F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2017
GP Australii
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Rosji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Azerbejdżanu
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Malezji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2017
Klasyfikacje generalne 2017
Statystyki z sezonu 2017

  Wszystkie sezony
2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Spa-Francorchamps.
Pirelli Belgian Grand Prix 201727 sierpnia
Circuit de Spa-Francorchamps
Długość toru: 7,004 km
Liczba okrążeń: 44
Pełny dystans: 308,052 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:44,503 - Q2, Jarno Trulli (Toyota), 2009
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:47,263 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2009
Największa średnia prędkość wyścigu:
229,266 km/h - Kimi Raikkonen (Ferrari), 2007
<< pop. GP na tym torze<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opony użyte w wyścigu  [  T-  |  T+  ]
Embed from Getty Images

Spa-Francorchamps, 27 sierpnia 2017 – Na jednym z najbardziej wymagających dla opon torów w całym kalendarzu Formuły 1 zwycięstwo w Grand Prix Belgii odniósł Lewis Hamilton z Mercedesa, który w sprincie na ostatnich okrążeniach utrzymał za sobą Sebastiana Vettela. Sytuacja w wyścigu została wywrócona do góry nogami podczas neutralizacji na 30. okrążeniu, dzięki której kierowcy mogli wykonać „darmowy” pit stop.

Prowadzący Hamilton założył na ostatni przejazd miękką mieszankę, a Vettel wybrał ultramiękką: teoretycznie szybszą o ponad jedną sekundę na okrążeniu. Przed interwencją samochodu bezpieczeństwa obaj w zaciętej walce realizowali taką samą strategię ultramiękkie/miękkie, a Vettel wykonał swój pit stop dwa okrążenia po Hamiltonie.

Inną strategię zastosował Daniel Ricciardo z Red Bulla, który podczas pierwszego zjazdu zmienił opony ultramiękkie na supermiękkie, a w czasie neutralizacji założył kolejny komplet ultramiękkich i finiszował na podium. Obaj kierowcy Force India także skorzystali z opon supermiękkich w drugim przejeździe.
Vettel uzyskał najlepszy czas okrążenia w wyścigu – niesamowity rezultat 1.46,577 – na ultramiękkich oponach: był to wynik lepszy o prawie pięć sekund od zeszłorocznego, uzyskanego na pośredniej mieszance.

Mimo niepewnych prognoz pogody, wyścig rozpoczął się przy temperaturze powietrza na poziomie 27 stopni oraz nawierzchni rozgrzanej do 34 stopni, a przez cały dystans 44 okrążeń warunki pozostały suche.

MARIO ISOLA – SZEF DZIAŁU WYŚCIGÓW SAMOCHODOWYCH PIRELLI
„Neutralizacja oczywiście wpłynęła na strategię wyścigową, eliminując wszelkie znaki zapytania odnośnie zużycia i degradacji w końcówce, bo kierowcy wykorzystali interwencję samochodu bezpieczeństwa do zmiany opon. Mimo to wciąż pozostawała kwestia doboru mieszanki. Tak jak miało to miejsce przez cały weekend, tempo czołówki było bardzo zbliżone. Przed neutralizacją wyglądało na to, że czołówka pojedzie na jeden pit stop na jednym z najtrudniejszych torów w kalendarzu, po starcie na debiutującej na Spa ultramiękkiej mieszance”.

NAJDŁUŻSZE PRZEJAZDY W WYŚCIGU
MIĘKKA Palmer 22
SUPERMIĘKKA Vandoorne, Kwiat 18
ULTRAMIĘKKA Sainz 19

PRZEWIDYWALNOŚĆ NASZEJ PROGNOZY
Lewis Hamilton wygrał wyścig po jeździe na dwa pit stopy, wykorzystując, tak jak wszyscy jego kluczowi rywale, ogłoszoną na 30. okrążeniu neutralizację. Pierwszą zmianę, z opon ultramiękkich na miękkie, wykonał na 12. okrążeniu, a przy drugim zjeździe ponownie wybrał miękką mieszankę, powstrzymując w zaciętej końcówce jadącego na ultramiękkim ogumieniu Sebastiana Vettela.


OPONY UŻYTE W WYŚCIGU


  Dodanie nowego komentarza  
Musisz być zalogowany, aby móc pisać komentarze. Skorzystaj z formularza w lewym górnym rogu strony.
Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca