F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2013
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Korei Południowej
GP Japonii
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2013
Klasyfikacje generalne 2013
Statystyki z sezonu 2013

  Wszystkie sezony
2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Monte Carlo.
Grand Prix de Monaco 201326 maja
Circuit de Monaco
Długość toru: 3,340 km
Liczba okrążeń: 78
Pełny dystans: 260,520 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:13,532 - Q2, Kimi Raikkonen (McLaren), 2006
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:14,439 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
155,552 km/h - Fernando Alonso (McLaren), 2007
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Rezultat wyścigu
1.
Nico Rosberg
Mercedes 78 okr. 2h17m52,056
2.
Sebastian Vettel
Red Bull 78 okr. +0:03,888
3.
Mark Webber
Red Bull 78 okr. +0:06,314
P.Z.NrKierowcaBolid Op.  Ok. Czas/strata/powód nieukończ.B
1.=9Nico RosbergMercedes F1 W04782h17m52,0561
2.11Sebastian VettelRed Bull RB978+0:03,8881
3.12Mark WebberRed Bull RB978+0:06,3141
4.210Lewis HamiltonMercedes F1 W0478+0:13,8941
5.315Adrian SutilForce India VJM0678+0:21,4771
6.35Jenson ButtonMcLaren MP4-2878+0:23,1031
7.13Fernando AlonsoFerrari F13878+0:26,7341
8.218Jean-Eric VergneToro Rosso STR878+0:27,2231
9.814Paul di RestaForce India VJM0678+0:27,6081
10.57Kimi RaikkonenLotus E2178+0:36,5822
11.=11Nico HulkenbergSauber C3278+0:42,5721
12.217Valtteri BottasWilliams FW3578+0:42,6911
13.612Esteban GutierrezSauber C3278+0:43,2122
14.823Max ChiltonMarussia MR0278+0:49,8853
15.=21Giedo van der GardeCaterham CT0378+1:02,5903
16.96Sergio PerezMcLaren MP4-2872hamulce1
Niesklasyfikowani
8Romain GrosjeanLotus E2163kolizja z Ricciardo3
19Daniel RicciardoToro Rosso STR861kolizja z Grosjeanem1
22Jules BianchiMarussia MR0258hamulce3
16Pastor MaldonadoWilliams FW3544kolizja z Chiltonem2
4Felipe MassaFerrari F13828zawieszenie/wypadek1
20Charles PicCaterham CT037skrzynia biegów1
Najszybsze okrążenie: Sebastian Vettel (Red Bull RB9) - 1:16,577 na 77 okr.
Średnia prędkość zwycięzcy: 113,378 km/h

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 3 4 Odśwież T- T+
Simi, 26.05.2013 22:14[!]
@MPOWER
Może spadnie, mnie o to nie pytaj. Jestem tylko jego fanem, nie będę jego adwokatem w "życiowych" sprawach.
Vettel o wszystkich mówi autobusy, albo zawalidrogi. Gada bzdury. Dziś nie miał tempa na Rosberga i plecie głupoty, jeśli uważa, że nie wyprzedził go tylko ze względu na specyfikę toru.
A Alonso nie naciskał Kimiego, nie powiedziałbym. Tracił do niego dystans. Nawet na początku wyścigu mieliśmy Rosberga, przerwę, Hamila, Vettela, Webbera, Kimiego, przerwę i Alonso. Potem było tak samo, nie ma złudzeń. Po prostu nie miał tempa. Tutaj zużycie opon ma mniejsze znaczenie i widać było gdzie jest Ferrari. Prawdopodobnie Alonso też miał gorszy dzień, ale chyba nie oczekujesz, że gdyby pojechał na maksa, wskoczyłby na podium?
I nie rozumiem dlaczego upierasz się przy tym, że Ferrari jest najmocniejsze. Z której strony? Red Bull ma najlepszy pakiet. Szybcy w qualu, szybcy w wyścigu, nie mają jakichś strasznych problemów z oponami. Dodatkowo są równi, konkurencyjni wszędzie. A Ferrari w np. w Bahrajnie nie miało tempa Red Bulla. Dodatkowo mieli awarię - Red Bull jest na razie niezawodny. W Malezji (pomijając błąd Alonso - też nieco pechowy) Red Bull zdecydowanie dyktował tempo. W Monako najszybsi byli Merc i Red Bull. I nikt mi nie powie, że było inaczej. Vettel zaczął odjeżdżać i (pozwolę sobie użyć Twojego sformułowania) będzie dupą wołową jeśli nie zdobędzie mistrzostwa. Klasyfikacja idealnie pokazuje który pakiet jest najlepszy. Oczywiście, nie ma dominacji, ale jednak Red Bull jest obecnie najlepszy i najskuteczniejszy.
MPOWER, 26.05.2013 22:23[!]
@Simi
Zmienisz zdanie po Kanadzie :) Tam najsilniejsi będą - Lotus i Ferrari. Ewentualnie może sie RBR dołączyć. (ale zobaczymy jeszcze co Pirelli przygotuję za czarne złoto) Dzisiaj Merce spowolniały stawkę. Rosberg jechał swoje a Hamilton blokował Vettela. Kimasa blokował Webber.
Trzeba też zwrócić uwagę, że Ferdek odpuścił jak Raikkonen. To nie chodzi o brak tempa tych dwóch kierowców. Po prostu dystans pozwala na oszczędzanie opon. Takie jest Monaco. Liczyli na pitstopy. Vettela uratował SC, bo akurat był w boksach.
Obserwowałem LT i Lotus RBR oraz Alonso mieli lepsze tempo niż Mercedesy.
A co do wyścigów się nie wypowiadam. Nie ma toru na którym każdy bolid jest najszybszy. Mercedesy i RBR szybko rozgrzewają opony i są nalepsze w kwalach i na mokrym. Lotus jest bardzo szybki w gorączce na wyścigu ale traci dużo na mokrym. Ferrari ma podobne tempo wyścigowe i obchodzenie się z oponami oraz lepsze tempo na mokrym. Lotusowi i Ferce spada tempo jak jest chłodno - co było w Monaco w Q. Najbardziej uniwersalny bolid ma Ferrari. Gdyby nie wypadek Ferdka, przez co nie skończył wyścigu oraz problem z DRS byłby oddechem Vettela w punktacji.
A co do d.upy wołowej :) - Skoro Ferdek taczką przegrywa tytuł dopiero w Brazylii, to takim bolidem powinien zdobyć tytuł.
Simi, 26.05.2013 22:39[!]
@MPOWER
Wiesz co? Mam straszną nadzieję, że masz rację co do Kanady :)
Hamilton blokował Vettela, ale później Seba mógł chociaż podjąć jakąś walkę z Nico, spróbować go naciskać. Ale powiedzmy, że można to zostawić w spokoju, w końcu Rosberg nie jest dla niego zagrożeniem w mistrzostwach.
Owszem, powinien zdobyć tytuł w takim bolidzie, ale wiesz jaka jest F1. Po prostu tym razem brakuje skuteczności. Albo awaria, albo inne problemy, przeplatane zwycięstwami. A Vettel "ciuła" punkty. No i uciułał niezłą przewagę. Nie wiem, zobaczymy jak będzie, ale ja jestem pewien, że Seba zdobędzie w tym roku czwarty tytuł mistrza świata. Nie zapominaj o Azji - tam wszyscy będą wąchać spaliny RBR.
derwisz, 26.05.2013 23:12[!]
Znamy powyścigowe wypowiedzi z obozu Ferrari.
No cóż. Na pewno nie powiem, że był to perfekcyjny wyścig w wykonaniu Fernando. Wiadomo nie od dziś , że jestem zagorzałym fanem Alonso, ale tym razem nie jestem zadowolony z jego postawy.
Bolid może rzeczywiście nie był dzisiaj w formie ale i o kierowcy można chyba powiedzieć dokładnie to samo.

Kłopoty z trakcją musiałyby być rzeczywiście olbrzymie, żeby na tak łatwym do obrony pozycji torze dać się wyprzedzać bolidom i kierowcom reprezentującym zespoły należące w obecnym sezonie do tak zwanej "drugiej ligi" F1. Moim zdaniem prawda leży gdzieś pośrodku. Czyli słaby dzień i kierowcy i maszyny.

Oczywiście nikt poza ALO i jego inżynierem nie ma wiedzy jak było naprawdę. Być może, rację ma Alonso (główną przyczyną słabszego wyniku był słabszy w tym dniu pojazd). Z przyczyn strategicznych oficjalne tłumaczenie nie musi być w 100 % prawdziwe. Faktem jest, że w drugiej części wyścigu Hiszpan jechał tempem dalekim od tempa jakiego należałoby spodziewać sie po kierowcy i bolidzie ze ścisłej czołówki cyklu GP.
Strony  •  < 1 2 3 4 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca