F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2013
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Korei Południowej
GP Japonii
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2013
Klasyfikacje generalne 2013
Statystyki z sezonu 2013

  Wszystkie sezony
2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Yas Marina.
Etihad Airways Abu Dhabi Grand Prix 20133 listopada
Yas Marina Circuit
Długość toru: 5,554 km
Liczba okrążeń: 55
Pełny dystans: 305,355 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:38,434 - Q2, Lewis Hamilton (McLaren), 2011
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:40,279 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2009
Największa średnia prędkość wyścigu:
194,863 km/h - Sebastian Vettel (Red Bull), 2009
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Rezultat wyścigu
1.
Sebastian Vettel
Red Bull 55 okr. 1h38m06,106
2.
Mark Webber
Red Bull 55 okr. +0:30,829
3.
Nico Rosberg
Mercedes 55 okr. +0:33,650
P.Z.NrKierowcaBolid Op.  Ok. Czas/strata/powód nieukończ.B
1.11Sebastian VettelRed Bull RB9551h38m06,1062
2.12Mark WebberRed Bull RB955+0:30,8292
3.=9Nico RosbergMercedes F1 W0455+0:33,6502
4.28Romain GrosjeanLotus E2155+0:34,8022
5.53Fernando AlonsoFerrari F13855+1:07,1812
6.514Paul di RestaForce India VJM0655+1:18,1741
7.310Lewis HamiltonMercedes F1 W0455+1:19,2672
8.14Felipe MassaFerrari F13855+1:22,8862
9.16Sergio PerezMcLaren MP4-2855+1:31,1982
10.715Adrian SutilForce India VJM0655+1:33,2571
11.316Pastor MaldonadoWilliams FW3555+1:35,9892
12.=5Jenson ButtonMcLaren MP4-2855+1:43,7672
13.312Esteban GutierrezSauber C3255+1:44,2952
14.911Nico HulkenbergSauber C32541 okr. (1 okr.)3
15.=17Valtteri BottasWilliams FW35541 okr. (00,443)2
16.719Daniel RicciardoToro Rosso STR8541 okr. (04,323)2
17.418Jean-Eric VergneToro Rosso STR8541 okr. (31,982)2
18.=21Giedo van der GardeCaterham CT03541 okr. (24,527)2
19.=20Charles PicCaterham CT03541 okr. (11,109)2
20.122Jules BianchiMarussia MR02532 okr. (1 okr.)2
21.123Max ChiltonMarussia MR02532 okr. (04,885)2
Niesklasyfikowani
7Kimi RaikkonenLotus E210kolizja z van der Garde0
Najszybsze okrążenie: Fernando Alonso (Ferrari F138) - 1:43,434 na 55 okr.
Średnia prędkość zwycięzcy: 186,758 km/h

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
modlicha, 03.11.2013 18:03[!]
Cytat tcx :
Alonso na plus? Przecież Massa osiągami był sporo lepszy. Założyli mu na ok. 16 kółek przed końcem opony twarde - gdzie w pierwszym stintcie pojechał 18 kółek na miękkich - po to, żeby Alonso go wyprzedził - bez tego Massa by go pokonał, jakby chciał.


Zauważ, że na 16 kółek przed końcem Alonso miał "starsze" twarde opony, a Massa dostał wtedy "nowiutkie". W momencie zjazdu dzieliła ich niespełna sekunda. Jechali tak przez jeszcze kilka okrążeń (chyba 7). Jaki był problem dla Massy wyrobić sobie wtedy tak z 3-4 sekundy przewagi na lepszym ogumieniu?
sstass, 03.11.2013 18:07[!]
@modlicha
1,5 sek to Massa celowo stracił w boksach zeby Alonso mogł go wyprzedzic
modlicha, 03.11.2013 18:11[!]
@sstass
Wiesz jak oglądasz jakąś serie wyścigową to powinieneś znać obowiązujące przepisy, żeby rozumieć co się wydarzyło. Ty masz myślenie życzeniowe, tak jakbyś chciał żeby było.
Tylko to się ma nijak do rzeczywistości. Zdania możesz nie zmieniać jak lubisz żyć we własnym odrealniony świecie.

To że jakiś przepis Ci się nie podoba to zmień dyscyplinę sportu na taką w której przepisy współgrają z Twoimi poglądami.

Kary dla Alonso nie może być bo po pierwsze został wypchnięty, po drugie nie zyskał nic na wyjeździe, a po trzecie w momencie wyprzedzania Alonso już dawno był włączony do ruchu, bo linie wyjazdu z boxu zostały już 200-300 metrów z tyłu.
Ty po prostu patrzysz i nie masz bladego pojęcia o czym piszesz. Masz jakieś złe przewodnictwo neuronowe między ośrodkiem wzroku a korą.


Massa stracił dokładnie 0,8 sekundy w boksie (czy celowo to nie wiem, widać było mechanika który mocował się z oponą - trzeba go zapytać). Nie naginaj faktów. Było porównanie w trakcie wyścigu. Naprawdę masz kłopoty ze wzrokiem. Zalecam kontrolę. 0,8 sekundy to ciągle mało. Mając lepsze opony przez 7 okrążeń mógł wyrobić sobie 4 sekundy przewagi. Nie zrobił tego.
sstass, 03.11.2013 18:32[!]
@modlicha
A widzisz pamietasz jak sie wymienialismy pogladami sytuacja Vettela i Kobayashiego?? Tutaj jakos Vergne tez nie dostał kary. Wiec wtedy wedlug Ciebie dlaczego Vettel mialby dostac?? Jak widac przepisy przepisami. I tak jak mowilem po wyscigu to juz kar nie bedzie.
modlicha, 03.11.2013 18:43[!]
Cytat sstass :
Wiec wtedy wedlug Ciebie dlaczego Vettel mialby dostac


Bo jest taki przepis to po pierwsze a po drugie na Interlagos Kobayashi stracił przez to pozycję, a tutaj Alonso mimo trudności dopiął swego - więc można karę dla Vergna podarować.

A to że sędziowie raz dają (SPA 2013), a czasem nie (INTERLAGOS 2012) to już zupełnie inna historia zależna od wzajemnych powiązań,układów, upodobań i interesów.
damian8126, 03.11.2013 20:41[!]
Jak Massa miał ustawiony bolid pod kwalifikacje.. a kto najwięcej okrążeń z czołówki zrobił na softach? Massa 19 okr a Alonso bodajże 16 przy czym miał gorsze tempo.. Sam Massa powiedział żę nie wie czemu zmienili mu na twarde a nei na miękkie.
oxiplegatz, 03.11.2013 22:10[!]
Cytat modlicha :
Massa stracił dokładnie 0,8 sekundy w boksie (czy celowo to nie wiem, widać było mechanika który mocował się z oponą - trzeba go zapytać).

Można przypuszczać że było to celowe działanie, czemu mechanik zakładał koło krzywo? (dopiero potem wyprostował). Massa już nie słucha poleceń zespołowych, poza tym jest na wylocie. Dlatego trzeba go było opóźnić, żeby Ferdek był wyżej.
modlicha, 03.11.2013 23:56[!]
@oxiplegatz
W dalszym ciągu nikt nie odpowiedział dlaczego Massa nie nadrobił na nowszych oponach tych kilku sekund. Obaj mieli twarde gumy Alonso "starsze", Massa "nowsze". A brazylijczyk zamiast zyskiwać czas to wtedy tracił. Do momentu zmiany na "miękkie" przez Alonso powinien mieć przynajmniej 3-4 sekundy przewagi mimo straty 0,8 s w boksie.
Gerlo, 04.11.2013 11:15[!]
@modlicha
Hmm może dlatego ,że w momencie zjazdu Massy, Alonso był jednym z najszybszych na torze.Plan Felipe zakładał jeden postój a potem zmienili na dwa a czemu zmienili mu na twarde to nie mam pojęcia,zresztą sam Massa sie dziwił ,ale wkońcu czego sie nie robi żeby podreperować samopoczucie Alonso.Gdyby założyli mu miękkie to nadrobił by i ową stratę w boksie,startę odrobiłby w dwa kółka przy takiej różnicy między mieszankami i pewnie sam zająłby 5 miejsce ,na które sie przebił bez zabawy w szybsze opony.Ogólnie to chłopak pojechał fajny wyścig a zespół postanowił sie w to wszystko wmieszać,żenada.

Co do kary dla Alonso tłumaczenie ,że uniknął kolizji to zadne wytłumaczenie przecież ewidentnie zyskał ,ale jakby to było żeby Fernando karę dostał,impossible.Sytuacja z Węgrzech Massa-Grosjean,ten drugi także unikał kolizji,wyprzedził poza torem i karę wyrwał.Ahh ta sprawiedlość sędziów w tym roku jest mega.
Aeromis, 05.11.2013 11:27[!]
@Gerlo
Cytat :
Co do kary dla Alonso tłumaczenie ,że uniknął kolizji to
Coś czego nie pojmujesz.
Cytat :
ale jakby to było żeby Fernando karę dostał
A dostał - w Monako.
Cytat :
Sytuacja z Węgrzech Massa-Grosjean
Była zgoła inna i twój rozum powinien raz jeszcze przetworzyć dane i zaakceptować różnice.
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca