F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2013
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Korei Południowej
GP Japonii
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2013
Klasyfikacje generalne 2013
Statystyki z sezonu 2013

  Wszystkie sezony
2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Interlagos.
Grande Prêmio do Brasil 201324 listopada
Autódromo José Carlos Pace
Długość toru: 4,309 km
Liczba okrążeń: 71
Pełny dystans: 305,909 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:09,822 - Q1, Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:11,473 - Juan Pablo Montoya (Williams), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
208,517 km/h - Juan Pablo Montoya (Williams), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Rezultat wyścigu
1.
Sebastian Vettel
Red Bull 71 okr. 1h32m36,300
2.
Mark Webber
Red Bull 71 okr. +0:10,452
3.
Fernando Alonso
Ferrari 71 okr. +0:18,913
P.Z.NrKierowcaBolid Op.  Ok. Czas/strata/powód nieukończ.B
1.=1Sebastian VettelRed Bull RB9711h32m36,3002
2.22Mark WebberRed Bull RB971+0:10,4522
3.=3Fernando AlonsoFerrari F13871+0:18,9132
4.105Jenson ButtonMcLaren MP4-2871+0:37,3602
5.39Nico RosbergMercedes F1 W0471+0:39,0482
6.136Sergio PerezMcLaren MP4-2871+0:44,0512
7.24Felipe MassaFerrari F13871+0:49,1103
8.211Nico HulkenbergSauber C3271+1:04,2522
9.410Lewis HamiltonMercedes F1 W0471+1:12,9033
10.319Daniel RicciardoToro Rosso STR8701 okr. (1 okr.)2
11.114Paul di RestaForce India VJM06701 okr. (01,645)2
12.512Esteban GutierrezSauber C32701 okr. (00,530)2
13.215Adrian SutilForce India VJM06701 okr. (00,359)3
14.37Heikki KovalainenLotus E21701 okr. (10,582)2
15.718Jean-Eric VergneToro Rosso STR8701 okr. (15,083)3
16.=16Pastor MaldonadoWilliams FW35701 okr. (14,835)2
17.422Jules BianchiMarussia MR02692 okr. (1 okr.)2
18.221Giedo van der GardeCaterham CT03692 okr. (09,814)3
19.323Max ChiltonMarussia MR02692 okr. (45,589)3
Niesklasyfikowani
20Charles PicCaterham CT0358zawieszenie1
17Valtteri BottasWilliams FW3545kolizja z Hamiltonem2
8Romain GrosjeanLotus E212silnik0
Najszybsze okrążenie: Mark Webber (Red Bull RB9) - 1:15,436 na 51 okr.
Średnia prędkość zwycięzcy: 198,202 km/h

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Stepchen, 24.11.2013 18:57[!]
Cóż co mogę powiedzieć... Nie jestem widzem starej daty, jednak odkąd pamiętam kibicowałem Webberowi, pamiętam jeszcze swoje podniecenie gdy któregoś GP Monaco zdobył P2 za kierownicą BMW-Williams w kwalifikacjach. Jeszcze długo przed tym wydarzeniem był jednym z moich ulubionych kierowców, kibicowałem mu wtedy, i kibicowałem póki była nadzieja gdy zasiadał za kierownicą Red Bulla. Po dzisiejszym wyścigu czuję pustkę tak samo jak po odejściu Coultharda. Dzięki za te kilka lat w trakcie których mogłem być twoim fanem/kibicem i życzę ci powodzenia za kierownicą Porsche.
Zajkos, 24.11.2013 19:01[!]
Niestety nudny bardzo sezon.. Z początku było emocjonująco jednak od GP Belgi..
Ale ten wyścig był w miarę ciekawy! :D Świetny wyścig dla McLarena! Miejsce 4 i 6 to dla nich DUŻY SUKCES!
Mam nadzieję że w przyszłym roku sezon nie będzie zdominowany przez jeden zespół, a jak już to proszę tylko nie przez RdB! ;(
I bardzo fajne pożegnanie Marka! Drugie miejsce to nie jest pierwsze miejsce ale jego tempo był pomimo wszystko trochę lepsze od Seba w wyścigu no jednak.. I ten box Sebastiana ! :D Szkoda że Fernando go nie pokonał właśnie w boksach. :D No i cieszę się że Marussia utrzymała się przed Caterhamem! :D
Mam nadzieję że to pomoże "Marysi :P" być bliżej stawki!
Maly-boy, 24.11.2013 19:07[!]
Lobbing Mercedesa i RBR zabił rywalizację w tym sezonie.
Pan Kierowca, 24.11.2013 19:11[!]
Webbera pamiętam już z Jaguara w 2004, który swoją drogą był jednym z najładniejszych moim zdaniem bolidów w ówczesnej stawce. Może nie był moim idolem, ale zawsze miałem go za dobrego kierowcę i darzyłem sympatią. Szkoda, że już go (raczej - dlatego "raczej", bo z Schumacherem w 2006 też żegnaliśmy się niby na dobre) nie zobaczymy w F1. Teraz będę trzymał kciuki za jego załogę na Le Mans :) Niedawno widziałem też odcinek Top Gear z gościnnym udziałem Marka. Sprawia wrażenie sympatycznego gościa.

A co do samego sezonu, bo z dzisiejszego wyścigu widziałem tylko niecałe pierwsze okrążenie i początek drugiego, to mogę powiedzieć, że nareszcie się skończył i będzie trochę odpoczynku. Ostatnim wyścigiem ze zwycięzcą w innych barwach jest Grand Prix Węgier z lipca. To zaledwie 4-5 miesięcy temu, a wydaje się tak dawno... Teraz to już właściwie ciężko mi sobie wyobrazić kogokolwiek innego unoszącego rękę z kokpitu, przejeżdżając linię mety. Tęsknię za takim widokiem.

Wydaje mi się, że "rewolucja" z silnikami nie przyniesie zmiany głównej siły w stawce, więc chyba pozostaje liczyć na to, że Ricciardo, przynajmniej początkowo, będzie traktowany na zasadach zbliżonych do równych z Paluchem i napsuje mu mnóstwo krwi. Oby.
Amalio, 24.11.2013 19:12[!]
Co jak co, ale to był bardzo udany wyścig! Działo się bardzo dużo, więc mimo kolejnej wygranej Vettela trudno mówić o nudzie, zwłaszcza biorąc pod uwagę, że dwa razy Seb był blisko przegranej.Kuriozalna sytuacja w boksach - co oni tam w tym RedBullu robili?! Ja myślałem, że Vettel zjechał niespodziewanie do boksów, ale Webber też zjeżdżał. Masakra jakaś. I tu w sumie picło się Vettelowi, bo gdyby Mark zjeżdżał na następnym okrążeniu, to objąłby prowadzenie.
Kolizja Hamilton/Bottas - zdecydowanie wina Hamiltona, więc nie wiem o co się tak burzył.
Massa - moim zdaniem kara jednak trochę na wyrost, tym bardziej że zepsuto pojedynek z Hamiltonem

Wielka szkoda odchodzącego Marka, ale w końcu każdy kiedyś opuści ten sport. Mam nadzieję, że będzie mu się wiodło. Podobało mi się, że zdjął kask po minięciu linii mety. Po jego minie sądzę, że był bardzo wzruszony.
No i plusik dla Massy za bączki na koniec :D

No cóż - znów żegnamy F1, znów trzeba będzie czekać. Oby jak najszybciej zleciały te zimowe miesiące :)
Kamikadze2000, 24.11.2013 19:46[!]
Dla mnie każdy sezon jest indywidualnym wydarzeniem i traktuje go inaczej, nie porównując. Inaczej go oceniam i analizuje. Dlatego też żaden nie można uznać za nudny - w każdym, nawet jeżeli nie ma wyrównanej walki o tytuł, jest coś ciekawego i oryginalnego. Początkowo zapowiadało się arcyciekawie. Było to jednak efektem dość kontrowersyjnych opon, które okazały się mniej udane od swoich poprzedników. Tak na prawdę jednak to zespoły były winne "cyrkom" w GP UK i to przez tamte incydenty zmieniono konstrukcję opon. ;] Po trudnym sezonie w 2012, w którym zostali skrzywdzeni, pozbierali się i zdobyli oba tytuły, a reszta mogła tylko złapać się za głowę, bowiem nie wykorzystała szansy, jaką dała im FIA. ;) W tym zrobili to, czego od nich tak na prawdę wymagano - dopracowanie wszystkiego, tak jak w 2011r. i wygranie z łatwością. Gdyby nie specyfikacja opon, mielibyśmy tak jak w sezonie 2011 - natychmiastowe zrezygnowanie z nadziei o walce o mistrzostwo. Z drugiej strony jednak Lotus z Ferrari nieprzypadkowo tak skonstruowały bolidy i zostali pokrzywdzeni. Ale to nie wina RBR - to wina kombinatorstwa, która w konsekwencji stała się niebezpieczna i w efekcie zmusiła FIA do zmian. RBR to obecnie najlepsza ekipa w stawce - guru Newey może w niej w pełni wykorzystać swój talent, umiejętności i doświadczenie, czego świadkami jesteśmy. Wielkie brawa dla nich wszystkich! Vettel dokonuje wielkich rzeczy - już nikt nie może mu zarzucić, że nie wykorzystuje tego, co ma. BRAWO! :))

Mark Webber był tym, którego wolałbym na tym miejscu. Niestety nie było to możliwe. Jakże emocjonowałem się sezonem 2010, kiedy walczył o tytuł. Niestety GP Korei 2010 było "kopnięciem w ryja"... ;] Wtedy już byłem pewien, że tytułu nie będzie. ;) W każdym razie Mark zostanie zapamiętany, jako jeden z czołowych zawodników przełomu ubiegłej i obecnej dekady. Życzę mu sukcesu w WEC - tam może zostać Mistrzem Świata. :))
sstass, 24.11.2013 20:09[!]
@Zajkos

Tempo Webbera było lepsze w wyscigu?? Fakt był moment ze odrobił sekunde na 5 kolkach, ale na nastepnych 5 stracił 3 sek wiec gdzie tu lepsze tempo?? Nie moge czytac takich komentarzy bo mnie krew zalewa.
Masio, 24.11.2013 20:55[!]
Dobrze, że ten sezon już się skończył. To wszystko, co było od GP Belgii było kompletnie żałosne, w ogóle cały sezon był żałosny.

W tym sezonie już po raz trzeci rozczarowałem się z powodu braku deszczu, który miał być w trzech wyścigach (Belgia, Włochy i Brazylia). Fajnie, że Mark Webber stanął na podium na koniec swojej kariery. Szkoda, że w 2010 nie zdobył mistrzostwa, bo wtedy zasługiwał na nie, ale oczywiście RBR nie dało mu dobrego bolidu na GP Abu Zabi (wtedy lepszy bolid dostał wiadomo kto). No i też szkoda, że nie wygrał nigdy w Australii. Będzie mi go brakowało, tym bardziej, że od 2011 (gdy nie było już Kubicy), to głównie jemu kibicowałem.

Jeżeli chodzi o wyścig, to był nawet ciekawy (nie licząc Vettela). Dość dużo się działo. Szkoda mi Romka, bo jego ostatnie wyniki były imponujące. Najlepszy wyścig w sezonie dla McLarena. To ich pierwszy sezon bez podium od 1980 roku.

Będę także tęsknił za silnikami V8, bo w przyszłym roku, to już lepiej nie mówić co to będzie...

Mimo, że Max Chilton jest słabym kierowcą, stał się pierwszym w historii debiutantem, który ukończył wszystkie wyścigi w sezonie.

Teraz czas na zasłużony, zimowy i świąteczny odpoczynek!
Kamikadze2000, 26.11.2013 10:08[!]
@Masio - pogoda to zbieg okoliczności. Nikt nie przewidzi, czy będzie padać, czy nie. Nikt nie ma tym bardziej wpływu na pogodę. Gdyby tak było, Bernie już dawno by oto zadbał. ;)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca