F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2015
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Rosji
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2015
Klasyfikacje generalne 2015
Statystyki z sezonu 2015

  Wszystkie sezony
2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Monza.
Gran Premio d'Italia 20156 września
Autodromo Nazionale di Monza
Długość toru: 5,793 km
Liczba okrążeń: 53
Pełny dystans: 306,720 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:19,525 - Q1, Juan Pablo Montoya (Williams), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:21,046 - Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
247,586 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2003
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis wyścigu  [  T-  |  T+  ]
Monza to tor wyjątkowy dla każdego fana F1. Podobnie sprawa się ma w przypadku kierowców. Każdy chce tutaj właśnie osiągnąć jak najlepszy wynik, nie mówiąc o zawodnikach Ferrari. W tym roku oczywiście sprawa nie jest taka łatwa ze względu na dominację Mercedesa, ale to nie znaczy, iż atmosfera na Monzy była ponura. Kończąca sezon w Europie runda emanowała pasją do sportów motorowych jak zawsze.

Starty od GP Belgii w całości zależą od umiejętności kierowcy, nie ma już miejsca na szczegółowe instrukcje inżynierów. O ile trudno twierdzić, iż Kimi Raikkonen umiejętności nie posiada, aczkolwiek start do tegorocznego GP Włoch zapadnie w jego pamięci jako jeden z najgorszych w karierze. Fin zdławił swój silnik i po pierwszym zakręcie meldował się z tyłu stawki. Tymczasem na czele Lewis Hamilton i Sebastian Vetteł łeb w łeb ścigali się do pierwszego zakrętu. Ostatecznie zwycięsko z pojedynku wyszedł mistrz świata i rozpoczął swój marsz, na pierwszym okrążeniu odchodząc na ponad 1,5 sekundy.

Bardzo pechowo wyścig rozpoczęły również Lotusy. Oba bolidy stajni z Enstone doznały awarii już po dwóch okrążeniach i był to dla nich koniec europejskiej części sezonu. Całkiem niezły start za to zaliczyły McLareny. Jenson Button wskoczył na dziewiątą lokatę, na które o dziwo dość długo się utrzymywał. Niestety tempo jego bolidu było niesamowicie słabe (co nie może dziwić biorąc pod uwagę moc Hondy) i ostatecznie spadł daleko w tył stawki. Jeśli zaś chodzi o drugiego Mercedesa, Nico Rosberg nie popisał się zbyt dobrym ruszeniem z pól startowych i dał się wyprzedzić Perezowi, z którym się uporał dopiero po kilku okrążeniach.

Na dwunastym okrążeniu Carlos Sainz zjechał na pierwszy postój, podczas którego odbył również karę 5 sekund za zyskanie przewagi po wyjeździe poza tor. Kolejne postoje rozpoczęły się na 18 kółku gdy zjechał Rosberg z Hulknebergiem. Nico wyjechał na ósmej pozycji, jednak po pit stopie Massy na następnym okrążeniu mógł cieszyć się z awansu przed Williamsa. Ekipa z Grove niewytłumaczalnie długo trzymała również na torze Bottasa, który zjechał dopiero na 22 okrążeniu, co pozbawiło go szans na walkę zarówno z Rosbergiem, jak i partnerem zespołowym.

Tym sposobem Rosberg przeskoczył na trzecią pozycję, a w międzyczasie Vettel zjechał na 25 okrążeniu. Lider wyścigu, Hamilton zrobił to kółko później. Anglik w tym momencie prezentował zabójcze dla reszty stawki tempo. Ferrari po błędzie Raikkonena na starcie postanowiło przetrzymać go na pierwszym przejeździe aż do 28 okrążenia, co zepchnęło go za Ericssona, z którym musiał się uporać po raz drugi na 32 okrążeniu. Fin wykonał bardzo ładny manewr przed szykaną Ascari.

Kolejne okrążenia niestety nie przynosiły żadnej walki na torze. Hulkenberg zaraportował jednak, iż jego bolid prowadzi się bardzo źle, co pozwoliło na dogonienie go przez Ericssona. Na czele stawki Rosberg gonił Vettela, a Mercedes twierdził, iż atak będzie możliwy w końcówce zawodów. Do bardzo ciekawego komunikatu doszło na 5 okrążeń przed metą gdy Lewis Hamilton został poproszony o maksymalne zwiększenie tempa. Inżynier dodał, by nie pytał o co chodzi, tylko wykonał polecenie. Wszelkie wyjaśnienia miały nadejść po wyścigu. Do mety zaś za to nie dotarł Fernando Alonso, zatrzymując się w garażu na 4 okrążenia do mety.

W międzyczasie Raikkonen doszedł do Pereza i przypuścił udany atak, co wzbudziło spory aplauz na trybunach. Hamilton kręcił rekordowe okrążenia wyścigu, w garażu Mercedesa mieliśmy ogromne nerwy, a do awarii doszło w bolidzie Rosberga, gdzie zapłonął silnik. Po tym incydencie do Hamiltona dotarł komunikat, iż nie musi już podejmować żadnego ryzyka. Tak też dojechał do mety, bezproblemowo zwyciężając, a za jego plecami doszło jeszcze do walki Massy z Bottasem, ale nie przyniosła ona żadnych zmian w układzie stawki.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 38°C
Temperatura powietrza: 23°C
Prędkość wiatru: 0,7 m/s
Wilgotność powietrza: 32%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
marios76, 06.09.2015 16:58[!]
Też się trochę martwię, ale przed chwilą dzwonił Bernie i mówił, że Lewis spokojnie utrzyma pierwsze miejsce ;) Ale musiał mieć Mercedes ciśnienie, przez cały wyścig:) Kierowcy nic nie wiedzieli, w sumie dobrze. Usiadłem przed tv przed samym startem i słabo sledziłem weekend, ale w trakcie przeszło mi przez myśl, że wiedzą o problemie Nico z silnikiem, ale musi spróbować dojechać i... nie wiadomo gdzie stanie, więc może SC i wymiana opon ze względu na zużycie którejś?
MairJ23, 06.09.2015 16:59[!]
A jak Ferrari z cisniniem opon. Good ? Bo jak DQ dla #44 to Vettel P1. Tifosi juz czekaja z Cinzano do odpalenia ;)
Asmodeus, 06.09.2015 17:02[!]
MairJ23, 06.09.2015 17:03[!]
Trzeba poczekac az skoncza grac pokera przy okraglym stoliczku Charlie i reszta

@Asmodeus ok I wszystko jasne....Forza Ferrari
marrcus, 06.09.2015 17:04[!]
Jeśli tak to Vettel dał ciał bo zwolnił na linii mety
Ham - 307 (29,317)
Vet - - 223 (30,183)
bartoszcze, 06.09.2015 17:05[!]
Ferrari było sprawdzane w tym samym czasie i byli w normie.
marios76, 06.09.2015 17:21[!]
@MairJ23 To chyba w Williams'ie otworzą Martini... Oba bolidy na podium ale w takiej sytuacji to lepsze winko, bo na szampana za późno...
Michal2_F1, 06.09.2015 17:29[!]
TommyYse ma rację. Niższe ciśnienia opon = lepsze osiagi. Za techniczne wykroczenia są DQ. I nie wypisujcie jakiś wyliczeń o 20 czy 25 sekund że Vettel dał ciała gdyż odpuścił na ostatnim okrążeniu, bo to jakieś szczyty absurdu.
kabans, 06.09.2015 17:32[!]
Wyścig jak to bywa zwykle na monzy trochę monotonny ale chociaż po wyścigu mamy trochę emocji i trzymam kciuki za jakąś porządną karę. Jeśli Lewis zostanie ukarany przejazdem przez boksy (czyli czasowo 25s) to lepiej, żeby sędziowie byli pobłażliwi i w ogóle z niej zrezygnowali. Dlaczego? Dlatego, że wtedy taką samą karę będzie musiał dostać Rosberg. W przypadku anglika nic się zmieni, minimalnie utrzyma się przed Vetelem ale u Rosberga kara będzie zamieniona na +5 na starcie w singapurze. Poznamy zwyciezcę dwa tygodnie przed wyścigiem. Chociaż czy czasem Rosberg nie napoczął 4 silnika, który być może nie będzie nadawał się do użycia?
Asmodeus, 06.09.2015 17:38[!]
Hamilton jeszcze musi się tłumaczyć i przepraszać na twicie dlaczego muzyczki sobie słuchał podczas minuty ciszy, myślał biedak że to sesja zdjęciowa :D
kabans, 06.09.2015 17:40[!]
chciaż z tą karą dla Rosberga mogę się mylić bo przecież jest sklasyfikowany. Więc najelpiej MERC wykluczony i kary +5 na starcie w singapurze.

Cytat Asmodeus :
...
Hamiltonowi mówią co ma robić co kilka sekund na torze i poza nim więc to wina jego suflerów, którzy zaspali.
Asmodeus, 06.09.2015 18:01[!]
No further action, czyli żałosna formuła pozostaje dalej żałosną formułą, najlepsze jest to że zapewne w mercu łgali stewardom że o niczym nie wiedzieli a w trakcie wyścigu z oczami jak pięciozłotówki krzyczeli Lewisowi żeby zwiekszył przewagę bez zadawania pytań (jakby z góry wiedzieli że dostaną karę doliczenia czasu)
mich909090, 06.09.2015 18:02[!]
Dobrze, że nie było kary. Sport wygrał.
rvs, 06.09.2015 18:03[!]
@kabans Nie lubię liczenia przed faktami, ale jeśli już się za to bierzesz, to podlicz Vettela dobrze i ustaw go na odpowiednim miejscu.
Masio, 06.09.2015 18:34[!]
Jestem zawiedziony, bo liczyłem dziś na Raikkonena, a tu znowu zonk. Mi się wydaje to podejrzane, że tylko Kimi ma problemy z autem a Sebastian nie ma ich wcale (historia się powtarza).
Wyścig ogólnie był nudny. Daję ocenę 2/10.
kabans, 06.09.2015 18:39[!]
Cytat Masio :
..
To jest poblem z raikonnenem, nie z bolidem.
macieiii, 06.09.2015 20:03[!]
@Lejnus nie sprawdzałem czy ktoś zdobył wszystkie sesje i fastest lap ale obstawiam że podczas dominacji Vettela raczej padł też taki rekord
Zomo, 07.09.2015 00:24[!]
Ja nie widze problemu z Raikonenem - przebil sie z ostatniego miejsca na starcie az na 5 i to wyprzedzając wszystkich po drodze bo Lotusy odpadly jak je juz wyprzedzil. Gdyby tego samego dokonal Hamilton albo Vettel piali byscie z zachwytu, ze to swiadczy o genialnosci tych kierowcow.
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca