F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2016
GP Australii
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Rosji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Niemiec
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Malezji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2016
Klasyfikacje generalne 2016
Statystyki z sezonu 2016

  Wszystkie sezony
2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Marina Bay.
Singapore Airlines Singapore Grand Prix 201618 września
Marina Bay Street Circuit
Długość toru: 5,065 km
Liczba okrążeń: 61
Pełny dystans: 308,828 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:42,841 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2013
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:48,574 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2013
Największa średnia prędkość wyścigu:
155,361 km/h - Sebastian Vettel (Red Bull), 2013
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Rezultat wyścigu
P.Z.NrKierowcaBolid Op.  Ok. Czas/strata/powód nieukończ.B
1.=6Nico RosbergMercedes F1 W07 Hybrid611h55m48,9503
2.=3Daniel RicciardoRed Bull RB1261+0:00,4884
3.=44Lewis HamiltonMercedes F1 W07 Hybrid61+0:08,0384
4.17Kimi RaikkonenFerrari SF16-H61+0:10,2194
5.175Sebastian VettelFerrari SF16-H61+0:27,6943
6.233Max VerstappenRed Bull RB1261+1:11,1974
7.214Fernando AlonsoMcLaren MP4-3161+1:29,1983
8.911Sergio PerezForce India VJM0961+1:49,1462
9.226Daniił KwiatToro Rosso STR1161+1:49,8673
10.520Kevin MagnussenRenault R.S.1661+1:51,8433
11.221Esteban GutierrezHaas VF-16601 okr. (1 okr.)3
12.119Felipe MassaWilliams FW38601 okr. (01,450)4
13.312Felipe NasrSauber C35601 okr. (18,994)3
14.855Carlos SainzToro Rosso STR11601 okr. (06,323)4
15.330Jolyon PalmerRenault R.S.16601 okr. (20,968)3
16.494Pascal WehrleinManor MRT05601 okr. (14,777)3
17.39Marcus EricssonSauber C35601 okr. (00,465)4
18.331Esteban OconManor MRT05592 okr. (14,869)4
Niesklasyfikowani
22Jenson ButtonMcLaren MP4-314318 okr. (16 okr.)4
77Valtteri BottasWilliams FW383526 okr. (8 okr.)5
27Nico HulkenbergForce India VJM09061 okr.0
Nie wystartowali
8Romain GrosjeanHaas VF-16061 okr.0
Najszybsze okrążenie: Daniel Ricciardo (Red Bull RB12) - 1:47,187 na 49 okr.
Średnia prędkość zwycięzcy: 159,993 km/h

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Robson22, 18.09.2016 16:17[!]
Gutierrez :D
FM WMR, 18.09.2016 16:19[!]
Williams dno :'(
enstone, 18.09.2016 16:26[!]
Renault już powinno lecieć z kontraktem w zębach do Magnussena.
hawaj, 18.09.2016 17:15[!]
Jak to Gerard napisał - Hamilton nie wytrzymał wyścigu - wystartował z 3 i na 3 skończył - zgodzę się z Gerardem że Lewis nie ma kondycji ostatnio - w normalnej dyspozycji z pewnością startując z 3 miejsca wygrałby wyścig :-)
Sorki za trolla ale przypomniały mi się komenty tego jasnowidza i postanowiłem się jeszcze trochę pośmiać :)
Gerard, 18.09.2016 17:48[!]
@hawaj
Byłby piąty, gdyby nie frajerstwo w Ferrari i sabotaż na Verstappenie w Red Bullu.
hawaj, 18.09.2016 17:54[!]
A Rosberg byłby drugi i co ??
Gerard, 18.09.2016 18:19[!]
Dlaczego twierdzisz, że drugi?
Maciek znafca, 18.09.2016 18:25[!]
Warto wspomnieć o piątym 11 miejscu Gutierreza. Gość serio ma pecha, bo ostatnio naprawdę jeździ dobrze a żadne punkty nie chcą wpaść. W kwalach co weekend miażdży GroSZka, który ponoć jest gwiazdą F1.
Yurek, 18.09.2016 19:09[!]
Cytat Maciek znafca :
ostatnio naprawdę jeździ dobrze

Zero błysku i szeroko pojętej waleczności to nie są determinanty dobrej jazdy.
Cytat Maciek znafca :
W kwalach co weekend miażdży GroSZka

Serio?
MairJ23, 18.09.2016 20:05[!]
@Yurek dokladnie - czasami to wyglada jakby puszczal ludzi przed siebie... zero talentu do bronienia - bez przesady ten Haas nie jest taki wolny zeby tak jezdzic.
lol - "miażdży" to chyba lekko przesadzony osad :( chyba ludzie nie uzywaja slownika zeby sprawdzic znaczenie pewnych slow.

Co do sytuacji z Rosbergiem i Ricciardo... to zdaje mi sie ze Mercedes mial wszystkjo policzone.... wiec jakies gadanie w stylu ze Ricciardo gdyby mial jeszcze jedno okrazenie to by wyprzedzil Nico jest bardzo na wyrost - bo strategia Mercedesa dotyczyla wyscigu a nei wyscigu plus 1 okrazenie ;) wszystko bylo wyliczone. Troche sie RBR przeliczyl bo mowili Ricciardo ze na 4 okrazenia przed koncem wyscigu bedzie mial walke z Rosbergiem co sie nie spelnilo bo na 5 okrazen do konca Nico zaczal jechac nieco szybciej i Ricciardo musial niwelowac strate wlasnei do ostatniego okrazenia - czyli strategia Mercedesa byla dobrze przygotowana po bledzie z pokryciem Pitstopu Red Bulla.
Ale co Ferrari zrobilo z Raikkonenem to juz jakas farca strategii. Mieli juz podium i oddali przez gapiostwo podium Hamiltonowi. Swoja droga Lewis niezle pojechal ze swoimi problemami z hamulcami.
Aeromis, 18.09.2016 20:49[!]
@MairJ23
Strategia Rosberga to nie były żadne wyliczenia, to była ogromna gafa Mercedesa i jestem co do tego pewien na 100%. To Singapur, a tam dwa SC w jednym wyścigu to nic niezwykłego, gdyby do tego doszło to ujawniło by się z lekka skandaliczne zachowanie strategów Merca. Tam nic nie było wyliczone, RIC nie dopadł ROS nie dlatego że Niemiec przyspieszył, a dlatego że Australijczyk zużył swoje opony i nie mógł naciskać.
Co do Gutierreza to mam odmienne zdanie, kwalifikacje pokazały przepaść pomiędzy Haasem a McLarenami, SFI, Williamsami czy też STR w Singapurze. Wystartował 14, na początku stracił, ale ukończył na p11 po tym jak odpadły trzy potencjalnie lepsze bolidy od niego.
RY2N, 19.09.2016 13:03[!]
@MairJ23 – niekoniecznie - zob. na wykresach
1 stint RAI i HAM jechali na takich samych oponach - na 14 okr. strata RAI wynosiła już 3s - dlatego HAM jako pierwszy zjeżdża bezpiecznie na wymianę opon na 15 okr. i zakłada softy; Kimi zjeżdża na 17’ i zakłada supersofty; w tym momencie strata RAI do HAM wynosi już 5s
w 2 stincie Kimi (ma lepsze opony) redukuje stratę do poziomu 1s (27'okr.), ale od tego momentu strata się stabilizuje, a potem powoli zaczyna rosnąć i na 32 okr. wynosi już 2s; na następnym kółku Ferrari decyduje się zmienić opony w bolidzie RAI na softy; okrążenie później HAM robi to samo
3 stint - na nierozgrzanych oponach HAM popełnia błąd i RAI go wyprzedza - w tym momencie ma 6s przewagi; ale ponieważ oba bolidy mają takie same opony więc HAM bez trudu redukuje stratę do 2s już po 9 kółkach (na 44 okr.) i zjeżdża po supersofty żeby spróbować podciąć RAI; Ferrari ma do wyboru kontynuować na softach (które w tym momencie dają czas gorszy od s.softów HAM o ok 2-3s/okr.) albo próbować się bronić zakładając jeszcze szybsze opony niż HAM (ultrasofty) i to właśnie zrobili na 46 okr. Oczywiście nie wiemy jakie dokładnie czasy okrążeń miałby RAI na nie zmienionych softach, ale mamy 2 przesłanki aby to oszacować: RAI nawet na nowych softach nie zszedł poniżej 1:50; ROS, który pociągnął stint do końca na softach miał najlep. czasy na poziomie 1:50,4 (a Ferrari było wolniejsze od Merca 0,5-1s/okr.)
4 stint - dzięki temu Kimi był w stanie prawie dotrzymać kroku Hamiltonowi i jego strata z 1s na 47 okr. urosła do zaledwie 2,2s na mecie

Czyli gdyby nie zmieniono opon RAI to HAM byłby przed nim na mecie o ok. 12-15s (przy założeniu wyprzedzenia na 55 okr., ale przy tak dużej różnicy czasu na okrążeniu jest b. mało prawdopodobne żeby było inaczej); a tak powstało wrażenie, że Ferrari ma takie samo tempo jak Mercedes (a to oczywiście nieprawda i nie ma na razie sposobu żeby bez sporej dozy szczęścia Ferrari wygrało z Mercem)
FM WMR, 20.09.2016 17:40[!]
@RY2N ale przecież podobna sytuacja była z Ricciardo i Rosbergiem.Raczej Kimi na pewno by utrzymał podium,zważywszy na błędy jakie popełniał Lewis w trakcie całego weekendu.Dojechać owszem ,ale wyprzedzić.
RY2N, 20.09.2016 22:02[!]
między RIC i ROS sytuacja nie była do kopńca analogiczna gdyż przede wszystkim szybszy bolid (Mercedes) został z przodu a wolniejszy (RedBull) go gonił.
Ale przede wszystkim zwróć uwagę na to co powiedział po wyścigu Paddy Lowe (szef techniczny Mercedesa) tzn. że nie było żadnych problemów z hamulcami tylko kierowcy byli proszeni aby nimi zarządzać (tzn. nie używać maksymalnego hamowania cały czas). Dlatego też nic nie stało na na przeszkodzie żeby pod koniec przyspieszyć gdy Ricciardo zaczął się za mocno zbliżać do Rosberga.
Dlatego właśnie wszyscy - włącznie z Ricciarrdo - ze zdziwieniem musieli obejść się smakiem pod koniec wyścigu. Rosberg po prostu kontrolował sytuację.
A Mercedes od początku roku bawi się z nami w kotka i myszkę. Wiadomo, że jeżeli pomiędzy Mercedesami a konkurencją w kwalifikacjach jest różnica czasu okrążenia na poziomie 0,6-1 sekundy to nie ma bata żeby ktoś ich pokonał w normalnej walce (tzn. o ile Merc czegoś nie schrzani w wyscigu).
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca