F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2016
GP Australii
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Rosji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Niemiec
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Malezji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2016
Klasyfikacje generalne 2016
Statystyki z sezonu 2016

  Wszystkie sezony
2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Austin.
United States Grand Prix 201623 października
Circuit of the Americas
Długość toru: 5,513 km
Liczba okrążeń: 56
Pełny dystans: 308,728 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:35,657 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2012
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:39,347 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2012
Największa średnia prędkość wyścigu:
193,114 km/h - Lewis Hamilton (McLaren), 2012
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Rezultat wyścigu
P.Z.NrKierowcaBolid Op.  Ok. Czas/strata/powód nieukończ.B
1.=44Lewis HamiltonMercedes F1 W07 Hybrid561h38m12,6182
2.=6Nico RosbergMercedes F1 W07 Hybrid56+0:04,5202
3.=3Daniel RicciardoRed Bull RB1256+0:19,6922
4.25Sebastian VettelFerrari SF16-H56+0:43,1343
5.714Fernando AlonsoMcLaren MP4-3156+1:33,9532
6.455Carlos SainzToro Rosso STR1156+1:36,1242
7.219Felipe MassaWilliams FW38551 okr. (1 okr.)3
8.311Sergio PerezForce India VJM09551 okr. (14,573)2
9.1022Jenson ButtonMcLaren MP4-31551 okr. (01,957)2
10.78Romain GrosjeanHaas VF-16551 okr. (07,901)2
11.226Daniił KwiatToro Rosso STR11551 okr. (23,924)1
12.620Kevin MagnussenRenault R.S.16551 okr. (00,689)3
13.230Jolyon PalmerRenault R.S.16551 okr. (05,641)2
14.29Marcus EricssonSauber C35551 okr. (04,816)1
15.612Felipe NasrSauber C35551 okr. (16,774)1
16.877Valtteri BottasWilliams FW38551 okr. (10,305)2
17.394Pascal WehrleinManor MRT05551 okr. (01,155)2
18.431Esteban OconManor MRT05542 okr. (1 okr.)3
Niesklasyfikowani
7Kimi RaikkonenFerrari SF16-H38niedokręcone koło3
33Max VerstappenRed Bull RB1228skrzynia biegów2
21Esteban GutierrezHaas VF-1616hamulce1
27Nico HulkenbergForce India VJM091kolizja na starcie0
Najszybsze okrążenie: Sebastian Vettel (Ferrari SF16-H) - 1:39,877 na 55 okr.
Średnia prędkość zwycięzcy: 188,612 km/h

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
towi, 23.10.2016 22:56[!]
No panowie nieźle oblali szampanem Panią od marketingu na podium :) Wyścig ciekawy. Alonso i Sainz wg mnie powinni dostać tytuł kierowcy dnia.
enstone, 23.10.2016 22:57[!]
Co to za lala z Mercedesa ... ;P
mcracer1993, 23.10.2016 23:03[!]
Wyścig w 90% był nudny jak flaki z olejem. Tylko końcówka była ciekawa. Tak naprawdę ten wyścig ustawił VSC (opinię o nim dam za chwilę ale i nie tylko) który sprokurował Verstappen - powinien dostać za to karę - tutaj nie zamierzam go bronić. Bo gdy miał te problemy z silnikiem to powinien natychmiast był zjechać na pobocze przy długiej prostej, a nie ciągnąć się przez niemalże połowę toru. Natomiast co do wścieklizny Ricciardo przez radio to mogę powiedzieć, że ja mu się jej nie dziwię, bo świetnie wystartował - co mu się nieczęsto zdarza i był przed Rosbergiem. Czy ktoś pamięta, żeby ktoś wjechał do PL na wstecznym - tak jak to zrobił Kimi Raikkonen?
Kamikadze2000, 23.10.2016 23:05[!]
Ten tor jest nudny jak flaki z olejem. Osobiście wywaliłbym go z kalendarza. :P Mam nadzieje, że pomyślą nad jakimś ulicznym, który to dziadostwo zastąpi.
mcracer1993, 23.10.2016 23:11[!]
@Kamikadze2000 Powinni pomyśleć nad przywróceniem jakiegoś klasycznego wyścigu. Natomiast jeśli chodzi o tory uliczne - wystarczy - był w Walencji i nie przetrwał, bo był nijaki. Baku też takie nijakie - nawet ta 2-kilometrowa prosta bez DRSu nic nie daje. Soczi (wrzucam jako uliczny ale tak z przymusu bo na taki nie wygląda) jest nudne przez quadratowe zakręty, Monako, Singapur i Kanada to wiadomo - wyjątkowych wyścigów się nie wyrzuca. Także mamy 5 torów ulicznych i to tyle.
mich909090, 23.10.2016 23:12[!]
Ten tor jest bardzo dobry. Szczególnie pierwszy sektor. Brawo Lewis za 50 zwycięstwo!Absolutny król tego toru. Gdyby nie awaria w Malezji byłby teraz liderem, a Rosberg mógłby tylko pomarzyć o tytule.
bartoszcze, 23.10.2016 23:18[!]
@mich909090
A i wyścig był dobry, ja się zawsze dziwię skąd w ludziach przekonanie że w wyścigu coś się dzieje na każdym okrążeniu.
Popis jazdy defensywnej Sainza, ataki w różnych miejscach z mnóstwem funu, zagrywki strategiczne i mnóstwo smaczków.
towi, 23.10.2016 23:25[!]
... a widok jak Nasr wyprzedza Bottasa bezcenny. Ciężki był ten wyścig dla Valtteriego.
Mariusz, 23.10.2016 23:29[!]
@enstone Victoria Vowles
mcracer1993, 23.10.2016 23:30[!]
W tym wyścigu był tzw. VSC. Powiem o nim tyle, że to jest badziewie, które wprowadziła FIA w poprzednim sezonie od GP Monako i powinno być ono skasowane. Przez to większość wyścigów jest zewsząd ustawionych - tak być nie powinno!!! Powinna być walka i się nie dziwię Danielowi Ricciardo, że miał wściekliznę. Ok zdarzały się przypadki, że ktoś zyskał na VSC. FIA uważa, że to dla bezpieczeństwa. Co takiego!? Śmiech na sali - ten tor w Austin ma kilometrowe pobocza i VSC? W Japonii mógłby być albo na torach ulicznych ale nie na Tilkodromach takich jak Austin. Tak jak któryś użytkownik wspomniał i też się pod to podpisuje: Pan Whiting jest odpowiedzialny za śmierć Julesa Bianchiego i po tej tragedii powinien był natychmiast odejść!!!
Gerard, 23.10.2016 23:30[!]
Czy nadejdzie jeszcze wyścig, gdy dwa Mercedesy wyjadą na czele z pierwszego zakrętu i będziemy mieli potem na dystansie całego wyścigu bezpośredni pojedynek pomiędzy nimi? Wtedy obaj cisnęliby na maxa przez wszystkie okrążenia bez żadnego oszczędzania sprzętu i kontrolowania tempa. W przypadku rozdzielenia jak dziś, ten z tyłu jest bez szans na wygranie. Dwa Mercedesy z przodu po starcie były tylko na Węgrzech, no i w Hiszpanii jeszcze, kiedy to zrobiło się naprawdę ciekawie.
Lejnus, 23.10.2016 23:46[!]
Cytat mcracer1993 :
Czy ktoś pamięta, żeby ktoś wjechał do PL na wstecznym - tak jak to zrobił Kimi Raikkonen?


W singapurze w 2008 roku podczas treningu pewien włoch nazwiskiem Trulli atakował PIT Lane nie z tej strony. To jedeyny przypadek, który kojarzę.
Luis Garcia, 24.10.2016 00:08[!]
Cytat bartoszcze :
Popis jazdy defensywnej Sainza

Czy ja wiem... Gdy Massa w końcu zbliżył się do niego na odległość DRS i nie był w stanie wyprzedzić przez ładnych kilka (naście?) okrążeń, to nie przypominam sobie, aby Hiszpan musiał wykonywać jakieś manewry defensywne, bo w zasadzie nie było momentu ataku ze strony Massy. W 1. sektorze strata wynosiła średnio 0.8 / 0.9 sekundy i Felipe ledwo łapał się na DRS, co powodowało, że przy wjeździe w 2. sektorze na długą prostą odstęp był zbyt duży, aby móc nim coś zdziałać. Na jej [prostej] końcu różnica malała do mniej więcej 0.5 sek. z oczywistych względów, ale to i tak za dużo, aby myśleć o ataku. Trzeci sektor to ponownie utraty dziesiątych części sekundy u Williamsa i ponowne podgonienie na prostej start/meta. W żadnym momencie Massa nie zmusił Sainza do obrony. Ot zwyczajnie jechali gęsiego przez tyle czasu. Dzięki Bogu, że Alonso się z nimi nie patyczkował i nie musieliśmy już patrzeć na bezsilność Massy, który zresztą potem i tak kapcia złapał :D Kara za brak pomysłu jak wyprzedzić słabe Toro Rosso :D
piwo, 24.10.2016 07:29[!]
chyba bardziej chodzilo o defensywna jazde sainza przed alonso. dlugo sie bronil i skapitulowal na prawde na samym koncu. szkoda. choc radosc alonso bezcenna. milo slyszec radosc hiszpana. jakas odmiana po bezsilnosci i zalamaniu.
Luis Garcia, 24.10.2016 13:30[!]
Na 5 okrążeń przed końcem, po kontakcie z Massą, Alonso miał do Sainza 2 sekundy straty. Dogonił go dwa kółka później i wyprzedził. Ile było tej niby defensywnej jazdy? Że raz zjechał do wewnętrznej na zakręcie nr 1? Nie przesadzajmy. Alonso trzymał się blisko niego w sektorze trzecim na 54 kółku i w sektorze pierwszym na okr. 55 - tam za bardzo nie ma miejsca na atak i Sainz nic nie musiał robić. Potem miało miejsce wyprzedzenie na prostej i STR nie miało nic do gadania.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca