F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2014
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Rosji
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2014
Klasyfikacje generalne 2014
Statystyki z sezonu 2014

  Wszystkie sezony
2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Spa-Francorchamps.
Shell Belgian Grand Prix 201424 sierpnia
Circuit de Spa-Francorchamps
Długość toru: 7,004 km
Liczba okrążeń: 44
Pełny dystans: 308,052 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:44,503 - Q2, Jarno Trulli (Toyota), 2009
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:47,263 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2009
Największa średnia prędkość wyścigu:
229,266 km/h - Kimi Raikkonen (Ferrari), 2007
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opony użyte w wyścigu  [  T-  |  T+  ]
P.Kierowca Start Pit-stop 1 Pit-stop 2 Pit-stop 3 Suma 
1.Ricciardo Mn Mn (11) Pn (27)  2 
2.Rosberg Mn Pn (8) Pn (19) Mn (34) 3 
3.Bottas Mn Mn (12) Pn (28)  2 
4.Räikkönen Mn Mn (8) Pn (21)  2 
5.Vettel Mn Mn (10) Pn (22) Mu (34) 3 
6.Button Mn Mn (13) Pn (29)  2 
7.Alonso Mn Mn (12) Pn (25)  2 
8.Perez Mn Mn (9) Pn (22)  2 
9.Kwiat Mn Mn (10) Pn (24)  2 
10.Hülkenberg Mn Pn (10) Mn (30)  2 
11.Vergne Mn Pn (15) Mn (29)  2 
12.Magnussen Mn Mn (11) Pn (23)  2 
13.Massa Mn Pn (9) Mn (21) Mu (35) 3 
14.Sutil Pn Mn (11) Mn (21) Mn (34) 3 
15.Gutierrez Mn Mn (14) Pn (30)  2 
16.Chilton Mn Pn (11) Mn (29)  2 
17.Ericsson Mn Pn (11) Mn (24)  2 
18.Bianchi Mn Mn (1) Pn (23)  2 
Niesklasyfikowani
Hamilton Mn Pn (2) Mn (17) Pn (31) 3 
Grosjean Mn Pn (1) Mn (13) Mn (27) 3 
Maldonado Mn    0 
Lotterer Mn    0 
W pierwszej kolumnie podana jest mieszanka, na której kierowca rozpoczął wyścig, w ostatniej jest całkowita liczba pit stopów.

M = Miękka mieszanka
PO = Pośrednia mieszanka
P = Opony przejściowe
n = Nowy komplet
u = Używany komplet


Dyrektor Pirelli Motorsport Paul Hembery powiedział: „Temperatury nawierzchni i powietrza były dzisiaj wyższe niż dotychczas, dzięki czemu miękkie opony zużywały się trochę szybciej niż to wcześniej zakładaliśmy. Biorąc jednak pod uwagę wymagania stawiane przez tor oraz charakterystykę miękkiej i pośredniej mieszanki, które wybraliśmy na ten wyścig, zużycie i degradacja z powodzeniem utrzymywały się na zakładanym poziomie. Obserwacja różnych strategii w akcji była ciekawa, zwłaszcza za sprawą dużo lepszych osiągów miękkiej mieszanki. Patrząc wstecz, prawdopodobnie wielu kierowców wolałoby wykonać trzeci postój i założyć „żółte” opony, ale według naszych wczorajszych wyliczeń najszybszą strategią były dwa pit stopy – a wyścig był bardzo emocjonujący”.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca