Mnie!


Pogoda na koniec wyścigu
Temperatura toru: 39°C
Temperatura powietrza: 28°C
Prędkość wiatru: 1,8 m/s
Wilgotność powietrza: 25%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Kamikadze2000, 11.06.2012 11:15[!]
No i mamy zgodnie z oczekiwaniami siódmego zwycięzcę. :) Wprawdzie wolałbym Schumachera, ale rekord znowu pobity. ;) Gratulacje dla czołowej trójki. Szkoda, że ryzyko podjęte przez Ferdka i Sebę nie wypaliło, ale było to aktem desperacji. Znakomity wyścig Romaina i Sergio, którzy wcale nie byli daleko od wygranej. W Walencji Romain ma bardzo duże szanse, za co trzymam kciuki. :))

P.S. Jest mi na prawdę szkoda Schumiego - to jest po prostu nienormalne! Podobnie Jenson - fatalna sprawa... ;/
ziom100, 11.06.2012 14:29[!]
W Walencji wygra Groszek lub Kimi bo chyba każdy wie jaka jest wtedy temperatura.
piotrn, 12.06.2012 09:10[!]
@Paweł Zając

Wkradła się mała niespójność w tekście
Cytat :
Kierowca McLarena jechał na dwa pit stopy i w samej końcówce wyścigu ścigał Fernando Alonso i Sebastiana Vettela, którzy tylko raz zmieniali koła.


A później, w koncowej fazie wyścigu:
Cytat :
Vettel widząc, co się dziele również zdecydował się zjechać do boksu po supermiękką mieszankę.


Warto poprawić, Vettel jednak zatrzymał się drugi raz i zmieniał opony (okr. 16 i okr. 63). Może warto napisać, że obrali strategię jednego postoju, ale Vetel pod koniec zdecydował się na drugi zjazd.
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca