F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2014
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Rosji
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2014
Klasyfikacje generalne 2014
Statystyki z sezonu 2014

  Wszystkie sezony
2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Sakhir.
Gulf Air Bahrain Grand Prix 20146 kwietnia
Bahrain International Circuit
Długość toru: 5,412 km
Liczba okrążeń: 57
Pełny dystans: 308,238 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:29,848 - Q1, Fernando Alonso (Renault), 2005
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:30,252 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
209,143 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Rezultat wyścigu
P.Z.NrKierowcaBolid Op.  Ok. Czas/strata/powód nieukończ.B
1.144Lewis HamiltonMercedes F1 W05 Hybrid571h39m42,7432
2.16Nico RosbergMercedes F1 W05 Hybrid57+0:01,0852
3.111Sergio PerezForce India VJM07 57+0:24,0672
4.93Daniel RicciardoRed Bull RB1057+0:24,4892
5.627Nico HulkenbergForce India VJM07 57+0:28,6542
6.41Sebastian VettelRed Bull RB1057+0:29,8792
7.=19Felipe MassaWilliams FW36 57+0:31,2653
8.577Valtteri BottasWilliams FW36 57+0:31,8763
9.=14Fernando AlonsoFerrari F14 T57+0:32,5953
10.57Kimi RaikkonenFerrari F14 T57+0:33,4623
11.126Daniił KwiatToro Rosso STR957+0:41,3423
12.48Romain GrosjeanLotus E2257+0:43,1433
13.84Max ChiltonMarussia MR03 57+0:59,9093
14.313Pastor MaldonadoLotus E2257+1:02,8034
15.310Kamui KobayashiCaterham CT0557+1:27,9002
16.317Jules BianchiMarussia MR03 561 okr.5
17.1122Jenson ButtonMcLaren MP4-29 55sprzęgło2
Niesklasyfikowani
20Kevin MagnussenMcLaren MP4-29 40sprzęgło3
21Esteban GutierrezSauber C33 39kolizja z Maldonado2
9Marcus EricssonCaterham CT0533wyciek oleju2
25Jean-Eric VergneToro Rosso STR918uszkodzenia po kolizji2
99Adrian SutilSauber C33 17kolizja z Bianchim2
Najszybsze okrążenie: Nico Rosberg (Mercedes F1 W05 Hybrid) - 1:37,020 na 49 okr.
Średnia prędkość zwycięzcy: 185,476 km/h
 : kara 10-sekundowego postoju w boksach za spowodowanie kolizji z Gutierrezem
 kara przejazdu przez boksy za spowodowanie kolizji z Sutilem

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 3 Odśwież T- T+
derwisz, 06.04.2014 21:36[!]
Wyscig był interesujący głównie za sprawą braku ordynarnego team orders (vide poprzedni wyścig i sytuacja Massa Bottas).
Pięknie wybrnęli z trudnej sytuacji stratedzy Mercedesa. Kiedy na początku wyścigu fajnie zaiskrzyło miedzy Lewisem i Nico bardzo szybko podjęto decyzje o zróżnicowaniu strategii dla obydwóch kierowców. Dzięki temu na jakis czas zażegnano ryzyko zespołowe. Co prawda było to ze szkodą dla widowiska, ale nie do końca ,gdyż znając niuanse strategiczne można było się emocjonować korespondencyjna walką tej pary. Za sprawą SC szybciej niz się spodziewaliśmy doszło do ponowienia bezpośredniej rywalizacji Mercedesów, które uraczyły nas fantastyczna końcówką.
Poza walką wspomnianego duetu, który startuje w innej klasie, obserwowaliśmy również inne wspaniałe pojedynki. Najciekawsze były te pomiędzy kierowcami z tej samej stajni. Nic dziwnego, prawdziwy sport jest wtedy gdy kierowcy dysponują porównywalnym sprzętem.
Niby piękne były również pojedynki Kimiego czy Fernando którzy jadąc w swoich gruchotach desperacko próbowali powstrzymać zdecydowanie szybsze od nich Wiliamsy, FI czy Redbulle, jednak nie było w tym takich emocji jak w pojedynkach wewnątrz zespołowych.,
Ten sezon udowadnia, ze prawdziwa jest opinia głosząca, ze zdobycie 4 kolejnych tytułów przez Vettela było możliwe tylko dzięki temu, ze dysponował bolidem w którym wielką sztuką byłoby nie zdobyć tytułu i na dodatek jako partnera miał niezbyt wymagającego i w sumie przeciętnego kierowcę (Webber).
Dzisiaj na przykładzie Ricciardo widać jakim wielkim "mistrzem" kierownicy jest Vettel. Czy bardzo kontrowersyjne byłoby stwierdzenie, ze Ricciardo będąc na miejscu Vettela również nie miałby problemów ze zdobyciem czterech mistrzostw? Odpowiedź jest oczywista: NIE.
Kamikadze2000, 06.04.2014 22:47[!]
Recepta na emocje?? Walka między kolegami z teamu. Założę się, iż jeżeli w zeszłym sezonie byłaby rywalizacja między Webberem i Vettelem, toteż wielu "piałoby" z zachwytu. Zachwyt wyścigiem przesadzony. ;) Ale sądzę, iż wynika głównie z długoletniej frustracji dominacją Vettela. Skończyła się jego hegemonia (przynajmniej na razie...) i teraz ma problemy z bolidem (ten silnik to crap - dodatkowo kiepsko upakowany - brak odpowiedniej interakcji z Renault dało "efekt"...). Dodatkowo wyprzedził go Ricciardo, choć to wcale nie świadczy o tym, że jest lepszy... ;] Ciekawe, co odpowiedzą zwolennicy takiego stanu rzeczy. Dla mnie byłoby świetnie, gdyby różnice w silnikach były minimalne oraz nie byłoby tak drakońsko dużej przewagi Mercedesa. Obecnie ten zespół jest w swojej lidze. Przez to ten sezon niestety wiele straci... nawet, jeżeli mamy fajną walkę. Mnie akurat takie coś nie rusza... ;) Tym bardziej, że lider (czyt. Hamilton) już został wybrany... ;) Różnice w osiągach silnika wcale nie są dobre. I z pewnością nie przyczyniają się do pozytywnej rywalizacji. Najwięcej pozytywnego dla "polepszenia" sytuacji z wyprzedzaniem (choć bez przesady...) dało ograniczenie aero... ;)

@Challenger - w pełni Cię popieram w kwestii obecnej sytuacji... tym, którym to pasuje, nie widzą problemu... ;)
kykec, 06.04.2014 23:05[!]
@derwisz - nie przesadzaj z tym Vettelem, gdyby był równie słaby jak Webber nie dominowałby tak bardzo. Owszem bolid miał najlepszy, ale umiał to wykorzystać. Poczekajmy gdzie będzie na końcu sezonu.

Ja wciąż zdziwiony jestem tym jak niesamowicie szybkie są merce. Mówiło się o 1-1,5 sekundy na okrążenie, tymczasem...
robertunio, 07.04.2014 00:59[!]
Wyscig byl bardzo interesujacy. Przyjemnie sie go ogladalo. Przewaga Mercedesa nad reszta stawki jest wieksza niz takowa RedBulla w apogeum potegi. Gdyby nie SC to mieliby potencjal aby zdublowac WSZYSTKICH, na szczescie brak TO w Mercu zapewnil nam emocje obserwowania walki o zwyciestwo. Jesli chodzi o dalsze miejsca to tez bylo bardzo duzo ciekawej walki. Wyscig jak dla mnie zdecydowanie na +. Jesli chodzi o bezpieczenstwo to jak pokazala kraksa Maldonaldo-Gutierrez widac ze nowe fallusiki tez sa bardzo niebezpieczne. Moze FIA przemysi na nowo pomysl superniskich nosow kotre wbijaja sie pod samochod przeciwnika.
MairJ23, 07.04.2014 01:35[!]
@robertunio przeciez tam nos nei mial kontaktu z bolidem Guttiereza ! kilka powtorek bylo - wtedy na biezaco mozna bylo to zweryfikowac. Ja juz sciagam wyscig to jeszcze raz zobacze, ale dalbym sobie reke uciac ze tam nos nie odegral zadnej roli w tej kraksie :)
ROOK, 07.04.2014 01:52[!]
Cytat robertunio :
Jesli chodzi o bezpieczenstwo to jak pokazala kraksa Maldonaldo-Gutierrez widac ze nowe fallusiki tez sa bardzo niebezpieczne. Moze FIA przemysi na nowo pomysl superniskich nosow kotre wbijaja sie pod samochod przeciwnika.
.     Bo F1 to w ogóle sport bardzo niebezpieczny. Obniżenie nosów było krokiem niewielkim, ale jednak zrobionym we właściwym kierunku. Zwróć uwagę, że zderzają się szybszy z tyłu i wolniejszy z przodu. Przy wysokich nosach ten z tyłu był podbijany, a jako szybszy lądował na kokpicie tego z przodu i tam kołami i podwoziem robił „ziazi”. Klasyczna sytuacja, to GRO-ALO na Spa.

.     Obecna konfiguracja utrudnia ten scenariusz nawet z wariantem koziołkowania tego z przodu — to jest schemat dość dobrze zabezpieczony, co pokazał nawet dzisiejszy wypadek — kierowca jedyne co stracił, to orientację i musiał dopytać — Co się dzieje?

.     Na koniec mam myśl, że bezpieczeństwo dzisiejszych regulacji znowu można podnieść o punkcik albo dwa. Otóż te bardzo niskie nosy należy wyposażyć… Tak! Z powrotem wyposażyć w nieduży garbik (czy też może łagodny „tłuczek” albo tarkę niedużych garbików, żeby w razie czego jeszcze bardziej ograniczyć zakres nurkowania tego z tyłu pod tym z przodu i siłę podbijania.
Kamikadze2000, 07.04.2014 14:55[!]
@MairJ23 - może i nie, ale kolizje Massy z Kobayashim pokazała, iż bolid może wjechać pod inny... ;)

@derwisz - na przykładzie kierowców Merca widzisz, ile znaczy bolid. Do bolidu Merca teraz można byłoby wsadzić w zasadzie każdego z tej stawki i wygrałby wyścig. Tak więc ewentualny tytuł Rosberga czy też Hamiltona jest jeszcze mniej warty, niż Vettela... RBR nie miał takiej przewagi. Nie lubisz Vettela i nie jesteś obiektywny... tyle ci powiem. ;) Gdyby traktować rywalizację kierowców z logistycznego punktu widzenia, należałoby z niej zrezygnować... Poza seriami promocyjnymi, żadna seria wyścigowa nie wskaże nam talentów... Zwłaszcza w przypadku F1 rywalizacja konstruktorów to najbardziej miarodajna klasyfikacja - zespół to zespół... ;) Niestety i w tym względzie równości do końca nie ma (budżety...). ;)
derwisz, 09.04.2014 13:34[!]
@Kamikadze -- nie zgodze się, ze tytuł dla któregoś z kierowców Mercedesa bedzie mniej warty niz tytuły Vettela. Vettel nie miał zadnej konkurencji ze strony Webbera, tytuł dostał na tacy (pomijajac to ze dzięki katastrofalnym błędom kilka razy dał szanse walki dla Alonso).

Kierowcy Mercedesa walczą ze sobą jak równy z równym i dzisiaj trudno powiedzieć ze 100 procentową pewnością który z nich zdobędzie tytuł. Vetttel musiał walczyć tylko z samym sobą a właściwie ze swoimi błędami.
Strony  •  < 1 2 3 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca