F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2017
GP Australii
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Rosji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Azerbejdżanu
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Malezji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2017
Klasyfikacje generalne 2017
Statystyki z sezonu 2017

  Wszystkie sezony
2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Sepang.
Petronas Malaysia Grand Prix 20171 października
Sepang International Circuit
Długość toru: 5,543 km
Liczba okrążeń: 56
Pełny dystans: 310,408 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:32,582 - Q1, Fernando Alonso (Renault), 2005
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:34,223 - Juan Pablo Montoya (Williams), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
205,397 km/h - Giancarlo Fisichella (Renault), 2006
<< pop. GP na tym torze<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Rezultat wyścigu
P.Z.NrKierowcaBolid Op.  Ok. Czas/strata/powód nieukończ.B
1.233Max VerstappenRed Bull RB13561h30m01,2901
2.144Lewis HamiltonMercedes W08 EQ Power+56+0:12,7701
3.13Daniel RicciardoRed Bull RB1356+0:22,5191
4.165Sebastian VettelFerrari SF70H56+0:37,3621
5.=77Valtteri BottasMercedes W08 EQ Power+56+0:56,0211
6.311Sergio PerezForce India VJM1056+1:18,6301
7.=2Stoffel VandoorneMcLaren MCL32551 okr. (1 okr.)1
8.518Lance StrollWilliams FW40551 okr. (09,658)1
9.219Felipe MassaWilliams FW40551 okr. (06,207)1
10.431Esteban OconForce India VJM10551 okr. (16,508)1
11.114Fernando AlonsoMcLaren MCL32551 okr. (02,739)1
12.520Kevin MagnussenHaas VF-17551 okr. (02,862)1
13.38Romain GrosjeanHaas VF-17551 okr. (00,823)2
14.110Pierre GaslyToro Rosso STR12551 okr. (01,481)1
15.330Jolyon PalmerRenault R.S.17551 okr. (05,940)1
16.827Nico HulkenbergRenault R.S.17551 okr. (00,119)2
17.194Pascal WehrleinSauber C36551 okr. (08,605)1
18.19Marcus EricssonSauber C36542 okr. (1 okr.)1
Niesklasyfikowani
55Carlos SainzToro Rosso STR1229jednostka napędowa0
Nie wystartowali
7Kimi RaikkonenFerrari SF70H0turbo0
Najszybsze okrążenie: Sebastian Vettel (Ferrari SF70H) - 1:34,080 na 41 okr.
Średnia prędkość zwycięzcy: 206,889 km/h

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
paymey852, 01.10.2017 12:13[!]
@derwisz
RIC vs BOT oczywiście, to jak zostawiali sobie miejsce, ostra walka na limicie plus szacunek o to właśnie chodzi w wyścigach.
Magnussen powinien cały dzień to oglądać aż ... nie pewnie i tak nie zrozumie.
magiel666, 01.10.2017 12:15[!]
@marcelo92
Poczytaj komentarze kilka wyścigów wstecz, to sie dowiesz że merc czerwonym kompletnie odjechal w przerwie wakacyjnej.
Tak sobie czytam komentarze niektórych udzielających się tutaj i dochodze do jednego wniosku:
Każdemu sportowcowi życzę tak zagorzałych fanów, jak Seb ma hejterów.
marcelo92, 01.10.2017 12:32[!]
Na SPA równi z Mercedesem, Monza wiadomo, że Mercedes, ostatnie dwa tory zdecydowanie dla Ferrari.
teambuktu, 01.10.2017 12:50[!]
Ver pojechał tym razem świetnie. Mądre zachowanie na początku i świetne tempo później.
Serio Vet tak bardzo zaimponowal niektórym tym wyścigiem? Jest szybki jak ma wolny tor ale z jedynymi 2 przeszkodami dzisiaj czyli Bot I Ric sobie nie poradził więc nie wiem czym się zachwycacie. A jeszcze na koniec jak zwykle, nic złego nie zrobił ale auto dead.
derwisz, 01.10.2017 12:53[!]
@paymey852
No fakt RIC .vs. BOT i RIC .vs.VET to były dwie perełki tego wyścigu. Jak by powiedział Hajto "truskafki" na torcie. :D

W obu przypadkach sytuacja podobna. Dysponujący bolidem o dużo wyższym tempie wyscigowym próbował wyprzedzić kierowcę na słabszym sprzęcie.
Przewaga tempa VET w chwili kiedy dopadł RIC była bliska 1 sekundy, przewaga tempa RIC tuż przed pojedynkiem z BOT też była coś ok 0.5 sek albo nawet więcej.

W obu przypadkach RIC popisał się wielkim kunsztem i oba pojedynki zakończył sukcesem.
Dlatego dla mnie to on jest man of the day. :)
Falarek, 01.10.2017 13:08[!]
"Man of the day" bo nie dał sie wyprzedzić buhahah
Gzehoo92, 01.10.2017 13:12[!]
Tak swoją drogą, tegoroczne GP Malezji było trzecią edycją z rzędu, której nie wygrał kierowca Mercedesa.
teambuktu, 01.10.2017 13:24[!]
@Falarek
Bo jazda defensywna to żadna sztuka, tak?
Daxo, 01.10.2017 13:49[!]
@Falarek dobry kierowca to też taki który potrafi mądrze bronić przed wyprzedzeniem
paymey852, 01.10.2017 13:54[!]
@derwisz
Nie zapominaj że Max go dzisiaj zniszczył tempem wyścigowym a przy obronie pomógł mu znacząco Alonso.
Gdyby dzisiaj nie było Maxa to każdy by przyznał że Red Bull nie miał szans z Mercedesem a tylko Bottas cieniował.
Max wycisnął maksa - "Man of the day"
derwisz, 01.10.2017 14:01[!]
@paymey852
Żeby umieć skorzystać z "pomocy" Alonso to tez trzeba mieć mózg we właściwym miejscu ;)
Obronić się przed bolidem mającym blisko sekundę przewagi w tempie to wyczyn nie w kij dmuchał.

Wyczyn ten docenił komentator (bodajże był nim red. Sokół) podkreslając że RIC obronił się umiejętnościami.
magiel666, 01.10.2017 16:21[!]
Ano podkreslil, podkreslil. Mowil rowniez o tym jak ciezko jest siedziec "na ogonie" boliďom RBR. Raz sie Ric obronił (mi tez sie to podobalo), raz pomogl Alo i wystarczylo zeby opony mialy dosyc a silnik sie zagotowal. Dobrze ze Seb odpuscil, dla 3 pkt nie bylo sensu katowac silnika
kumien, 01.10.2017 20:28[!]
Daniel obronił się przed Sebem, który dużo wcześniej założył super miękkie opony i wykorzystał cień Alonso. To co później robił Hiszpan było mega slabe, bo jego McLaren jechał własny wyścig i powinien zjechać na drugą stronę toru, a nie cudować z jazdą optymalną linią jazdy.

Odnośnie incydentu po wyścigu.
Polecam zobaczyć ujęcie z tej kamery: https://twitter.c...s/914415456550825984
Aeromis, 01.10.2017 21:27[!]
@kumien
Widziałem. Kamera wyolbrzymia ruch Strolla przez to że się zbliża, choć bez wątpienia on był znaczny. Bez kamery z góry raczej trudno by to ocenić na 100%. Myślę że decyzja była oparta na czymś innym. Miejmy też na uwadze, że mijanie rywala blisko ze znaczna przewaga prędkości nie jest dobrym pomysłem i chyba to był główny powód dlaczego Stroll nie dostał kary, po prostu sędziowie mogli stwierdzić, że miało prawo go to zaskoczyć.
kumien, 01.10.2017 21:48[!]
Ja tylko oponuje przed stwierdzeniem wina Vettela, bo pojechał blisko. Z onboardu Seby widać, że trzyma równą odległość od lewej krawędzi i zwyczajnie wjechał w zakręt. Sam Lance mówił, że zbierał resztki gum i zmieniał ustawienia bolid, więc przypuszczam, że było to dla niego za dużo. Seb pewnie mógł pojechać szerzej tak jak nie musiał blokować Maxa w Singapurze, ale czasami wszystkiego nie da się przewidzieć.
Zomo, 02.10.2017 01:00[!]
Smiac mi sie chcialo jak po kwalifikacjach w sobote fahofcy na tym forum planowali strategie Kimiego w wyscigu z Hamiltonem. Tylko ja raczylem zasugerowac ze turbinka ktora rozleciala sie Vettelowi w kwalifikacjach moze rozleciec sie Raikkonenowi w wyscigu i ze w sumie Niemiec mial w ten weekend sporo szczescia. Pewnie powiecie ze wykrakalem...
bolekse, 02.10.2017 07:24[!]
Nie pamiętam (ale mam krótką pamięć) kieyd ostatnio Ferrari tak się zblamażowało dwa wyścigi pod rząd. W Singapurze kierowcy a tutaj... no właśnie tutaj kto ? Fabryka czy mechanicy na torze ?
marios76, 02.10.2017 14:39[!]
@paymey852 Oczekiwales po Alonso, ze po Singapurze bedzie wspieral Vettela? ;)

@bolekse Mechanicy, ale w garazu ;) Chyba za szybko przekladali podzespoly. Szkoda.
MairJ23, 02.10.2017 15:05[!]
Czytalem komentarze i chcialem pogratulowac poziomu. Po raz pierwszy z checia je przeczytalem. Panowie....mozna ? Mozna :)
paymey852, 02.10.2017 17:21[!]
@marios76
Po Alonso to bym się właśnie spodziewał ingerowanie w ustawianie wyników wyścigu :)
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca