F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2017
GP Australii
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Rosji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Azerbejdżanu
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Malezji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2017
Klasyfikacje generalne 2017
Statystyki z sezonu 2017

  Wszystkie sezony
2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Interlagos.
Grande Prêmio Heineken do Brasil 201712 listopada
Autódromo José Carlos Pace
Długość toru: 4,309 km
Liczba okrążeń: 71
Pełny dystans: 305,909 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:09,822 - Q1, Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:11,473 - Juan Pablo Montoya (Williams), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
208,517 km/h - Juan Pablo Montoya (Williams), 2004
<< pop. GP na tym torze<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]

Na Interlagos przez cały weekend pogoda straszy możliwymi opadami deszczu. Nie inaczej było dzisiaj, gdyż w kwalifikacjach pojawiły się krople deszczu, jednak nie wpłynęły zbyt mocno na ostatecznie wyniki. Mimo wszystko już na początku sesji doszło do małego dramatu, gdy z toru wypadł Lewis Hamilton.

Q1

Z wyjazdem na tor nie czekała ścisła czołówka mistrzostw, tymczasem w garażu Lance'a Strolla trwał wyścig z czasem, by wymienić uszkodzoną w trzecim treningu skrzynię biegów. Z niespodziewaną "pomocą" przyszedł Lewis Hamilton, popełniając na pierwszym mierzonym kółku ogromny błąd i wypadając z toru w drugim sektorze i rozbijając swój samochód na bandach. Od razu wywieszona została czerwona flaga i pojawił się samochód medyczny, gdyż Anglik dość mocno uderzył w bariery ochronne. Na szczęście mistrz świata bez problemu sam opuścił samochód.

Już po kilku minutach wrak samochodu Hamiltona został usunięty z pobocza i sesja została wznowiona. Na torze pojawili się wszyscy kierowcy poza Strollem, u którego kończono naprawę. Ostatecznie jemu również udało się wyjechać na tor, tymczasem o problemach z silnikiem zaczął meldować Verstappen.

Wszyscy poza zawodnikami Ferrari wyjechali na super-miękkich oponach. Na czoło stawki wskoczył Raikkonen z czasem 1:09,405. Za nim meldował się Bottas i Vettel. Walka o przejście do Q2 po odpadnięciu Hamiltona była niezwykle zażarta. Ledwo zmieścił się w czołowej 15. Hartley, a tuż za nim znalazł się Wehrlein, dalej Gasly, Stroll i Ericsson. Wynik Strolla nad wyraz słaby, biorąc pod uwagę, że Massa wskoczył na czwarte miejsce, jednak Kanadyjczyk musiał radzić sobie niezbyt przygotowanym samochodem.

Q2

Z początkiem drugiej części czasówki Bottas został poinformowany o kroplach deszczu, które pojawiły się w pitlane, jednak nie zanosiło się póki co na większy deszcz. Mimo wszystko zawodnicy chcieli jak najszybciej zaliczyć pomiarowe kółko. Tymczasem bardzo dobrym czasem popisał się Bottas, wykręcając 1:08,901. Dalej mieliśmy Ferrari i przedzielonych przez Massę kierowców Red Bulla.

Pomiędzy wyjazdami innych kierowców, starty trenował Brendon Hartley, dla którego nie miało większego sensu kręcenie czasu okrążenia. Ze środka stawki bardzo dobry czas wykręcił Alonso, wskakując za Ricciardo. Nie udało się to Vandoorne'owi, który nie wszedł do Q3. Pozostałymi pechowcami byli Ocon, Grosjean i Magnussen. Tymczasem na pierwsze miejsce wskoczył Vettel z czasem 1:08,494.

Q3

Walka o pole position rozpoczęła się oczywiście bez Hamiltona, jednak dużą motywację do zastąpienia go miał Bottas. Fin szybko wyjechał na swój pierwszy przejazd i wykręcił czas 1:08,442. Szybciej o 0,082 sekundy pojechał Vettel, tymczasem Raikkonen był wolniejszy o 0,4 od Niemca. Za ich plecami meldowali się zawodnicy Red Bulla w kolejności Verstappen, Ricciardo. Walkę reszty stawki po pierwszym przejeździe wygrywał Perez, przed Hulkenbergiem i Alonso.

Drugie przejazdy rozpoczęły się na nieco ponad 2 minuty przed końcem czasówki. Na torze w tym czasie coraz mocniej padało. Vettel nie poprawił swojego czasu, jednak na wyżyny wskoczył Bottas, pokonując Niemca o 0,038 sekundy, tym samym zgarniając pole position. Na trzecim miejscu uplasował się Raikkonen, a na dalszych miejscach jedyną zmianą było wskoczenie Alonso na siódme miejsce, za Pereza.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 27°C
Temperatura powietrza: 17°C
Prędkość wiatru: 0,7 m/s
Wilgotność powietrza: 84%
Sucho

  Dodanie nowego komentarza  
Musisz być zalogowany, aby móc pisać komentarze. Skorzystaj z formularza w lewym górnym rogu strony.
Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca