F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2015
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Rosji
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2015
Klasyfikacje generalne 2015
Statystyki z sezonu 2015

  Wszystkie sezony
2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Catalunya.
Gran Premio de España Pirelli 201510 maja
Circuit de Barcelona-Catalunya
Długość toru: 4,655 km
Liczba okrążeń: 66
Pełny dystans: 307,104 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:19,954 - Q2, Rubens Barrichello (Brawn), 2009
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:21,670 - Kimi Raikkonen (Ferrari), 2008
Największa średnia prędkość wyścigu:
198,102 km/h - Felipe Massa (Ferrari), 2007
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Najszybsze okrążenia w wyścigu
P.NrKierowcaBolid Op. Czas okr.StrataOdstępKm/hOkr.
1.44Lewis HamiltonMercedes F1 W06 Hybrid1:28,269--189,85155
2.6Nico RosbergMercedes F1 W06 Hybrid1:29,1080,8390,839188,06454
3.7Kimi RaikkonenFerrari SF15-T1:29,9301,6610,822186,34548
4.19Felipe MassaWilliams FW371:30,3732,1040,443185,43152
5.77Valtteri BottasWilliams FW371:30,7102,4410,337184,74345
6.5Sebastian VettelFerrari SF15-T1:30,7362,4670,026184,69062
7.27Nico HulkenbergForce India VJM081:30,8882,6190,152184,38152
8.3Daniel RicciardoRed Bull RB111:31,1232,8540,235183,90557
9.55Carlos SainzToro Rosso STR101:31,1562,8870,033183,83963
10.22Jenson ButtonMcLaren MP4-301:31,1622,8930,006183,82747
11.26Daniił KwiatRed Bull RB111:31,8873,6180,725182,37641
12.33Max VerstappenToro Rosso STR101:31,8963,6270,009182,35847
13.12Felipe NasrSauber C341:31,9273,6580,031182,29742
14.11Sergio PerezForce India VJM081:31,9323,6630,005182,28739
15.8Romain GrosjeanLotus E23 Hybrid1:31,9443,6750,012182,26347
16.9Marcus EricssonSauber C341:32,2213,9520,277181,71653
17.13Pastor MaldonadoLotus E23 Hybrid1:32,9124,6430,691180,36417
18.14Fernando AlonsoMcLaren MP4-301:33,3875,1180,475179,44724
19.28Will StevensMarussia MR03B1:33,6555,3860,268178,93350
20.98Roberto MerhiMarussia MR03B1:34,2105,9410,555177,87952
107% najlepszego czasu: 1:34,448

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Il Capitano, 10.05.2015 17:11[!]
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:21,670 - Kimi Raikkonen (Ferrari), 2008
1:28,269 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2015

Formuło gdzie jesteś ? :(
Karol24, 10.05.2015 17:20[!]
@Il Capitano Wtedy było tankowanie w czasie wyścigu i wytrzymałe opony. Można było jechać kwalifikacyjne okrążenia podczas wyścigu.
dex, 10.05.2015 18:08[!]
Karol24
To ja chce właśnie tamtą f1. Powiem Ci że tęsknię za nią. Właśnie za to że strategia z tankowaniem, ile jaki bolid zatankowany itp. to było coś.
mattbmw, 10.05.2015 18:17[!]
Ach te procesje w 2008... no, ale wtedy było można było tankować, więc formuła 1 była super...
Maly-boy, 10.05.2015 18:48[!]
To teraz nie ma procesji ?

Obecnie F1 jest nijaka, przewidywalna i zdominowana przez jeden zespół, juz nawet kibice na trybunach nie zatykają uszu, niedługo Motogp będzie głośniejsze od F1 jak zobaczymy w niej piszczące bolidy podobne do tych z Formuły E ;p
Mexi, 10.05.2015 19:09[!]
Muszę się zgodzić z przedmówcami - dla mnie bolidy z 2008 były jednymi z najpiękniejszych w historii, tankowanie było fajne, procesje - nie były...ale chciałbym tamte bolidy.
dex, 10.05.2015 19:33[!]
Przecież to było piękne. Każdy zastanawiał się na ile okrążeń bolid jest zatankowany, czy na 10 okrążeń czy na 25. Była większa opcja co do strategii niż teraz. Można było mniej zatankować i szybciej targać bolidem, albo zatankować cysternę i jechać na 1 pit stop. Wtedy było lepiej.
mattbmw, 10.05.2015 20:08[!]
@Maly-boy Nawet nie próbuj porównywać tegorocznych procesji do tych z 2008 roku. No ale w końcu to już 7 lat i rozumiem, że pamięć szwankuje. Zresztą ciekawe czemu zmieniono regulaminy dotyczące bolidów skoro wszystko było takie ekscytujące. A co do dźwięku to prawdopodobnie najwięcej jęczą te osoby, które nigdy na żadnym wyścigu nie były. Chcecie doznań akustycznych to jedźcie chociażby na pierwszą lepszą rundę mistrzostw polski do poznania i jak posłuchacie sobie ten ryk porsche to od razu przestaniecie się zachwycać "pięknym brzmieniem silników V8 wydobywających się z waszych telewizorów i komputerów"
@dex Tak rzeczywiście piekne to było... w ciągu 2-3 okrążeń prawie cała stawka zaliczała pitstopy, czyli zupełnie tak samo jak dzisiaj.
hejter, 10.05.2015 21:25[!]
Kiedyś to było, nie to co teraz.
FM WMR, 10.05.2015 21:37[!]
@mattbmw W Poznaniu to nawet przejazd 126tek robi wrażenie,ale nie przesadzajcie już tak z tym brzmieniem obecnej F1😏
dex, 10.05.2015 21:54[!]
mattbmw

Czasami było tak jak jest teraz, ale dużo razy było tak że kierowca co zdobył PP jechał na oparach. W wyścigu potem okazało się że zjeżdżał na 12 kółku albo nawet wcześniej. A zawodnik z P3 albo P4 jechał 20 kółek. Różnie to było. Albo osoba co zdobyła PP jechała cięższym bolidem na 3-4 kółka więcej niż osoba z P2. Dodatkowo tankowanie to były dodatkowe zjazdy do boksów, oczywiście że przy okazji się opony zmieniało jednak w pit stopie się więcej dział i było to ciekawsze. A jeszcze ciekawsze były sesje kwalifikacyjne godzinne. I każdy miał 12 kółek na najlepszy czas. Nikt na nikogo nie patrzył tylko jeździli. Czuć było spaliny i walkę. A np. w bodajże 2003 roku jak było jedno kółko kwalifikacyjne też było ciekawie.
Kamikadze2000, 11.05.2015 13:02[!]
W sezonie 2008 mieliśmy inny problem - zbyt zaawansowaną aerodynamikę, przez którą wyprzedzanie było prawie niemożliwe. Byłoby idealnie, gdyby w 2014 roku ograniczono wyłącznie aero (tzn. usunięto to, co usunięto). Zmiana silnika była pomyłką... ale teraz poszło już zbyt dużo kasy, by ten projekt porzucić. ;]
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca