F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2017
GP Australii
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Rosji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Azerbejdżanu
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Malezji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2017
Klasyfikacje generalne 2017
Statystyki z sezonu 2017

  Wszystkie sezony
2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Hungaroring.
Pirelli Magyar Nagydíj 201730 lipca
Hungaroring
Długość toru: 4,381 km
Liczba okrążeń: 70
Pełny dystans: 306,630 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:18,436 - Q1, Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:19,071 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
192,802 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Wypowiedzi po wyścigu  [  T-  |  T+  ]
Ferrari

Sebastian Vettel (P1): Wszyscy w zespole mogą być dumni z tego czego dzisiaj dokonaliśmy! Po wyścigu przeprosiłem Kimiego, ponieważ byłem wolny i miałem problem podczas wyścigu. Kimi nie miał dobrej sytuacji będąc w kanapce dwóch samochodów. To był trudny wyścig. Odkryłem problem z układem kierowniczym, ale nie wiem jeszcze co było przyczyną. Musimy tego uniknąć w przyszłości, jednak podczas wyścigu nie miałem wyjścia. To było dość irytujące, ponieważ uczucie było dziwne. Jednak w pewnym momencie o tym zapomniałem i przyzwyczaiłem się, co nie było łatwe, bo było coraz gorzej. Mimo to tempo mamy dobre. Ogólnie nie lubię podejścia, że po dobrym wyścigu jest się od razu bohaterem, a po gorszym ogłasza się katastrofę. To nie fair, ponieważ ludzie ciężko pracują nad samochodem. W mojej opinii mamy najlepszy samochód i docisk, którego nie mieliśmy przez kilka lat. Mamy przed nami testy i mamy na nich sporo pracy. Później nadejdzie GP Belgii. Nasz samochód był już tam dobry i myślę, że będziemy mieli poprawki, więc powinno być dobrze.

Kimi Raikkonen (P2): Mój samochód był dziś wspaniały, prowadził się idealnie i byłem w stanie jechać bez problemów, nawet blisko za Sebastianem. Nie martwiłem się Mercedesem. Zaliczyłem dobry start i dojazd do pierwszego zakrętu. W takim miejscu ciężko się jedzie za innymi i wyprzedza, a ja nie chciałem niczego narobić z partnerem zespołowym. Mimo to nie jedzie się łatwo pomiędzy dwoma samochodami. Gdy wezwali mnie na postój, chciałem zostać na torze trochę dłużej, ponieważ czułem, że mam tempo, jednak zespół ma zawsze pełny obraz i ufam im. Jechałem cały wyścig za Sebem i nie byłem w stanie pokazać pełnej prędkości. Dzisiaj wiedziałem, że mogliśmy wygrać, ale powinienem lepiej pojechać kwalifikacje. Jestem zadowolony z rezultatu zespołu. Jestem tu by wygrywać wyścig, jednak jeśli weźmiemy ogólny obraz weekendu, to zgarnęliśmy pełną pulę.

Maurizio Arrivabene, szef zespołu: Świetny wyścig i wynik uzyskany w trudnych warunkach. Ponownie pokazaliśmy siłę i charakter Ferrari. Gratulacje dla chłopaków w Maranello, pracujących razem w świetnym zespole. Seb pojechał fantastyczny wyścig, utrzymując prowadzenie pomimo problemu z kierownicą. Pomogły mu świetne osiągi Kimiego, który pokazał, że jest mistrzem i graczem zespołowym. W przyszłym tygodniu zanim zamkniemy fabryki, będziemy pracowali nad rozwojem pakietu przed wyścigami na Spa i Monzy.

(Łukasz Godula)
 
Mercedes

Valtteri Bottas (P3): To był naprawdę trudny wyścig. Tempo nie było złe. Jednak gdy jechało się bliżej niż 1,5 sekundy za rywalem, to or razu było ciężko. Pozycja na torze była dziś dużym plusem Ferrari. Pomimo problemów Sebastiana, nikt nie mógł ich wyprzedzić. Staraliśmy się zmienić pozycje, jednak Lewis również nie był w stanie wyprzedzić. Nie zyskaliśmy punktów na tym, ale cieszę się, że próbowaliśmy. Obiecano mi, że Lewis odda pozycję, gdyby to nie wypaliło. Miałem problem z dublowanymi kierowcami, więc strata do Lewisa była większa niż oczekiwałem. Jednak Lewis i zespół dotrzymali obietnicy i oddał mi swoje miejsce. Nie wydaje mi się, by każdy w mistrzostwach tak zrobił, więc myślę, że to było naprawdę miłe i pokazuje, że jest graczem zespołowym. Nasza sytuacja ciągle nie jest taka zła w kwestii punktów, ciągle jesteśmy w walce.

Lewis Hamilton (P4): Dałem z siebie wszystko. To trudne, gdy naciska się z całych sił i kończy nam gdzie się zaczynało. Gdy nie działało radio, myślałem, że zespół martwi się o opony. Więc może chcieli zachować je na później. Cisnąłem i miałem tempo, jednak utknąłem za Valtterim i nie mogłem nic powiedzieć gdyż nie działało radio. Jednak ostatecznie dotrzymałem słowa. Powiedziałem, że jeśli nie wyprzedzę Kimiego to oddam pozycję. Mówię od początku sezonu, że chcę wygrać ten tytuł w uczciwy sposób, ale może popatrzę na to inaczej, gd na koniec sezonu zabraknie mi tego punkty, jednak uważam, że na razie była to dobra decyzja. Traciłem już 20 punktów, później był jeden, a teraz znowu 14. Straciliśmy sporo punktów w pierwszej połowie sezonu, jednak wiem, że możemy to wygrać gdy wrócimy z przerwy letniej.

James Allison, szef techniczny: Wolelibyśmy udać się na przerwę letnią z takim wynikiem jak na Silverstone, jednak ten wyścig pokazał wiele dobrych rzeczy o zespole. Kierowcy traktują się z dużym respektem i mogli kolejno atakować Ferrari, jednak później zamienili się pozycjami. Dokonanie tego w tak profesjonalny sposób, z zagrożeniem z tyłu ze strony Verstappen nie było łatwe. Po zasłużonej przerwie chcemy wrócić do walki o mistrzostwo, a nasze skupienie będzie na tym, że na koniec sezonu to nasze flagi powiewały na szczycie.

(Łukasz Godula)
 
Red Bull

Max Verstappen (P5): Mój start był dosyć udany, lecz później straciłem docisk oraz nieco prędkości. Wtedy Daniel walczył o pozycję w zakręcie numer dwa i obaj późno zaczęliśmy hamować. Przede mną był inny bolid i przez utratę docisku zblokowałem koła, po czym byłem już tylko pasażerem. Nie miałem zamiaru w kogokolwiek uderzyć, a zwłaszcza mojego partnera z zespołu, z którym mam dobre relacje. To nie było miłe i przepraszam Daniela za to zdarzenie, a także zespół, ponieważ mieliśmy szansę na dobrą zdobycz punktową. Ogólnie rzecz biorąc to była pozytywna niedziela pod względem samego tempa. To co się wydarzyło na początku wyścigu nie było przyjemne, jednakże mimo tego bolid był w stanie jechać dalej.

Daniel Ricciardo (NS): Mój start nie był zły i miałem dobre wyjście z pierwszego zakrętu, natomiast w drugim widziałem Bottasa po wewnętrznej, a wokół niego bardzo dużo przestrzeni. Myślałem, że to dobre miejsce by się tam znaleźć, a także bronić swojej pozycji. Wtedy poczułem uderzenie i nie wiedziałem kto to był. Zdawałem sobie sprawę, że po wewnętrznej jechał Max, więc zakładałem, iż to był on. To bardzo frustrujące, ponieważ kiedy wiesz, że twój bolid pozwala na więcej niż szóste miejsce, to powinniśmy naciskać na wywalczenie lepszego wyniku, w tym podium. Przedyskutujemy ten incydent, a ja zamierzam spotkać się prywatnie z Maksem. Świetnie byłoby dzisiaj ścigać się, lecz teraz muszę poczekać kilka tygodni nim wrócę do bolidu. Wielka szkoda, że zakończyłem pierwszą połowę sezonu w ten sposób.

Christian Horner, szef zespołu: To dla nas bardzo frustrujący dzień. Oba nasze bolidy zaliczyły dobre starty, lecz niestety Max popełnił błąd na dohamowaniu do drugiego zakrętu i uszkodził samochód Daniela, przez co musiał się on wycofać. To zdarzenie miało nie tylko wpływ na bolidy, lecz Max otrzymał również karę doliczenia dziesięciu sekund. To frustrujące, gdyż dysponowaliśmy konkurencyjnym tempem. Max prezentował osiągi, które pozwoliłyby mu na walkę o podium. Miło jest zobaczyć, iż od razu podał on rękę Danielowi i przeprosił jego oraz zespół.

(Mateusz Szymkiewicz )
 
McLaren

Fernando Alonso (P6): Dzisiaj celowaliśmy w siódme lub ósme miejsce, jednak gdy odpadł Ricciardo to szósta pozycja stała się możliwa i zdobyliśmy ją. Zapracowaliśmy an ten rezultat przez cały weekend. Bez błędów, dobre treningu, mocne kwalifikacje i perfekcyjny wyścig. W tym roku mamy trzy lub cztery weekendy, gdzie możemy być konkurencyjni, więc musimy je wykorzystać i tak też się dziś stało. Wyścigi jak Spa i Monza będą dla nas trudne, więc cieszmy się tym wynikiem i później pomyślimy o tych trudniejszych. Walka z Carlosem była bardzo zacięta. Walczyliśmy na starcie, restarcie i po postojach. Razem wyjechaliśmy z alei i wiedziałem, że mam dwa okrążenia, gdzie mogę naciskać i nieco nadwyrężyć nowe opony. Cisnąłem nieco jak kamikadze, ponieważ po tych dwóch kółkach byłoby to niemożliwe i udało się. Niespodzianką było również najszybsze kółko na koniec, to prezent ale z chęcią go przyjmujemy! To zdecydowanie dobry wyścig, więc zmierzamy na przerwę z uśmiechami na twarzy.

Stoffel Vandoorne (P10): To dość pozytywny weekend dla mnie. Oczekiwaliśmy, że będziemy tu konkurencyjni i byliśmy w stanie meldować się w czołowej dziesiątce przez cały weekend. Gdy pojawia się taka okazja, trzeba ją wykorzystać i tak też zrobiliśmy. Przed postojem chcieliśmy przeskoczyć chłopaków, którzy zjechali wcześniej, jednak popełniłem błąd podczas postoju i trwał on zbyt długo. Niemniej jednak moje tempo było niezłe, byliśmy zdecydowanie szybsi od Force India, jednak ciężko się tu wyprzedza. Ostatecznie mamy punkt, więc był to dobry weekend.

Eric Boullier, szef zespołu: Dzisiaj przypomnieliśmy, że pomimo trudnego sezonu nasze serce pozostaje pełne pasji do ścigania. Zdobycie dziewięciu punktów i ustanowienie najszybszego okrążenia pokazuje, że potrafimy wykorzystać nadarzające się okazje. Co można powiedzieć o dzisiejszej jeździe Fernando poza tym, że była sensacyjnie dobra? Wyprzedził po zewnętrznej Carlosa, co było świetne. Wiedział, że musi tego dokonać na świeżych oponach i tak się stało. Od tego momentu po prostu pojechał przed siebie, wykręcając serię dobrych kółek. Pokazał dzisiaj dlaczego jest tak wyjątkowy. Stoffel również pojechał bardzo mocny wyścig. Nie miał łatwo na starcie, gdyż Ricciardo go spowolnił, jednak pojechał mocno do samej mety. Jako, że rozpoczynamy przerwę, przed nami druga połowa sezonu i ten wynik daje nam kolejne siły do pracy z determinacją.

(Łukasz Godula)
 
Toro Rosso

Carlos Sainz (P7): Wspaniały wyścig! Udało mi się wykonać bardzo dobry start, podczas którego wyprzedziłem dwa McLareny po zewnętrznej. Za drugim zakrętem widziałem, że być może będzie szansa zbliżyć się do Mercedesa, aczkolwiek zdecydowałem się odpuścić, by zabezpieczyć moją aktualną pozycję. Od tamtej pory czekało mnie bardzo trudne zadanie, jakim była obrona przed Fernando, który był dzisiaj znacznie szybszy od nas. Udało mu się wyprzedzić mnie, jednakże jestem szczęśliwy, że dałem radę utrzymać się na tym siódmym miejscu. To był bardzo pozytywny weekend, podczas którego zaliczyłem perfekcyjną sesję kwalifikacyjną, a dzisiaj miałem fantastyczny start i wyścig... Teraz mogę zadowolony udać się na wakacje, będąc usatysfakcjonowanym z pierwszej połowy sezonu, podczas której zapunktowałem w każdym ukończonym wyścigu. To dobra statystyka i podoba mi się moja walka w środku stawki. Teraz czekam na pozostałe rundy!

Daniił Kwiat (P12): To był świetny wyścig, aczkolwiek niestety nie przełożyło się to na wynik. Nasze tempo było dzisiaj dobre i uważam, że bez kary cofnięcia na starcie mógłbym walczyć o punkty. Jeśli chodzi o pozytywne aspekty, to bardzo dobrze jest dowieźć bolid do mety i zyskać aż pięć pozycji na Hungaroringu, więc cieszę się z dzisiejszego dnia! Teraz nie mogę się doczekać letniej przerwy.

Franz Tost, szef zespołu: Carlos zaliczył świetny start i na pierwszym okrążeniu znalazł się na szóstym miejscu. Potem bronił swojej pozycji przed Alonso w bardzo dobry oraz profesjonalny sposób. Po pit stopie zostaliśmy przed Fernando, jednakże potem wyprzedził Carlosa, ponieważ był po prostu szybszy. Siódme miejsce było maksimum, na jakie pozwolił nam dzisiaj ten pakiet. Co do Daniiła, on znalazł się w skomplikowanej sytuacji, ponieważ startował szesnasty po karze cofnięcia na starcie o trzy miejsca. Finiszował on jedenasty, co dla niego było najlepszym możliwym wynikiem. Zespół wykonał bardzo dobrą pracę w ten weekend. Od piątku do niedzieli cały czas poprawialiśmy osiągi bolidu, a udanie się na wakacje po zdobyciu punktów jest dla nas bardzo dobre.

(Mateusz Szymkiewicz )
 
Force India

Sergio Perez (P8): Jestem bardzo zadowolony z ósmego miejsca. To nie był łatwy weekend w kwestii wyczucia samochodu, więc zdobycie punktów w wyścigu jest miłym akcentem. Miał bardzo dobry start, dobrze ustawiłem samochód i to było bardzo ważne dla tego rezultatu. Zetknąłem się lekko z moim partnerem zespołowym, co uszkodziło przednie skrzydło, jednak na szczęście balans się nie zmienił. Nie był to zbyt intensywny wyścig, ponieważ większość popołudnia spędziłem za Sainzem i Alonso, jednak nie dało się wyprzedzać. Ogólnie była to dla nas bardzo solidna pierwsza połowa sezonu i możemy udać się na wakacje z poczuciem dobrze wykonanej pracy.

Esteban Ocon (P9): To był dość słaby start i to pokrzyżowało mój wyścig. Sergio dotknął mnie w pierwszym zakręcie, co spowodowało uszkodzenie podłogi, jednak byłem w stanie kontynuować jazdę, pomimo gorszych osiągów. Ostatecznie ponownie zdobyliśmy punkty dwoma bolidami, co jest świetne biorąc pod uwagę, jak trudny był to dla nas weekend. Reszta wyścigu była spokojna i byliśmy w stanie wytrzymać presję ze strony Stoffela, więc jestem zadowolony z tego wyniku. Utrzymaliśmy naszych rywali za sobą, a to oznacza, że możemy mieć spokojne wakacje. Zdobyłem niemal 50 punktów w pierwszej części sezonu i mamy sporą przewagę nad rywalami. Teraz możemy naładować baterie i powrócić gotowi na zdobywanie kolejnych punktów w drugiej połowie sezonu.

Robert Fernley, zastępca szefa zespołu: Waleczna niedziela dla naszych samochodów i zdobyliśmy ważne punkty. Mamy ich teraz ponad 100, co jest dobrym wynikiem przed przerwą. Wiemy, że mamy dobre tempo wyścigowe i udało się pojechać agresywnie na pierwszym kółku, co dało Sergio i Estebanowi czołową dziesiątkę. Od tego momentu było to spokojne popołudnie. To miły wynik, gdyż zdobyliśmy punkty w dziesięciu z jedenastu wyścigów i podwójnie finiszowaliśmy w dziewięciu. To zasługa zespołu i ich pracy.

(Łukasz Godula)
 
Haas

Kevin Magnussen (P11): Nie rozumiem za co zostałem ukarany. Hulkenberg nie skorzystał z zamieszania w pierwszym zakręcie – sam uderzył o bok bolidu Romaina, co w praktyce doprowadziło do jego wycofania się z wyścigu. Nawet go nie dotknąłem. Mógł odpuścić, bo zakręt był mój. Znajdowałem się po wewnętrznej i jechaliśmy bok w bok. Znajdowałem się nieco z przodu i wybrałem linię jazdy. Nie zmieniłem swojej wyścigowej nitki. Zahamowaliśmy dość późno, więc czymś naturalnym jest szeroki wyjazd i naciskanie na wyjściu. Hulkenberg sam naraził się na niebezpieczeństwo po zewnętrznej. Nie dostrzegam zbyt wielu pozytywnych aspektów tego weekendu. Był on dla nas wymagający pod każdym względem. Jestem pewien, że następnym razem pójdzie nam lepiej.

Romain Grosjean (NS): Nie mam zbyt wiele do powiedzenia o wyścigu. Jego losy rozstrzygnęły się praktycznie w pierwszym zakręcie. Poczułem uderzenie, doszło do przebicia opony, a później awarii mocowania koła. Musiałem zatrzymać się na poboczu, aby nie podejmować żadnego ryzyka. Gdy zdarza ci się ciężkie Grand Prix, chcesz wrócić do walki jeszcze silniejszy. Letnia przerwa przysłuży się wszystkim, ale nasza ekipa musi zrozumieć, jak w przyszłości unikać tego typu trudnych weekendów.

Guenther Steiner, szef zespołu: To była ciężka niedziela. Jeśli chodzi o wyścig, to chcę skupiać się na pozytywach: Kevin prowadził ostrą walkę, ale w przypadku Romaina popełniliśmy błąd przy zmianie ogumienia. Mechanicy obsługujący samochód znajdują się pod dużą presją. Takie niedociągnięcie miało prawo się zdarzyć. Romain nie był zadowolony ze swojego bolidu. Jechał na piętnastym miejscu, więc nic byśmy nie zyskali. Jeśli miało dojść do takiego incydentu, to dobrze że przytrafił on się nam tutaj. Kevin pojechał fantastyczny wyścig. Bronił pozycji i otrzymał karę. Nie do końca się z nią zgadzam. Sam Hulkenberg wykonał zresztą podobny manewr wobec Romaina. Mamy to co mamy. Dzisiaj była szansa na jedenaste miejsce, więc zabrakłoby nam trochę do punktów. Takie rzeczy się zdarzają. Musimy przez to przejść.

(Nataniel Piórkowski)
 
Renault

Jolyon Palmer (P13): Start był w porządku, ale straciłem kilka pozycji próbując ominąć Ricciardo. Wypadłem z czołowej dziesiątki. Moja strategia została dzisiaj pokrzyżowana przez pomoc Nico. Straciłem przez to pozycje na rzecz Magnussena i Kwiata. Czułem frustrację, gdy w dalszej części zawodów mogłem już jechać własnym, szybkim tempem, ale – ze względu na charakterystykę tego toru – bez szans na przeprowadzenie próby ataku. Nie mogę się już doczekać letniej przerwy i odpoczynku od ścigania przed GP Belgii.

Nico Hulkenberg (P17): To był frustrujący wyścig. Mieliśmy tempo, aby powalczyć o lepszy rezultat. Czułem się pewny siebie, a bolid dobrze się spisywał. Przy czystym torze czasy okrążeń mogłyby być całkiem dobre, ale niestety większą część rywalizacji spędziliśmy w towarzystwie innych kierowców. Postój był frustrujący. Straciliśmy wiele czasu, w bardzo ważnym momencie wyścig. Ze względu na to utknąłem za Kevinem Magnussenem. Jestem całym sercem za ostrym ściganiem, ale on po prostu wypchnął mnie poza tor, za co później został ukarany.

Cyril Abiteboul, szef zespołu: To rozczarowujący wynik. Nasz weekend mógł być być o wiele lepszy. Start nie poszedł po naszej myśli. Znaleźliśmy się pośrodku procesji, bo na tym torze wyprzedzanie jest bardzo trudne. Było jasne, że w początkowej fazie wyścigu Nico prezentował lepsze tempo niż Jo, więc podjęliśmy decyzję o zamienieniu ich pozycjami. Niestety krótko po tym Nico stracił czas w alei serwisowej ze względu na problem z kluczem pneumatycznym. Wkrótce jego wyścig dobiegł końca po tym, jak został wywieziony poza tor przez Magnussena. W bolidzie doszło do kilku uszkodzeń. Jo pojechał solidny wyścig, ale tempo nie było wystarczająco mocne, aby wywalczyć punkty. Pomimo tego rozczarowania wiemy, że dokonaliśmy wyraźnych postępów z naszym bolidem. Zamierzamy skorzystać z nich na Spa.

(Nataniel Piórkowski)
 
Williams

Lance Stroll (P14): To był dosyć nudny wyścig, ponieważ większość czasu jechałem samotnie, dlatego też niewiele się działo i nie dysponowałem wystarczająco dobrym tempem, by móc trzymać się innych. Podczas pierwszego przejazdu próbowałem wszystkiego, by pozostać w pojedynku z rywalami, jednakże tylne opony osiągały zbyt wysoką temperaturę. Spodziewaliśmy się tego, że ukończymy wyścig nieopodal naszej pozycji startowej. To był trudny weekend i teraz nie możemy się doczekać wyścigów na Spa oraz Monzy, gdzie nasz bolid powinien spisywać się dużo lepiej.

Paul di Resta (NS): To był dla mnie ekscytujący, aczkolwiek też bardzo trudny dzień. Wskoczyłem do bolidu bez jakiegokolwiek doświadczenia z tymi oponami czy bez żadnego przejazdu z wysokim poziomem paliwa. Nie wiedziałem czego się spodziewać, więc mój umysł był całkowicie otwarty. Należy być bardzo czujnym i uważać na to co się dzieje wokół, a także unikać jazdy w korku, gdzie tracisz mnóstwo docisku. Byłem ostrożny i starałem się trzymać z dala od kłopotów. Wybraliśmy zupełnie inną strategię, lecz najważniejsze było zbudowanie pewności siebie, przez co z każdą chwilą czułem się w bolidzie coraz bardziej komfortowo. Miło byłoby finiszować, lecz mieliśmy wyciek oleju. Nie jestem jednak rozczarowany, biorąc pod uwagę jak mało okrążeń spędziłem wcześniej za kierownicą tego bolidu.

Paddy Lowe, dyrektor techniczny: Biorąc pod uwagę okoliczności, Paul pojechał świetny wyścig, prezentując stałe osiągi i trzymając się z dala od kłopotów. Mimo to zauważyliśmy wyciek oleju i kiedy było go coraz mniej, zdecydowaliśmy się wycofać bolid, ponieważ jednostka napędowa znalazła się w niebezpieczeństwie i mogliśmy stracić ciśnienie. Przepraszamy Paula za to, że nie zapewniliśmy mu bolidu, którym mógłby finiszować w tym wyścigu. Jeśli chodzi o Lance'a, to on zaprezentował tempo bolidu, które nie było dzisiaj wystarczające, by móc konkurować w wyścigu. Przed nami jest teraz letnia przerwa i oczywiście życzymy Felipe jak najszybszego powrotu do zdrowia.

(Mateusz Szymkiewicz )
 
Sauber

Pascal Wehrlein (P15): Biorąc pod uwagę moją pozycję startową, to wynik wyścigu jest całkiem ok. Nie mogłem spodziewać się czegoś więcej po ruszeniu z osiemnastego pola, więc to co dzisiaj osiągnęliśmy jest najlepszym możliwym rezultatem. Teraz nie mogę się doczekać letniej przerwy, podczas której będę miał możliwość przeanalizować pierwszą część sezonu. Po wakacjach wrócę z pełną mocą.

Marcus Ericsson (P16): To był trudny wyścig. Nie mieliśmy takiego tempa, na jakie liczyliśmy, a także nie byliśmy w stanie walczyć z rywalami z przodu. To rozczarowujące, ponieważ spodziewaliśmy się sporego kroku naprzód po dużych poprawkach aerodynamiki. Po letniej przerwie powinniśmy wykonać kolejne postępy.

Frederic Vasseur, szef zespołu: To był dla nas trudny wyścig. Podczas neutralizacji Marcus zjechał na wczesny pit stop, ze względu na spłaszczoną oponę. Pascal natomiast miał kapcia i konieczna była wymiana ogumienia. Wtedy zdecydowaliśmy się pojechać na dwie różne strategie. Tak czy inaczej nasze dzisiejsze tempo nie było wystarczające dobre, by nawiązać walkę z rywalami. Wiemy, iż będzie o to ciężko w najbliższych wyścigach, lecz musimy pozostać skoncentrowani i zmotywowani na drugą część sezonu.

(Mateusz Szymkiewicz )


  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
piwo, 30.07.2017 18:43[!]
wypowiedz magnusena najlepsza
https://www.youtu.../watch?v=KaCf_IV2ZdQ
sack my balls do hulka.
niezle sie dzieje
bartoszcze, 30.07.2017 20:00[!]
zamieniliście wypowiedzi kierowców Renault
Gangster, 31.07.2017 01:26[!]
@piwo
Ta wypowiedź o ssaniu jajek była nawet śmieszna.
I ten uśmiech. Aż musiałem kilka razy to obejrzeć.
Strony  •  1 Odśwież T- T+

  Dodanie nowego komentarza
Musisz być zalogowany, aby móc pisać komentarze. Skorzystaj z formularza w lewym górnym rogu strony.
Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca