F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2017
GP Australii
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Rosji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Azerbejdżanu
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Malezji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2017
Klasyfikacje generalne 2017
Statystyki z sezonu 2017

  Wszystkie sezony
2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Silverstone.
Rolex British Grand Prix 201716 lipca
Silverstone Circuit
Długość toru: 5,891 km
Liczba okrążeń: 52
Pełny dystans: 306,227 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:29,243 - Q2, Lewis Hamilton (Mercedes), 2016
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:33,401 - Mark Webber (Red Bull), 2013
Największa średnia prędkość wyścigu:
215,683 km/h - Mark Webber (Red Bull), 2012
<< pop. GP na tym torze<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.77Valtteri BottasMercedes W08 EQ Power+1:28,496--30
2.44Lewis HamiltonMercedes W08 EQ Power+1:28,5430,0470,04734
3.7Kimi RaikkonenFerrari SF70H1:28,8280,3320,28535
4.5Sebastian VettelFerrari SF70H1:28,9560,4600,12835
5.33Max VerstappenRed Bull RB131:29,0980,6020,14231
6.3Daniel RicciardoRed Bull RB131:29,5861,0900,48834
7.27Nico HulkenbergRenault R.S.171:29,9361,4400,35036
8.19Felipe MassaWilliams FW401:30,0061,5100,07035
9.14Fernando AlonsoMcLaren MCL321:30,2381,7420,23227
10.31Esteban OconForce India VJM101:30,3831,8870,14541
11.55Carlos SainzToro Rosso STR121:30,5552,0590,17225
12.26Daniił KwiatToro Rosso STR121:30,5622,0660,00733
13.11Sergio PerezForce India VJM101:30,6242,1280,06242
14.8Romain GrosjeanHaas VF-171:30,6612,1650,03732
15.18Lance StrollWilliams FW401:30,6952,1990,03436
16.2Stoffel VandoorneMcLaren MCL321:30,7822,2860,08730
17.20Kevin MagnussenHaas VF-171:30,8352,3390,05332
18.30Jolyon PalmerRenault R.S.171:30,8792,3830,04425
19.9Marcus EricssonSauber C361:31,6163,1200,73726
20.94Pascal WehrleinSauber C361:31,9293,4330,31329
107% najlepszego czasu: 1:34,691



Valtteri Bottas uzyskał najlepszy czas okrążenia podczas drugiego treningu przed Grand Prix Wielkiej Brytanii. W czołowej piątce klasyfikacji sesji znaleźli się także Hamilton, Raikkonen, Vettel i Verstappen.

Nico Hulkenberg jako pierwszy opuścił aleję serwisową i niedługo po tym ukończył pomiarowe okrążenie na miękkiej mieszance z wynikiem 1:32,211s. Trzy minuty później lepszym rezultatem popisał się Stoffel Vandoorne, korzystający z supermiękkich opon, który uzyskał 1:31,263, a na drugą pozycję awansował Kevin Magnussen. Po dziesięciu minutach liderem był już Felipe Massa (1:30,838s), za którym plasował się Fernando Alonso.

Podczas gdy Carlos Sainz ratował swój bolid po utracie panowania nad kierownicą w sekwencji Becketts, Raikkonen i Ricciardo przebijali się do czołówki korzystając z miękkich opon. Niedługo później na pierwszej lokacie znajdował się już Vettel z czasem 1:29,850s, który po kilku minutach musiał ustąpić miejsca Lewisowi Hamiltonowi. Brytyjczyk wykręcił wynik 1:28,780s – najlepszy wtedy czas weekendu. Na kolejnym kółku Brytyjczyk poprawił się o 0,003s, a następnie podkręcił tempo osiągając poziom 1:28,543s, zapewniający przewagę 0,6s nad najbliższym rywalem.

Dosyć późno do pracy przystąpili kierowcy Saubera. Po 23 minutach od startu sesji Pscal Wehrlein ukończył swoje pierwsze po południu pomiarowe kółko, zapewniając sobie osiemnastą pozycję, ze strata czterech sekund do Hamiltona. Dużo lepsze tempo prezentował jadący na supermiękkich oponach Fernando Alonso, zapewniając sobie miejsce w czołowej piątce. Oznaczone czerwonym kolorem ogumienie Pirelli znalazło się także w bolidzie Valtterigo Bottasa, czego wynikiem był awans Fina na pierwsze miejsce z przewagą 0,047s nad Hamiltonem. Szybkie kółko rozpoczął także Vettel, ale po drobnych błędach w sekcji Maggotts/Becketts ukończył je ze stratą blisko 0,5s do Bottasa.

Nadzieję na poprawę wyniku mieli także Hamilton i Ricciardo – żadnemu z nich nie udało się jednak ostatecznie poprawić osobistych rekordów. Około 13:35 czas lokalnego Jolyon Palmer obrócił swój bolid w wirażu Brooklands, wypadając na trawiaste pobocze. Blisko półmetka sesji jedynym kierowcą, który nie pokonał jeszcze ani jednego okrążenia na supermiękkim ogumieniu był Max Verstappen. Po chwili oddechu Ricciardo podjął kolejną próbę poprawy czasu – cel został osiągnięty w połowicznym wymiarze: Australijczyk odnotował progres, ale pozostał na piątym miejscu. Niedługo po tym zepchnął go z niego Verstappen, mający w końcu szansę sprawdzenia podczas FP2 pracy "czerwonych" Pirelli PZero.

Podczas gdy sytuacja w czołówce unormowała się w dość popularnym w tym sezonie ułożeniu Mercedes, Ferrari Red Bull, większość zawodników rozpoczynała już przygotowania do dłuższych przejazdów. Różnice występujące pomiędzy trzema czołowymi zespołami były mniejsze niż podczas porannych zajęć, ale najmocniejszą formę w dalszym ciągu prezentowali kierowcy Srebrnych Strzał, wspierani obecnością w garażu Mercedesa Billy'ego Mongera, który wiosną stracił obie nogi w wyniku fatalnego w skutkach wypadku brytyjskiej F4 na Donnington Park.

Około godziny 14:00 dwaj pretendenci do mistrzowskiego tytułu: Vettel i Hamilton, podróżowali już po torze w tempie 1m33s, mając w swoich samochodach supermiękkie opony. Zgodnie z prognozami kierowcy nadal mieli sporo problemów z utrzymaniem się na torze: Massa zaliczył potężny uślizg blisko wirażu Chappel, a Raikkonen wypadł na trawnik przy Becketts, zgłaszając Ferrari problemy przy próbie redukcji z piątego biegu. Około 14:16 w bolidzie Bottasa znalazł się komplet opon wykonany z pośredniej mieszanki – wcześniej, podczas FP2, jej zachowanie miał okazję sprawdzić tylko Daniił Kwiat z Toro Rosso. Mercedes poinformował Hamiltona o "sfatygowanej" podłodze w bolidzie, obiecując, że wieczorem zostanie ona zreperowana przez mechaników.

W ostatnich minutach sesji doszło do incydentu z udziałem Massy i Verstappena – Brazylijczyk mocno nacisnął na pedał hamulca na dojeździe do Club, podczas gdy Verstappen kierował się ku zakrętowi z dużą prędkością. W rezultacie obaj kierowcy znaleźli się bardzo blisko siebie, tocząc niemal wyścigową rywalizację. Sędziowie poinformowali o tym, iż odnotowali zdarzenie i zajmą się jego analizą po zakończeniu zajęć. Na pięć minut przed wywieszeniem flagi w szachownicę w garażach przebywali jedynie Vandoorne i Palmer. W tabeli nie doszło już jednak do żadnych zmian poza liczbą pokonanych okrążeń.


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 33°C
Temperatura powietrza: 18°C
Prędkość wiatru: 2,2 m/s
Wilgotność powietrza: 49%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
seb5, 14.07.2017 15:46[!]
Vettel miał bardzo dobre tempo na długich przejazdach. Tu jeszcze wszystko jest otwarte
Malineusz, 14.07.2017 15:48[!]
@krzychol2000 Chyba fajka :) Lewis w ten weekend jak nie bedzie problemów z bolidem to pozamiata, a jezeli chodzi o komentatorów z Eleven to ***ą takie kocopoły, ze to szok jest po prostu :)
mcracer1993, 14.07.2017 16:04[!]
Verstappen był na szybkim kółku? Bo jeżeli tak to Massa za blokowanie powininen dostać 2 punkty karne oraz karę cofnięcia o 3 miejsca.
baron, 14.07.2017 18:33[!]
nellie_benner, 14.07.2017 19:00[!]
No i Bottas ma +5 za wymianę skrzyni biegów, ehhh, Mercedesy.

Patrząc na ich tempo i tak można spodziewać się tego że spokojnie obaj ich kierowcy staną na pudle.
Ferrari widać co raz bardziej pikuje w dół i zbliża się nieuchronnie do RBR...
mcracer1993, 14.07.2017 20:26[!]
Nie będę tego komentował co się dzieje ze skrzyniami biegów w fabrycznym Mercedesie i nie będę komentował decyzji sędziów, którzy nie mają pojęcia o wyścigach... nawet jak to był trening.
RY2N, 14.07.2017 20:38[!]
Cytat nellie_benner :
Bottas ma +5 za wymianę skrzyni biegów

Mercedes staje na głowie żeby uatrakcyjnić tegoroczne mistrzostwa.
Trzeba to docenić, a nie wzdychać :-)
marios76, 15.07.2017 08:07[!]
@krzychol2000 Rzuć okiem na sezon i zobaczysz, że w bezproblemowych wyścigach Vettel z Hamilton em nie wygrał ani razu :) Podnieca się jak dziecko, tylko dlatego ze twój pupil ma wiele szczęścia i jeszcze nie był zmuszony do kar, nawet mimo zachowań. Kibicuje cwaniakowi, który sam nagina przepisy do granic NIEmozliwosci, a skarży jak dziecko na wszystkich dookoła, samemu zachowując się jak drogowy idiota. Masz takiego idola- ok, ale oceniaj jego wyczyny obiektywnie, bo wyrósł nam w F1 kolejny Schumacher. :/
marios76, 15.07.2017 08:28[!]
@krzychol2000 Jakie masz między nimi pojedynki? Hamilton go odjeżdża jak chce i kiedy chce. Wyłącznie dzięki szczęściu jest liderem klasyfikacji. Zachowaniem drogowego chama kibiców sobie nie przysporzy, a jak go Hamilton szanuje to mu ostatnio pokazał, nie podając ręki i odwracając się na wizji przed milionami :) O czym piszesz??? Masz pojęcie?
Strony  •  1 Odśwież T- T+

  Dodanie nowego komentarza
Musisz być zalogowany, aby móc pisać komentarze. Skorzystaj z formularza w lewym górnym rogu strony.
Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca