F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2015
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Rosji
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2015
Klasyfikacje generalne 2015
Statystyki z sezonu 2015

  Wszystkie sezony
2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Gilles Villeneuve.
Grand Prix du Canada 20157 czerwca
Circuit Gilles Villeneuve
Długość toru: 4,361 km
Liczba okrążeń: 70
Pełny dystans: 305,270 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:12,275 - Ralf Schumacher (Williams), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:13,622 - Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
207,165 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Rezultat wyścigu
P.Z.NrKierowcaBolid Op.  Ok. Czas/strata/powód nieukończ.B
1.=44Lewis HamiltonMercedes F1 W06 Hybrid701h31m53,1451
2.=6Nico RosbergMercedes F1 W06 Hybrid70+0:02,2851
3.177Valtteri BottasWilliams FW3770+0:40,6661
4.17Kimi RaikkonenFerrari SF15-T70+0:45,6252
5.135Sebastian VettelFerrari SF15-T70+0:49,9032
6.919Felipe MassaWilliams FW3770+0:56,3811
7.113Pastor MaldonadoLotus E23 Hybrid70+1:06,6641
8.127Nico HulkenbergForce India VJM08691 okr. (1 okr.)1
9.126Daniił KwiatRed Bull RB11691 okr. (07,319)1
10.58Romain GrosjeanLotus E23 Hybrid691 okr. (06,865)2
11.111Sergio PerezForce India VJM08691 okr. (14,955)1
12.155Carlos SainzToro Rosso STR10691 okr. (00,273)1
13.43Daniel RicciardoRed Bull RB11691 okr. (11,139)1
14.29Marcus EricssonSauber C34691 okr. (05,722)1
15.433Max VerstappenToro Rosso STR10691 okr. (01,153)1
16.212Felipe NasrSauber C34682 okr. (1 okr.)1
17.=28Will StevensMarussia MR03B664 okr. (23,804)2
Niesklasyfikowani
98Roberto MerhiMarussia MR03B57wałek rozrządu1
22Jenson ButtonMcLaren MP4-3054wydech2
14Fernando AlonsoMcLaren MP4-3044wydech1
Najszybsze okrążenie: Kimi Raikkonen (Ferrari SF15-T) - 1:16,987 na 42 okr.
Średnia prędkość zwycięzcy: 199,337 km/h
 kara 5-sekundowa za kolizję ze Stevensem

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
RY2N, 08.06.2015 14:35[!]
Warto jeszcze jedną rzecz zauważyć - po raz pierwszy od dosyć dawana decyzje sędziów podejmowane podczas wyścigu okazały się sensowne pomimo nacisków zgłaszanych przez kierowców czy zespoły.
Na potwierdzenie tego - po wyścigu, gdy wszyscy ochłonęli - zarówno Grosjean przeprosił za swój manewr na Stevensie, jak i Hulk przyznał, że przesadził z obroną przed Vettelem. Dla komentatorów Polsatu i dla wielu z nas przyzwyczajonych do dotychczasowych absurdów sędziowskich, zwłaszcza ta druga sytuacja nie była oczywista. A wystarczyło sobie uświadomić, że Hulk został wyprzedzony przed wejściem w szykanę i w momencie gdy oba bolidy o mały włos się nie zetknęły to Hulk był z tyłu i do tego wszystkiego nie panował w żadnym stopniu nad bolidem.
Kamikadze2000, 08.06.2015 15:14[!]
@sstas - mam nadzieje, że w Austrii będzie, tak jak piszesz. Chce się mylić, bo obecna sytuacja nie jest dobra.

@Michal2 F1 - to tylko potwierdza przewagę hegemona.
Aeromis, 09.06.2015 00:36[!]
@RY2N
Limit paliwa nie taki straszny i nie ma co tego demonizować co moim zdaniem potwierdzają wyniki kwalifikacji gdzie nic silników nie dusiło [tu zakładam że VET byłby w stanie pojechać niż RAI]. Doskonała forma Lotusa i SFI pokazała że na tym torze silnik był bardzo ważny, tylko jeden bolid z silnikiem Mercedesa nie dojechał w punktach, czegoś takiego w tym sezonie nie było. FL to pochodna wielu czynników i ja rzadko na to patrzę w kontekście formy zespołu, tylko jak widzę że mogło do nich dojść w porównywalnych warunkach, a takich nie było w Kanadzie, więc w ogóle FL mnie nie interesuje. Tak szczerze to ja na decyzje sędziów nie narzekam za wiele, a w trakcie wyścigu to prawie w ogóle, niemal zawsze mają rację, nie pamiętam już czegoś z czym bym się nie zgodził, bodaj jeden raz w poprzednim sezonie (ale co to było to już nie kojarzę).
Kamikadze2000, 09.06.2015 15:01[!]
Miejmy nadzieje @Aeromis, że niedługo nie będzie dyskusji na temat dysproporcji w osiągach. Nie wierzę w Renault, ale wierzę w Ferrari i Hondę. :))
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca