F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2014
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Rosji
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2014
Klasyfikacje generalne 2014
Statystyki z sezonu 2014

  Wszystkie sezony
2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Yas Marina.
Etihad Airways Abu Dhabi Grand Prix 201423 listopada
Yas Marina Circuit
Długość toru: 5,554 km
Liczba okrążeń: 55
Pełny dystans: 305,355 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:38,434 - Q2, Lewis Hamilton (McLaren), 2011
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:40,279 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2009
Największa średnia prędkość wyścigu:
194,863 km/h - Sebastian Vettel (Red Bull), 2009
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Wypowiedzi po wyścigu  [  T-  |  T+  ]
Williams

Felipe Massa (P2): Był to bardzo ciasny wyścig, nie myślałem, że zwycięstwo będzie w naszym zasięgu, aczkolwiek było bardzo blisko niego w końcówce. Było bardzo dobrze naciskać oraz ścigać Mercedesa. Mam nadzieję, że te mocne osiągi uda nam się utrzymać w przyszłym roku. Zespół uczynił przez ten sezon ogromne postępy, będąc w stanie dosyć często pojawiać się na podium w drugiej części zmagań. Mamy zamiar kontynuować to w przyszłym roku.

Valtteri Bottas (P3): Byliśmy dzisiaj bardzo konkurencyjni. Miałem słaby start, a wyścig później się skomplikował, ponieważ utknąłem za kilkoma samochodami, więc to, że udało mi się dojechać na podium, jest czymś niesamowitym. To był dobry wyścig, naprawdę mogłem naciskać i walczyć. Zespół na przestrzeni sezonu był coraz lepszy i stale rozwijał samochód, od wyścigu w Melbourne, aż po rundę tutaj.

Claire Williams, zastępca szefa zespołu: Jestem bardzo dumna z dzisiejszej postawy zespołu, przejście z dziewiątej lokaty w klasyfikacji do trzeciej przez jeden rok jest czymś niesamowitym. Praca, by dokonać tak wielkiej zmiany w zespole, była naprawdę ciężka, jednakże jestem bardzo szczęśliwa widząc te uśmiechy na twarzy tych wszystkich osób pracujących tutaj. To był dopiero pierwszy krok przed wspaniałą przyszłością Williamsa. Chcemy również pogratulować Mercedesowi zwycięstwa w obu klasyfikacjach, a także ich oddziałowi silnikowemu za wielki wysiłek.

(Mateusz Szymkiewicz )
 
Red Bull

Daniel Ricciardo (P4): Jestem naprawdę zadowolony. Myślę, że był to całkiem bezproblemowy wyścig we wszystkich aspektach, wszystko było dobre, więc wykonaliśmy co do nas należało. Cieszyłem się wyprzedzaniem, nie było nudno. Jedna pozycja wyżej byłaby fajna, jednak czwarte miejsce jest naprawdę niezłe po starcie z pit lane. Był to niemal perfekcyjny sezon, tak tylko jak mógł być, bez zdobycia mistrzostwa świata, więc nie jestem zawiedziony. Miło jest nieźle rozpocząć sezon, ale również go tak zakończyć i w jego trakcie również było dobrze, mieliśmy mocne lato, więc całość była naprawdę niezła.

Sebastian Vettel (P8): Czułem, że mogłem więcej ugrać, ale gdy utknąłem za Kevinem na początku, było dość ciężko, więc nie mogę być zadowolony z dzisiejszego dnia. Gdy ścigasz się, chcesz finiszować tak wysoko, jak to możliwe, a dziś mogliśmy być wyżej. Myślę, że ostatnie sześć lat było niesamowitą przygodą, oczywiście nie spodziewaliśmy się tego, gdy rozpoczynaliśmy współpracę. Nigdy nie można liczyć na cztery tytuły mistrzowskie z rzędu. Buduje się przy tym bardzo silne więzi z ludźmi, które przetrwają długi czas. Przechodziliśmy razem przez szczęśliwe i smutne dni, więc wiele się przez ten czas nauczyłem. Chciałbym podziękować Red Bullowi i ekipie za wszystko, co dla mnie zrobili i będę za nimi tęsknił. Czuję się gotowy na kolejny krok.

Christian Horner, szef zespołu: Fenomenalna jazda Daniela, po starcie z pit lane finiszował czwarty, to niesamowity powrót do walki i świetne zakończenie tego niesamowitego dla niego sezonu. Jeśli chodzi o Sebastiana, to ósma pozycja nie odzwierciedla tego co zdobył z zespołem, cztery mistrzostwa świata, 38 wygranych, 44 pole position. Był fantastycznym członkiem zespołu i niezwykłym zawodnikiem. Zaszczytem było z nim pracować i życzę mu wszystkiego dobrego w przyszłości, zawsze będzie przyjacielem zespołu. Na końcu chciałbym pogratulować Lewisowi Hamiltonowi za zdobycie drugiego tytułu mistrzowskiego, Zasłużył na tą wygraną, po tak dobrym sezonie.

(Łukasz Godula)
 
McLaren

Jenson Button (P5): Było ciężko! Myślę, że zrobiliśmy tego wieczoru wszystko co tylko mogliśmy, zarówno jeśli chodzi o strategię. Wszystko poszło po naszej myśli, aczkolwiek nie mieliśmy wystarczająco dobrego tempa, by zaatakować samochody przed nami. W takim układzie piąte miejsce jest całkiem niezłe. Dałem dzisiaj z samochodu wszystko i myślę, że udowodniłem w tym roku, iż wciąż jestem w dobrej formie. Jako, że to już jest koniec sezonu, chciałbym powiedzieć wielkie 'dziękuję' moim dwóm tegorocznym inżynierom – Tomowi oraz Berniemu, którzy wykonywali naprawdę świetną robotę, podobnie jak mechanicy. Cały zespół mnie wspierał bardzo mocno, co jest naprawdę fantastyczne. To był dla mnie dobry dzień, aczkolwiek jeszcze lepszy dla mojego byłego partnera, Lewisa. Dwukrotne wygranie mistrzostw jest naprawdę fantastycznym osiągnięciem. Wielkie gratulacje dla niego, zasłużył na to.

Kevin Magnussen (P11): To był skomplikowany wyścig. Miałem całkiem spory kontakt z Sutilem na pierwszym okrążeniu i zaraz po tym mój przód samochodu już do samego końca nie zachowywał się tak samo. Mimo to nie było aż tak źle i mogłem kontynuować jazdę. Mój pierwszy przejazd na miękkich oponach był dosyć niezły, ogumienie pracowało dobrze, a ja czułem, że jestem w stanie panować nad degradacją. Gdy jednak zjechałem po nowy komplet supermiękkich opon, poczułem, że wyścig już nie układa się tak jak powinien. Supermiękka mieszanka powinna nam w tym momencie pomóc zyskać kilka pozycji, aczkolwiek było inaczej i to zrujnowało nasz wyścig. Gratulacje dla Lewisa, jeździł genialnie przez cały sezon i zasłużył na ten tytuł. Chciałbym też podziękować każdemu w McLarenie. To był dla mnie sezon pełen nauki i wiele się podczas niego nauczyłem. Było fantastycznie i jeszcze raz dziękuję!

Eric Boullier, szef zespołu: Jenson pojechał naprawdę mocny wyścig, finiszując na piątej pozycji i jednocześnie odpowiednio zarządzając oponami. Z innej strategii skorzystał Kevin, po tym, jak na pierwszym okrążeniu miał kontakt z Adrianem i zdecydowaliśmy się w jego przypadku pozostać dłużej na twardej mieszance. Na finałowy przejazd zdecydowaliśmy się z powrotem zmienić w jego bolidzie supermiękkie opony na miękkie, dzięki czemu znów miał niezłe tempo, aczkolwiek było już za późno i niestety dojechał dopiero jako jedenasty. Dzisiaj po raz ostatni ścigaliśmy się z silnikiem Mercedesa i chciałbym podziękować tej firmie za te wszystkie wspólne lata, a także mistrzostwa wśród konstruktorów oraz kierowców. Jeszcze raz wielkie podziękowania dla przyjaciół ze Stuttgartu oraz Brixworth za te dwadzieścia sezonów, podczas których cieszyliśmy się z tylu sukcesów.

(Mateusz Szymkiewicz )
 
Force India

Nico Hulkenberg (P6): Jestem naprawdę zadowolony z tego rezultatu. Po problemach z samochodem w piątek i w kwalifikacjach, myślę, że możemy być dumni z naszego wyścigu, natomiast obecne osiągi są dobrym prognostykiem przed kolejnym sezonem. Auto spisało się naprawdę dobrze, miałem niezły balans i byłem bardzo pewny za jego kierownicą, więc mogłem naciskać. Jedynie kiedy musiałem oszczędzać opony, to pierwsze okrążenia po wyjechaniu z boksu, później mogłem już zacząć naciskać. Ostatni i bardzo długi przejazd na supermiękkich oponach był bardzo odważnym posunięciem, aczkolwiek świetna strategia zespołu zadziałała w jak najlepszy sposób.

Sergio Perez (P7): Zdobyte dzisiaj punkty pomogły mi finiszować w klasyfikacji w pierwszej dziesiątce, co jest dla mnie bardzo ważnym osiągnięciem po tym świetnym roku. Myślę, że mogliśmy być dzisiaj nawet wyżej, jednakże za późno zdecydowaliśmy się na nasz ostatni pit stop. Gdybyśmy założyli supermiękkie ogumienie nieco wcześniej, to może udałoby nam się zbliżyć do Buttona pod koniec wyścigu. Patrząc na wcześniejsze wydarzenia w tym sezonie, myślę, iż wszyscy w zespole wykonali świetną robotę i powinniśmy być zadowoleni z tego co osiągnęliśmy. Jestem zadowolony z tegorocznych mistrzostw i teraz nie mogę się doczekać, aż wrócę silniejszy w 2015 roku.

Vijay Mallya, szef zespołu: Dzisiaj widzieliśmy naprawdę świetny wyścig, który zademonstrował, jak daleko zaszliśmy. Każdy pracował na pit wall fantastycznie i zrealizowaliśmy niezłą strategię, natomiast mechanicy przeprowadzali sprawne pit stopy. Najlepiej spisali się zwłaszcza kierowcy, Nico oraz Sergio nie popełniali błędów. Walczyliśmy dzisiaj z mistrzami świata i udało nam się ich pokonać, finiszowaliśmy przed bolidami Ferrari oraz przed jednym Red Bullem. Kara dla Nico było niefortunna i najpewniej kosztowała go piąte miejsce, na które zasłużył. Pomimo tego ten wynik nie wystarczyłby na powrót na piąte miejsce w klasyfikacji konstruktorów. Zdobyliśmy najwięcej punktów w historii zespołu, natomiast dzisiaj finiszowaliśmy obydwoma samochodami. Chciałbym pogratulować każdemu w zespole, zarówno tu na torze jak i w fabryce w Silverstone.

(Mateusz Szymkiewicz )
 
Ferrari

Fernando Alonso (P9): Dziś kończy się mój czas w Ferrari, tak jak i trudny sezon, podczas którego nie byliśmy w stanie walczyć z dominacją techniczną rywali, jednak daliśmy z siebie wszystko. Wyścig był trudny, jednak zarazem bardzo emocjonalny. Po pięciu latach nie łatwo się jest pożegnać z ekipą, z którą tyle przeszedłem, zarówno jako kierowca, jak i jako człowiek. Dziękuję fanom Ferrari za wsparcie, będę za wami tęsknił, tak jak za Włochami oraz zespołem. Nawet jeśli idziemy w różnych kierunkach, to czuję, że mam za sobą wyjątkowe przeżycie, o którym marzy każdy kierowca F1.

Kimi Raikkonen (P10): To był trudny wyścig, jednak wiedzieliśmy to od samego początku. Start był dobry, jednak podczas pierwszego pit stopu straciłem kilka pozycji, których nie udało mi się odzyskać. Samochód prowadził się dobrze i nie miałem problemów, jednak brakowało nam prędkości do ataku. Przez cały sezon mierzyliśmy się z problemami, które staraliśmy się rozwiązać i wyciągnąć z nich wnioski. Wiemy w jakim kierunku musimy iść, aby jak najszybciej wrócić do formy.

Marco Mattiacci, szef zespołu: Wyścig był epilogiem trudnego sezonu dla naszej ekipy. To ostatni dzień sezonu, w którym pojawiła się rewolucja techniczna wymagająca od nas nowego podejścia i metod pracy. Niestety wynik z Abu Zabi odzwierciedla nasz poziom z ostatnich wyścigów, nawet jeśli Fernando i Kimi cały czas walczyli. Chciałbym w imieniu zespołu pogratulować Lewisowi Hamiltonowi podziękować ponownie Fernando żałując przy tym, że nie udało nam się zdobyć mistrzostwa. Mimo wszystko mieliśmy przyjemność dzielenia niezapomnianych chwil, które teraz są częścią historii Ferrari. Chciałbym również podziękować Kimiemu, który w tym roku zmagał się z niełatwym samochodem i jestem pewny, że wkrótce będzie mógł pokazać swój wielki talent. Teraz kontynuujemy metodyczną pracę w Maranello, aby nasi kierowcy otrzymali konkurencyjny samochód.

(Paweł Zając)
 
Toro Rosso

Jean-Eric Vergne (P12): Dzisiaj dałem z siebie absolutnie wszystko, by dogonić zawodników przede mną, jednak tempo było niewystarczające. Szkoda, ponieważ pozycja startowa dawała nam nadzieje na czołową dziesiątkę. Naprawdę chcieliśmy zdobyć kilka punktów w ostatnim wyścigu i nie osiągnęliśmy tego celu. Z pozytywów możemy się cieszyć z siódmej pozycji w klasyfikacji konstruktorów i to bardzo ważne dla zespołu. Chciałbym podziękować wszystkim za kolejny wspólny sezon.

Daniił Kwiat (NS): To jeden z takich wyścigów, w których nie byliśmy w stanie pokazać naszego pełnego potencjału. Oczekiwaliśmy znacznie lepszego ostatniego wyścigu, jednak problem z silnikiem zmusił nas do wycofania się na początku zawodów. Walczyliśmy z Ferrari i Buttonem, myślę że mogliśmy finiszować w okolicach ich miejsc. Ogólnie chciałbym podziękować zespołowi za wszystko co zrobili dla mnie w tym roku, pomagając mi dojrzeć jako kierowcy i przygotować się do kolejnego roku. Było to bardzo ważne dla mnie. Patrząc na ten sezon, szkoda, że w wielu okazjach nie mogliśmy pokazać naszych możliwości. Myślę, że zasłużyliśmy na znacznie lepsze wyniki, jednak często mieliśmy pecha. Teraz nie mogę się doczekać nowego wyzwania z Red Bullem.

Franz Tost, szef zespołu: Po starcie z piątej i dziesiątej pozycji, finisz jedynie jednym bolidem na dwunastej lokacie zdecydowanie nie jest tym, czego oczekiwaliśmy w ostatnim wyścigu sezonu. Obaj kierowcy rozpoczęli wyścig dość dobrze i na pierwszych okrążeniach prędkość była wystarczająco dobra, by utrzymać się obok rywali. Niestety po 14 okrążeniach, Danił Kwiat doświadczył problemu technicznego z jednostką napędową, co zmusiło go do zatrzymania się. Jeśli chodzi o Jean-Erica, zdecydowaliśmy się zaryzykować i pojechać na trzy postoje, co nie opłaciło się. Chciałbym podziękować naszym zawodnikom za to co zrobili dla nas w tym roku, mieliśmy naprawdę mocną obsadę i gratuluję Lewisowi Hamiltonowi za zasłużony tytuł mistrzowski. Sezon się skończył, jednak musimy pracować przed kolejnym. Naszym celem jest poprawa i zbudowanie lepszego bolidu. GP Australii jest już tuż za rogiem.

(Łukasz Godula)
 
Lotus

Romain Grosjean (P13): Zrobiliśmy dzisiaj wszystko co w naszej mocy. Mój wyścig nie należał do najlepszych i niestety przedwcześnie zakończył się on dla Pastora, więc myślę, iż wszyscy jesteśmy zadowoleni, że ten sezon dobiegł już końca. Nie mogę się doczekać, aż rozpocznę testy E23 w symulatorze. Będziemy mieli oczywiście nową jednostkę napędową, natomiast pakiet aerodynamiczny wskazuje na to, że dokonamy postępów. Teraz czas na przerwę, odpoczynek oraz naładowanie baterii i szczerze mówiąc już nie mogę się doczekać 2015 roku!

Pastor Maldonado (NS): Dla mnie był to dosyć zaskakujący wyścig. Nasze tempo było całkiem dobre i byłem w stanie nawiązać walkę z Ferrari. Mogłem naciskać, a bolid spisywał się świetnie na obu mieszankach. Niestety moje zmagania zakończyły się przedwcześnie. Płomienie z silnika nie były dobrym znakiem i sprawiły one jednocześnie, że w kokpicie zrobiło się dosyć gorąco!

Federico Gastaldi, zastępca szefa zespołu: Sezon 2014 z pewnością nie jest tym, który zapamiętamy z powodu osiągniętych wyników, jednakże zostanie nam on w głowie, ponieważ był on testem naszej wytrzymałości oraz charakteru. Wszyscy razem na torze oraz w Enstone przeszliśmy przez tę drogę. Jesteśmy zdeterminowani, by powrócić w 2015 roku silniejsi i póki co wszystko jest na miejscu, by tego dokonać.

(Mateusz Szymkiewicz )
 
Sauber

Esteban Gutierrez (P15): Wyścig, w którym walczyłem od początku do końca. Udało nam się wykonać dwa postoje, co było dość agresywną strategią. Na ostatnim przejeździe musiałem przejechać tak wiele okrążeń jak to możliwe na tym komplecie opon, co się opłaciło. Cisnąłem na każdym okrążeniu, jednak w tym samym czasie dbałem o opony. Chciałbym podziękować każdemu członkowi zespołu. To zaszczyt móc z nimi pracować. Życzę wszystkim wszystkiego dobrego w przyszłości.

Adrian Sutil (P16): To był typowy wyścig. Miałem dość dobry start. Później Kevin wjechał w mój bolid i straciłem wiele pozycji. Ciągle nie wiem, czy mój bolid był uszkodzony, czy nie. Po tym incydencie starałem się zrobić co w mojej mocy. Jednak musieliśmy zmienić strategię na trzy postoje, co nie było zbyt dobre. Ogólnie tempo nie było wystarczające, więc lepszy wynik byłby trudny do osiągnięcia. Chciałbym podziękować inżynierom i mechanikom, z którymi pracowałem w trakcie sezonu.

Monisha Kaltenborn, szef zespołu: Po pierwsze chcę pogratulować Lewisowi Hamilton za wygranie tytułu i Mercedesowi za imponujący sezon. Jeśli chodzi o nas to 15 i 16 lokata była dla nas typowa w tym roku, co jest dużym rozczarowaniem. Wszyscy w zespole pracowali bardzo ciężko, jednak nie byliśmy w stanie osiągnąć naszych celów. Nie byliśmy w stanie zdobyć punktów, co nigdy wcześniej w naszej historii się nie wydarzyło. Jest wiele powodów takiego stanu rzeczy. Jednak nie ma sensu wskazywanie palcem. Podejmiemy odpowiednie działania. Chciałabym podziękować każdemu członkowi ekipy – mechanikom, inżynierom, pracownikom w fabryce i kierowcom. Szczególne podziękowania dla Estebna Gutierreza, który był z nami przez pięć lat. Byliśmy z nim w dobrych i trudnych czasach. Esteban był zawsze lojalnym członkiem zespołu. Adrian oczywiście oczekiwał więcej od tego sezonu, tak samo jak my. Przez problemy z bolidem C33 nie był w stanie zaprezentować wyników, jakich oczekiwał. Giedo can der Garde wykonał świetną robotę jako kierowca rezerwowy. Dziękuję wszystkim i życzę powodzenia w przyszłości.

(Łukasz Godula)
 
Caterham

Will Stevens (P17): Zrealizowaliśmy nasz dzisiejszy cel, jakim było ukończenie wyścigu, co jest dobre nie tylko dla mnie, ale również dla zespołu, z czego możemy być zadowoleni. Zmagałem się na początku wyścigu na opcjonalnych oponach, starając się rozgrzać je do odpowiedniej temperatury na formującym kółku, aczkolwiek później wystąpił spory graining na przedniej osi. Mimo to drugi przejazd nie był taki zły, byłem w stanie podczas niego złapać dobry rytm. W samej końcówce czułem się w bolidzie całkiem nieźle i naprawdę jestem w dobrym nastroju, że ukończyłem mój pierwszy wyścig w Formule 1! Chciałbym jeszcze raz podziękować wszystkim fanom za umożliwienie zespołowi tego występu, to jest coś, na co on zasłużył.

Kamui Kobayashi (NS): Naprawdę szkoda, że musieliśmy zakończyć ten sezon wycofaniem samochodu. Zacząłem czuć wibracje i po kilku okrążeniach bolid już nie nadawał się do prowadzenia, więc postanowiliśmy zjechać do garażu. Pomimo tego był to solidny wyścig, mieliśmy niezłe tempo. Podsumowując, to był pozytywny weekend i jestem pod wrażeniem wysiłku zespołu. Nie było łatwo, aczkolwiek dziękuję fanom za wsparcie, które dało nam naprawdę wielkiego kopa. Gratuluję również każdemu w ekipie za tę całą ciężką pracę na przestrzeni sezonu.

(Mateusz Szymkiewicz )


Więcej wkrótce...

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
kabans, 23.11.2014 18:34[!]
button się nie żegna?
Duzy Pies, 23.11.2014 20:07[!]
nikt nie gratuluje mistrzowi?
Mahilda111, 23.11.2014 20:11[!]
@Duzy Pies
Red Bull, McLaren, Ferrari, Toro Rosso, Sauber?
sebas, 24.11.2014 11:08[!]
@Duzy Pies
Nie! :-)

A czemu nie ma wypowiedzi mercedesa? Jeden się cieszy, drugi płacze? :-)
Psyche, 24.11.2014 14:39[!]
Merc by mogl dodac ;) Po co karmicie trola? ;)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca