F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2017
GP Australii
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Rosji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Azerbejdżanu
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Malezji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2017
Klasyfikacje generalne 2017
Statystyki z sezonu 2017

  Wszystkie sezony
2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Shanghai.
Heineken Chinese Grand Prix 20179 kwietnia
Shanghai International Circuit
Długość toru: 5,451 km
Liczba okrążeń: 56
Pełny dystans: 305,066 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:33,185 - Q1, Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:32,238 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
205,313 km/h - Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.33Max VerstappenRed Bull RB131:50,491--4
2.19Felipe MassaWilliams FW401:52,0861,5951,5957
3.18Lance StrollWilliams FW401:52,5072,0160,4217
4.55Carlos SainzToro Rosso STR121:52,8402,3490,3335
5.8Romain GrosjeanHaas VF-171:53,0392,5480,1996
6.26Daniił KwiatToro Rosso STR121:53,3142,8230,2754
7.14Fernando AlonsoMcLaren MCL321:53,5203,0290,2065
8.3Daniel RicciardoRed Bull RB131:54,0383,5470,5187
9.77Valtteri BottasMercedes W08 EQ Power+1:54,6644,1730,6264
10.20Kevin MagnussenHaas VF-171:55,1044,6130,4408
11.27Nico HulkenbergRenault R.S.171:55,6085,1170,5046
12.2Stoffel VandoorneMcLaren MCL321:57,4456,9541,8374
13.9Marcus EricssonSauber C362:15,13824,64717,6934
14.36Antonio GiovinazziSauber C362:15,28124,7900,1434
15.30Jolyon PalmerRenault R.S.17---3
16.5Sebastian VettelFerrari SF70H---2
17.7Kimi RaikkonenFerrari SF70H---1
18.31Esteban OconForce India VJM10---2
19.11Sergio PerezForce India VJM10---3
20.44Lewis HamiltonMercedes W08 EQ Power+---2
107% najlepszego czasu: 1:58,225



Max Verstappen z Red Bulla uzyskał najlepszy czas okrążenia podczas pierwszej sesji treningowej przed Grand Prix Chin. W czołowej trójce klasyfikacji znaleźli się także Massa i Stroll.

Sesja wystartowała zgodnie z planem o godzinie dziesiątej czasu lokalnego – już po czterech minutach została jednak wstrzymana wywieszeniem czerwonych flag. Powodem decyzji był brak możliwości ewentualnego wykorzystania helikoptera medycznego ze względu na niekorzystne warunki pogodowe. Okrążenia instalacyjne zdążyło pokonać kilku kierowców, w tym Grosjean, Magnussen i Massa.

Po porannych opadach deszczu na torze wciąż znajdowało się sporo wody, a w trakcie pierwszych przejazdów zawodnicy wykorzystywali przejściowe ogumienie dostarczone przez Pirelli. Było dość chłodno: temperatura powietrza wynosiła 13 stopni Celsjusza, a toru 15. Przerwa w zajęciach potrwała ponad 40 minut – sesja została wznowiona punktualnie o godzinie 10:47. Ponownie jako pierwszy do do pracy wyruszył Magnussen, który chwilę po tym obrócił swojego Haasa VF-17 na wjeździe w dziewiąty zakręt. Duńczyk nie zjechał do alei serwisowej i na kolejnym kółku wykręcił rezultat 2:00,231s. Z kolei Daniel Ricciardo z Red Bulla zwracał uwagę na stojącą wodę zalegającą na prostej startowej.

Warunki do jazdy były wymagające, czego dowód stanowił niepełny piruet Grosjeana w dziewiątym zakręcie. Także Magnussen po raz kolejny najadł się strachu, tym razem na wyjściu z dziesiątego wirażu. W międzyczasie Lance Stroll za kierownicą Williamsa FW40 zszedł do poziomu 1:54,508s. Stoffel Vandoorne pokonujący pierwsze kilometry na deszczowych oponach zaznaczył, że musi zjechać do boksów, gdyż w zbyt dużym stopniu niszczy ogumienie w swym McLarenie MCL32.

Na pół godziny przed zakończeniem treningu na czele tabeli znajdował się Max Verstappen z wynikiem 1:50,491s, osiągniętym na oznaczonych zielonym kolorem oponach Cinturato. Chwilę po tym Nico Hulkenberg wpadł w żwirową pułapkę w trzecim zakręcie powodując wywieszenie czerwonych flag i zainaugurowanie procedury wirtualnej neutralizacji. Minutę po tym, jak porządkowi ściągnęli z toru bolid R.S.17, sesja została po raz kolejny przerwana czerwonymi flagami ze względu na niekorzystne warunki pogodowe (nisko zawieszone chmury), które uniemożliwiały pracę helikoptera medycznego.

Trening nie został wznowiony przed końcem regulaminowego czasu 90 minut. Pomiarowe okrążenia zdążyło pokonać czternastu kierowców. Najlepszy wynik należał do Maxa Verstappena. Czasów nie odnotowali między innymi Sebastian Vettel, Lewis Hamilton i Kimi Raikkonen.


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 15°C
Temperatura powietrza: 13°C
Prędkość wiatru: 1,5 m/s
Wilgotność powietrza: 92%
Mokro

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
FM WMR, 07.04.2017 06:21[!]
Temp.13°C,wilgotność 92%,szczerze im współczuję.To jest raczej pogoda na zimowe kurtki,a nie garnitury wyścigowe.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca