F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2012
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Korei Południowej
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2012
Klasyfikacje generalne 2012
Statystyki z sezonu 2012

  Wszystkie sezony
2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Silverstone.
Santander British Grand Prix 20128 lipca
Silverstone Circuit
Długość toru: 5,891 km
Liczba okrążeń: 52
Pełny dystans: 306,227 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:30,399 - Mark Webber (Red Bull), 2011
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:34,908 - Fernando Alonso (Ferrari), 2011
Największa średnia prędkość wyścigu:
207,175 km/h - Fernando Alonso (Ferrari), 2011
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis wyścigu  [  T-  |  T+  ]
Mark Webber idealnie wykorzystał warunki na Silverstone i odniósł drugie zwycięstwo w sezonie. Podium uzupełnili Fernando Alonso i Sebastian Vettel.

Pogoda w pewnym sensie spłatała figla, gdyż po deszczowych treningach i kwalifikacjach, zawodnikom przyszło rozegrać wyścig na suchym torze Silverstone. Przez to praca opon była niewiadomą, co jeszcze bardziej podkręciło emocje i zaowocowało rozstrzygnięciem rywalizacji w samej końcówce.

Różnice strategiczne

Już na starcie było widać, że opony odegrają decydującą rolę. Cała czołówka po za Hamiltonem i Alonso zdecydowała się ruszyć na miękkiej mieszance. Start był dość spokojny i problemy mieli tylko di Resta, który przebił oponę i Grosjean – w jego bolidzie doszło do uszkodzenia przedniego skrzydła. Z miejsca bardzo dobrze ruszył Massa, który przeskoczył przed Vettela, również Maldonado nieźle się spisał i wyprzedził Raikkonena.

Na trzecim okrążeniu Grosjean zjechał na wymianę skrzydła i przy okazji twarde opony, jedną rundę później Raikkonen odzyskał szóste miejsce po ataku na Maldonado i potem sytuacja na torze się uspokoiła, pomimo bardzo niewielkich różnic między kierowcami. Na prowadzeniu Alonso, który mimo twardych opon, cały czas oddalał się od Webbera.

Vettel rozpoczął pierwszą serię zjazdów na jedenastym okrążeniu i na kolejnych sześciu w boksie pojawili wszyscy zawodnicy z czołówki za wyjątkiem Hamiltona. W międzyczasie Massa wyprzedził Schumachera w Stowe, a Sergio Perez i Pastor Maldonado zderzyli się w zakręcie Brooklands. Kierowca Saubera odpadł z wyścigu, a Wenezuelczyk musiał pokonać ponad pół okrążenia z przebitą oponą. Sędziowie obiecali przyjrzeć się tej kolizji po wyścigu. Najlepiej na pierwszej rundzie pit stopów wyszedł Vettel, który znalazł się na czwartym miejscu przed Felipe Massą. Grosjean całkiem nieźle wyratował sytuacje i był na ósmym miejscu. Liderował Hamilton, jednak on jeszcze nie zjeżdżał, a dodatkowo został wyprzedzony przez Alonso na 19 okrążeniu.

Przeczekać do drugiego postoju

Na torze znów zrobiło się spokojnie i widzieliśmy tylko nieliczne manewry wyprzedzania. Raikkonen i Hamilton (który zdążył zmienić już opony) na 24 okrążeniu pokonali Schumachera najpierw w strefie DRS, a później przed zakrętem Copse. Kierowca McLarena zastosował interesującą taktykę bardzo krótkiego przejazdu na miękkich oponach i po zaledwie siedmiu okrążeniach znów mieliśmy go w boksie. W między czasie Grosjean drugi raz zawitał do swoich mechaników.

Anglik i Francuz wyjechali obok siebie i ponownie zobaczyliśmy "synchroniczne wyprzedzanie". Najpierw Nico Rosberg musiał uznać wyższość tej dwójki – Hamiltona w Copse, a Grosjeana przed Maggots, a później Jenson Button, który został wyprzedzony w tych samych miejscach.

Red Bull wygrywa dzięki taktyce

Vettel na 32 okrążeniu rozpoczął drugą turę zjazdów. Po 38 rundzie wokół Silverstone mieliśmy już całą czołówkę na nowych oponach i rozpoczęły się pościgi za konkretnymi pozycjami. Fernando Alonso kończył wyścig na miękkich oponach i po swoim pit stopie znalazł się około 4 sekundy przed Webberem jadącym na twardej mieszance. Na początku udało mu się oddalić, jednak kierowca Red Bulla szybko złapał tempo i na pięć okrążeń przed końcem rozstrzygną wynik rywalizacji na swoją korzyść. Również Vettel próbował gonić Alonso, jednak jego tempo nie pozwoliło na zredukowanie straty poniżej sekundy przed flagą w szachownicę.

Czwarta pozycja Felipe Massy również była mocno zagrożona gdyż Kimi Raikkonen odrabiał w szybkim tempie. Na ostatnich trzech okrążeniach Fin zbliżył się na mniej niż sekundę, jednak ostatecznie nie udało mu się znaleźć sposobu na kierowcę Ferrari. Za plecami tej dwójki znalazł się Grosjean, a na noże toczyła się również walka o dziewiąte miejsce. Nico Hulkenberg bronił się przed Senną i Buttonem, jednak na przedostatnim okrążeniu Brazylijczyk wcisnął się przed Niemca w strefie DRS, a dodatkowo Hulkenberg popełnił błąd w zakręcie Copse i wypadł z punktowanej dziesiątki. W międzyczasie Schumacher poradził sobie z Hamiltonem i wskoczył na siódme miejsce.

Grand Prix Wielkiej Brytanii może nie obfitowało w akcję, jednak trzymało w napięciu do samego końca. W stawce cały czas jest bardzo ciasno i wygląda na to, że jeszcze długo zawodnicy będą zacięcie walczyć. Jak będzie na Hockenheim, na którym nie ścigano się jeszcze na oponach Pirelli? Tego dowiecie się za dwa tygodnie śledząc Wyprzedź Mnie!


Pogoda na koniec wyścigu
Temperatura toru: 30°C
Temperatura powietrza: 21°C
Prędkość wiatru: 3,3 m/s
Wilgotność powietrza: 55%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
ziom100, 08.07.2012 16:20[!]
Brawo Webber! Najlepszy był Kobayashi. Ciekawe czy coś się stało mechanikom Saubera.
Kamikadze2000, 08.07.2012 16:28[!]
Wielkie brawa dla Marka! Znakomity wyścig! Strategia Ferdka nie dawała mu szans na zwycięstwo, ale druga lokata też dobra. Po Korei 2010, gdy Mark zaliczył ścianę i Rosberga, pomyślałem sobie "Właśnie zaprzepaściłeś swoją szansę na majstra. Może za dwa lata, bo parzyste są dla Ciebie bardziej udane". Fajnie byłoby, gdyby udało się tego dokonac tym razem. Sezon wyrównany, więc jest szansa! :)) Po pechu w Walencji, tym razem Seba pewnie na podium. Szkoda Walencji, ale cóż... oby w Niemczech się odegrał! :))

McLaren ma ogromne kłopoty i teraz się to potwierdza. Ciężko jest to ocenic, ale po prostu stracili tempo rozwoju, a właściwie się pogubili. Byc może płacą za pójście w innym kierunku, niż konkurencja. Zobaczymy, co przyniesie reszta sezonu... ;]

Niezmiernie cieszy mnie postawa Felipe! Oby tak dalej, a zostaniesz w Ferrari bracie!!! :))
adamo342, 08.07.2012 16:46[!]
Mówiłem przed sezonem że Ferrari ale tylko Alonso będą walczyć z Red Bullem a Mclaren będzie z tyłu i sprawdziło się.Mclaren już raczej nie odegra żadnej roli w walce o tytuł Button już może nawet zapomnieć o podium na końcu roku.Największe rozczarowanie w wyścigu według mnie to Mclaren i Mercedes.Mercedesowi miały sprzyjać warunki teraz nie mam wątpliwości że Schumacher odejdzie po tym roku
derwisz, 08.07.2012 16:47[!]
Kolejny doskonały występ Alonso i w ogóle Ferrari bo Masa również dobrze się spisał.
Niestety tym razem przewaga bolidów Red Bulla była zbyt duża i nie udało się jej do końca zniwelować umiejętnościami kierowcy.
Brawo Mark. Jeżeli mu krasnoludki nie przeszkadzają to pokazuje ze w niczym nie ustępuje koledze z zespołu a nawet jest od niego lepszy. Jakoś tak się dziwnie składa, ze im mniejsza przewaga technologiczna RBR nad reszta stawki tym mniej usterek i pecha dosięga Marka i tym trudniej Vettelovi o przewagi na Australijczykiem. Czyżby taki stan rzeczy był wynikiem nie stosowania przez kierownictwo czegoś co eufemistycznie można by nazwać "team order" który w takiej sytuacji wiąże się ze zbyt dużym ryzykiem utraty przodownictwa także w klasyfikacji konstruktorów?

Pojedynek Fernando z Lewisem przepiękny. Oby więcej takich.
m3nel23, 08.07.2012 16:49[!]
Gratulacje dla Marka ! Fantastycznie pojechal ostatni stint i pokonal Alonso co mnie cieszy ;)
Cytat Kamikadze2000 :
Niezmiernie cieszy mnie postawa Felipe! Oby tak dalej, a zostaniesz w Ferrari bracie!!! :))


Chyba zeby udowodnic, ze naprawde chce zostac w Ferrari powinien wygrac jakis wyscig w tym sezonie. Tak pojechal dzis swietny wyscig i widac, ze wrocil do formy, no ale zobaczymy jak spisze sie w Hockenheim. Mclaren mnie co raz bardziej zawodzi, widac, ze brakuje im tempa. Mieli dzis fantastyczne pit stopy, no ale coz z tego jak wynik koncowy jest fatalny. Mam nadzieje, ze na Hockenheim powroca do formy szczegolnie Button :)
zgf1, 08.07.2012 17:52[!]
No i oszusci* wygrali wyscig... Szkoda.
Ciekawe dlaczego miekkie gumy, nawet nowe byly tak wolne w bolidzie Alonso....
damian188, 08.07.2012 18:05[!]
Czy Sebastian Vetteel wygra Następny Wyścig
pawlos, 08.07.2012 19:34[!]
@zgf1
Idąc za Twoim tokiem rozumowania, każdy kto będzie prowadzić w klasyfikacji konstruktorów to oszust
marios76, 08.07.2012 21:55[!]
Brawo Mark! RÓWNY z Ciebie gość:P
Mam nadzieję, że w klasyfikacji będzie lepszy w tym roku od Vettela... może od wszystkich?
zgf1, 09.07.2012 00:23[!]
@pawlos - moim tokiem myslenia RedBull wygral w Monaco bolidem ktory nie byl zgodny z regulaminem.
Kamikadze2000, 09.07.2012 16:43[!]
@zgf1 - zostali dopuszczeni do wyścigu, więc nie ma sprawy. :)
@m3nel23 - wierzę, że uda mu się w tym roku wygrac. :)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca