F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2017
GP Australii
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Rosji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Azerbejdżanu
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Malezji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2017
Klasyfikacje generalne 2017
Statystyki z sezonu 2017

  Wszystkie sezony
2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Suzuka.
Japanese Grand Prix 20178 października
Suzuka Circuit
Długość toru: 5,807 km
Liczba okrążeń: 53
Pełny dystans: 307,471 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:28,954 - Q2, Michael Schumacher (Ferrari), 2006
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:31,540 - Kimi Raikkonen (McLaren), 2005
Największa średnia prędkość wyścigu:
219,983 km/h - Fernando Alonso (Renault), 2006
<< pop. GP na tym torze<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Rezultat wyścigu
P.Z.NrKierowcaBolid Op.  Ok. Czas/strata/powód nieukończ.B
1.=44Lewis HamiltonMercedes W08 EQ Power+531h27m31,1931
2.233Max VerstappenRed Bull RB1353+0:01,2111
3.=3Daniel RicciardoRed Bull RB1353+0:09,6791
4.377Valtteri BottasMercedes W08 EQ Power+53+0:10,5801
5.67Kimi RaikkonenFerrari SF70H53+0:32,6221
6.131Esteban OconForce India VJM1053+1:07,7881
7.111Sergio PerezForce India VJM1053+1:11,4241
8.420Kevin MagnussenHaas VF-1753+1:28,9531
9.48Romain GrosjeanHaas VF-1753+1:29,8831
10.219Felipe MassaWilliams FW40521 okr.1
11.914Fernando AlonsoMcLaren MCL32521 okr.1
12.630Jolyon PalmerRenault R.S.17521 okr.1
13.110Pierre GaslyToro Rosso STR12521 okr.2
14.52Stoffel VandoorneMcLaren MCL32521 okr.2
15.294Pascal WehrleinSauber C36512 okr.3
Niesklasyfikowani
18Lance StrollWilliams FW4045przebita opona2
27Nico HulkenbergRenault R.S.1740awaria DRS2
9Marcus EricssonSauber C368wypadek0
5Sebastian VettelFerrari SF70H4świeca zapłonowa1
55Carlos SainzToro Rosso STR120wypadek0
Najszybsze okrążenie: Valtteri Bottas (Mercedes W08 EQ Power+) - 1:33,144 na 50 okr.
Średnia prędkość zwycięzcy: 210,789 km/h

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
bolekse, 08.10.2017 10:29[!]
Cytat Yurek :
A czego się po nich spodziewałeś z tym silnikiem, podiów?


Widze walczysz z wiatrakami dyskutujac z nikitórymi na takie tematy :P

A w Sauberze wydaje mi się mieli pomysł na ten rok - wydać jak najmniej, kase za 10te miejsce i tak dostaną a pewnie skupiają się od dawna na następnym sezonie, gdzie z normalnym silnikiem mogą powalczyć z Haasem i TorroRosso.

Biedne zespoły muszą kombinować. A Sauber wykorzystał w tym roku wszystkie okazje :)
krzychol2000, 08.10.2017 10:33[!]
@Yurek Ale od czasu do czasu wypadałoby jakieś punkty zdobyć, a nie cały czas w ogonie, bo te punkty są potem zamieniane na niezbędną do funkcjonowania gotówkę. Jak tak dalej będzie, to kiedyś przyjdzie taki dzień, w którym skończą jak Manor, czego im nie życzę.

A tak dla porównania: Sauber coś osiągnął w swojej historii. A Minardi zawsze było uważane za kopciuszka w F1 i z trudem walczył o pojedyncze punkty.
Kamikadze2000, 08.10.2017 10:34[!]
Na Ferrari, tak jak na McL, mści się wyżyłowanie do granic możliwości, by spróbować podjąć walkę z Mercem. :P
gumek73, 08.10.2017 10:44[!]
Vetel, jak tak dalej pójdzie, to nawet drugiego miejsca nie zdobędzie.
macko93, 08.10.2017 10:47[!]
@Kamikadze2000 O który McL chodzi? Ten z 2012 roku, czy ten obecny? Bo jeżeli chodzi o oba to ja się z tym zgadzam :)
Aeromis, 08.10.2017 12:00[!]
@macko93
Max Verstappen zaprzeczył temu co napisałeś, nie wyprzedziłby Hamiltona.
Yurek, 08.10.2017 12:01[!]
Cytat krzychol2000 :
Ale od czasu do czasu wypadałoby jakieś punkty zdobyć, a nie cały czas w ogonie, bo te punkty są potem zamieniane na niezbędną do funkcjonowania gotówkę

Ale po co wydawać wszystkie środki na przejściowy sezon? Który i tak był spisany na straty? Bo "by wypadało"? Sauber się reorganizuje, i to jest ważniejsze, a nie "by wypadało".
Cytat krzychol2000 :
A tak dla porównania: Sauber coś osiągnął w swojej historii.

Brabham jeszcze więcej, Cooper też. Lotus, BRM, Benetton. Ale ich nie ma już w F1.
Historia nie jeździ, więc to, czy Sauber coś osiągnął, czy nie, nie ma znaczenia.
Zresztą, co oni takiego osiągnęli przez 20 lat? (nie liczę okresu BMW) Kilka podiów? Opinię wiecznego średniaka bez ani jednego pozytywnego wyskoku a la Jordan '99? Ja mam ogromny sentyment do tego zespołu, bo i mój młodzieńczy idol (HH Frentzen) jest z nimi nieodłącznie związany, i ogromnie szanuję Petera Saubera, ale fakty są, jakie są.
macko93, 08.10.2017 13:08[!]
@Aeromis Gdyby się złapał w strefie DRS to miałby szansę. Ok na prostych tracił ale w zakrętach był wyraźnie szybszy od Hamiltona. Do tego te wibracje opon... i już się pojawiła szansa, którą zmarnował Alonso, który - z całym szacunkiem dla 2-krotnego mistrza świata - powinien był dostać 2 punkty karne (i na moje wyszło bo dostał) ale za to powinien dostać karę startu z alei serwisowej w GP USA, a nie reprymendę (to jest zdecydowanie za mało), bo kary cofnięcia to i tak niczego nie zmieniają skoro Honda ma w takim stanie komponenty jednostki napędowej, że wymieniają co wyścig....
Aeromis, 08.10.2017 13:53[!]
@macko93
Skoro wiesz lepiej niż Verstappen i lepiej niż sędziowie, to ja rozmowy nie ciągnę.
macko93, 08.10.2017 16:35[!]
@Aeromis To jest tylko moje zdanie. Max zapewne widział to lepiej ode mnie. Natomiast tutaj mój cytat:
Cytat :
sędziowie zachowują się jak dzieci w piaskownicy pomimo posiadania większego doświadczenia ode mnie
. Nie będę komentował ich decyzji, bo one są w większości lewackie i niszczą F1. Może F1 niech się przeniesie na owal - tak jak to robią Amerykanie - wtedy taki VSC byłby uzasadniony.
Kamikadze2000, 08.10.2017 16:39[!]
@macko93 - tak, chodzi o sezon 2012. :)
Aeromis, 08.10.2017 17:51[!]
@macko93
Cytat :
Nie będę komentował ich decyzji, bo one są w większości lewackie i niszczą F1.
Decyzje sędziów są w większości absolutnie trafne, nie rozumiesz tego bo masz błędne prawackie podejście :D
marios76, 08.10.2017 22:48[!]
VETTEL ......104...104.....98.....85.....85.....73.....73.....73.....82.....64.....70.....45
HAMILTON ....98.....86.....86.....78.....78.....78.....84.....84.....99...112...105....118
BOTTAS .......63.....60.....70.....73.....73.....91.....94.....86.....86.....76.....68.....65

Od piątego wyścigu , po podsumowaniu zdobytych punktów przez czołowa trójkę mistrzostw, policzylem punkty zdobywane w seriach po 5 ostatnich wyścigów. Myślę, że może to nieco zobrazować możliwości, skuteczność, formę kierowców. Przyjąłem liczenie 5 ostatnich wyścigów, co niweluje zarówno pojedyncze wyskoki jak i wpadki czy dnf. Dość dobrze to pokazuje układ zmieniających się sił trakcie mistrzostw i pozwala zobaczyć , jak zmienna byla forma i potencjał.
MairJ23, 10.10.2017 04:00[!]
Lol....lewackie. co to wogóle znaczy ?
bolekse, 10.10.2017 12:58[!]
Cytat MairJ23 :
Lol....lewackie. co to wogóle znaczy ?


Że VSC tylko jak bolid stoi na zakręcie w lewo, przecież to takie oczywiste...
macko93, 10.10.2017 13:17[!]
@MairJ23 @bolekse Nie znacie kompletnie oczywistych pojęć - lepiej wróćcie do podstawówki, bo takie pytania które są nieadekwatne do mej osoby, a to jest łamanie regulaminu - ciągną ten portal na dno. Lewak to człowiek który psuje tradycyjne wartości, a w tym wypadku zepsuciem tradycyjnej wartości było nieukaranie Felipe Massy za ignorowanie niebieskich flag. Alonso dostał za to karę. Podobnie się ma rzecz do Verstappena, który w GP Węgier w sposób absurdalny został ukarany 10 sekundowym postojem oraz 2 punktami karnymi za to, że przez utratę docisku w przedniej osi - i nic nie mógł zrobić, był tylko i wyłącznie pasażerem - spowodował kolizję z Ricciardo. I skłamałem z tymi 119 oczkami - on w tym sezonie przez wszystkie awarie i sytuacje na torze stracił aż 134 punkty i powinien być teraz w generalce tuż za Vettelem - nie żartuje. Tak samo było z Estebanem Gutierrezem, którego na szczęście w F1 już nie ma - powinien był wylecieć za punkty karne po GP Japonii 2016 a nie wyleciał. Tak samo VSC - takie coś może być na torach owalnych bo tam są dużo większe prędkości oraz na torach ulicznych - ale nie na klasycznych torach. W takiej sytuacji po co było asfaltowanie poboczy!? Czy oni naprawdę coś tam palą w tym FIA!? Przeraża mnie to jak sędziowie przez swoją "kapitalną logikę" ciągną F1 na dno....
marios76, 10.10.2017 16:40[!]
@macko93 Miales juz nie pisac... a nadajesz z dwoch kont. Verstappen na Wegrzech z jakiego powodu stracil docisk?? Awaria, spoiler mu odpadl jak Ratzenbergerowi czy po prostu za szybko zapie...lal w zakrecie i go wynioslo? Bo jak to trzecie, to kara jak najbardziej prawidlowo nadana jak i zasluzona.
Co do tych awarii i straconych punktow, to moze dodaj Vettelowi stracone i cyferki ci wyjda jednak inne? Jak jednemu dodajesz, to drugiemu dlaczego nie?? Moze jeszcze ktos byl przed Verstappenem przed awaria, i nie skonczyl tak wysoko, moze wyprzedzil by go pozniej? Im tez dolicz punkty i pokaz taka klasyfikacje. A potem napisz ile jest warta, ja z grzecznosci nie napisze ile albo jak co... ;)
macko93, 10.10.2017 18:34[!]
@marios76 To jest przerażające, że nadal utożsamiacie mnie z tym ...racerem, który był kompletnym kretynem - będę to nagminnie zgłaszać, bo tamtego pana już nie ma - czy to jest jasne!?. To po pierwsze. Po drugie Vettela nie liczę celowo, dlatego że Vettel wiadomo jaki jest z charakteru i jak potraktował Hamiltona w GP Azerbejdżanu, a dużo wcześniej Roberta Kubicę w GP Australii 2009. No i jak potraktował Whitinga w słynnym GP Meksyku - ten Pan jest u mnie skreślony dożywotnio. Idąc dalej jest wypowiedź Verstappena po tegorocznym GP Węgier i nie będę z wami dalej dyskutował skoro niczego nie rozumiecie. Nie rozumiecie też tego że Verstappen strasznie narzekał na awarie bolidu oraz wypadki nie ze swojej winy i zagroził nawet zerwaniem kontraktu. I to on pomimo dwóch miejsc na podium w ostatnich GP jest największym przegranym tego sezonu - chociaż mamy jeszcze 4 wyścigi do końca. Nie Raikkonen, Bottas czy Vettel. Ale skoro wiecie znacznie lepiej ode mnie to nie ma żadnego sensu ciągnąć tego tematu bo ja i tak wiem swoje.
marios76, 11.10.2017 07:36[!]
@macko93 Przerażające jest to, że napisałeś ze Nas opuszczasz, pożegnales się i odetchnelismy. Niestety to słowa rzucone na wiatr, oklamales, stworzyłeś nowe konto, że starego tez jeszcze pisałeś, świadomie czy nie. Sam opisujesz siebie w poprzednim koncie od kretynów- to twoje słowa z powyższego postu i się dziwisz ze ludzie krytykują kolejne głupoty które piszesz? Krytykujesz ludzi, przepisy, zasłużona karę przyznana jednak słusznie i przez ludzi którzy się na F1 znają lepiej od ciebie i chcesz Nas zgłaszać do moderacji, bo się z tym nie zgadzamy? :) To ty chcesz Nam narzucić swój sposób myślenia i rozumienia!?Jak jest twój, osobisty, błędny... to go zachowaj dla siebie, a jak wrzucasz na forum- to nie dziw się reakcji. Napisz, że dwa plus dwa to jest cztery i nikt cię nie bedzie krytykował, nawet jak to oczywistość- ale jak dla ciebie wynik 2+2=5 to nie miej do Nas pretensji, że nie bedziemy się z tym zgadzać! Proste. Proste?
Forum służy do wymiany poglądów, wiec je wymieniamy. W czym i z czym masz problem?
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca