F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2017
GP Australii
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Rosji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Azerbejdżanu
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Malezji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2017
Klasyfikacje generalne 2017
Statystyki z sezonu 2017

  Wszystkie sezony
2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Spa-Francorchamps.
Pirelli Belgian Grand Prix 201727 sierpnia
Circuit de Spa-Francorchamps
Długość toru: 7,004 km
Liczba okrążeń: 44
Pełny dystans: 308,052 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:44,503 - Q2, Jarno Trulli (Toyota), 2009
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:47,263 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2009
Największa średnia prędkość wyścigu:
229,266 km/h - Kimi Raikkonen (Ferrari), 2007
<< pop. GP na tym torze<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.7Kimi RaikkonenFerrari SF70H1:45,502--13
2.44Lewis HamiltonMercedes W08 EQ Power+1:45,5550,0530,05319
3.5Sebastian VettelFerrari SF70H1:45,6470,1450,09213
4.33Max VerstappenRed Bull RB131:46,3020,8000,65518
5.3Daniel RicciardoRed Bull RB131:46,3520,8500,05022
6.77Valtteri BottasMercedes W08 EQ Power+1:46,4240,9220,07220
7.55Carlos SainzToro Rosso STR121:47,4461,9441,02222
8.31Esteban OconForce India VJM101:47,6702,1680,22427
9.26Daniił KwiatToro Rosso STR121:47,8512,3490,18120
10.2Stoffel VandoorneMcLaren MCL321:47,8652,3630,01418
11.30Jolyon PalmerRenault R.S.171:47,9302,4280,06514
12.27Nico HulkenbergRenault R.S.171:48,0372,5350,10715
13.14Fernando AlonsoMcLaren MCL321:48,2522,7500,21518
14.11Sergio PerezForce India VJM101:48,4522,9500,20019
15.18Lance StrollWilliams FW401:48,5413,0390,08924
16.20Kevin MagnussenHaas VF-171:48,6153,1130,07420
17.8Romain GrosjeanHaas VF-171:48,6263,1240,01120
18.9Marcus EricssonSauber C361:50,1604,6581,53421
19.94Pascal WehrleinSauber C361:51,2635,7611,10313
20.19Felipe MassaWilliams FW40---3
107% najlepszego czasu: 1:52,887

Embed from Getty Images

Kimi Raikkonen uzyskał najlepszy czas okrążenia podczas porannej piątkowej sesji treningowej przed niedzielnym wyścigiem o Grand Prix Belgii. W TOP3 znaleźli się jeszcze Lewis Hamilton i Sebastian Vettel. Fin wykręcił jednak swój rezultat na ultramiękkiej, a drugi Hamilton – miękkiej mieszance.

Pierwszym kierowcą, który pojawił się na torze był Stoffel Vandoorne, który o poranku testował system Halo. Do bolidu Belga przymocowana była także aparatura służąca do pomiaru przepływu powietrza. W trakcie FP1 pole widzenia z zamontowanym Halo sprawdzili także Lewis Hamilton i Marcus Ericsson.

Po zaledwie pięciu minutach od zapalenia się zielonego światła na wyjeździe z alei serwisowej, Fernando Alonso zgłosił spadek mocy jednostki napędowej. Dwukrotny mistrz świata, korzystający ze specyfikacji 3.5 Hondy został wkrótce poproszony o zjazd do alei serwisowej.

Kilka minut później okrążenia instalacyjne miał już na koncie komplet 20 kierowców. Po krótkiej przerwy do jazdy powrócił Esteban Ocon, który na supermiękkiej mieszance ustanowił pierwszy rezultat dnia 1:48,962s. O 10:17 sesja została jednak przerwana po tym, jak Felipe Massa wypadł z toru w zakręcie Malmedy. Brazylijczyk stracił kontrolę nad swoim bolidem najeżdżając na tarkę po wewnętrznej wirażu i uderzył w zlokalizowaną blisko toru barierę z opon.

Sesja została wznowiona o godzinie 9:25, a FIA poinformowała zespoły o wydłużeniu okresu korzystania z "pierwszych" kompletów ogumienia z 40 do 49 minut. Wielu kierowców bez zbędnej zwłoki powróciło do pracy na torze – chwilę później nowym liderem tabeli został Daniel Ricciardo (1:47,688s na ultramiękkim ogumieniu), za którym plasowali się kierowcy Ferrari. Niedługo po tym na pozycję lidera przesunął się Lewis Hamilton, któremu udało się wykręcić czas 1:37,410s na oznaczonych czerwonym kolorem supermiękkich Pirelli PZero.

Do jazdy powrócił Fernando Alonso – tym razem jednak Hiszpan poinformował swoich inżynierów o niesprawnym DRS. Tymczasem kontynuujący przejazd Hamilton sugerował, że w jego Mercedesie W08 w szybkim tempie dochodzi do przegrzewania się ogumienia. Podczas gdy Ricciardo powrócił na pierwsze miejsce w wynikiem 1:46,656s, do garażu Williams powrócił bolid Massy, w którym poważnym uszkodzeniom uległo przednie zawieszenie. Hamilton dwukrotnie zaliczył szeroki wyjazd na asfaltowe pobocze przy La Source, narzekając na pracę ogumienia. Wcześniej w tym samym miejscu tor opuścił Esteban Ocon. Pomimo nie najlepszych wrażeń Brytyjczykowi udało się jednak wykręcić rekordowy czas: 1:46,439s.

Dziesięć minut przed godziną jedenastą wszyscy kierowcy powrócili do garażów, aby zespoły mogły przekazać Pirelli pierwsze zużyte komplety ogumienia. Podczas krótkiej przerwy zawodnicy analizowali dane z pierwszych przejazdów, a mechanicy wprowadzali pierwsze drobne poprawki bazując na wstępnych opiniach kierowców. Po około pięciu minutach Ocon wskoczył na szóstą pozycję, tuż przed Vettela, używając miękkich opon, a Ricciardo zniwelował stratę do Hamiltona do poziomu 0,112s dzięki kolejnej próbie na ultramiękkich oponach.

Tuż po jedenastej na P1 znalazł się jednak Valtteri Bottas – 1:46,424s uzyskane na miękkich oponach zapewniło Finowi przewagę 0,015s nad Hamiltonem, który swój najlepszy czas uzyskał na supermiękkim ogumieniu. Chwilę po tym były kierowca Williamsa wypadł z toru na żwirowe pobocze wirażu Franges i chociaż był w stanie kontynuować jazdę, szybko zameldował się w pit lane z niewielkimi uszkodzeniami prawej strony przedniego skrzydła. Na kolejny przejazd wyruszył Fernando Alonso. "Znowu nie działa" – stwierdził Hiszpan komentując pracę DRS w swoim bolidzie. Nie najlepiej weekend w Belgii rozpoczynał się również dla Romaina Grosjeana, który tradycyjnie w negatywny sposób wypowiadał się na temat pracy hamulców.

Na początku finałowych piętnastu minut swoje czary poprawili na ultramiękkich oponach Ricciardo, Verstappen i Vettel. Holender i Niemiec awansowali odpowiednio na trzecie i drugie miejsce, podczas gdy zwycięzca tegorocznego GP Azerbejdżanu plasował się na czwartej lokacie, przed Bottasem i Raikkonenem. Wcześniej jednak Hamilton poprawił na miękkich oponach najlepszy czas sesji na 1:45,55s.

Bliżej końca sesji Hamilton nadal nie był zadowolony z ogumienia, tym razem zwracając uwagę na niepokojące wibracje. Siedem minut przed wywieszeniem flagi w szachownicę McLaren uporał się w końcu z awarią DRS w bolidzie Alonso, który znajdował się na trzynastym miejscu, ze stratą sekundy do zespołowego kolegi – Vandoorne'a. Ostatni głos należał do Raikkonena, który o 11:25 został nowym liderem tabeli z wynikiem lepszym o 0,053s. Mistrz świata z 2007 roku używał jednak ultramiękkiej mieszanki opon, a nie jak Brytyjczyk – miękkiej.


  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
krzychol2000, 25.08.2017 11:48[!]
Ten sezon chyba naprawde jest zwiastunem kilku lat całkowitej dominacji czerwonego bolidu. Raikkonen to jest jednak kozak! Dobra robota Vettela. Forza Ferrari! Dwa Red Bulle przed Bottasem? WTF? Palmer przed Hulkiem! Wow!

Zaczeła się druga część sezonu 2017 i każdy stracony punkt może mieć duży wpływ na kolejność w klasyfikacji kierowców. Żarty się kończą.
Lejnus, 25.08.2017 11:55[!]
To tylko treningi. Rozumiem, że tor długi ale w półtorej godziny zrobić tylko po 13 okr. (Ferrari)...
rno2, 25.08.2017 12:02[!]
@krzychol2000
Wyniki FP 1 & 2 na Hungaroringu: 2 x P1 Ricciardo. Red Bull wraca do gry, Hurra!
Oh, wait...

Wyciąganie wniosków na podstawie pierwszej sesji treningowej jest bezcelowe.
Sgt Pepper, 25.08.2017 12:05[!]
@krzychol2000 popatrz może na opony. To Ci powinno dać wiele do myślenia. No chyba że patrzyłeś na tabelkę na górze i napiszesz że "przecież wszyscy mieli Pirelli". :)
krzychol2000, 25.08.2017 12:12[!]
@Sgt Pepper no cóż, RAI miał opony Ultrasoft, a HAM miał Softy, ale i tak Brytyjczyk stracił niewiele do Fina.
KamBrillant, 25.08.2017 12:17[!]
Palmer zrobił wynik życia. Ale przyjdą Quale i wszystko wróci do normy
Sasilton, 25.08.2017 12:26[!]
Hamilton ma 1,5s zapasu z samych opon, wiec nie zrozumiałe są zachwyty nad Ferrari.
Malineusz, 25.08.2017 13:19[!]
To będzie dominacja Merca co mnie bardzo cieszy :)
Zomo, 25.08.2017 16:23[!]
Cytat krzychol2000 :
Ten sezon chyba naprawde jest zwiastunem kilku lat całkowitej dominacji czerwonego bolidu. Raikkonen to jest jednak kozak!


Jak juz sobie sarkastycznie zartujesz to dodaj chociaz ";-)" na koncu @krzycho2000.

A na serio to na SPA Red Bull nigdy nie byl silny (poza przypadkami takimi jak 2014) wiec Mercedesa i Ferrari nikt tu nie bedzie gonil.
oxiplegatz, 25.08.2017 17:21[!]
Od GP Belgii Williams na nowego mechanika: znanego motocyklistę Guy'a Martin'a (Isle of Man TT). Widać go było w dzisiejszej transmisji. Przedwczoraj go zatrudniono.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca