F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2017
GP Australii
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Rosji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Azerbejdżanu
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Malezji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2017
Klasyfikacje generalne 2017
Statystyki z sezonu 2017

  Wszystkie sezony
2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Shanghai.
Heineken Chinese Grand Prix 20179 kwietnia
Shanghai International Circuit
Długość toru: 5,451 km
Liczba okrążeń: 56
Pełny dystans: 305,066 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:33,185 - Q1, Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:32,238 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
205,313 km/h - Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis wyścigu  [  T-  |  T+  ]


Po wczorajszych kwalifikacjach cały świat Formuły 1 miał apetyt na zaciętą i emocjonującą walkę w wyścigu. Po kilku latach dominacji w końcu to dwa zespoły walczą ze sobą jak równy z równym. Jednak warunki atmosferyczne dodały jeszcze jednego kandydata – Red Bulla. Cała trójka stoczyła świetną walkę, z której ostatecznie zwycięsko wyszedł Lewis Hamilton, rewanżując się tym samym za porażkę z Australii.

Start na mokrej nawierzchni

Jeszcze przed startem wyścigu zawodnicy stanęli w obliczu trudnej decyzji. Deszcz już nie padał, tor w dużej mierze był suchy, jednak na prostej startowej zalegała jeszcze woda. Mimo wszystko rozważany był start na gładkich oponach. Ostatecznie jedynie Carlos Sainz zdecydował się na taki ruch, ustawiając się na starcie z super-miękkimi oponami. Reszta stawki ruszyła na przejściowych gumach.

Zdobywca pole position, Hamilton wykonał bardzo solidny start, w przeciwieństwie do Vettela, który najpierw nie do końca dobrze ustawił się na polu startowym, a potem musiał się bronić przed Bottasem w pierwszym zakręcie. W tym czasie Ricciardo wyprzedził Raikkonena, a Hulkneberg wskoczył tuż za Fina z Ferrari. Wspomniany Sainz zaliczył bardzo słabe ruszenie z miejsca, opony kompletnie nie pracowały na wodzie i spadł na koniec stawki.

Pierwsze neutralizacje

Na pierwszym okrążeniu z toru wypadł Lance Stroll, któremu pomógł w tym Sergio Perez, choć Meksykanin uniknął konsekwencji za ten manewr. Ryzykowną decyzję podjął na pierwszym kółku Hulkenberg, który zjechał po slicki i miał słono zapłacić za tak śmiałą decyzję. W tym czasie po incydencie Strolla na torze ogłoszono wirtualną neutralizację. To po kolejnym kółku skłoniło wielu kierowców, w tym Vettela do zjazdu do mechaników po gładkie opony. Dało to spory awans Sainzowi, który ostatecznie uporał się z rozgrzaniem swoich slicków.

Po czwartym okrążeniu zakończono wirtualną neutralizację, jednak szybko po tym Antonio Giovinazzi ponownie w ten weekend rozbił się w ostatnim zakręcie, tym razem uderzając w bandę oddzielającą pitlane od toru. To spowodowało wyjazd normalnego samochodu bezpieczeństwa, a stawka została skierowana do omijania prostej startowej przez pitlane. Hamilton i reszta czołówki w tym czasie zmienili opony, co zadziałało na ich korzyść, gdyż Vettel nie mógł przeskoczyć w tabeli do przodu. Kraksa Giovinazziego spowodowała nieco bałaganu, który wykorzystał idealnie Verstappen, jadąc w tym czasie już na czwartym miejscu. Korzystał również Alonso, który był siódmy.

Samochód bezpieczeństwa zjechał po siódmym okrążeniu, ale tuż przed tym Bottas obrócił swój bolid na prostej startowej, spadając na koniec pierwszej dziesiątki. W ładnej walce po neutralizacji Verstappen pokonał Raikkonena, a później po kolejnej świetnej rywalizacji wyprzedził Ricciardo i był już na drugiej lokacie. Za Raikkonenem tymczasem ustawił się Vettel i rozpoczęła się emocjonująca walka czterech bolidów, dwóch Red Bulla i dwóch Ferrari.

Walka Red Bulla z Ferrari

Walka trwała dobre kilkanaście okrążeń i dostarczała emocji, podczas których odpadł z walki pierwszy McLaren, Vandoorne'a. Vettel ostatecznie wyprzedził Raikkonena w okolicach 20 okrążenia i zaczął naciskać na Ricciardo, którego pokonał w pięknej walce na 22 kółku. Tym samym Niemiec awansował na trzecie miejsce, a za jego plecami powoli pozycje odrabiał Bottas, wyprzedzając Alonso.

Vettel rozpoczął pogoń za Verstappenem, którego najpierw dogonił, a później presja spowodowała błąd Holendra, który mocno spłaszczył opony po długiej prostej, dzięki czemu darując długie miejsce Vettelowi. Verstappen musiał się tym samym pojawić u mechaników po nowy komplet opon. Do podobnych decyzji zmuszona została reszta stawki, gdyż miękkie opony u Hamiltona i Vettela nie mogły wytrzymać do końca zawodów. Stało się to pomiędzy 34, a 36 okrążeniem. W tym momencie swój udział w zawodach zakończył drugi McLaren, tym razem Fernando Alonso.

Krajobraz po drugich postojach

Po postojach stawka nieco się uspokoiła, choć na trzecią pozycję Verstappena ochotę miał Ricciardo. Australijczyk gonił rywala, a ten narzekał na Grosjeana, który nie ustępował mu miejsca podczas dublowania. Ostatecznie nic się w tej rywalizacji nie zmieniło. Na tyłach czołowej dziesiąty kierowców Force India pokonał Magnussen, przypuszczając również ciekawe manewry wyprzedzania.

Tym samym kolejne Grand Prix okazało się niezwykle ciekawe i emocjonujące. Oczywiście pomogła pogoda ale walki na torze nie brakowało również po wyschnięciu toru. Wyprzedzanie jest trudniejsze niż w poprzednich sezonach, ale wcale nie niemożliwe, a chyba o to właśnie chodziło. Tymczasem w tabeli mamy dwóch liderów mistrzostw, a ich konstrukcje są niezwykle wyrównane. Na całe szczęście kolejny wyścig już za tydzień i możemy się spodziewać w nim kolejnych bardzo ciekawych momentów!

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 13°C
Temperatura powietrza: 12°C
Prędkość wiatru: 2,1 m/s
Wilgotność powietrza: 80%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
piro, 09.04.2017 11:11[!]
No i to był ciekawy wyścig. Mimo że mamy mniej manewrów wyprzedzania te co zostały są pokazem umiejętności kierowcy a nie DRS. Ciężko zdecydować co było najciekawszą akcją wyścigu ale pochwały należą się przynajmniej kilku kierowcom. Max za świetną jazdę (mimo że pod koniec trochę panikował gdy Daniel się do niego zbliżył), Lewis za wygraną, Alonso ponieważ mimo nieukończenia wyścigu pojechał naprawdę pięknie i zabawiał fanów przez radio (najlepszy komentarz po stwierdzeniu przez team że "są wolni na prostych": "ale ja jestem szybszy w zakrentach"), Vettel pokazał że wyprzedzać też umie (ładny ruch na Raikkonenie). No i wiele innych. Warto zauważyć że FL jest szybsze o 4.5s w porównaniu z zeszłym rokiem, szkoda że lało przez większość weekendu ponieważ jeszcze z 1s można z tego urwać przez ustawienia.
JuJu_Hound, 09.04.2017 11:38[!]
Najlepszy moment to Vettel vs Ricciardo. Troche przypomnialo mi to Hiszpanie 1991 lub Turcje (Vettel vs Webber); martwi mnie jednak kwestia niskiego poziomu wyprzedzania; to nie pomoze zdobyc nowych fanow
Aeromis, 09.04.2017 13:27[!]
Realizacja była niepoważna. Chyba większość szarży Bottasa - nie pokazali. Wyprzedzenia Hulka - nie pokazali, brak szybkiej reakcji na wszystko co się działo, z poddawaniem się kierowców włącznie. Nijak się to miało do amerykańskich sportów motorowych. Jedyne co widziałem, to zmieniające się pozycje wyświetlane na ekranie, oraz "efekciarskie" zwalnianie tempa powtórek. Wyścig był lepszy, ale sprzedano nam - jak to wczoraj po kwalifikacjach było "popularne" po prostu ścierwo. Jeśli hipnoza pierwszych trzech zespołów będzie nadal taka duża, to gdyby było w F1 6 zespołów, to nikt by nie zauważył różnicy.
marios76, 09.04.2017 13:29[!]
@JuJu_Hound Niski poziom wyprzedzania, to jest wlaczyc DRS i przejechac obok. Dzis wiekszosc manewrow byla na wysokim poziomie. Nie rozumiem czego sie czepiasz? Maja wyprzedzac po walce czy omijac??
mcracer1993, 09.04.2017 14:18[!]
To co powiedziałem odnośnie Maxa Verstappena po wczorajszych qualach potwierdziło się. Więc moje słowa nie były rzucone na wiatr. Choć myślałem, że będzie więcej deszczu ale nie ma co narzekać. Natomiast tych manewrów wyprzedzania w tym sezonie jest znacznie mniej i nie sądzę by wydłużenie strefy DRS coś dało. Przynajmniej w Bahrajnie, czy w ZEA można coś takiego zrobić ale na pozostałych obiektach będzie o to dużo ciężej. Natomiast kolejny słaby wyścig pojechał Bottas. Co z tego, że się wysoko zakwalifikował skoro najpierw nie wyprzedził Vettela, a potem zaliczył piruet i w efekcie musiał gonić? Więc to co powiedziałem odnośnie Bottasa (kiedy on przechodził do Mercedesa), czyli pełni rolę "zapchajdziury" na razie potwierdza się.
marcelo92, 09.04.2017 16:10[!]
Mnie wyprzedzanie przez drs w ogóle nie kręci. Zeby nie było tego systemu to kierowcy by częściej decydowali się na ataki w innych miejscach, a tak po co atakować jak można to zrobić bezpiecznie na długiej prostej.
marios76, 09.04.2017 17:10[!]
@marcelo92 Celna uwaga. Przez ten system, niektorzy stracili swoje wyscigowe DNA... Ile to sie widzialo wyscigow, gdzie innej walki niz mijanie z DRS bylo jak na lekarstwo, a statystyka pokazywala dziesiat manewrow :/
piwo, 09.04.2017 17:22[!]
emocjonujacy? kolejny nudny wyscig zero akcji i pociag od pcozatku do konca. moze jakby drs byl na prostej startowej duzo wczesniej o (200m ) to by sie cos dzialo a tak to jedyna akcja jaka mi sie podobala to wyprzedzanie masy przez groszka po zewnetrznej.
https://www.youtu.../watch?v=oJSU_jbzee8
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca